gorovja / Julijske AlpeRdeči rob / Dom v Lepeni - Rdeči rob

Dom v Lepeni - Rdeči rob

Izhodišče: Dom v Lepeni (700 m)
Cilj: Rdeči rob (1913 m)
Zahtevnost: lahko brezpotje
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

Med Trento in Bovcem se pri vasi Soča odcepi cesta v Lepeno. Tej cesti, ki je v celoti asfaltirana sledimo do parkirišča pri domu v Lepeni.

Od doma dr. Klementa Juga v Lepeni nadaljujemo po široki markirani poti v smeri Krnskih jezer. Široka in ne preveč strma pot pa se po nekaj minutah hoje razcepi na dva dela. Leva, ki je nekoliko bolj strma je običajna, desna položnejša in nekoliko daljša pa je primerna za majhne otroke in starejše. Obe poti se do zgornje postaje žičnice večinoma vzpenjata skozi gozd in se na poti nekajkrat križata. Od zgornje postaje tovorne žičnice nadaljujemo po isti poti, ki se zložno vzpenja po široki transportni cesti, ki nas hitro pripelje do merjenja višine snega (vsako leto aprila). Od tu naprej se cesta začne spuščati in nas mimo odcepa za Veliko Babo hitro pripelje na naslednje razpotje, kjer zapustimo cesto in pot nadaljujemo levo navzdol po peš poti, ki nas v nekaj minutah pripelje do doma pri Krnskih jezerih (če nadaljujemo po cesti obidemo planinski dom).
Od doma nadaljujemo naravnost v smeri Krna in Krnskega jezera po zložni poti, kateri se kmalu priključi pot, ki obide planinski dom. Nadaljujemo mimo pastirske koče za katero pridemo na naslednje razpotje, kjer nadaljujemo levo v smeri Komne in Malega Šmohorja (desno Krn). Široka in zložna pot pa nas mimo odcepa poti na Mali Šmohor, hitro pripelje do naslednjega razpotja.
Tokrat nadaljujemo desno po nekoliko manj uhojeni poti v smeri Prehodcev. Pot naprej se vzpne po stari mulatjeri, kjer po polurnem vzponu dosežemo pot od Koče na planini Razor proti Krnu. Omenjeno pot dosežemo približno 100 m zahodno od označenega razpotja na prevalu Prehodci.
Nadaljujemo desno v smeri Krna (levo Prehodci 2 minuti) ter pot nadaljujemo po zložni in zelo razgledni poti. Pot naprej nas iz planotastega sveta postopoma pripelje na strma vzhodna pobočja, s katerih se nam odpre lep pogled na Tolminsko stran (predel se imenuje Na Tminskem). Pot nato zavije nekoliko v desno in nas postopoma pripelje v manjšo visokogorsko dolinico. Tu se prične strmeje vzpenjati in nas po približno 20 minutah nadaljnje hoje pripelje do velikega spomenika padlim v 1. svetovni vojni.
Pri omenjenem spomeniku markirana pot zavije ostro v desno, mi pa jo ravno na tem mestu zapustimo in pot nadaljujemo po stezici, ki se prične spuščati med spomenikom in Malimi Peski (vrh na desni). Slabše uhojena, a lepo sledljiva stezica se hitro spusti ob vznožje Malih Peskov, kjer stopimo na dolgo melišče, preko katerega se prečno spustimo na drugo stran, kjer se nam ob vznožju Škofiča priključi pot (stara mulatjera) s planine Lašca. Tu nadaljujemo desno navzgor in se po lepo vidni, a povsem zaraščeni mulatjeri vzpenjamo po pobočjih že omenjenega Škofiča. Naprej se nekaj časa zložno vzpenjamo po mulatjeri, nato pa, ko se ta najbolj približa jugu, le to zapustimo in vzpon nadaljujemo po brezpotnem svetu (smer vzpona je jugozahod), tako da dosežemo greben med Škofičem in Rdečim robom. Ko dosežemo greben nadaljujemo levo po sprva zložni poti, kateri se z desne skoraj neopazno priključi pot čez travnato gredino, ki pride s planine Leskovica oz. Sleme. Pot naprej se strmo vzpne ob robu prepadnega grebena in nas v 3 minutah nadaljnje hoje pripelje na Rdeči rob.

Ob poti: Dom pri Krnskih jezerih (1385m), Planina Duplje (1400m), Prehodci (1639m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Dom v Lepeni - rdeci_rob1
Dom v Lepeni - rdeci_rob86
Dom v Lepeni - rdeci_rob87
Dom v Lepeni - rdeci_rob88
Diskusija o izletu Dom v Lepeni - Rdeči rob ()
CarpeDiem247
27.9.2016
Mi smo Rdeči rob osvojili iz smeri Kuhinje in je precej krajši pohod do njegovega vrha. Je pa sicerpotrebno nekaj malega spretnosti za vzpon zadnjih 10 višinskih metrov. nasmeh
Gre tudi brez posebnih spretnosti!
27.9.2016
Slika 67 na skrajnem levem delu slike je meliščna grapa, ena izmed možnosti za vzpon na greben Rdeči rob-Škofič. Tam dol se letos vračal štartal iz Pologa mimo pl.Lašca in na Vrh Lipnika-Rdeči rob-Škofič.