Lož - Grad Lož (Pusti grad)

Izhodišče: Lož (602 m)
Cilj: Grad Lož (Pusti grad) (698 m)
Zemljevid: Snežnik 1:50.000

a) Z avtoceste Ljubljana - Koper se usmerimo na izvoz Unec, nato pa cesti sledimo v smeri Cerknice ter naprej v smeri Bloške Police. Na Bloški Polici, v križišču nadaljujemo desno proti Ložu, Loški dolini in Snežniku. V nadaljevanju nas cesta vodi mimo odcepa cesta h Križni jami, mi pa nato po krajšem spustu že prispemo v naselje Lož, kjer parkiramo na primernem prostoru. Najbolje nekje v bližini podjetja Kovinoplastika Lož d.d., oz. TIC-a Lož.
b) Iz Velikih Lašč ali okolice Ribnice se naprej zapeljemo v Novo vas na Blokah, od tam pa z vožnjo nadaljujemo proti Cerknici, a le do naselja Bloška Polica, kjer zavijemo levo Ložu, Loški dolini in Snežniku. V nadaljevanju nas cesta vodi mimo odcepa cesta h Križni jami, mi pa nato po krajšem spustu že prispemo v naselje Lož, kjer parkiramo na primernem prostoru. Najbolje nekje v bližini podjetja Kovinoplastika Lož d.d., oz. TIC-a Lož.

Od mesta, kjer smo parkirali se najprej sprehodimo do TIC-a Lož (cesta 19. oktobra 49), kjer opazimo informativne table. Nadaljujemo po asfaltni cesti, ki se nadaljuje med TIC-em na levi in tovarno podjetja Kovinoplastika Lož d.d. na desni. Na koncu tovarne se asfaltna cesta spremeni v makadamsko ter se prične lahkotno vzpenjati. Po nekaj 10 korakih hoje po makadamu prispemo na manjše križišče, kjer nas oznake za Loški grad usmerijo na cesto, ki se nadaljuje naravnost. Za bližnjim križem, vse slabša cesta, ki se je med tem že spremenila v kolovoz prehodno preide iz gozda, zavije levo ter nas vodi ob pašniku. Na razpotjih sledimo oznakam za Loški grad, kolovoz po katerem hodimo pa se hitro vrne v gozd oz. deloma tudi grmičevje. Oznake za Loški grad nas le malo naprej usmerijo levo na zmerno strmo stezico, ki se najprej prečno vzpenja proti desni, nato pa s pomočjo še ene oznake zavije ostro levo. Sledi vzpon po nekoliko bolj zaraščeni stezici, ki se vzpenja proti ruševinam gradu. Ko malo pred obzidjem stopimo na manjše razpotje nadaljujemo levo (desna steza vodi okrog obzidja, vendar se zaradi zaraščenosti konča še preden pridemo pol poti okrog gradu), nato pa skozi nekoliko nižji prehod v obzidju stopimo na notranjo stran obzidja, od koder sledi še kratek vzpon na razgleden vrh.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2014 (september).

Priporočamo: podobni izleti,
Lož - grad_loz_pusti_grad27
Lož - grad_loz_pusti_grad28
Lož - grad_loz_pusti_grad29
Diskusija o izletu Lož - Grad Lož (Pusti grad) ()