gorovja / Julijske AlpeGabrovec / Breginj - Gabrovec

Breginj - Gabrovec

Izhodišče: Breginj (550 m)
Cilj: Gabrovec (1630 m)
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

Najprej se zapeljemo v center Kobarida, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti mejnemu prehodu Robič. V bližini vasi Staro selo, zapustimo glavno cesto, ki pelje proti mejnemu prehodu Robič in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri Breginja. Naprej v glavnem vzpenjajoči cesti sledimo do Breginja, kjer na parkirišču v bližini cerkve parkiramo.

S parkirišča nadaljujemo mimo cerkve (le te obidemo po desni strani) in vzpon nadaljujemo po asfaltirani cesti v smeri Stola in Muzca. Cesta se najprej vzpne skozi vas, mi pa ji v križiščih sledimo v že znani smeri. Višje cesta izgubi asfaltno prevleko in nas mimo starega mlina pripelje do označenega križišča, kjer nadaljujemo rahlo desno (levo cerkev Marije Snežne). Cesta, ki se še naprej zmerno vzpenja, pa nas kmalu pripelje do označenega razpotja, kjer se v levo odcepi markirana peš pot na Muzec (Musc).
Usmerimo se na omenjeno pot, ki se naprej zmerno vzpenja skozi gozd. Naprej nas pot pripelje do manjšega studenčka (izvir s pitno vodo), nato pa zavije nekoliko v levo in se prične strmeje vzpenjati. Višje se pot položi in nas pripelje do manjšega razpotja, kjer nadaljujemo desno (naravnost Plazi). Pot naprej se ponovno prične strmeje vzpenjati skozi gozd, nato pa nas pripelje na oster in krušljiv greben. Preko omenjenega grebena vodi izpostavljena stezica, preko katere v nekaj minutah preidemo v pas gozda. Ko stopimo iz gozda nas pot pripelje na travnata pobočja, kjer v nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo do označenega razpotja.
Nadaljujemo levo (rahlo desno Klatnica - izvir pitne vode) po vse bolj strmi planinski poti. Pot višje preide na razgleden in zelo strm stranski greben, po katerem se nato vzpenjamo kar nekaj časa. Višje pridemo na manjše neoznačeno razpotje, kjer nadaljujemo po levi manj strmi poti (desna izredno strma pot vodi direktno na Muzec). Leva pot se nato prečno vzpne in nas mimo manjšega brezna pripelje na glavni greben Muzcev. Tu nadaljujemo levo (desno Muzec) in po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje prispemo do bivaka pod Muzcem.
Od bivaka nadaljujemo proti zahodu, po razgledni grebenski poti, ki se postopoma prične vse strmeje vzpenjati. Tej vse bolj razgledni poti, ki je v zgornjem delu tudi kar precej strma, nato sledimo vse do vrha Gabrovca, le tega pa dosežemo po 15 minutah nadaljnje hoje.

Ob poti: Bivak pod Muzcem (1550m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Breški Jalovec / Punta di Montemaggiore (2 h)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim izhodiščem,
Breginj - gabrovec1
Breginj - gabrovec43
Breginj - gabrovec44
Breginj - gabrovec45
Diskusija o izletu Breginj - Gabrovec ()
igor b.
16.10.2009
Mi domačini iz breginja ne poznamo veliki in mali muzec velik sploh ne obstaja ampak se reče vrhu gabrovec mali muzec je pa samo musc
Igor b. hvala za opozorilo, sem popravil.
Lp Tadej
22.4.2019
Ne vem če je prav Tadej, da si tu izlet preimenoval v Gabrovec, saj je na večini zemljevidov to Veliki Muzec. Midva sva kar nekaj časa razmišljala na katerem sva pravzaprav bila. In tudi najbrž nihče ne išče tega izleta pod Gabrovec, iskal bi ga pod Veliki Muzec. Tam ga pa seveda ne bo našelnasmeh
darinka4
6.6.2019
Danes sva bila tu gor. Muzec ali Gabrovec. 1629m . Ampak ni razen palice na vrhu ničesar. Nameravala sva naprej na Breški Jalovec a zaradi goste megle sva se po isti poti vrnila mimo bivaka v Breginj.