Gorovja / Julijske Alpe / Tosc / Konec ceste na Pokljuki - Tosc

Konec ceste na Pokljuki - Tosc

Izhodišče: Konec ceste na Pokljuki (1340 m)
Zemljevid: Triglav 1:25.000
a) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu za Lesce, nato pa sledimo oznakam za Bled in Pokljuko. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
Po novem je parkiranje na koncu ceste prepovedano, zato parkiramo že na Rudnem polju, kar nam pot podaljša za približno 40 minut, primerneje pa je, da za pot izberemo markirano pot, ki se prične že na Rudnem polju.
b) Iz Železnikov ali Podbrda se zapeljemo v Bohinjsko Bistrico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bleda. Kmalu za Petrolovo bencinsko črpalko, ki se nahaja le malo za Bohinjsko Bistrico, pa z vožnjo nadaljujemo levo v smeri Pokljuke in Jereke. V nadaljevanju se cesta najprej strmo vzpne, nato pa se za Koriti postopoma položi in nas pripelje do križišča ob avtobusni postaji, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokljuke, Koprivnika in Jereke (naravnost Srednja vas). Takoj za križiščem prispemo v Jereko, mi pa iz križišča pred cerkvijo nadaljujemo naravnost proti Pokljuki (levo Podjelje). Za Jereko se cesta ponovno prične strmeje vzpenjati, višje pa se položi in se nadaljuje ob Mrzlem potoku. Ko se priključimo cesti z Bleda gremo levo ter se zapeljemo do Rudnega polja, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
Z nekdanjega parkirišča na koncu ceste nadaljujemo po širokem in sprva vzpenjajočem kolovozu v smeri planine Konjščice. Kolovoz, ki gre takoj v strnjen gozd, se hitro položi in se po nekaj minutah lahkotne hoje spremeni v peš pot, ki se nadaljuje ob levem bregu potoka Ribnica. Ko se pot povsem približa omenjenemu potoku zavije rahlo v desno in se strmeje vzpne. Višje se pot položi in nas iz gozda pripelje na spodnji rob prostrane Konjščice. Tu pot zavije rahlo v levo, preči potoček in nas po nekaj nadaljnjih korakih pripelje do sirarne na planini Konjščica.
Od sirarne nadaljujemo po prijetni poti, ki nas v nekaj minutah rahlega vzpona pripelje na zgornji rob planine. Tu gre pot v pas rušja in grmičevja in se postopoma začne strmeje vzpenjati. V zgornjem delu vzpona proti Jezercam se nam z desne priključi pot z Rudnega polja, mi pa nadaljujemo naravnost po zmerno strmi poti, ki nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do Jezerc, kjer se pot položi in zavije v levo.
Sledi lahkotna hoja do table, ki označuje osrednje območje TNP-ja, nato pa se pot prične zmerno vzpenjati ob hudourniku (sprva studenček). Pot višje preide na desno stran hudournika (gledano iz smeri vzpona) in se nato prečno vzpne do Studorskega prevala.
S prevala, od koder se nam odpre lep pogled na Bohinjsko stran, nadaljujemo naravnost (levo Ablanca, desno Veliki Draški vrh in ostro desno Srenjski preval) po poti, ki se prične spuščati in se po nekaj korakih spusta obrne v desno. Sledi še kratek spust, nato pa se pot nadaljuje v prečenju, sprva pobočij pod Velikim Draškim vrhom in kasneje Toscem. Ko pridemo na neporaščena južna pobočja Tosca bomo prišli do manjšega razpotja, kjer se v desno odcepi nemarkirana pot na Tosc (odcep je označen).
Nadaljujemo po nemarkirani, a lepo sledljivi poti, ki se prične vse strmeje vzpenjati čez travnata pobočja Tosca. Vse bolj strma pot se počasi obrača nekoliko proti desni, nato pa zavije ostro v levo in se skoraj povsem položi. Sledi prečenje kratkega strmega pobočja, nato pa nas pot pripelje na manj strma pobočja, kjer se le ta prične postopoma izgubljati. Slabše vidna stezica nato zavije rahlo v desno in se prične nekoliko strmeje vzpenjati. Po nekaj minutah vzpona, stopimo na neizrazit Mali Tosc, s katerega se nam odpre pogled na Tosc. Sledi kratek spust in pot nas mimo večje vrtače, katero obidemo po desni strani pripelje ob vršno vznožje Tosca. Pot naprej se zmerno vzpne čez prijetno travnato pobočje in nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje na vrh Tosca.
Orientacija je v megli težavna.
Izhodišče - Studorski preval 2:00, Studorski preval - Tosc 1:45.
zemljevid poti - Tosc
Ob poti: Planina Konjščica (1438m), Studorski preval (1892m), Mali Tosc (2233m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Konec ceste na Pokljuki - Tosc1
Diskusija o izletu Konec ceste na Pokljuki - Tosc
Prikaži starejša sporočila
ciklama26. 08. 2012
Včeraj smo ujeli, upam da ne zadnji, lep poletni dan in ga izkoristili za vzpon na Tosc. Krasna tura, predvsem od tam dalje, kjer pot zapusti Triglavsko magistralo. Vrh je včeraj dočakal kar nekaj obiska. Že malček pred vrhom se odpre prekrasen pogled na Očaka in njegovo okolico (Kredarica, Planika itd.) Sicer pa je bila včeraj vidljivost itak odlična in se je videla celotna okoliška panorama. Skratka dan za izbrance ...nasmeh
KUME26. 12. 2012
Tudi jaz sem ujel prekrasen dan in moram reči, da je razgled iz vrha prekrasen. Videti je bilo mogoče tudi Tržaški zaliv ....
Matej_K.27. 12. 2012
Kakšne so pa kaj razmere na poti?
AnzeKozjek30. 07. 2013
Pozdravljeni! Bi mi kdo pomagal izbrati eno lepo zanimivo sobotno dopoldansko turo. Izbiram namreč med Velikim Drsškim vrhom, Malim Draškim vrhom (čez Viševnik) in Toscom. Katero bi mi priporočali vi? Hvala za pomoč in en lep planinski podrav! nasmehnasmehnasmeh

