Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?

Katera rožca je to?

otiv6. 06. 2017 21:02:10
Sem ugotovil, da sem se pri glavincih tudi sam velikokrat zmotil, še posebno ker nisem dobro fotografiral koška z resicami, ki so pomembne pri določitvi vrste glavinca.
Pripenjam posnetek koška gorskega glavinca saj mislim, da je. Prosim za potrditev mojega imenovanja glavinca. nasmeh
velkavrh7. 06. 2017 05:52:22
Res je gorski . Je pa določitev zmerom malo delikatna. Šele ko slikaš oba glavinca pod enakimi pogoji in enake velikosti in daš slikce skupaj se točno vidi razlika v resicah ovojkinega koška in razliko v barvi.Jaz se verjetno ravno tako motim.

Mene sedaj predusem zanimajo rumenoobarvani glavinci, ki jih v naravi še nikoli nisem videl.
zlatica7. 06. 2017 07:24:24
Brane, še kdaj nam daj na ogled kakšno zbirko z Velebita; glavinci so tudi moja priljubljena roža in toliko vrst in variant jih je, da mi ne zmanjka dela pri proučevanju. Dokler pa v naravi ne srečaš rumeno obarvanega glavinca, pa en moj iz lanskega leta. nasmeh
velkavrh7. 06. 2017 18:49:12
Jutri grem sam do Vodnikove od planine Konjščice. Že na tej planini v glavnem ob strugi hudournika najdem marsikaj. Na skupnih turah je manj možnosti kvalitetno slikanje rožic. V soboto grem s sekcijo VGN svojega društva na Rdeči rob pri Krnu in bo več priložnosti za slikanje.Upam, da jutri ne bo premokro.Nekako naredim na samostojni turi petkrat več posnetkov rož kot jih predstavljam tokrat na eni izmed tur predlani.
Za mene najlepši grint-abraščevolistni .1
Tudi to je grint-običajno raste ob pastirskih stanovih-skalni grint.2
Prelep okras melišč-obirski grobeljnik.3
Bolj poredko jo najdemo, žal je že odcvetela-pritlikava kosmatulja.4
Lepi so ti glavinci-pri določanju mi delajo še probleme-ta je lasuljasti.Take dlačice na koških imajo kar trije-lasuljasti,peresasti in enokoškasti.Cvetovi so si na prvi pogled zelo podobni.5
Volnatoglavi osat-vedno je pri določenih predstavnikih dilema ali osat ali bodak.6
Prerast-je že odcvetela.Ni prav pogosta.7
Grabljišče,vendar ne ogersko ali poljsko.Pomešamo z grintavci.8
Problem je določanje škržolic.9
Treba je posneti tudi spodnje liste.Treba bo spet iti v knjižnico po Floro Alpino.10
Trpežna srebrenka -trenutno jo bomo veliko srečevali. Ljubi senco in vlago.11
Julijski lan-pogost.12
Ne vem, če bom jutri že naletel na zvezdasti kamnokreč. Mislim, da je še malo prezgodaj. Ljubi suha melišča, včasih se zvito skriva za skalco.13
Šli se bomo malo uganko. Vse to sem posnel na turi.Šel sem tudi mimo te mlake.Kje ?14
velkavrh8. 06. 2017 18:06:25
Seveda sem držal obljubo in šel danes do Vodnikovega doma, nazaj grede pa sem splezal še na Ablanco-se je splačalo, ker sem skorajna vrhu naletel na triglavski svišč.Cvetja je veliko, ni pa še zvončic, lilij, kamnokrečev, glavincev,grintov, niti avstrijskega divjakovca, makov, murk,kukavic,slečev,dimkov, škržolic.Sta pa oba repnjaka-bohinjski in alpski, oba planinščka, tri vrste špajk-dvodomna, skalna ,trilistna.Sedaj v gozdu cveti trilista veternica. Ob poti najdeš rumene petoprstnike, navadno šparnico, kalužnice, ogromno je pogačice-cele poljane. Cvetja je veliko, ni pa še zvončic, lilij, kamnokrečev, glavincev,grintov, niti avstrijskega divjakovca, makov, murk,kukavic,slečev,dimkov, škržolic.Sta pa oba repnjaka-bohinjski in alpski, oba planinščka, tri vrste špajk-dvodomna, skalna ,trilistna.Sedaj v gozdu cveti trilista veternica. Ob poti najdeš rumene petoprstnike, navadno šparnico, kalužnice, ogromno je pogačice-cele poljane, več vrst zlatic cveti,osati bodo kmalu cveteli.Tam okrog Vodnikovega doma diši tudi po planinski velestiki .Na domu so imeli tablo s popisom gorskih rož. Ko sem pred leti iskal rože po tem spisku jih kar eno četrtino nisem našel.Alpski vrtec -naravna pot kot na Črni prsti že leta nihče ne urejuje-škoda.Bilo je še veliko drugih rož.Vse slikce mi ne uspejo. Bo bolje ko dobim nov aparat.
Clusijevega svišča je veliko. Zjutraj je bil še zaprt,popoldne pa se je odprl.1
Našel sem že trebušasti svišč, spomladaskega je tudi polno.2
No, to pa je triglavski svišč.3
Dolgocvetnega jegliča je malo.Minula leta ga  je bilo veliko. 4
Wulfenovega jegliča je veliko.5
Našel sem že rumeni svišč ali košutnik.Čez kak dan se bo pognal kvišku.Listja je pa veliko.6
Našel sem dva predstavnika ušivcev-ta  je klasasti.7
Osivnica -naj bi bila jacquinova.21
Grmiček št. 1-planinsko kosteničevje.22
Grmiček št. 2-puhasto kosteničevje.23
Na začetku poti na planino Konščico v gozdu že cveti klinolistni kamnokreč,okroglolistni pa še ne.24
Dvocvetna vijolica.25
Planinski popon.32
Julijski lan.Zjutraj je imel še zaprte cvetove.33
Cvetela je samo ta smiljka . Ima zelo majhne cvetove.34
Zame poleg srebrnolistne najlepša krvomočnica -gozdna . Kar žari od te modrine.35
Potočna sretena.36
Mala veternica.37
Planinski štrbec-polno ga je tam okrog Vodnikovega doma.38
otiv8. 06. 2017 19:43:53
Lepo, Branko! In te je, kaj zeblo v roke zjutraj na Konjščici. nasmeh
Apolonija8. 06. 2017 19:55:54
Branko, hvala. Veliko cvetja si slikal in ga dobro predstavil.nasmeh

