Turnca nad Solčavo
21.2.2021 - geppo
Pred leti nama je "padla v oči" Turnca, med spuščanjem po Hudem grabnu.
Markanta skalna konica, ki kraljuje nad Solčavo in solčavsko cerkvico posvečeno Mariji Snežni. Zoki jo je potem obiskal leto kasneje, skupaj pa danes.
Občasno poledenelo, zmrznjena podlaga, sneg in vseskozi zeelooo strmo ( do 65̊ ). Nad 1000m nmv se nama greben zapre z navpičnimi skalami. Poiščeva prehod in po malo Manj kot dveh urah stopiva na skalno konico Turnce. Pod nogami imava Solčavo. Popijeva požirek žganice iz steklenice, ki je v v pvc tubi. Ta varuje vpisni zvezek in žganico. V dveh letih dva vpisazmeden Še vedno prva stran.
Ko se spogledujeva z grebenom, ki je pred nama, se zavedava, da v teh razmerah višje nimava več kaj iskati.
Malo pregledava, kje drugič bi nadaljevala po grebenu naprej? Radovednost, precej "drago plačava"zavijanje z očmi
Spust, ki naju sedaj čaka je poglavje zase in ne bom opisoval tega...
Oddahneva se, ko sestopiva na gozdno vlako. Sedaj le še klasika do izhodišča, čeprav poledenelo in sneženo...
Zelo strmo do 62̊ in sestop do 65̊. Poledenelo, sneg, zmrznjena podlaga-velika nevarnost zdrsa. Orientacijsko precej zahtevno!
Turnca nad Solčavo Cerkvica Marije Snežne v Solčavi1
Turnca nad Solčavo Vpisni zvezek23
palček plezalček
21.2.2021
Super turo sta ušpičila. nasmeh In kako nor pogled na zijalko.
jure1977
23.2.2021
Čestitke tudi z moje strani, super! Verjetno bi bilo tudi poleti zelo zahtevno v strmini, ki jo navajata...
geppo
Hvala
Vzpon je strm a ni ekstremen, če se držiš pristopnega grebena. Ko prideš do navpičnih skal, si moraš pristop poiskati po levi strani ( vzhod )in prilezeš do sedla Turnce. Tu ni ničesar pretežkega.
Naprej po grebenu proti Ojstrcu, Mačkovi peči, Rožni vrh, Lucjan je pa poglavje zase. Midva sva iskala prehod na greben, da bi naslednjič nadaljevala.
Tako sva prišla v izredno strm teren 65stopinjski naklon, ki je bil povrh tega še snežen, poledenel, podrto grevje...
Nazaj na pristopno pot tudi ne vem, če bi nama uspelo prilesti.
Če bi se vrnila po isti poti kot sva prišla, bi ne bilo tako zahtevno. Tako je bilo pa zavijanje z očmi
Tako, kar korajžno gor. Počakaj na boljše razmere in nagrajen boš z razgledom, ki ti bo poplačal ves trud za strmino pristopa!
Turnca nad Solčavo1
Turnca nad Solčavo Pristopni greben do vrha Turnce2
Turnca nad Solčavo Tu se  moraš izogibat navpične stene v levo in poiskati pristop - zopet v desno3