serznoz30. 07. 2013
Po moji izkušnji lahko v enem dnevu obhodiš vse naštete, pa vključi še Ablanco.
Pa srečno.
tinky30. 07. 2013
glej trenutne razmere , Julijske alpe , str 16 , Tosc in Ablanca. tinky.
Bandzo27. 10. 2013
Včeraj smo se odpravili na Tosc, kljub temu, da je bilobše v petek napovedano slabše vreme za Julijce. Enostavno smo vedeli, da bo lep dan in se odpravili. Pričakal nas je tako lep dan, kakršnega sploh nismo pričakovali. Brez oblaka, super razgledi in izvrsten počitek na Toscu, kjer smo v objemu gora uživali skoraj dve uri velik nasmeh Čudovit je Tosc!nasmeh
velkavrh6. 03. 2014
Zanima me, če je kdo hodil zadnje dni na Tosc in če je zgaženo.
ljubitelj gora6. 03. 2014
Šel bi po najbolj plazovitem terenuzadrega
5376351. 06. 2014
PozdravljenI! Ali je morda kdo bil v zadnjih dneh na Tosc-u (s Pokljuke). Kakšne so razmere, ali je pot že prehodna brez zimske opreme?
laik5. 06. 2014
zanima me,kakšne so razmere od Runega polja do vrha Tosca....najlepša hvala za informacijo
*Rudnega
Painstouch22. 08. 2014
V VEDNOST: " Ko pridemo na neporaščena južna pobočja Tosca bomo prišli do manjšega razpotja, kjer se v desno odcepi nemarkirana pot na Tosc (odcep je označen)." --> Ta del je zelo grdo napisan in je pri našem pohodu botroval k napačni odločitvi, ko smo prišli do Vodnikove koče namesto na Tošc. Ugotovili smo, da se pot na Tošc razcepi pri KLOPCI na tem travnatem pobočju in je smer napisana na kamnu (zelo slabo) s puššico usmerjeno navzgor po pobočju.

