Črna prst
peter2
5.7.2019
Včeraj po službi na Črno prst.
Tokrat preko planine Osredki.
Po dežju, ki je padal prejšnji dan je bila pot precej blatna in spolzka. Nad Planino je bilo bolje.
Sicer pa brskanje za rožami.
Črna prst Mayerjev ušivec (Pedicularis x mayeri)1
peter2
11.8.2019
Da ne odpiram nove teme: danes sva bila na zahodnem sosedu Črne prsti - Konjskemu vrhu.
Vremenska napoved, da bo na zahodu dopoldan jasno se danes ni uresničila. Očitno Bohinjske gore niso bile dovolj zahodno, za lepo vreme zmeden.
No, kakorkoli, kot ponavadi sva šla preko planine Osredki potem pa po lovski poti proti konti Žalostnica. Danes ji je ime res pristajalo, saj je bila zaradi megle vidljivost morda 10 m.
Na Konjski vrh sva se povzpela bolj po občutku. Mislila sva da bova po brezpotnih strminah dosegla predvrh, a sva se znašla na samem vrhu. Idilo ob vzponu je popestrilo še pršenje iz trdovratne megle.
Na vrhu ni bilo nič bolje, (pršenju se je pridružil še veter), prav tako ne na magistrali Črna prst Vogel. Obšla sva Četrt po magistrali in se na najnižjem delu med Četrtjo in Črno prstjo po brezpotju spustila nazaj na Osredke.
Dobre volje kljub vremenu ni manjkalo, pa kot ponavadi sva še vedno utegnila stikati za alpskim cvetjem.
Par meglenih posnetkov:
Črna prst Alpska možina1
branko.temlin
22.8.2019
Tridnevno grebensko vandranje po bohinjskih vrhovih. Prvi dan Podbrdo, Sedlo nad Kalom, Babji zob, Rušni vrh in Črna prst. Drugi dan Konjski, Poljanski in Matajurski vrh, Vel. in Mali Raškovec, Suha Rodica, Rodica, Mala Rodica, nato čez Suho in pod Šijo na Vratca, Vogel in spust skozi Krnico na planino Razor - spanje.Tretji dan s planine Razor po E7 nad Grantom in Rutom do Stržišča, Kala, ter čez sedlo v Podbrdo. Fantastiča tura za mir in užitek v gorah, še posebno, če je vreme tako, kot je bilo te tri dni. Nekaj fotografij na http://www.pdmaticams-drustvo.si/
hanč
12.9.2019
Danes na Črni prsti iz Baškega sedla.Vreme in razgledi čudoviti le malo vetrovno.Obiska bolj malo a zelo zadovoljna nasmeh
15.12.2019
Če je kdo hodil na Črno prst zadnje dni iz Podbrda me zanimajo razmere?
črow
16.12.2019
Zaradi temperature nad lediščem, so razmere vsak dan drugačne. Na Podbrški strani, pa je Črna prst zavita v debelo meglo. Bolje, da počakaš boljše razmere.
4.1.2020
Je prišla na vrsto. Sicer po novem letu 3.1. Z avtovlakom ma en vagon za potnike smo se zjutaj odpeljali z Nove Gorice do Bohinjske Bistrice. No ja zanimiva vožnja. Malo drugače. Od tam smo se odpravili do Orožnove koče pod Liscem. Na Črni prsti ni bilo za verjeti popoldne 14 stopinj. Sestop pa itak dve uri v temi skozi Trtnik in v Podbrdo ob 20 uri na vlak. Kjer se dobimo še z dvema pohodnikoma , ki sta šla do Oražnove koče in malo naprej , nato se vrnila. Naj povem da je bil sestop v Podbrdo kar zahteven predvsem ker je bilo dosti listja na poti, ki je drselo.Zatorej je bilo treba previdno.
Črna prst malo je treslo v tistem vagonu, sicer prav redu.  V Mostu na Soči 20 minutni postanek. 1
Črna prst in začnemo hojo v hladni Bohinjski Bistrici. 2
Črna prst skoraj bi jo spregledala.  Saj ni prava. 24
črow
4.1.2020
Vidim, da se je splačalo počakati? Pa varno, tudi v tem letu.
darinka4
Hvala , res je bilo mišljena tura v decembru a je slabo vreme zamaknilo na letos. nasmeh
29.1.2020
Popoldne iz smeri Bače na Črno prst. Izhodišče Kocenpohar do sem je cesta v solidnem stanju. Sneg se začne vrjetno na kakih 1200-1300 metrih. Dereze sem uporabil nad gozdno mejo. pred tem pa v roki cepin. Snega novega je vrjetno kakih 20 cm, razmere so hojo so dobre. Več o razmerah si poglejte slike.
Črna prst1
Črna prst19
77blaz
30.1.2020
Lepe slike in opis, kot vedno.nasmeh
V teh krajih se je še vedno ohranilo nekaj besed priseljencev, ki so prišli približno takrat, ko je bila posajena prelepa lipa v prelepi vasi Rut. A vse bolj izginjajo,tako kot je tudi vse manj mladih v teh krajih. Kocenpoh je že ena taka beseda (mačji potok, 'Katzen Bach')

