gorovja / Zasavsko - Posavsko hribovje in DolenjskaPečovniška koča na Grmadi /  Zagrad - Pečovniška koča na Grmadi

Zagrad - Pečovniška koča na Grmadi (čez Grmado)

Izhodišče: Zagrad (240 m)
Cilj: Pečovniška koča na Grmadi (620 m)
Ime poti: čez Grmado
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zemljevid:

Z avtoceste Ljubljana - Maribor, se usmerimo na izvoz Celje - center in z vožnjo nadaljujemo v smeri Laškega in Zidanega Mostu. Cesta nas naprej vodi skozi središče Celja, nato pa nas pripelje do krožišča z vodometom. Tu nadaljujemo "naravnost" (smer Laško in Zidani Most) ter cesti sledimo do naslednjega semaforiziranega križišča, kjer nadaljujemo levo, se peljemo preko reke Savinje in nato v križišču za mostom nadaljujemo desno. Naprej pridemo do podvoza pod železniško progo in le nekaj metrov naprej do gasilskega doma v Zagradu v bližini katerega parkiramo na večjem makadamskem parkirišču.
Do izhodišča lahko pridemo tudi z Dolenjske in Zasavja. V tem primeru se najprej zapeljemo do Rimskih Toplic in nato skozi Laško do izhodišča.

Na vzhodni strani parkirišča opazimo markacije, ki nas usmerijo na pot, ki se najprej vzpne med hišami, nato pa preči asfaltirano cesto. Naprej se le še kratek čas vzpenjamo skozi gozd, nato pa se priključimo prej omenjeni cesti. Cesta, ki se naprej zložno do zmerno vzpenja, nas vodi čez razgledno travnato pobočje, s katerega se nam odpira lep razgled. Višje se cesta konča, mi pa nadaljujemo po široki in dobro nadelani planinski poti, ki nas naprej vodi po neizraziti dolinici. Višje stopimo na makadamsko cesto in ji z izjemo nekaj bližnjic sledimo do označenega razpotja ob katerem se nahaja znamenje.
Tu nadaljujemo levo in vzpon nadaljujemo po strmi poti (naravnost Grmada in Pečovniška koča položna pot), le ta pa se sprva še zmerno vzpenja skozi gozd. Pot, ki naprej poteka skozi gozd, pa postopoma postaja vse bolj strma. Višje pot zavije v desno in preide na strma in predvsem v mokrem za zdrs nevarna pobočja. Na vrhu prečnega vzpona pridemo do razgledišča, ki se nahaja nad pravim prepadom (previdno!). Od razgledišča nadaljujemo po markirani poti, ki se nadaljuje po vedno ožjem in vse bolj strmem grebenu. Tik pod vrhom Grmade, pa pridemo na verjetno najtežji del poti. Pot se strmo vzpne po razčlenjenem skalovju, ki je v mokrem in snegu zelo nevarno za zdrs. Naprej se pot položi in nas po nekaj nadaljnjih korakih pripelje na vrh Grmade.
Z vrha Grmade nadaljujemo po markirani poti, ki se prične strmeje spuščati po vzhodnem grebenu gore. Pot nato zavije nekoliko v desno, kjer se položi in postopoma preide na širok kolovoz, po katerem se nato v nekaj minutah spustimo do Pečovniške koče.
Sestopimo lahko po položni poti.

Ob poti: Grmada nad Celjem (718m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Celjska koča, Grmada nad Celjem, Almin dom na Svetini
 Zagrad - pecovniska_koca_na_grmadi1
 Zagrad - pecovniska_koca_na_grmadi38
 Zagrad - pecovniska_koca_na_grmadi39
 Zagrad - pecovniska_koca_na_grmadi40
Diskusija o izletu Zagrad - Pečovniška koča na Grmadi (čez Grmado)