Vsem želim boljšo videnje tega kamna in osvojitev vrha.
Daaam22. 08. 2014
Painstouch... Naj ti bodo tukajšni opisi samo za v informacijo in ne edini vir. Če bi dober zemljevid na licu mesta uporabljali, dvomim da bi se vam zgodilo da bi šli prav do Vodnikove koče. ..če sem lahko malo siten, potem bom rekel da je treba med pohodom tudi malo naokoli pogledat in že v naprej malo tuhtat kje neki bo šla pot (v primeru da ne poznate območja) Že če bi fotografije pozorno pregledali, bi verjetno najkasneje pri podoru obrnili. Lep pozdrav..
sirt122. 08. 2014
Na sl.38 je lepo viden odcep
aditaker30. 08. 2014
Jaz bi pa vprasal, ce imam strah pred visino in prepadi in imam vrtoglavico ali je Tosc primeren zame ali raje ne? Se pravi ali je gor lahka oznacena pot, na kateri nebi imel tezav z osvojitvijo njegovega vrha?
gorolazka30. 08. 2014
Nobenih težav ne bi imel. Pot je lahka in povsem primerna za vrtoglave.
Grenaleva19. 09. 2014
Na temo odcepa lahko dodam, da je sedaj zraven kamna postavljena lesena klop, s katere lahko občuduješ pogled na majhen del bohinjskega jezera, če to dopušča vreme. Včeraj je bila nad 1900 m megla, vendar je pot do vrha dobro označena z možici, razen mogoče par minut pod vrhom, za nazaj pa se je megla precej zgostila in se na trenutke razdalja med dvema možicema ni videla. Res dobro si je treba zapomniti pot, ker je lahko tik pod vrhom za nazaj v megli kar težko najti pravo pot.
katja874. 11. 2014
V nedeljo smo naredili čudovito krožno turo: Konec ceste na Pokljuki - Jezerce - Studorski preval - Vodnikov dom - Bohinjska vratca - Vernar - Bohinjska vratca - Tosc (po brezpotju čez SZ steno) - Studorski preval - Jezerce - Pokljuka. Za celotno turo smo rabili 11 ur, z daljšimi postanki na vrhovih.

Celotna pot je bila kopna, razen dela od Jezerc na Studorski preval ter posameznih prečnic v SZ steni Tosca.

Pot na Tosc čez SZ steno pa je pravi užitek, saj zahteva precej orientacije in znanja v iskanju prehodov in prečnic. Mi smo v skali dosegli II. stopnjo plezanja. Je pa občutek po preplezani steni nepopisen velik nasmeh

Več slik in opis ture je objavljen na spletni strani Planinskega društva Matica Murska Sobota: http://www.pdmaticams-drustvo.si/
jocjoc5. 11. 2014
Prekmurci, odlični ste in imate super fotografa. Ko pogledam vaše slike, je pot popolnoma jasna in enostavna. Še veliko hribovskih in fotografskih podvigov želim.
EvaSchmitt19. 11. 2014
Je bil kdo danes oz. v zadnjih dnevih na Toscu? Kakšna je pot? Je prehodna?
Zgembo1. 11. 2015
Bil sem včeraj na tej turi, vreme najlepše, snega nikjer nasmeh evo nekaj fotk
velkavrh2. 11. 2015
Zgembo,krasno,ogledal si bom popoldne še ostale vrhove.
Zgembo2. 11. 2015
Kr nekaj vrhov je v bližini, šel sem spotoma na veliki Draški vrh in Ablanco
smatjaz8. 02. 2016
Vzpon FB skupine hribolazci 29.12.2015 na Tosc in Ablanco. Kot vedno si s spletne strani v linku desno zgoraj prenesite datoteko na svoj računalnik in zaženite, drugače ne deluje.

nasmehnasmehnasmeh
Irina8. 02. 2016
@smatjaž,
žal na Macu zadeva ne deluje.
smatjaz8. 02. 2016
Škoda... a imaš powerpint program?
Irina10. 02. 2016
@smatjaz,
ne, tudi pp programa nimam. Zadrego bom rešila na način, da bom stran odprla na računalniku v knjižnici in si tam ogledala tvoj prispevek. Hvala, da si se oglasil in mi skušal pomagati. Varen korak in srečno !
kabe15. 05. 2016
Zdravo!
Zanima me, kako je s snežno odejo proti Toscu in naprej proti Velem polju. Predvsem v predelu Studorskega prevala. Vem, da so popočja zam zgoraj zelo plazovita.
Hvala za informacije nasmeh
cotro430. 12. 2016
No res da kak teden nazaj , razmere suhe in brez problemov , pod Studorskim zmrznjen sneg ki ne dela težav ...
Pelca10. 05. 2017
Imam vprašanje - šla bi na Tosc, potem pa s Tosca do Vodnikove koče. Ali moram it nazaj z vrha pa do razpotja ali grem lahko kje "po bližnjici" z vrha do koče?
B210. 05. 2017
Najboljša je tista nazaj "do klopce" in na Vodnika...
Gost10. 05. 2017
Jaz sem šel v obratni smeri.Najprej do Vodnikove koče, nato na Bohinjska vratca,spotoma še levo na Vernar, nato pa po severni strani prideš na vrh. Je pa potrebno obvladati plezanje prve stopnje.Spuščal se pa tam doli ne bi.
Majdag26. 07. 2018

