Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?

Dobrča

PV11. 04. 2013 13:30:54
Danes bil gor. Štart iz Brezij po direktni gor in dol. Sneg se začne malo pod grebenom, do tam pa v začetnem delu poti malo blata, naprej pa prijetno. Nad snežno mejo je snega hitro vse več in kmalu pridemo v pravo zimo. Je pa bil sneg danes gnil in drseč, tko da sem že za gor grede od vzletišča naprej nataknil tamale derezice. Za dol so pa sploh priporočljive, saj sem se tud z njimi na bolj strmih delih kar peljal.

schristina
na temu forumu in tud na tabli na izhodišču je normirano 2 uri in pol... kolk pa kdo porab za pot glede na norme, je pa odvisno od vsakega posameznika... zato je težko ocenit...zmeden

Drugače pa nič posebnega na poti, rad pa bi pohvalil naše vrle vremenarje, saj so z včerajšnjo napovedjo za danes ("večinoma bo sončno") res pokazali vse svoje znanje in strokovnost... jezen.

Vseen je blo uredu mal za premigat se... nasmeh
Glede na napoved večinoma bo sončno je dobro, da gre pot skozi gozd, da sem hodu po senci..  ;-)1
In seveda sem se na vzletišču ustavil za trenutek in užival v pogledu na s soncem obsijano Gorenjsko  ;-)2
Na vrh pa v razgledu proti Kriški gori in Storžiču...   ;-(3
.. ter Šentanskem vrhu in Košuti...   ;-(4
.. ampak vremenarji pa le niso čist falil... za trenutek se je clo prikazalo tisto njihovo večinoma bo sončno....   ;-)5
5Xum11. 04. 2013 15:44:02
@PV: ključna beseda danes je bila "večinoma" :P

Sem bil na Viševniku in sem nadvse užival v soncu, kot tudi večina ostale slovenije. Pač si imel smolo.velik nasmeh
Darxta6. 05. 2013 09:19:55
Pot na vrh Dobrče je 99,9% kopna, le manjše zaplate snega so še ponekod pod vrhom, vendar do višine max. 20 cm, pa še to ga bo verjetno pobralo v roku parih dni.

Z ženo sva bila v soboto gor, z dokaj počasnim tempom sva potrebovala dobri 2 uri in pol. Kot lešnik debela toča pa je začela padati ravno ko sva prispela do koče da kaj pojeva... zavijanje z očmi
katty19. 05. 2013 21:04:40
Danes je bil dan,ko nekako nisi vedel kam bi šel,da bi bil hkrati blizu...a hkrati nekje,kjer te nebi že kmalu ujel....ja,oni....dež sevedaeek,ki so ga sicer sprva napovedovali tam po poldnevu,nato pa šele po 14hcool.
Žal je tokrat naneslo tako,da nobeden izmed tistih željnih vrhov,ki se že kar nekej časa motajo po glavi...ahaha,pa po spisku tud,ni tokrat prišel na vrstovelik nasmeheek.No ja,mogoče bo med tednom drugače.
Klapa,s katero smo se že kar nekej časa dogovarjal za gorsko snidenje,je za naš prvi gorski cilj izbrala vsem znani Gorenjski balkonnasmeh. Okej,pa pejmo spet gor...po dobrih dveh mesecih.
Jutranji start smo si tokrat izbrali pri Žegnanem studencunasmeh. Pot je prav prijetna in je seveda nemarkirana,a vseeno lahko sledljivavelik nasmeh. Najprej se vzpenjamo po kolovozni poti ob potoku,nato pa se zadeva zoži v prijetno gozdno potko. Nekajkrat prečimo makadamsko pot,kateri se kasneje tudi priključimo in je ne zapustimo vse do razpotja,kjer strmi kolovoz nadaljuje še nekej 100m do Lešanske planine. Priključimo se spet eni potki,ki pride iz Brezij pri Tržiču in se kar strmo vzpne. Tabla VRH DOBRČE nas tokrat prepriča,da se počasi in vztrajno dvignemo po prijetni potki na vrhnasmeh. Do vrha se meni pot, polna žefranov in pomladnega cvetja, še zlo vlečeeekcool,ampak tokrat sem vztrajala do koncanasmeh....in končno pršla na vrh Dobrčevelik nasmeh.Nismo samevali,a vseeno nam je bilo luštno.Razgled je od tu zadovoljil apetite..okej,vsaj meni.Pogled na Julijce nam ne razkaže tistega željenega...ja,spet je posredi...hehe,dežvelik nasmeheek. Po kake pol urce jo mahnemo še do Šentanskega vrha,kjer nas je občutno več. Žiga žal na vrhu nizmedenmrk pogled,tako da so danes aktualne samo slikce.Sonček se kljub okoliškim oblakom ne da in nas prijetno grejenasmeh.Seveda se odločimo še za skok h koči,da preverimo ali je Milanova kuhinja še vedno tako dobra,kot smo je vajenimežikanje.Do tja prečimo še Podgorsko planino,kjer se nam lahko očke mau spočijejo ob pogledu na cvetoče zelenje. Tokrat prevladuje gorski sviščnasmeh,ki ga je vse polno. Odlični štruklji nam zadovoljijo želodčke,ki jih napolnimo tik pred glavno pošiljko dežja. Ta nas je spremljal od Lešanske planine naprej in nas precej namočileek.

