seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Monte Clapsavon in Monte Bivera
 Monte Clapsavon in Monte Bivera
8.7.2014 - Jovan Cukut
Za ljubitelje Karnijskih Alp. Nekaj več o tretji zaporedni turi v slikah in komentarjih na spodnji povezavi.

IgorZlodej
8.7.2014
Dostop do tistih planin v vnožju Bivere sem opravil s kolesom, za nazaj pa je kar nekaj klancev. Iščem pristop iz Spodnjega Saurisa, je mogoče kdo že bil, mika me seveda pozimi.

Jovan, Terze na drugi strani doline Val Frison so čudovite, pa Monte Brentoni tudi.
IgorZlodej
4.6.2015
Po sedmih letih ponovno na obeh vrhovih.
Izhodišče planina Razzo in po cesti do planine Chiansaveit, ter gor po 212 na škrbino Bivera, ter na vrh, povratek na škrbino in na vrha Clap Savona, ter sestop po poti 210. Razmere, razvidno iz fotografij starih manj kot 24 ur mežikanje.
Monte Clapsavon in Monte Bivera Monte Bivera in Clap Savon s planino Chiansaveit1
Monte Clapsavon in Monte Bivera Polzn z Bivere2
Monte Clapsavon in Monte Bivera nazaj na planino Razzo6
voluhar
2.2.2016

Edina
2.8.2017
Vrhova sta bila tudi na seznamu naših želja in ker "človek obrača, bog pa obrne", ni bilo vse po planu, lepo pa vseeno. Naredile smo krožno in pot št.212 nam je precej lepša od povratne št. 210. Potka s sedla na vrh Bivere je šodrasta in mestoma ozka, zato zahteva malček previdnosti. Greben proti Clapsavonu pa je dobro zavarovan z debelo vrvjo, ki je videti nova. Aja, koliko je pa strmo se pa ni videlo...mežikanje

Kako je bilo pa tukaj in srečno na potkahnasmeh

2.8.2017
Izhodišče za to turo je Casera Razzo, ki leži v "občini" Comune di Vigo di Cadore, le ta pa NE sodi v Furlanijo temveč v Benečijo ! ( torej ne Friuli Venezia Giulia temveč pokrajina Veneto, provinca Belluno).
28.6.2018
sobota, 23.6.2018

Do izhodišča po dolini Pesarina, potem pa od casere Razzo prek Clapsavona na Bivero. Sestop s škrbine pod Bivero do Chiansaveita in od tam nazaj na izhodišče. Pot s Clapsavona do škrbine je zavarovana z vrvjo in mestoma izpostavljena, morebiti bi bila tura v obratni smeri priporočljivejša. Jaz sem jo tako zastavil (tudi) zaradi spomina na jesen leta 2013. Na poti je nekaj snežišč, ki se jim zlahka izogneš, drugih posebnosti ni. Gneče na poti nobene, saj smo se srečevali samo sami s seboj, tudi vreme nam je šlo na roko, zato so bili razgledi imenitni. Pot domov smo opravili skozi oba Saurisa z obveznim postankom pri jezu. Krasen potep v prijetni družbi nasmeh

18.10.2018
sobota, 13.10.2018

Tretjič letos začel potep pri Caseri Razzo, v drugo na omenjena vrha. Tokrat v obratni smeri kot zadnjič in dejansko je tako prijetnejše. Do izhodišča po dolini Pesarina, ker je hitreje, domov grede pa skozi Saurisa, saj ne gre, da ne bi kupil pršuta pri Wolfu, če smo že sir na planini. Tudi kofetkanje je v Saurisu prijetnejše, ko zreš na gore, kjer si se pred kratkim potepal. Na poti ni posebnosti, trgovinica z dobrotami bo do konca meseca odprta med vikendi. Še en krasen potep v prijetni družbi nasmeh

P.S.
Med potepom smo se srečali s skupino iz Tolmina. Ker vem, da obiskujete te strani, vas v imenu nas treh lepo pozdravljam mežikanje