Tosc.. začetek s parkirišča zgoraj... Pot lepa, gora malo obiskana. Na poti do Studorskega prevala cveti veliko različnih zvončic. Vzpon po strmem pobočju, poleg travniškega cvetja krasijo murke in planike.. Razgledi na Toscu so božanski..nasmehnasmeh

mmcajna27. 07. 2018
TUDI JAZ BOM ŠLA DRUGI TEDEN NA TOSC
Majdag27. 07. 2018
Vreme bo..
golica27. 06. 2019
imam eno vprašanje,morda zelo enostavno(za koganasmeh
), kateri poti bi bila ta na Tosc najboljši približek: na Špik hude police, Veliki vrh,Viševnik, Stol? vem,da preči pobočja, je kje/če sploh kaj izpostavljena?
hvalanasmeh
Grenaleva27. 06. 2019
Nobeni od teh...lepo je speljana in razgibana, po pobočju popteka strm del zadnje 45 minut, proti vrhu pa zgleda, ko da si na luni - ampak nobenih prepadov, nagrada pa božanski razgled od Triglava do morja
golica28. 06. 2019
hvala za infonasmeh
Enka4. 10. 2019
Lepa, ves čas lepo sledljiva pot. Nekaj težav je v bolj meglenih razmerah med Malim Toscom in vznožjem Tosca, ker so vse tiste "vesoljske" skalce čisto podobne možicem in jih je zato težje opaziti, potka pa se izgublja. Ampak večjih težav ni, tudi če razmere niso idealne. Razgledi z vrha veličastni.
IgorV13. 08. 2021 16:47:41
Super pot, ravno prav tezka za dnevni pohod. Priporocam pred vzponom na vrh se podaljsanje poti do Vodnikove koče in ob povratku vzpon na vrh Tosca. Zelo lepi razgledi na vrhu, pa nobene guzve gor. Priporocam.
baloncek0510. 07. 2022 18:20:53
Tosc- krozno pot bi baredili iz Rudnega polja. Kaj priporocate, da bo tudi za najstnike?
ŠpRo2930. 09. 2022 09:23:55
Zdravo, morda kdo ve, če je Vodnikova koča še odprta in kakšne so razmere na Tosc. Je deževalo ali snežilo te dni? Hvala.
Janez Seliškar30. 09. 2022 10:57:16
Le pokliči v Vodnikov dom in jih povprašaj!
Jusk2. 10. 2022 20:51:43
Za @ŠpRo29.. Naj bi bil odprt do konca oktobra glede na te informacije https://www.pzs.si/koce.php?pid=196 upam da ti ta info bolj prav pride kot Janezovo pametovanje. Glede snega na poti pa ne vem. Lp
bos2. 10. 2022 20:53:41
Po moje pa do 9. 10. 2022, glede na možnost rezervacije prenočišča.
ŠpRo293. 10. 2022 13:02:35
Hvala vsem, sem jih poklicala, je rekel gospod do 7.10. Mogoče še pa bo kaj dlje, glede na čudovito vreme nasmeh. Ko sem vprašala glede vremena, pa je rekel (petek), da že 4 dni samo dežuje in da sploh ne gleda več vremenske, ker je totalno mimo zadnje čase, kar se popolnoma strinjam z njim, ampak tale, ki je sedaj aktualna, pa kar naj drži nasmeh
VitoK2. 11. 2022 13:18:54
Samo povem, da na kamnu pri klopci, ni več napisa, so ga prebarvali s sivo barvo...zmeden