Kljub dežju in "kratkemu" pohodu smo se imeli lepo. Vesela sem,da sem bila končno na dveh vrhovih v sklopu Dobrčenasmeh. Moja trma se je tokrat obrestovala. Še se vrnem,a naslednjič spet drugje.Pristopov je seveda ogromno,zatorej odkrivanje sledijezikmežikanje.
Majdag23. 10. 2013 15:54:11

...Čez Ledeno trato... Zgoraj megla, v dolini pa skoraj sonce. Potka prijetna kot vedno. velik nasmeh
- Svetli trenutek v dolini1
- Pastirske koče na Ledeni trati7
starakapa1. 11. 2013 18:36:42
Draga-planina Prevala-Dobrča-Ledena trata -Draga
Po tej poti bi raje hodil poleti saj je zelo senčna torej poteka večji del po gozdu.No tudi v jeseni je lepa.Na poti sem srečal SAMO pet planincev.Ko pa sem prišel do koče na Dobrči je bilo pa vse drugače.Mnogo planincev je bilo,mnogo psov je bilo,mnogo kolesarjev je bilo,pa še avto pred kočo sem videl.
Mislil sem slikati kočo tako kakor se šika pa ni šlo.Avto mi je bil v napoto.Pa ne mislit da sem kak star nergač,ki mu ni nič povšeči,ampak na 1600m pa res ne paše avto pred kočo.Saj vem ,da je bila najbolje ocenjena planinska koča v Sloveniji in to celo dvakrat,ampak avto kljub temu ne spada pred kočo.
Nazaj v dolino Drage sem šel po jarku do planine Ledena trata in naprej do dona v Dragi.
Začetek poti1
Spomenik talcem28
Pa še informacija o poti29
šoja4. 11. 2013 20:18:27
"starakapa", mene pa moti da ne veste, da je koča na Dobrči visoka 1478m, in ne 1600m, in da je mogoče oskrbnik ravno pripeljal z avtom tisto pivo ali čaj, ki ste ga mogoče spili, ali hrano za ostale pohodnike , ki so se mudili te dni pri koči, ob takem vremenu jih gotovo ni bilo malo, če vas pa motijo take stvari, pa pustite naslov, pa vas bo oskrbnik z veseljem verjetno poklical naslednjič, da mu znosite v nahrbtniku kar nekaj zaloge za lačne in žejne planince v kočo iz doline, no pa upam, da vas ne motim preveč zavijanje z očmi
GITA12. 11. 2013 21:21:43
Danes zjutraj sva šla na Dobrčo. V avtu sva poslušala poročila. So omenili tri gorenjske občine, v katerih naj bi nedavni veter naredil največ škode. Med temi tremi naj bi bila tudi občina Tržič. Sva se začela spraševati, kaj naju čaka…

