Javorje - Koča na Starem vrhu

Izhodišče: Javorje (698 m)
Cilj: Koča na Starem vrhu (1032 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

Zapeljemo se do Poljan nad Škofjo Loko, od koder iz semaforiziranega križišča nadaljujemo v smeri naselja Javorje. Ko se Poljane končajo nas cesta vodi skozi Volčo, za omenjenim naseljem pa se cesta prične strmeje vzpenjati. Višje gremo še skozi Dolenčice, nato pa že prispemo v Javorje, kjer parkiramo na parkirišču v bližini podružnične osnovne šole Javorje.

S parkirišča, pred katerim najdemo nekaj osnovnih informacij o meteoritu Javorje (meteorit Javorje je 3. najden meteorit na ozemlju Slovenije), nadaljujemo mimo osnovne šole, za šolo pa nas oznake usmerijo levo. Sledi vzpon po asfaltni pešpoti, nekoliko višje pa se vrnemo na asfaltno cesto, kateri sledimo v levo. Po cesti, s katere se nam odpirajo lepi razgledi, hitro prispemo do označenega križišča iz katerega nadaljujemo desno v smeri Škofje Loke, Starega vrha in sv. Brikcija (levo Blegoš, Žetina in cerkev Marijinega Vnebovzetja).
Nekaj 10 metrov naprej se cesta še enkrat razcepi, mi pa nadaljujemo naravnost oz. rahlo desno (ostro levo Mladi vrh in Stari vrh čez Podvrh), kjer nekoliko naprej tudi zapustimo naselje Murave. Sledi prečni vzpon po razgledni asfaltni cesti, s katere se višje v levo odcepi cesta proti Podvrhu. Nadaljujemo naravnost ter s hojo po cesti nadaljujemo vse do naselja Četena Ravan, kjer nas oznake za cerkev sv. Brikcija usmerijo levo na pešpot. Sledi kratek strm vzpon in že prispemo do cerkve sv. Brikcija.
Pri cerkvi dosežemo asfaltno cesto, po kateri se spustimo nazaj do ceste, ki vodi proti Staremu vrhu in Škofji Loki, po njej pa hitro prispemo do označenega križišča na Prevalu, od koder nadaljujemo levo v smeri družinskega parka Stari vrh in gostišča Stari vrh. Pot nadaljujemo po vzpenjajoči se asfaltni cesti, ki nas vodi ob robu smučarske proge, višje pa še mimo družinskega parka Stari vrh. Nadaljujemo po asfaltni cesti, s katere se kmalu rahlo v levo odcepijo krožne poti "med gorami, Valentinova in lovska pot". Sledi še nekaj minut prečnega vzpona in prispemo do Koče na Starem vrhu.
Javorje - sv. Brikcij 0:40, sv. Brikcij - Koča na Starem vrhu 0:25.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2019 (april).

Ob poti: Murave (770m), Sveti Brikcij (Četena Ravan) (920m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Stari vrh (30 min), Mladi vrh, Koprivnik
Javorje - koca_na_starem_vrhu1
Javorje - koca_na_starem_vrhu32
Javorje - koca_na_starem_vrhu33
Javorje - koca_na_starem_vrhu34
Diskusija o izletu Javorje - Koča na Starem vrhu ()