30.1.2020
So že gor nasmeh
Črna prst1
j.
6.2.2020
Včeraj (sreda, 5. februarja) iz vasi Kal na Črno prst in nazaj.

V Železnikih sem po radiu poslušal vreme: Kredarica -13 stopinj, veter 120km/h, občutek mraza (windchill) torej tam okrog -30 stopinj. Ob tem sem se zadnji trenutek izognil kanti za smeti, ki jo je veter pahnil na sredo ceste. Teorija, da na južnih pristopih ne bo toliko vetra, na osnovi katere sem se odločil, da bi bila Črna prst iz vasice Kal primeren cilj, se mi je nekoliko zamajala. No, v Kalu je pihalo precej manj, zato sem se odločil, da vseeno grem. Pot v gozdu nekako do višine 1200m je bila kopna in začuda brez ledu, višje je bilo nekaj centimetrov novega snega na (pretežno) listnato podlago, na odprtih travah nad Babjim zobom, pa je bilo na poti in po posameznih manjših kotanjah pod novim snegom tudi nekaj starega. Vsega skupaj pravzaprav žalostno malo!

Malo pod prevalom med Rušnim vrhom in Črno prstjo je bilo že čutiti močnejši, severni veter, ki je pihal čez greben, zato sem si nataknil dereze in se dodatno oblekel. To se je izkazalo za pametno, saj na grebenu ob močnem vetru najbrž ne bi imel volje za to. Do koče ni bilo večjih težav, le zadnjih nekaj deset metrov sem zelo previdno stopal po napol zasneženem robu poti, ki pelje nad strmimi travami tik pod grebenčkom. Sam vrh je bil v glavnem kopen. Na njem je, zanimivo, pihalo manj kot drugod. Kljub precejšnji oblačnosti se je videlo morje.

Povratek je bil za spoznanje malo bolj zahteven. Ob koči je pričelo še močneje pihati in to z vseh strani. Želel sem malo urediti opremo, pa na nobeni strani stavbe in v nobenem kotičku nisem našel zavetja. Pod grebenčkom nad strmimi vesinami mi je veter občutno majal ravnotežje, zato sem hodil počasi in cepin za vsak primer držal trdno v rokah. Brez derez bi bila hoja v takih razmerah zelo tvegana. Na širokom grebenu v smeri Rušnega vrha je bilo vetra precej manj, malo bolj je zapihalo le na prevalu, nato je nebeški prepih z vsakim metrom spusta počasi ugašal.

Črna prst  Snega na vrhu je malo. Spodaj vas Stržišče.1
Črna prst Sneg na grebenu: ne tič, ne miš.12
Črna prst Črna prst iz ovinka pod Petrovim brdom.13
22.3.2020
Na Črno prst sem že hodila iz različnih koncev, iz vasi Kal pa v petek drugič. Tako, da sem že pozabila, kako lepi konci so pravzaprav tonasmeh. Prvi pogled na vas Stržišče je pri informacijski tabli in presenečenje je bilo popolno. V kako lepih koncih vendar ti ljudje živijo, obkroženi z vencem prelepih, v tem času zasneženih goranasmeh. Sva kar nekaj časa občudovala ta pogled, nazaj grede pa sva se tam ponovno ustavila in naredila analizo ture in ji nazdravila s pločevinko pivanasmeh.

Na celi poti srečala le pet ljudi in enega psa. Družili se pa nismonasmeh.

Črna prst v prelepo okolje sva vstopala1
Črna prst prav na vrhu, z  Grintovci nad sabo21
Črna prst Bohinjsko jezero z vencem zasneženih gora22
Črna prst jezero približano23
Črna prst iz ozadja Julijcev  mi je tale padel v oči, sem ga kar težko določila24