Šla sva po direktni iz Brezij pri Tržiču. Do vzletišča več ali manj brez posebnosti. Sem pa tja sva v gozdu opazila kakšno podrto drevo, na poti pa samo veliko malih smrekovih vejic. Od vzletišča dalje je podrtih dreves več, pa malo »sladkornega posipa« je bilo tudi že videti. Od vikenda gor proti vrhu pa razdejanje. Pogosto je bilo treba delat »obvoze« zaradi ogromnih podrtih (bolje rečeno povsem izruvanih) smrek, ki so ležale čez pot. Nekaj je podrtih tistih, na katerih so narisane markacije, pa tudi tista, na kateri je bil (oz. je še) smerokaz za Lešansko planino. Kar precej ur dela bo potrebnega, da bo pot spet taka, kot je bila.

Snega proti vrhu je nekje od 5-10 cm. Če bi pihal močan veter, bi po vsej verjetnosti obrnila. Kdo ve koliko je še nalomljenega gor v krošnjah, kar bo padlo dol ob naslednjem močnejšem vetru. Tako pa je bilo skoraj brezvetrje, na vrhu je za trenutek posijalo celo sonce.
Do vzletišča več ali manj brez posebnosti...1
...takoj nad njim (pogled nazaj) pa prvi znaki razdejanja...2
Takole jih je ruval veter...3
...in lomil...4
Neizmerna moč narave...5
Prav na pot jo je položil...6
Tule pa...kot da je vetru malo zmanjkalo moči...in je opravil samo na pol...7
Kar nekaj takih z narisano markacijo je padlo...8
Ko kakšnih pametnih obvozov ni bilo na vidiku, pa kar z glavo skozi...krošnjo podrte smreke...9
Kako ogromen in močen koreninski sistem, pa ga je vseeno izruvalo...10
Ponavadi je treba pogledati gor višje, da jih opazimo...danes ni bilo treba...11
Tudi tale, s smerokazom za Lešansko planino je podrta...12
A macesnovim storžkom pa veter nič ni mogel...ali jim je prizanesel? So vsi lepo na svojih mestih...13
Na vrhu...za hip je celo sonček posijal...pa je bil dan takoj še lepši... :-)14
cebelca13. 11. 2013 09:44:49
Uf, to pa je razdejanje. Hvala za opozorilo.
klm13. 11. 2013 12:45:04
To je zato, ker smreke nimajo močnega koreninskega sistema, čeprav je navidez videti tako. A te korenine rastejo plitko pod površino in so dokaj razvejane, medtem ko imajo npr. gabri, bukve, hrasti neprimerno močnejše, zlasti pa globlje korenine. Zato ni nikjer videti podrtih omenjenih zvrsti. Te največkrat prelomi po deblu.
joste26. 11. 2013 09:25:25
Včeraj na vrhu Dobrče še pred sončnim vzhodom. Štart na Bistriški planini, kjer še ni snega, se pa potem začne zelo kmalu in višina relativno hitro narašča, tako da na Lešanski planini že kar konkretno gazimo. Čeprav sva naredila gaz, jo je močan veter po vsej verjetnosti že povsem zabrisal. Na vrhu zimska idila, snega kakih 30cm, v kotanjah pa se lahko udre do pasu. Nekaj preglavic na poti povzročajo podrta drevesa, ki ležijo direktno čez pot - ampak se z nekaj iznajdljivosti da čez (ali pa okoli). Sicer pa čudovito mrzlo jutro in super razgledi.

