gorovja / KaravankeBela peč (nad Dovjem) / Dovje - Bela peč (nad Dovjem)

Dovje - Bela peč (nad Dovjem)

Izhodišče: Dovje (760 m)
Cilj: Bela peč (nad Dovjem) (1460 m)
Zemljevid: Kranjska Gora 1:30.000

a) Gorenjsko avtocesto zapustimo na izvozu Jesenice zahod (Hrušica), nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Kranjske Gore. Po glavni cesti proti Kranjski Gori se peljemo do prvega odcepa ceste proti Dovjem, skozi naselje pa sledimo oznakam za Dovško Babo. Za prečenjem potoka Mlinca, kjer se nahaja MHE (mala hidroelektrarna), pa parkiramo na primernem mestu ob cesti, kjer se nahajajo tudi planinske smerne table.
b) Najprej se zapeljemo v Kranjsko Goro, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Jesenicam. Glavno cesto proti Jesenicam zapustimo, ko nas oznake za Dovje usmerijo levo, skozi naselje pa sledimo oznakam za Dovško Babo. Za prečenjem potoka Mlinca, kjer se nahaja MHE (mala hidroelektrarna), pa parkiramo na primernem mestu ob cesti, kjer se nahajajo tudi planinske smerne table.

Z izhodišča nadaljujemo levo v smeri Dovške Babe, kjer najprej prečimo potoček, nato pa se vzpnemo skozi gozd. Hitro dosežemo kolovoz, ki nas vodi ob robu senožeti, skozi pas gozda pa prispemo do novejšega vikenda. Za vikendom gremo levo, kjer se vzpnemo čez krajše travnato pobočje, s katerega se nam ob pogledu nazaj odpre lep pogled na Julijske Alpe, za tem pa se pot strmo vzpenja skozi gozd. Višje prečimo starejšo ograjo, za katero stopimo na planino Goreljše, kjer pot najprej zavije levo navzgor, nato pa desno in se ob čudovitih razgledih vzpne do novejše, še ne dograjene koče, ki se nahaja na zgornjem robu omenjene planine.
Za kočo pot zavije levo in se vzpne do ceste, katero le prečimo, nato pa nadaljujemo prečni vzpon proti desni. Nekaj časa se vzpenjamo skozi gozd, pot pa postopoma preide v bolj drobljiv svet, preko katerega se prečno vzpnemo po zanimivih meliščih. Melišča se po nekaj minutah končajo pot pa zavije nekoliko v levo in z južnih preide na vzhodna pobočja Bele peči.
Tik preden markirana pot doseže makadamsko cesto, pa gremo z markirane poti, ki vodi dalje proti Dovški Babi, levo na uhojeno neoznačeno stezico, ki se prične vzpenjati proti Beli peči. Občasno precej strma pot, kjer je predvsem v mokrem potrebna dodatna previdnost nas višje pripelje na oz. ob greben, kjer se steza nekoliko položi, nas pa do vrha loči le še nekaj minut hoje.
Izhodišče - planina Goreljše 1:05, planina Goreljše - Bela peč 0:55.
Opis in slike se nanašajo na stanje maja 2020.

Ob poti: Planina Goreljše (1125m)
Dovje - bela_pec_nad_dovjem1
Dovje - bela_pec_nad_dovjem27
Dovje - bela_pec_nad_dovjem28
Dovje - bela_pec_nad_dovjem29
Diskusija o izletu Dovje - Bela peč (nad Dovjem) ()
30.5.2020
To, hvala Tadej za opis poti..nasmeh
potpodnoge
To je pa že zanimivo. Že drugi prispevek, ki meni ne pokaže slik. Ostale slike mi pokaže brez problema. So se kam skrile?
Jusk
31.5.2020
Danes sem se lotil te poti,res je lep razgled na vrhunasmeh