Gorovja / Julijske Alpe / Triglav / Konec ceste na Pokljuki - Triglav (čez Planiko in Triglavsko škrbino)

Konec ceste na Pokljuki - Triglav (čez Planiko in Triglavsko škrbino)

Izhodišče: Konec ceste na Pokljuki (1340 m)
Ime poti: čez Planiko in Triglavsko škrbino
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Triglav 1:25.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze
a) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu za Lesce, nato pa sledimo oznakam za Bled in Pokljuko. Naprej se peljemo skozi Gorje in mimo smučišča Zatrnik do Rudnega polja na Pokljuki, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
b) Iz Železnikov ali Podbrda se zapeljemo v Bohinjsko Bistrico, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Bleda. Kmalu za Petrolovo bencinsko črpalko, ki se nahaja le malo za Bohinjsko Bistrico, pa z vožnjo nadaljujemo levo v smeri Pokljuke in Jereke. V nadaljevanju se cesta najprej strmo vzpne, nato pa se za Koriti postopoma položi in nas pripelje do križišča ob avtobusni postaji, kjer nadaljujemo desno v smeri Pokljuke, Koprivnika in Jereke (naravnost Srednja vas). Takoj za križiščem prispemo v Jereko, mi pa iz križišča pred cerkvijo nadaljujemo naravnost proti Pokljuki (levo Podjelje). Za Jereko se cesta ponovno prične strmeje vzpenjati, višje pa se položi in se nadaljuje ob Mrzlem potoku. Ko se priključimo cesti z Bleda gremo levo ter se zapeljemo do Rudnega polja, kjer je veliko plačljivo parkirišče, v bližini pa tudi vojašnica in strelišče. Od tu nadaljujemo naravnost po makadamski cesti, ki nas nekoliko naprej pripelje do križišča, kjer nadaljujemo desno (levo Uskovnica). Tej cesti nato sledimo do nekdanjega parkirišča Za Ribnico, ki se nahaja na koncu ceste (v bližini so planinske oznake za planino Konjščico).
Z nekdanjega parkirišča nadaljujemo desno navzgor po kolovozu v smeri planine Konjščica. Kolovoz, ki se sprva strmo vzpne kmalu postane zložen in se nekoliko višje spremeni v peš pot. Sledi zmeren vzpon po poti, ki se vzpenja ob potoku Ribnica, ki ima v zgornjem delu tudi slap, ki ga lahko vidimo s poti. Naprej pot preči studenček in preide na pašna območja planine Konjščica. Po nekaj deset korakih pot preči naslednji studenček in se rahlo vzpne do sirarske koče na planini.
S planine nadaljujemo po zložnem travniku rahlo navzgor do druge strani planine. Tam pot preide v rušje in se začne sprva zložno, nato pa vse strmeje vzpenjati. V zadnjem delu vzpona se nam z desne priključi pot z Rudnega polja. Sledi le še kratek vzpon ob hudourniku do travnate ravnice Jezerce. Tu pot zavije levo in nas po nekaj korakih pripelje v ožje območje TNP-ja. Naprej se vzpnemo ob studenčku proti Studorskemu prevalu. Nekoliko višje prečimo hudournik, pot pa se usmeri nekoliko desno v travnata z rušjem obdana pobočja. Pot se nato prečno vzpne do Studorskega prevala, s katerega se nam odpre lep razgled na Bohinjsko stran.Pot naprej se sprva nekoliko spusti, nato pa preči pobočja Velikega Draškega vrha in Tosca z nekaj rahlimi vzponi in spusti. Čez čas nas pot pripelje do travnatega južnega pobočja Tosca. Tu se desno odcepi pot na Tosc, le nekaj metrov naprej pa se nam z leve priključi pot z Uskovnice. Nadaljujemo naravnost, pot naprej pa še vedno preči pobočja Tosca. Pot nato v rahlem spustu preči krajši pas redkega gozda nato pa nas pripelje na strma pobočja. Še nekoliko naprej pa pot po umetno narejeni široki polici v rahlem spustu preči prepadna pobočja Tosca. Ker je pot precej široka ne povzroča težav (previdno zaradi padajočega kamenja, skalni podor v letu 2008). Pot se nato ponovno rahlo vzpne in nas pripelje na razpotje, kjer nadaljujemo desno v smeri Vodnikovega doma. Sledi še približno deset minut hoje brez večjih vzponov ali spustov do Vodnikovega doma.
