gorovja / KaravankeKoča Pr Zdravc / Grahovše - Koča Pr Zdravc

Grahovše - Koča Pr Zdravc (mimo Rekarja)

Izhodišče: Grahovše (800 m)
Cilj: Koča Pr Zdravc (1448 m)
Ime poti: mimo Rekarja
Zahtevnost smučanja: nezahtevno

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj (Tržič), nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Ljubelju. Tik pred črpalko v Bistrici pri Tržiču zapustimo glavno cesto in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Tržiča. V nadaljevanju se peljemo skozi Tržič v smeri Dovžanove soteske, nato pa pri koncu mesta nadaljujemo desno v smeri Loma pod Storžičem in Grahovš. Ko prispemo v Grahovše se peljemo po cesti do bližnjega kamnoloma, ob katerem parkiramo.

Z izhodišča nadaljujemo po cesti naprej, ko se v desno odcepi cesta proti zaselku Slaparska vas pa nadaljujemo rahlo levo in hitro prispemo do križišča sredi katerega se nahaja več smernih tabel.
Nadaljujemo levo v smeri planine Javornik, Stegovnika, planine Konjščica, Bele peči in sankališča Rot (rahlo desno Dom pod Storžičem) ter se hitro vzpnemo do športnega igrišča ŠD Lom, od koder se nam odpre lep pogled proti Storžiču. Le malo naprej cesta preide v gozd in nas mimo znamenja pripelje do manjšega križišča iz katerega nadaljujemo desno v smeri pešpoti in turistične kmetije Rekar. Sledi še nekaj minut prečnega vzpona skozi gozd, nato pa stopimo iz gozda in ob lepih razgledih na okolico dosežemo turistično kmetijo Rekar.
Nadaljujemo skozi dvorišče, kjer sledimo markacijam, za kurnikom pa nas pot vodi po in ob manjšem hudourniškem grabnu. Malo naprej pot zavije levo in postane bolj strma, hitro pa se priključimo travnatemu kolovozu, ki nas popelje nazaj v gozd. Ko v gozdu dosežemo drug kolovoz mu sledimo v desno, z njega pa gremo že po nekaj korakih naravnost na markirano pot, po kateri se vzpnemo do bližnje makadamske ceste, kjer se nam z leve priključi pot mimo domačije Tič. Cesti sledimo v desno, na manjšem križišču pa gremo naravnost.
Na delu imenovanem Nad kotlom se v desno odcepi pot proti Domu pod Storžičem, mi pa nadaljujemo po cesti, katera nas nekaj minut naprej pripelje do naslednjega označenega razpotja, kjer se nam z desne priključi še ena pot od Doma pod Storžičem.
Cesta nato po levi strani obide Gaberčev rovt, v levem ovinku pa jo zapustimo in nadaljujemo naravnost na markirano pot, ki se postopoma prične strmeje vzpenjati. Dokaj strma pot višje preči pašno ograjo, za katero se položi in nas pripelje do razpotja, kjer se ostro v desno nadaljuje pot proti planini Javornik, mi pa nadaljujemo še nekaj korakov naprej do makadamske ceste, kateri sledimo v levo.
Sledi le še dobra minuta hoda in prispemo do koče pr Zdravc, od katere se nam odpre lep razgled proti jugu.
Grahovše - Rekar 0:50, Rekar - koča pr Zdravc 1:10.
Opis in slike (razen prve, ki je starejša) se nanašajo na stanje novembra 2020.

Ob poti: Rekar (1030m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planina Javornik (15 min), Bela peč, Javorče (35 min)
Grahovše - koca_pr_zdravc1
Grahovše - koca_pr_zdravc35
Grahovše - koca_pr_zdravc36
Grahovše - koca_pr_zdravc37
Diskusija o izletu Grahovše - Koča Pr Zdravc (mimo Rekarja)