Ratitovec
j.
9.3.2018
Včeraj, 08.03.2018. Do Podlonka sem se pripeljal čez Dašnico, avto sem pustil na majhnem parkirišču na ovinku v spodnjem delu vasi, pod Lonkom. S smučmi sem sledil špuro najprej po travnikih in potem po sistemu vlak na pot, ki iz Lovske koče vodi na Jesenovec. Na tej poti ni bilo smučine, pa še precej je izpostavljena plazovom. Zato sem raje sledil gazi sprva po levem robu jase in v smeri Razorja (tudi direktna pot od Lovske koče do Razorja je kljub gozdu deloma izpostavljena plazovom). Iz Razorja sem se po splazenem snegu vzpel desno na Vratca in naprej na Kosmati vrh, kjer je precej pihalo. Smuka nazaj na Vratca mi je postregla s par lepimi zavoji. Iz Vratc naprej pa spet s psi po severni strani in mimo Krekove koče na Gladki vrh.

Od tam sem odsmučal po vzhodni strani, najprej po golem pobočju in nato skozi gozd le malo stran od stenice do majhne škrbinice malo nad Vratci in preko nje na pobočje zatrepa Razorja in naprej približno v smeri vzpona. Malo čez gozd in po poti, pretežno pa po travnikih do avta na 700m višine. Tu me je zvabila nedotaknjena strmina Lonka (pod novim snegom se je sicer videlo nekaj starih smučin), pa sem skočil še na vrh tega hribčka, od koder sem odsmučal že skoraj v mraku.

Razmere so bile precej različne. Pot (kolikor sem ji sledil) je popolnoma shojena. Nad približno 1400m je na severnih in gozdnatih pobočjih sneg pretežno suh in nesprijet, na prisojnih pa suh in deloma skorjast. Še posebno zoprna se mi je zdela skorja v zatrepu Razorja. Nižje doli je sneg južen, na osončenih straneh nekoliko skorjast, v gozdnatih in senčnih območjih pa moker in nesprijet. Povsod (razen v zatrepu nad Razorjem) se je dalo dokaj prijetno voziti, tudi na povsem ojuženi severni vesini Lonka. Skupno sem naklepal kakšnih 1200 višincev, če potegnem črto, je bila tudi smuka (imel sem malo širše smuči) več kot le zadovoljiva. Pa še zvoženo ni bilo, v območju Golega vrha in Razorja ter nižje do poti sta bili v zadnje zapadlem snegu le dve smučini, na travnikih Podlonka pa se mi zdi da mogoče ena.
Ratitovec Pogled s Kosmatega vrha.1 Ratitovec Kosmati vrh je ponudil nekaj uživaških zavojev.2 Ratitovec Nedotaknjeno.3 Ratitovec Tega dne sem bil edini, ki se je na Kosmati vrh podpisal.4 Ratitovec Proti Gladkem vrhu.5 Ratitovec Krekova koča.6 Ratitovec Razglednik.7 Ratitovec Vreme pa sončno in oblačno.8 Ratitovec Smučljiva strmina (tokrat s skorjo) na koncu Razorja.9 Ratitovec Podlonk z Lonka, že zvečer.10
23.3.2018
Včeraj je bil čudovit dan, in potrebno ga je bilo dobro izkoristiti. Ratitovec je bil res dobra izbira, kjer se je odpiral svet nedotaknjene beline v smeri Altemaverja in naprej proti Bohinjskim goram. Ta pogled me je še posebej pritegnil, kar nisem mogla odmakniti pogleda iz te smeri.
Drugače pa je bil včeraj na Ratitovcu raj za smučarje, teh sem videla največ, zdelo se mi je, da je bilo pešakov manj. Krpljarja pa nisem videla.
Na vrhu mrzlo, da si moral biti kar trmast, da si slikal, še posebno, če si slikal velikonasmeh

Cesta do Prtovča pa ni bila povsem kopna, proti koncu na nekaterih mestih malo še zasnežena. Na sneg pa stopiš takoj pri prvi hiši.

Res nepozaben dan na Ratitovcu včeraj, še posebej me je prevzelo vzpenjanje proti Altemaverju, kjer še ni bilo nobenih sledi v snegu od predhodnikov, niti smučine, samo nedotaknjena, deviška belina, ki je kar vabila stopanje v to smer. Sem se počutila prav zares v tem svetu kot izbranko, kot da mi je bilo nekaj lepega podarjeno.