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Triglava (desno navzgor Bohinjska vratca). Pot naprej se zmerno vzpenja in preči pobočja pod Vernarjem. Že kmalu pa naletimo na prvo jeklenico, ki nam pomaga premagati kratko polico. Pot naprej se vzpenja po melišču in nas nato pripelje do strmega skalnega skoka. Dobro zavarovana pot nas po strmih stopnicah pripelje na vrh tega skoka. Sledi nekaj metrov prečenja po strmem pobočju, nato pa nas pot pripelje na prostrana območja v bližini Konjskega prevala. Le tega dosežemo po krajšem spustu.
Naprej nadaljujemo levo v smeri doma Planika (naravnost Kredarica, desno Krma). Pot naprej se vzpenja po meliščih v cik cak ovinkih (v ključih) do neizrazitega stranskega grebena. Tu se pot obrne desno in po desni strani obide večjo kraško vrtačo v kateri se večji del leta zadrži sneg. Sledi še nekaj minut vzpona in pot nas pripelje do doma na Planiki.
Pri domu se usmerimo na pot v smeri Triglava čez Triglavsko škrbino. Pot sprva skoraj vodoravno preči visokogorsko krnico Triglavski kot v kateri se večji del leta zadrži sneg. Na drugi strani krnice pa se pot vzpne po melišču do začetka plezalnega dela poti. Pot se strmo vzpne s pomočjo klinov in jeklenic. Dobro zavarovana pot pa je izpostavljena padajočemu kamenju, zato je obvezna čelada! Zadnji metri pod Triglavsko škrbino pa so manj strmi, a nič manj nevarni. Vzpon po drsečem pesku zahteva od nas veliko previdnost, da ne zdrsnemo. Na škrbini, kjer se nam priključi pot z Doliča in Plemenic nadaljujemo desno navzgor po strmi, a dobro zavarovani poti. Po nekaj minutah strmina popusti in do vrha nas čaka samo še nekaj minut vzpona po vršnem pobočju Triglava.
Izhodišče - Konjščica 30 minut, Konjščica - Studorski preval 1:30, Studorski preval - Vodnikov dom 1:00, Vodnikov dom - Planika 1:30, Planika - Triglav 1:15.
zemljevid poti - Triglav
Ob poti: Planina Konjščica (1438m), Studorski preval (1892m), Vodnikov dom (1817m), Konjsko sedlo (2020m), Dom Planika (2401m), Triglavska škrbina (2659m)
Priporočamo: podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Konec ceste na Pokljuki - Triglav1
Konec ceste na Pokljuki - Triglav109
Konec ceste na Pokljuki - Triglav110
Konec ceste na Pokljuki - Triglav111
Diskusija o izletu Konec ceste na Pokljuki - Triglav (čez Planiko in Triglavsko škrbino)
Gasper8630. 01. 2008
Bi bila ta pot primerna za otroke? 10 do 14 let.zmeden
Gost30. 01. 2008
Za otroke je najbolj primerna pot čez Planiko in Mali Triglav. Pa še tu mora biti 10 letnik v navezi z izkušenim.
plezalec3. 02. 2008
Sori, sam moje mnenje je, da je ta pot več kot primerna. Sam sem pri 12 že zlezu Slovensko v Steni.
Nickster21. 07. 2008
"Plezalec" se strinjam. Zame je to najlažja pot in tudi lepa. bil sm že tud pozim vendar morš takrt mal pazt zarad zdrsa...
Drugač pa je jeseni v septembru odlična pot tudi za otrokevelik nasmeh
andrej jerina30. 08. 2008
Včeraj sem prehodil zgoraj omenjeno pot. Pot je zelo lepa, varovala so v odličnem stanju. Za gornika, kateri je navajen podobnih poti, ne bi smelo biti problema, mogoče je na nekaj krajih malce več drobirja. Previdno, pa bo. Glede otrok pa je moje mnenje tako, da je bolje, da vrh prej osvojijo po lažjih poteh, potem pa to zahtevnost povečujejo, saj pot čez Škrbino ni ravno "lahka". LP Andrej
Mirko0112. 08. 2011
Po 25 letih bi šel ponovno rad na Triglav. Še sedaj se spomnim svojega strahu na grebenu med Malim in Velikim Triglavom. Na splošno se ne bojim varovanih izpostavljenih mest, če je na eni strani stena (recimo Kredarica-Mali Triglav). Bojim se grebenov, ko je na obeh straneh prepad.
Tokrat načrtujem turo čez Planiko. Temeljito sem prebral opise poti in komentarje za pot čez Mali Triglav in za pot čez Triglavsko Škrbino. Pri slednji ne razberem ali je kakšen del poti, ko nimaš stene ob sebi. Zelo bi me zanimala primerjava poti čez Škrbino s potjo med Kredarico in Malim Triglavom (ne po trajanju ampak po izpostavljenosti).