otiv, zakaj bi ga zeblo? A si je umival roke v tisti mlaki zgoraj?velik nasmeh
otiv8. 06. 2017 20:22:23
Apolonija, sklepal sem po sebi med jutranjim obiskom Smledniškega gradu. Branko je bil pa še precej višje od mene. nasmehmežikanje
velkavrh8. 06. 2017 20:42:50
Kar preseneti me je ta mraz in pot je bila od prevala do doma kar poledenela.
Apolonija8. 06. 2017 20:43:33
Aha, že razumemmežikanje
velkavrh9. 06. 2017 07:34:44
Tista mlaka je bila slikana na tisti turi na Črno prst-na planini Osredki-to je malo poznana planina.Jutri bo spet rožna tura-Rdeči rob pod Krnom.
francimedved9. 06. 2017 20:05:49
Danes sem pa malo ob Savi hodil.
otiv9. 06. 2017 21:30:35
Uršlja gora znana je po cvetju...nasmeh
velkavrh11. 06. 2017 05:54:32
Včeraj pa sem bil z PD Škofja Loka z sekcijo VGN na velikopotezni turi na Rdeči rob in Batognico.Štart je bil seveda na planini Kuhinja. Nad planino Leskovca se zavije proti Rdečemu robu. Pod Rdečim robom smo naleteli na cele poljane srebrne krvomočnice.Prve že cvetijo. Toliko jih še nisem videl nikoli. Že s planine Kuhinje pa se vidijo bele zaplate dišečega kromača, ki ga je povsod polno. Vmes se pojavlja rozno obarvano in belo dlakavo trebelje. Roži sta obe kobulnici, vendar ne moremo zamenjati, ker je trebelje nižje in kromač diši.Nižje je avrikel in visoki jeglič že odcvetel. Pod Rdečim robom pa še cveti.V Lužnici na meliščih je polno obirskega grobelnika . Ko smo se bližali Rdečemu robu pa smo zagledali ogromna rastišča srebrne krvomočnice .Prve že cvetijo. Toliko jo še nisem videl. S sestopu z Batognice pa sem našel endemični črnoškrlatni ali temnopurpurni kamnokreč. V Sloveniji raste samo tukaj. Bilo je res nepozabno.
Kačja dresen,prav luštne so rozne zaplate teh repkov. Živorodna dresen tudi ni manjkala.1
Takoj ob cesti mimo planine Kuhinje je polno te lakote-naj bi bila bleščeča.2
Polno je tudi teh zvezdic-verjetno so črvinke.3
Navadni kokoševec.4
Pojavijo se prve orhidejevke-dvolistni vimenjak.5
Navadni kukavičnik,tudi tri vrste kukavic sem opazil.Nikoli pa ne najdem dišeči kukavičnik ali pa ga pomešam z navadnim.6
Ob poti je polno tega drobiža-čober ali alpski šetrajnik.Pa tudi drobnih rumenk kot so poponi, petoprstniki, nokote, zlatice,podkvice ne manjka.7
Kimastoplodni šipek. Veliko je materine dušice. Zaenkrat še ni popašena. Govedo je že na teh planinah.8
V senci raste klinolistni kamnokreč, na soncu pa je prelep hostov kamnokreč.9
Ima značilne podolgovate liste .11
V senci in na vlažnem pa se skriva okroglolistni kamnokreč.12
Grozdasti kamnokreč pa še ni cvetel.S skal pa gleda ogromno skorjastega kamnoreča.13
Ta kamnokreč pa je bil špica našega pohoda -pri sestopu z Batognic esem našel endemični črnoškrlatni ali temnopurpurni kamnokreč.14
Samo v hribih najdemo rdeči slizek.Res pa da se pojavi že pri višini nekako 500m.15
Sivica vsekakor je-če je obirska pa bi bila potrebna diskusija.16
Pri teh sivicah me zmeraj begajo listi. Pri obirski bi morali biti rahko sivi-ne vem če je to res.17
Nenadoma je ob potki polno rdečega.18
Bil je vretenčasti ušivec, drugih vrst ušivca ni bilo.19
To je to  dlakavo trebelje-ta je rozno obarvan,dišeči kromač  in avstrijska obočnica  pa sta mi nekako pobegnila s slikc. Obočnice ali kromača je bilo vse belo.20
