gorovja / Visoke TureSäuleck / Dösner Alm - Säuleck

Dösner Alm - Säuleck (plezalna pot)

Izhodišče: Dösner Alm (1448 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,9798°N / 13,2079°E
Cilj: Säuleck (3086 m)
Ime poti: plezalna pot
Zahtevnost: izjemno zahtevna označena pot
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Iz Ljubljane skozi karavanški predor do Spittala. Naprej se peljemo proti Lienzu, a le do naselja Möllbrücke. V omenjenem naselju opazimo oznake za Mallnitz in alpsko cesto na Großglockner. Tej cesti sledimo do naselja Obervellach, kjer nas oznake za Mallnitz usmerijo desno. Za vasjo se cesta začne strmeje vzpenjati in nas po nekaj kilometrih vzpona pripelje do alpskega mesteca Mallnitz. Le malo pred železniško postajo v omenjenem kraju pa se desno odcepi cesta v smeri planine Dösner Alm. Strma in ozka cesta pa nas višje pripelje na slabše označeno križišče, kjer nadaljujemo po spodnji makadamski cesti. Naprej prečimo pašno ograjo in le nekoliko naprej pridemo do parkirišča, kjer parkiramo.

S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti, ki nas po nekaj deset korakih pripelje na razpotje poti. Nadaljujemo levo po širokem kolovozu, ki nas po krajšem vzponu pripelje do planine Dösner Alm.
Na planini se vrnemo na cesto, ki se naprej komaj opazno vzpenja ob robu planine navzgor. Naprej se cesta nekoliko bolj vzpne in nas pripelje do koče Konradhütte (1600 m).
Le nekaj korakov naprej pa na levi strani ceste opazimo manjše jezerce, ki se ob visokih vodah dvigne prav do roba ceste. Na koncu jezera se cesta spremeni v prijetno peš pot, ki nas nato v zmernem vzponu vodi ob potoku navzgor. Po polurnem vzponu od koče Konradhütte počasi preidemo iz gozda na vse bolj razgledna pobočja. Pot, ki je nato postajala vse bolj strma, pa se nenadoma položi in nas pripelje do lepih visokogorskih pašnikov pri koči Dösner Hütte (1976 m).
Sledi rahel vzpon čez planino do nekoliko bolj strmega dela, kjer lahko poslušamo bučanje deročega potoka. Po nadaljnjih 15 minutah strmina popusti in pot nas pripelje v visokogorsko krnico, kjer je sotočje več potokov. Naprej preko mostu prečimo potok in se nato po vse bolj strmi poti povzpnemo stopnjo višje. Ves čas vzpona pa nas spremlja bučanje potoka Dösenbach. Ko se pot izravna ponovno prečimo potok in pot nas pripelje do planinske koče Arthur Von Schmid Haus, ki se nahaja ob jezeru Dösner See.
Od koče nadaljujemo levo v smeri Säuleck-a po poti, ki se že po nekaj deset korakih začne strmo vzpenjati. Po 15 minutah strmega vzpona strmina popusti in pot zavije desno. Naprej se vzpenjamo vzporedno z jezerom, ki ga občasno vidimo desno pod nami. Po nadaljnjih nekaj minutah vzpona po visokogorskem svetu, ki je poln granitnih plošč pridemo do označenega razpotja.
Na razpotju nadaljujemo levo proti plezalni poti (Klettersteig-Säuleck), naravnost pa vodi lažja pot na Säuleck. Od razpotja najprej hodimo po skalnih ploščah, nato pa sledi še krajši vzpon po melišču, ki nas pripelje pod steno kjer je vstop v plezalni del poti.
Na začetku plezalna pot zavije desno in se prečno vzpenja po gladkih ploščah. Pot tu še ni pretirano strma, vendar ker na poti ni veliko stopov je vseeno potrebno nekaj moči v rokah (težavnost D in C/D). Pot nato za krajši čas postane lažja. Tu pot ni zavarovana in najprej preči pobočje v levo nato pa sledi še krajši vzpon, ki nas pripelje pred zahtevnejši del poti. Na tem delu se pot najprej skoraj navpično vzpne (D/E), nato zavije rahlo v desno in se še vedno dokaj strmo vzpenja ob jeklenici. Sledi zahteven navpičen vzpon (D/E). Ker je pot zavarovana zgolj z jeklenico je potrebno kar nekaj moči v rokah. Po navpičnem delu se še enkrat nekoliko strmeje vzpnemo, nato pa postane pot nekoliko manj strma (B). Takšna pot nas nato pripelje do vpisne skrinjice kjer je tudi primerno mesto za počitek.
Od vpisne skrinjice se pot ponovno nekajkrat zelo strmo vzpne ob jeklenici (C/D in D). Sledi kratek spust in nato še kratek navpičen vzpon (D/E). V nadaljevanju postane pot za odtenek manj zahtevna in nas pripelje na greben s katerega se nam odpre pogled proti vrhovoma Ankogel in Hochalmspitze.
Pot v nadaljevanju ves čas poteka po zavarovanem grebenu in se večkrat strmo vzpne in spusti. Vzponi in spusti so večinoma zelo kratki in zato nekoliko manj zahtevni kot tisti v prvem delu zavarovane poti. Po razglednem grebenu nato kmalu dosežemo vrh.
Sestopimo po lažji poti, ki poteka po položnejših južnih pobočjih gore.
Opisana pot je izjemno zahtevna in je primerna samo za izkušene gornike z dovolj moči v rokah. Obvezna je uporaba čelade in samovarovanja, zelo priporočljiva je tudi uporaba plezalnih rokavic.

Ob poti: Konradhütte (1600m), Dösner Hütte (1976m), Arthur Von Schmid Haus (2275m)
Dösner Alm - sauleck1
Dösner Alm - sauleck124
Dösner Alm - sauleck125
Dösner Alm - sauleck126
Diskusija o izletu Dösner Alm - Säuleck (plezalna pot)