Sedaj pa vprašanje: Katero varianto bolj priporočate vrtoglavim?
Hvala že vnaprej!
nisa12. 08. 2011
Kot je napisal Andrej, pot ni ravno lahka, je pa lažja kot pot med Kredarico in Malim Triglavom. Seveda, to je moje mnenje.
Drugače, za vrtoglave je najlažje z Doliča.
LP
mdj6. 08. 2012
A je tale pot primerna za človeka ,ki nima dosti kondicije,...ali je katera druga pot primernejša,...šli bi pa za dva dni sevedanasmeh
Jure S6. 08. 2012
Poleg kondicije rabiš še izkušnje z zajlami, klini in mogoče še kaj...premisli malo nasmeh

Lp, Jure
mdj6. 08. 2012
to vemo nič bati,smo dali že Tominškovo pot čez,pa Kopiščerjevo na Prisojnik,...mene zanima če je kaka pot lažja od tele,ker peljem dekle gor,ki pa je tut seznanjena s težavnostjo,samo kondicija je bolj tako takomežikanje
Jure S6. 08. 2012
Najlažji vzpon na Triglav je iz Planike. Do planike je pa najlažja pot iz Pokljuke (Rudno polje).
mdj7. 08. 2012
aha hvala lepamežikanje
mikkeni18. 09. 2012
Ejla, kaksna je situacija za Triglav? Je sneg skopnel kej? Mam namen it v petek...ce bo kaj vremena, gor in nazaj.... Hvala
ljubitelj gora18. 09. 2012
Je skoraj skopnel, ampak bo jutri spet snežilo.
11235827. 08. 2013
Zanima me kakšne izkušnje imate s puščanjem avtomobila čez noč na Pokljuki? A je varno? nasmeh
jedriličar27. 08. 2013
Za ta parking v šumi ti ne bi znal povedat kr ga nisam vporabljao, ali redno puščam avto i po par dni na parkirišču pred vojašnicom, pa nikad ni blo nobenih težav. Sve 5 velik nasmeh
Becar27. 08. 2013
Tako na izhodišču z Rudnega polja in tudi izhodišču za čez Pl. Konjščico jaz v zadnjih dveh letih nisem opazil težav. 20 let nazaj pa je nekdo na prvem omenjenem izhodišču našel avto ˝na klocih˝. Videno z moje strani. Ampak to je že toliko časa nazaj, da mislim, da je skoraj škoda omenjati. Ne veš pa nikoli.
sandij7427. 08. 2013
Tudi jaz zaenkrat še nisem imel težav.Sicer pa tako ni več nikjer varno.Tudi pod ulično svetilko lahko kaj izgine!
nejka4027. 08. 2013
112358, takole ti povem, enostavno je treba reskirat in iti, tako je , sicer vse lepo zamudiš, sicer pa že na vseh forumih sprašuješ, če je varno, ta čas bi bil že na triglav in nazaj, pa srečno ti želimmežikanje
planinka2328. 08. 2013
Zanima me,ali je primernješa pot na Triglav za 12 letnika čez Triglavsko škrbino ali čez mali Triglav, šla sem že iz Planike preko malega Triglava, pa se mi po slikah sodeč zdi čez Triglavsko šrbino krajša in manj izpostavljena, kaj pa vi pravite?
jedriličar28. 08. 2013
Ćez škrbino ima nekaj ispostavljenega okomitega plezanja, kaj ni problem za iskušenega gornika ali plezalca, vidi slike pod Triglav od prošli teden (sestop čez škrbino), pa po meni ti je najlakši pristop in sestop od PLanike, seveda če mali ni iskušen pa ga varuj z vrvjo ali samovarovalnim kompletom ...
Keko28. 08. 2013
Čez škrbino je pot nekoliko slabše varovana kot preko Malega Triglava, bolj krušljiva, zagruščena. Rado pada kamenje če je kdo pred teboj. Za neizkušenega sigurno bolj nevarna kot preko Malega Triglava. Tako sem jaz to pot doživel pred dvemi leti, ko sem šel gor čez Mali Triglav in se vračal preko škrbine v skupini 9 ljudi. Vsi v skupini smo takrat bili istega mnenja. Je pa res nekoliko manj izpostavljena.