Ratitovec na Prtovču včeraj1 Ratitovec2 Ratitovec pod Kosmatim vrhom3 Ratitovec utrinek ob poti4 Ratitovec pod Vratci, eni dol eni gor5 Ratitovec6 Ratitovec proti KSA včeraj7 Ratitovec8 Ratitovec res zakidana9 Ratitovec barve tega smučarja so mi padle v oči10 Ratitovec vzpenjanje od bivaka proti koči11 Ratitovec proti Altemaverju nobenih sledi12 Ratitovec proti Lubniku z vrha13 Ratitovec približan pogled v smeri Črne prsti, Malega Raskovca, Rodice14 Ratitovec pa še od Meje preko Vrha nad Škrbino, Krna, Podrte gore, spodaj Konjsko sedlo z Bohinjskim Migovcem15 Ratitovec brez zaščite proti prehladu na vrhu  ne gre16 Ratitovec od Vršakov preko Kanjavca, Mišelj vrha  do Triglava17 Ratitovec koča zaprta18 Ratitovec že pri vzponu proti Altemaverju19 Ratitovec pogled nazaj20 Ratitovec vse nedotaknjeno21 Ratitovec22 Ratitovec23 Ratitovec zadaj Porezen, na tega pa jutri24 Ratitovec25 Ratitovec26 Ratitovec so se kar sklonili od napora27 Ratitovec najvišji, pred njim Veliki Draški vrh skoraj zlit z njim28 Ratitovec29 Ratitovec povsem levo Kobilja glava30 Ratitovec pokrite mize pred kočo31 Ratitovec smučarske sledi tu dol32 Ratitovec Kosmati vrh33 Ratitovec34
dadi85
24.3.2018
zdravo.zanima me če mogoče do ve kakšna je pot iz jesenovca,za pešaka ? hvala
gmirko
Danes na Gladki vrh s Prtovča čez Razor. Čudovito. Pot zimska, lepo prehodna, spust z derezicami. Flancati topli......
Ratitovec V pričakovanju1 Ratitovec Sonceeeee2 Ratitovec Utrinek3 Ratitovec Krekova koča4 Ratitovec Pogled nazaj5 Ratitovec Pod Razorjem6
27.3.2018
S Prtovča čez Razor. Pot utrjena in zgodaj zjutraj na delih pomrznjena. Razgledov pa danes ni bilo.Megla in snežinke....
Ratitovec Megla1 Ratitovec Krekova koča2 Ratitovec Gladki vrh3 Ratitovec Snežinke4 Ratitovec Kosmati vrh5
GregorC
7.4.2018
Eno sončno dopoldne na Ratitovcu.
Ratitovec1 Ratitovec2 Ratitovec3 Ratitovec4 Ratitovec5
Anja007
19.4.2018
Živjo! To soboto načrtujem izlet na Altemaver. Zanima me, tisti, ki ste bili pred kratkim gor, katero pot priporočate, čez Razor ali čez Povden - glede na to, koliko je še snega, nevarnost zdrsa itd. Je priporočljivo nataknit male derezice, če grem čez Povden? Hvala za odgovor nasmeh
gmirko
20.4.2018
Obe poti na Ratitovec sta prehodni. Na obeh poteh je še sneg. Piše na spletni strani PD Železniki.
PV
23.4.2018
Prosim za informacijo, ali se da z avtom do sedla Povden in tam parkirati? Dobrih 650 višincev s Prtovča bi bilo za našo tamalo še mal prevelik zalogaj.

Če se da - od kod?
Carlos
24.4.2018
Pot do Podna je kopna, kopna je tudi peš pot naprej proti Ratitovcu v tej smeri.
bogi
28.4.2018
Danes na Ratitovcu. Vzpon iz Prtovča čez Poden. Pot je kopna in normalno prehodna. Sestopili pa smo preko Altemavra v Sorico. Na tej poti so še ostanki snega, vendar pri hoji ni težav.
Skupaj se je nabralo 15 km in 1400 višincevzavijanje z očmi.
Ratitovec Prtovč1 Ratitovec Prtovč2 Ratitovec3 Ratitovec poden4 Ratitovec5 Ratitovec6 Ratitovec avrikelj7 Ratitovec Porezn8 Ratitovec Krekova koča9 Ratitovec Gladki vrh10 Ratitovec Alpski zvonček11 Ratitovec proti  Altemavru12 Ratitovec bunkerji13 Ratitovec odcep proti Soriški planini14 Ratitovec15 Ratitovec ostanki zime16 Ratitovec ponekod je še veliko snega17 Ratitovec skozi Danje18 Ratitovec19 Ratitovec20 Ratitovec prihod v Sorico21 Ratitovec prehojena pot22
otiv
30.4.2018
Pomladni Ratitovec na današnji dan...

Prtovč in čez Povden gor in dol.
Ratitovec1 Ratitovec2 Ratitovec3 Ratitovec4 Ratitovec5
vencelj1
6.5.2018
Ratitovec ima avtomatsko vremensko postajo, s klicem na 031712306 dobite podatke o hitrosti in smeri vetra ter temperaturi zraka.
Trenutno pa kaže na napako v delovanju in podatek o hitrosti vetra ni pravilen, torej se nanj ni mogoče zanesti.
zamet
6.5.2018
Ali je koča odprta že tudi čez teden ali samo za vikend.
Hvala.
Daaam
6.5.2018
trenutno samo za vikend... od konca maja dalje pa tudi med tednom.
7.5.2018
Nekaj slik z današnjega izleta Železniki - Ratitovec - Podrošt. Pot je kopna. Lp, Tadej
Ratitovec Začetek v Železnikih1 Ratitovec Železniki2 Ratitovec Podlonk in Ratitovec3 Ratitovec Cvet čemaža4 Ratitovec Razgled s poti5 Ratitovec Tudi to se najde na Ratitovcu6 Ratitovec Kosmati vrh7 Ratitovec Gladki vrh8 Ratitovec Triglav9 Ratitovec Krekova koča na Ratitovcu10 Ratitovec Avriklji11 Ratitovec Porezen12 Ratitovec Clusijev svišč13 Ratitovec Navadni slečnik14 Ratitovec Clusijev svišč15 Ratitovec Ob poti16 Ratitovec Potok Štajnpoh17 Ratitovec Včasih je bila lepa pot18 Ratitovec Ob poti19 Ratitovec Pri Podroštu20 Ratitovec 5 srebrnih krajcarjev21
Gorska planika
17.5.2018
Živjo! Je v zadnjem času kdo šel na Ratitovec iz smeri Podkorita - Bitenjska planina? Zanima me, kakšna je pot, če je sledljiva... Hvala nasmeh