Več fotografij in opis poti sem objavil na povezavi: Jutro na zasneženem vrhu Dobrče
Bled in vetrovni Julijci s Šentanskega vrha.1
LidijaJesih26. 11. 2013 10:34:42
mmmm, razglednica. Jo kar voham. nasmeh
LidijaJesih27. 11. 2013 18:16:06
Nekaj utrinkov z Dobrče mimo treh planin. Veter je počasi pojenjal, a ko je potegnil je bilo treba kapo precej potegniti čez ušesa. Sledi predhodnikov je nagajivec tudi zabrisal in je bilo treba na celo in na novo. Največ ga je od Lešanske planine naprej, ponekod se vdira do kolen po sistemu stopiš stojiš, se vdreš. Nesprijet, po vrhu skorjast. Danes nisva poplezavala, sva pa preplezavala. Podrto drevje na poti iz Lešanske planine proti vrhu.
Bistriška planina1
se je odela v plašček11
še pogled proti Kamniškim in na toplo12
tulipan28. 11. 2013 15:23:42
Do koče na Dobrči iz Begunj. Sneg se začne malo pod barako. Na tej poti snežnih zametov ni, prav tako ne podrtega drevja. Celo pot sem razmišljal, če mi bo uspelo narediti posnetek koče brez avtomobila. Uspelo mi je! Poklanjam ga starikapi.

tinky28. 12. 2013 18:29:31
Z vnukinjo in prijatelji na Dobrčo. Iz Brezij po direktni na Dobrčo, naprej na Šentanski vrh, do koče in dol mimo Lešanske in Bistriške planine.Pot je večinoma kopna , samo iz vrha Dobrče do Šentanskega vrha nekaj ledu. Po nekaj dneh slabega vremena , končno sonce in lepi razgledi, le greben Košute ja bil večji del v megli.
pa začnimo1
danes medvedov ni bilo5
mi štirje12
krog je sklenjen22
fiky31. 12. 2013 16:42:56
Ali je bil kdo na Dobrči po zadnjem sneženju? Kakšna je pot iz Brezja in kako je prehodna proti vrhu Dobrče?
Hvala za odgovor in SREČNO na vseh poteh v letu 2014.
lakkon31. 12. 2013 22:31:45
fiky,
danes bil na vrhu Dobrče. opravil krožno: Brezje pri Tržiču (677m) - Bistriška planina (1060m) - Lešanska planina (1450m) - Dobrča (1634m) - Koča na Dobrči (1478m) - Brezje pri Tržiču

sam bil brez derez (in tudi gamaš) in je šlo. malo naprej od Bistriške planine ni več bila cesta kopna. za spoznanje več ga je bilo od tik pred Lešansko planino dalje, ko se pride na odprto. a je kar uhojena pot. jasno tudi vse do vrha ga je, a se dalo brez težav priti. od vrha do koče super pot uhojena, prav tako naprej proti Brezje. Za jutri bi skoraj dereze bile priporočljive in verjetno tudi gamaše.
fiky31. 12. 2013 23:47:19
lakkon, najlepša hvala za odgovor in še veliko lepih trenutkov v hribih in gorah mežikanje
Mrki2. 01. 2014 08:52:45
Včeraj zimska idila. Nad Lešansko planino jasnina. Pot lepo shojena. Obiskovalcev kar precej.
Na vrhu1
Proti Kočni2
Julijci3
Sonce in sence4
Najvišji so v soncu5
Storžič6
Nazaj v meglo7
Mrki10. 02. 2014 17:02:04
Na izhodišču na Brezjah danes ni bilo spluženega prostora za parkiranje, zato sem avto pustil pri cerkvi Sv. Neže pod cesto. Ker je bilo bolje shojeno, sem se usmeril proti Bistriški planini. Podrtega drevja malo in hoja ni problematična, vendar vseskozi po cesti. Od Bistriške planine dalje le še stopinje - luknje do Breške planine, potem pa na celo. Nekaj časa je še šlo, kmalu pa je bilo snega preveč. Potrebne bi bile krplje ali smuči.