VanSims28. 08. 2013
Meni se je pot Planika-Škrbina zdela kar dosti težja, še posebej spodnji nezavarovani del, ki je tudi kar izpostavljen in kjer se po moji oceni pleza vsaj I+. Zgoraj ko so zajle je malo bolje. Ko se teh znebiš je pa samo še kakih 10 min do škrbine. Od tam do vrha potem ni več težav.
jedriličar28. 08. 2013
Mislio sam na pot PLanika - M.Triglav - Triglav ... seveda pristop preko škrbine ni najlažji, a sestop po meni je najtežji ...
planinka2328. 08. 2013
Hvala za vaša mnenja, bomo šli preko M.Triglava,upam, da bo ugodno vreme v petek zjutraj.
primmy9219. 07. 2015
19.7. se je na poti s Kredarice proti Pokljuki izgubila verižica (matrikula) z imenom T. Dolinšek. Če je imel kdo slučajno toliko sreče, da jo je našel, naj me prosim kontaktira na 040148298. Hvala!
trdi10. 09. 2018
Kako neresni komentarji izpred desetih let uporabnikov plezalca in nicksterja. Ta pot iz Planike do škrbine je dosti težja kot pot iz Planike na Mali Triglav. Pravzaprav neprimerljiva. Če se dela krožna tura iz Planike, predlagam čez škrbino gor in čez Mali Triglav dol in ne obratno.
mornar19. 06. 2019
Ali je možno priti z kombijem do prkirišča Konec ceste ter v kakšnem stanju je cesta.Lp.
Daaam19. 06. 2019
V nedeljo je bila cesta ok. Mogoče zna bit v mokrem/blatu mal smotana..
keti118. 09. 2019
Na Triglav se odpravljam s prijateljico, ki se malo boji izpostavljenosti in prepadov, sicer pa sva prehodili že ogromno po naših hribih. Gor bova šli s Planike po Gorjanski, plan je bil sestop na Planiko preko M. Triglava, zdaj pa sem zasledila, da bo ta pot v naslednjih dneh zaprta. Bi bil sestop na Dolič lažji kot po Gorjanski, čeprav vem, da je precej daljša, da prideš potem nazaj na Planiko, kjer bova spali... Imava pa seveda ustrezno varovalno opremo.
Hvala in lp
trdi18. 09. 2019
Gorjanska do škrbine oz. razcepa do poti iz Doliča je težja kot iz Planike na Mali Triglav
keti119. 09. 2019
Ja, to vem, ampak problem je, ker bo pot s Planike na M. Triglav v teh dneh občasno zaprta
biba19. 09. 2019
Mislim, da bi bil sestop na Dolič lažji kot po Gorjanski, četudi s kakšnim izpostavljenim delom. Morda pa ulovite "prosto" pot do Planike. Srečno!
djimuzl19. 09. 2019
Lahko sestopite tudi na Kredarico in od tam nazaj do Planike.
keti119. 09. 2019
Hvala! Morda res ujamemo "prosto" potnasmeh
edelweiss9621. 09. 2019

Pot Planika - Mali Triglav BO ODPRTA, markacijska akcija je odpovedana.
gvidk20. 09. 2020
Včeraj smo šli na Triglav čez Škrbino in nazaj čez Mali Triglav. Čez Škrbino smo bili ob osmih zjutraj sami, nazaj čez Mali Triglav pa srečevanje, srečevanje ...

Pot čez Škrbino je super, naš desetletnik z veliko plezalnimi izkušnjami jo je zmogel brez težav (za njim je 14 dvotisočakov, veliko tudi na zavarovanih poteh).
Z zapisom sem hotel povedati, da priporočam pot preko Triglavske škrbine le z otrokom, ki je že vajen jeklenic in gibanja v skalah.
dizzy444428. 08. 2021 14:02:14
Super opis, zanima me kako zgleda dalej pot od Planike proti vrhu čez škrbino? Ogromno prepadov je zelo nevarno se da brez plezalnega pasu preplezat? Do sedaj sem samo do Planike prišel nasmehAli je smiselno nazaj po isti poti se vrniti ali katero drugo pot priporočate? Parkral sem kot je opisano pod planino Konjščica?
sajmon23. 06. 2023 12:58:28
Pozdrav, kako je s parkiranjem "na koncu ceste" na Pokljuki (izhodišče za Triglav) ? Se lahko parkira ob cesti ali so kakšne omejitve (kot npr. v Krmi) ? HVALA.Lp
ppegan23. 06. 2023 13:37:19
Sajmon, že pri opisu dostopa ti lepo piše: "Po novem je parkiranje na koncu ceste prepovedano, zato parkiramo že na Rudnem polju, kar nam pot podaljša za približno 40 minut, primerneje pa je, da za pot izberemo markirano pot, ki se prične že na Rudnem polju."
Od lani je znak za prepoved vožnje, s tem da lani kazni še niso pisali, so samo opozarjali, letos bodo pa tudi kazni padale.