Monte Clapsavon in Monte Bivera9
Monte Clapsavon in Monte Bivera10
31.3.2019
Z avtom do Sella di Razzo (v smeri Sappade in po dolini), edina pešaka, mimo obeh planin, ki se ni nič udiral, višje kombinacije trdo/pršic, do 30cm udiranje. Od sedla proti vrhu 2 dela za prečit, drugače kopno. Nazaj mimo obeh planin zaradi močnega sonca se je udiral.
Monte Clapsavon in Monte Bivera9
Monte Clapsavon in Monte Bivera10
Monte Clapsavon in Monte Bivera11
Monte Clapsavon in Monte Bivera12
Monte Clapsavon in Monte Bivera13
21.7.2019
Včeraj pa smo šli PD Škofja Loka v Karnijce. Zapeljali smo se v Trbiž in nato proti Udinam.Ustavili smo se na kavi na avtocesti na enem ogromnem postajališču z lokali itd. Enostavno ne poznam teh italijanslih cest. Povzpeli smo se kar na višino 1760 m na planino Casera Razzo(Casera pomeni mlekarna po italijansko-zato se nato to krajša). Tu je velika koča .Polek je mlekarna in ogromen hlev.V koči sir tudi prodajajo.Smel sem celo malo pokukati v mlekarno. Nato pa smo se odpravili na naslednjo planino, kjer je bilo dejansko naše izhodišče -C.Chiansaveit.(povedal turbo) Do tu smo hodili po poti 210, ki vodi do gore Monte Clapsavon. Mi smo
šli po poti 212, ki gre na goro Monte Bivera. Čakala nas je nekako dveurna hoja. Mestoma je kar strmo, dugače je potka označena in dobro nadelana oziroma uhojena .Preči kar nekaj melišč.Sevea gre pri veliki skupini malo počasneje kot je norma. Kar nadrenjali smo se na ozkem vrhu.Gor je križ in zvonček želja.Nato pa dol na sedlo in na Monte Clapsavon-hodi se do naslednjega vrha nekako malo več kot eno uro. Vzpon je kar strm in celo varovan. Vrh pa je tu širok in prostoren.Sledil je še skoraj dveurni spust na planino izhodišča. V spodnjem delu je bila pot malo blatna -spolzka, prejšni dan je deževalo.V glavnem osvojili smo dva prekrasna vrhova Karnijcev.Imamo pa še veliko možnosti za nove.
Monte Clapsavon in Monte Bivera Koča na planini C. Razzo-1760m.1
Monte Clapsavon in Monte Bivera2
Monte Clapsavon in Monte Bivera Hlev je zraven.Na teh pašnih ,mlečnih planinah živina ni sama-pastirji so vedno zraven.3
Monte Clapsavon in Monte Bivera Mlekarna.Sir lahko kupimo v koči.4
Monte Clapsavon in Monte Bivera Zbor pred odhodom.5
Monte Clapsavon in Monte Bivera Po poti 210, ki dejansko vodi naš drugi vrh.6
Monte Clapsavon in Monte Bivera Hodimo kar debelo ure do našega izhodišča na drugi planini.7
Monte Clapsavon in Monte Bivera Čebeljnaki.8
Monte Clapsavon in Monte Bivera Prečimo več izvirov vode. Na teh planinah vode ne manjka.9
Monte Clapsavon in Monte Bivera Pot potjo je še ena planina-C. Mediana.Živina ponočii ni na pašnikih , temveč v hlevih -ti so veliki ali v oborah pri hlevih.10
Monte Clapsavon in Monte Bivera Kažipoti ob tej cesti, ki pelje po planini.11
Monte Clapsavon in Monte Bivera Te planine so žive -mlečne .12
Monte Clapsavon in Monte Bivera Cesta do zadnje planine je celo v hrib betonirana.13
Monte Clapsavon in Monte Bivera Po dobri uri smo pri tretji planini tukaj-mislim ,da je to kar C. Chiansaveit. Tu je dejansko naše izhodišče.14
Monte Clapsavon in Monte Bivera Planina pot potjo se zgleda imenuje C. Mediana.15
Monte Clapsavon in Monte Bivera Sedaj gremo po poti 212 na prvo goro-Monte Bivero.16
Monte Clapsavon in Monte Bivera Že nad planino.17
Monte Clapsavon in Monte Bivera Do naše prve gore je nekako 800m višinca -ni ravno preveč.18
Monte Clapsavon in Monte Bivera Kolona .Ena tretjina planincev  je šla z vodnikom samo  na drugo goro-pot 210. To je bil naš sestop z druge gore. Gor so nas čakali.19
Monte Clapsavon in Monte Bivera Sneg pot potjo.20
Monte Clapsavon in Monte Bivera Preko melišč in grušča.21
Monte Clapsavon in Monte Bivera Počitek.22
Monte Clapsavon in Monte Bivera Pred vrhom smo bili naenkrat v megli, ki pa se je nekako kmalu razkadila.23
Monte Clapsavon in Monte Bivera Na vrhu je malo prostora -malo smo se podrenjali.24
Monte Clapsavon in Monte Bivera Na vrhu je križ in zvon želja.25
Monte Clapsavon in Monte Bivera Pod križem pa še to.26
Monte Clapsavon in Monte Bivera Smo že na sedlu pod prvo goro.27
Monte Clapsavon in Monte Bivera Sedaj pa proti drugemu vrhu.28
Monte Clapsavon in Monte Bivera Vzpon je zahteven-varovan je kar z to vrvjo.29
Monte Clapsavon in Monte Bivera30
Monte Clapsavon in Monte Bivera31
Monte Clapsavon in Monte Bivera32
Monte Clapsavon in Monte Bivera Proti vrhu v megli , ki se je kar hitro razkadila . Od sedla pa do vrha je zahtevnega vzpona kar za debelo uro.33
Monte Clapsavon in Monte Bivera Prvi so že na vrhu.34
Monte Clapsavon in Monte Bivera Na vrhu Monte Clapsavona -2462m je spet križ z zvoncem želja.Ena je dovolj, da se ti vsaj ta izpolni.35
Monte Clapsavon in Monte Bivera Nikoli se vsi ne podrenjajo za gasilsko.Nastala pa je vendarle.36
Monte Clapsavon in Monte Bivera Sedaj pa dol-dve ure hoda smo imeli spusta.37
Monte Clapsavon in Monte Bivera38
Monte Clapsavon in Monte Bivera Aja , to je še slikca z vrha -oznaka vrha .Zgleda , da se zapiše vrh drugače , kot sem ga imenoval.39
Monte Clapsavon in Monte Bivera Srečujemo te dvojne oznake.Ne vem kaj tista z modro barvo označuje.40
Monte Clapsavon in Monte Bivera Spust k planšariji-tu tudi postrežejo -celo s pivom.41
Monte Clapsavon in Monte Bivera Ta čas so te gore polno cvetja -redka orhideja -volčji zeleni jezik-kdo jo sploh pozna ?42
Monte Clapsavon in Monte Bivera Celo nam poznano triglavsko rožo najdemo.43
Monte Clapsavon in Monte Bivera Pokažem vam še rožo , ki diši po čokoladi ali po vaniliji-kar pač vonjate-ena izmed rdečih murk.44
21.7.2019
Ni Mamaiou. To je Casera Chiansaveit, ki ima v prizidku zavetišče, v katerem se da prespati Mislim, da je odprto samo pozimi oziroma takrat, ko na planini (malghi) ni živine.

