gorovja / Visoke TureHoher Prijakt / Leibnitzbachbrücke - Hoher Prijakt

Leibnitzbachbrücke - Hoher Prijakt

Izhodišče: Leibnitzbachbrücke (1656 m)
Cilj: Hoher Prijakt (3064 m)
Zahtevnost: zahtevna označena pot
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada
Priporočena oprema (zima): čelada, cepin, dereze

Skozi Karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Spittalu in naprej proti Lienzu (nekoliko za Spittalom se avtocesta konča). Naprej se peljemo po razmeroma lepi in široki cesti skozi Dravsko dolino. V središču Lienza, v krožišču nadaljujemo desno proti kraju Matrei. Od krožišča se peljemo še približno 8 km po dolini ob reki Isel, nato zavijemo desno proti kraju Oberleibnig. Na vzpenjajoči cesti nato ves čas sledimo oznakam za kočo Hochschoberhütte. Cesta se sicer večino časa vzpenja po strmih pobočjih in je precej ozka. V zadnjem delu se asfalt konča in nadaljujemo še nekaj kilometrov po makadamski cesti do parkirišča ob mostu čez potok Leibnitzbach.

S parkirišča nadaljujemo še nekaj metrov po makadamski cesti, ki je v nadaljevanju zaprta za promet, nato pa nas smerokazi usmerijo desno na peš pot. Sprva se vzpenjamo skozi gozd ob levi strani potoka Leibnitzbach. Kasneje nas pot imenovana Eduard Jordan Weg pripelje na nekoliko položnejši travnat teren kjer prečimo most. V nadaljevanju se pot ponovno nekoliko strmeje vzpne ob potoku in nas pripelje na planino Leibnitzalm.
Na planini pot preči potok in se nato priključi gorski cesti. V nadaljevanju nekaj časa hodimo po makadamski cesti ob potoku, nato pa pridemo do razpotja, kjer makadamska cesta zavije levo.
Mi na razpotju nadaljujemo naravnost kamor nas usmerijo smerokazi ob poti. Od razpotja sprva hodimo po širokem kolovozu, ki pa po prečenju potoka kmalu preide v stezo. Pot se tu ponovno prične nekoliko strmeje vzpenjati in nas vodi skozi kratek pas gozda. Pot še naprej poteka ob potoku in z leve strani se nam kmalu priključi še steza od konca ceste. V nadaljevanju pot zavije nekoliko v desno in odpirati se nam pričnejo vse lepši razgledi na okoliške vrhove. Pot nato poteka po travnatih pobočjih mimo križa, ob poti pa je tudi kar nekaj klopi. Ko pridemo na nekoliko strmejša pobočja pot zavije v levo in nato v vzponu preči pobočja vse do koče Hochschoberhütte.
Pri koči kjer je razpotje se usmerimo desno za oznakami »Barrenlesee 1,5h« in nadaljujemo po razmeroma položnem travnatem terenu v smeri proti jugu. Razgledna pot se nato prične nekoliko vzpenjati in še naprej poteka proti pobočjem vrha Hoher in Niederer Prijakt. Ko se nekoliko približamo ostenjem omenjenih vrhov se pobočje poravna in pot nas pripelje do označenega razpotja.
Na razpotju nadaljujemo levo proti vrhu Hoher Prijakt in jezeru Barrenlesee, desno pa vodi pot proti škrbini Mirschachscharte preko katere vodi zahodna pot proti vrhu Niederer Prijakt. V nadaljevanju postaja teren vse bolj skalnat in pot nas vodi po dolinici v smeri proti vzhodu. Pot nas nato pripelje v krnico imenovano Kleiner Barren pri kateri je tudi manjše neimenovano jezero. Malo pred omenjenim jezerom pa nas pot pripelje do označenega razpotja.
Tu zapustimo pot proti škrbini Mirnitzscharte ter se usmerimo desno proti jezeru Barrenlesee ter vrhu Hoher Prijakt. Pot od razpotja je nekoliko manj uhojena vendar dovolj dobro označena in sprva poteka po grobem melišču navzgor. Višje postane pobočje strmejše in na nekaj mestih si moramo pri vzponu pomagati tudi z rokami. Kasneje postane pobočje ponovno manj strmo in pot po neizraziti skalnati dolinici nas kmalu pripelje do visokogorskega jezera Barrenlesee na višini 2727 metrov.
Pri jezeru nadaljujemo desno in se ponovno vzpnemo po grobem melišču. V nadaljevanju se nato nekaj časa razmeroma strmo vzpenjamo po vzhodnih pobočjih vrha Hoher Prijakt. Strmina nato za odtenek popusti in pot poteka proti jugu do škrbine Westliche Barreneckscharte s katere se nam odpre razgled proti jugu.
Od škrbine nato nadaljujemo odločno v desno in se pričnemo vzpenjati po vršnem pobočju gore. pobočje je tu posejano s skalnimi ploščami, tako da je steza na tem delu slabše vidna. Vendar je pot dovolj dobro označena, da vzpon ne povzroča težav. Po takšni poti nato kmalu dosežemo razgleden vrh na katerem se nahaja vpisna skrinjica.
Sestopimo lahko po poti vzpona. Z vrha je sicer mogoče nadaljevati tudi po nekoliko zahtevnejši poti proti vrhu Niederer Prijakt.

Ob poti: Leibnitzalm (1908m), Hochschoberhütte (2322m), Kleiner Barren (2520m), Barrenlesee (2727m), Westliche Barreneckscharte (2899m)
Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Leibnitzbachbrücke - hoher_prijakt1
Leibnitzbachbrücke - hoher_prijakt92
Leibnitzbachbrücke - hoher_prijakt93
Leibnitzbachbrücke - hoher_prijakt94
Diskusija o izletu Leibnitzbachbrücke - Hoher Prijakt ()