Vretenčasti salomonov pečat.21
Niše čas bodakov in osatov-ta okrinkani bodak že kaže cvetne popke.22
Julijski lan nam podarja no nežno modrino.23
Našel sem belo nočnico-Hesperis candida.24
Pri kromaču in trebelju je rastla tudi ta kobulnica , ki je malo drugačna.Nekako zgleda  pomešam kromač z  avstrijsko obočnico , ki je zelo podobna.25
Sigurno sem naštel sedem vrst zlatic.Od najbolj pogoste ripeče, ki so polni pašniki do bele traunfellnerjeve .Ta je bila nekaj posebnega . Ima nenavadne liste.26
Višje raste gorska zlatica . Prepoznamo po teh močnih listih in močnim cvetom, ki kar žari .27
Pod Rdečim robom pa se začne traunfellnerjeva zlatica .jo je ogromno.28
Lepa je.29
Komaj opazimo to drobno rožco-lojdija je.30
Pridemo v področje , kjer se začne kobulasta veternica.31
Alpska velesa.32
Alpski kosmatinci.33
Cvetijo zadnji avriklji,nižje so že odcveteli.34
V vlažnih kotanjah cveti visoki jeglič.Nižje je že odcvtel. Tu vidimo tudi alpske zvončke in alpske mastnice.35
Prisotna sta oba visokogorska repnjaka.36
Spet bi se lahko prerekali ali bohinjski ali alpski.37
Pod Rdečim robom in v Lužnici se začenjajo obširna melišča . Tu je dom navadnega rožnega korena.38
Tu je pirenejski kamnokras.39
Spomladanski svišč.40
Na obširnih meliščih Lužnice domuje obirski grobeljnik. 41
Seveda pa smo povsod srečevali prelep clusijev svišč.Lilije pa so še v popokih.43
Čas brezstebelne lepnice se šele začenja.44
Pri sestopu z Batognic epa je ogromno gorskega glavinca.45
Drugi vrhunec te rožne ture pa so obširna rastišča srebrne krvomočnice .46
Prvi cvetki so že.47
Tako obširna rastišča še nisem videl.48
Sem v to turo spadajo nekako še ti srčki-fosili školjk.50
zlatica11. 06. 2017 06:35:33
Brane, prav lepo si opisal turo in rože, ki si jih srečal, ampak meni srce tu daleč v Dalmaciji, kjer trenutno sem, hrepeni po eni rožci, ki je nisi še priložil, pa v takih količinah si jo srečal- srebrna krvomočnicavelik nasmeh. Mogoče pa še nalagaš fotke zmeden..lpnasmeh
velkavrh11. 06. 2017 06:57:12
Pozdrav v Dalmacijo! Seveda sem najslajše pustil za konec.Enostavno me je ta rožna, zgodovinska tura navdušila.
Apolonija11. 06. 2017 07:10:02
Mene pa si navdušil ti, Brane, s svojim opisom in številnimi rastlinami. Tukaj pa res skoraj vse najdeš, kar želiš videti.nasmeh

Na 24 mi tista avstrijska obočnica ne gre v račun, saj ni kobulnicamrk pogled
velkavrh11. 06. 2017 07:41:54
Sem že popravil teks pod slikco.Bilo je res enkratno. Na Krn sicer nismo šli , bili smo pa zelo blizu.Mene navdušujejo tudi te planine pod Krnom, ki so nekaj posebnega.
zlatica11. 06. 2017 12:15:24
Brane, potešil si vsa moja pričakovanja, tudi krvomočnica je sledila, malo sem bila neučakana velik nasmeh. In napravil si mi velike skominejezikKdaj zjutraj pa ste že krenili na pot ali ste tam prespali? Hvala ti za to cvetano izpod Krna. Lp z morja. mežikanje
velkavrh11. 06. 2017 18:04:56
Ob petih zjutraj smo krenili iz Škofje Loke.Nadaljevali na Sovodenj in v smer Tolmina. Cesta za planino Kuhinjo pa je zelo ozka in ovinkasta-največ se gre lahko z 20.sedežnim avtobusom.Celotna pot od planine Kuhinje in nazaj je trajala nekako osem ur.