21.7.2019
Ko enkrat stopiš v svet Karnijskih Alp, in ko začutiš njihov skrivnostni objem, te očarajo tako močno, da te misli priklenijo nanje prvič in potem vsakič, ko uzreš te vršacenasmeh.

Sem enkrat že sklenila, da bom izkoristila prav vsako priložnost, ki se mi bo ponudila za pohod na njihove vrhove. In tako sem že v začetku leta, ko sem pregledovala plan napovedanih izletov našega PD pritisnila kar dva rdeča klicaja k temu izletu. Da ne bi slučajno spregledala sevedanasmehnasmeh.

Pa ni napisanega dosti o teh dveh, do pred kratkim meni povsem nepoznanih vrhov, pravzaprav komaj kaj, v glavnem prav na tej strani. Mi je pa bilo iz napisanega drugje zanimivo to, da je prvi pristop nanj opravil prav naš Valentin Stanič. Je imel smisel za lepo, sicer najbrž ne bi gor hodilnasmeh.

Pa ni bilo vreme včeraj tako, kot si ga želiš tudi na vrhu, torej s širnim razgledom in pogledom. Ampak nam je bilo že po poti dano slutiti, da smo bili v prelepem svetu zelenih macesnov, pisanih rož in skal.

Mogoče je bilo pa tako prav, da se pač po razglede še vrnemonasmeh.

Monte Clapsavon in Monte Bivera na planini na sedlu Sella di Razzo1
Monte Clapsavon in Monte Bivera pogled nazaj16
Monte Clapsavon in Monte Bivera17
Monte Clapsavon in Monte Bivera18
Monte Clapsavon in Monte Bivera planinski popan ali planinsko sončece,  je napisal Velkavrh19
Monte Clapsavon in Monte Bivera skorjasti mogoče, kamnokreč pa sigurno20
Monte Clapsavon in Monte Bivera približan vrh21
Monte Clapsavon in Monte Bivera malo tega, pa malo onega22
Monte Clapsavon in Monte Bivera pogled nazaj23
Monte Clapsavon in Monte Bivera naši vodniki so imeli srečo, ni bilo potrebno razlagat razgleda24