gorovja / DolomitiRifugio Sponata / Lech da Sompunt - Rifugio Sponata

Lech da Sompunt - Rifugio Sponata

Izhodišče: Lech da Sompunt (1455 m)
Cilj: Rifugio Sponata (1730 m)
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000

a) Dostop z Gorenjske: Skozi Karavanški predor se zapeljemo v Avstrijo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Spittalu in naprej proti Lienzu (nekoliko za Spittalom se avtocesta konča). Naprej se peljemo po razmeroma lepi in široki cesti skozi Dravsko dolino, ki nas pripelje v Italijo. Cesta nas v nadaljevanju vodi mimo krajev Dobbiaco / Toblach in Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini do kraja La Villa kjer le nekaj metrov za tablo, ki označuje naselje zavijemo desno proti jezeru Lech da Sompunt. Vzpenjajoči se cesti nato sledimo do Hotela Sompunt, ki se nahaja ob omenjenem jezeru.
b)
S primorske strani: Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo do kraja Portogruaro, kjer na avtocestnem razcepu zavijemo v smeri Kraja Belluno. Avtocesti sledimo do njenega konca (ne zavijemo v smeri proti kraju Belluno), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Cortini d'Ampezzo. Ko prispemo v Cortino d'Ampezzo, pa se držimo oznak za alpski prelaz Passo Falzarego. Na prelazu Passo Falzarego (2105 m) zavijemo desno v na sosednji prelaz Passo Valparola (2192 m), od tam pa se spustimo v dolino Val Badia. V kraju La Villa zavijemo desno proti kraju Brunico / Bruneck. Le nekaj metrov pred tablo, ki označuje konec kraja La Villa pa zavijemo levo proti jezeru Lech da Sompunt. Vzpenjajoči se cesti nato sledimo do Hotela Sompunt, ki se nahaja ob omenjenem jezeru.

Pri parkirišču ob jezeru se usmerimo levo na peš pot za oznakami »Sponata, Ütia de Puez«. Pot nas hitro pripelje do ceste kjer je označeno razpotje. Usmerimo se desno in nadaljujemo po cesti, ki vodi po smučišču navzgor. V nadaljevanju se vzpenjamo po smučišču s katerega se nam odpirajo vse lepši razgledi proti dolini Val Badia ter na gorsko skupino Lavarella. Višje se nam za kratek čas priključi gorsko kolesarska proga na kar nas opozorijo tudi znaki ob poti. Še naprej se vzpenjamo po smučišču in kmalu zagledamo kočo Rifugio Sponata do katere nato sledi le še kratek vzpon.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Rifugio Gherdenacia (1 h 20 min), Rifugio Puez / Puez Hütte (3 h 50 min), Muntejela de Puez (3 h 30 min), Ciampani (3 h 10 min), Col de Puez / Puezkofel, Piz de Puez / Puezspitz (5 h 20 min)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Lech da Sompunt - rifugio_sponata1
Lech da Sompunt - rifugio_sponata16
Lech da Sompunt - rifugio_sponata17
Lech da Sompunt - rifugio_sponata18
Diskusija o izletu Lech da Sompunt - Rifugio Sponata ()