seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Monte Peralba (2694)
 Monte Peralba (2694)
17.9.2011 - LidijaJesih
Ker Karnijci nočejo k nam, je bilo treba it pogledat kar tja. Danes na Monte Peralbo, plečat vrh nad Sappado, po ferati Santor. Za uvajanje v ta prelepi gorski raj sicer dobra izbira, a pošteno rečeno, vožnje iz Ljubljane je več kot hoje, če je to edini cilj. Danes je bila edini cilj, je pa res, da se je popoldan sfižilo vreme in je že ob enih grmelo in malo kasneje lilo kot za stavo. Ferata je kratka, ne prezahtevna (opis je na tej spletni strani), spusut pa je mogoč bodisi po grebenu, ali pa po poti imenovani po aktualnem papežu, ki ni zahtevna. Na poti je koča Calvi, odprta in prijazna, tik nad njo se splača v vznočju Chiadenisa ogledati še muzej kavern na prostem, na dnu pa stopiti do izvira reke Piave. Če služi vreme seveda tudi vzpona na Chiadenis sam, ki ponuja lepo ferato. Še se vrnem.nasmeh
Monte Peralba (2694) jutranji razgledi na verigo nasproti so bili prelepi, desni stolp že pripada Peralbi1 Monte Peralba (2694) Monte Listroni, Monte Rinaldo, pa bog ve, kaj še vse. Res lepo2 Monte Peralba (2694) kapelica pred kočo Calvi s kuliso lepotcev3 Monte Peralba (2694) tole pa je desni del Monte Peralbe, do sedla je treba4 Monte Peralba (2694) vse je lepo označeno5 Monte Peralba (2694) pogled nazaj proti Koči Calvi, že pred vstopom v ferato6 Monte Peralba (2694) začetni del. Take strmine ali okovja v nadaljevanju več ni, jeklenice pa so na pogled nove7 Monte Peralba (2694) pogled navzdol, v ozadju Pic Chiadenis8 Monte Peralba (2694) strmo, izpostavljeno. Slika malo pretirava, no9 Monte Peralba (2694) še en pogled navzdol, vršnega dela je skupaj za kakšnih 500 višincev10 Monte Peralba (2694) na vrhu Marija, zvonček in križ, kot se spodobi11 Monte Peralba (2694) edini nekoliko zahtevejši žleb v povratku, zavarovan z jeklenico12 Monte Peralba (2694) na sedlu je že  megla13 Monte Peralba (2694) vojaški ostanki nad Kočo Calvi; muzej na prostem14 Monte Peralba (2694) na istem mestu ima tudi narava svojo razstavo. lepi stolpiči15 Monte Peralba (2694) tole se pa ni več le videlo, se je slišalo tudi že16 Monte Peralba (2694) izvir reke Piave, poleg je koča pri izviru Piave. Ulilo se je točno na vhodu17
IgorZlodej
17.9.2011
Ferrata ima ime Sartor, sestopna pot se imenuje po prejšnjem papežu Janezu Pavlu II. in ne sedanjem aktualnem, varianta sestopa je zahodni greben, ki pa ga za sestop ne priporočam.
Keko
30.7.2012
Za vikend sva se z ženo pridružila skupini, ki jo je vodnik iz Gorenjske popeljal za dva dni raziskovat Karnijske alpe. V soboto smo se najprej odpravili na lažje dostopen vrh Monte Avanza. Kar hitro so se nad vrhovi začele poditi megle, ki niso kazale nič kaj obetaven obraz. Vseeno smo nadaljevali proti vrhu in ga dosegli v megli, ki nas je prikrajšala za lepe razglede. Naslednji cilj je bil vrh Monte Chiadenis, po težji ferati gor in po malo lažji dol. Ko smo se približevali vstopu v ferato se je na hitrco stemnilo in že nas je dobila nevihta. Sledila je sprememba plana in sestop do koče Calvi, kjer smo počakali, da je nevihta minila. Vreme se je kar hitro izboljšalo in čez kakšno uro so bile že skale suhe. Odločimo se da se bomo na vrh Monte Chiadenisa podali po lažji ferati in po isti poti sestop. Ko smo imeli za seboj slabo polovico ferate, se je vreme spet hitro začelo fižiti in odločitev vodnika je bila, sestop nazaj v kočo. Ta vrh nam pač danes ni bil usojen. Do naslednjega jutra se je zvrstilo kar nekaj neviht in tudi v nedeljo zgodaj zjutraj ni kazalo najbolje. Počasi so se megle le razpršile in nakazovalo se je vsaj nekaj ur lepega vremena. Podamo se na najvišji vrh v tej okolici in drugi najvišji vrh Karnijskih alp, na Monte Peralba po ferati Sartor. Ferata je lepa, dobro varovana in ni pretirano zahtevna. Po ferati sledi še dokaj lahka pot do vrha, ki pa nudi zelo slikovit razgled naokoli. Sledil je sestop po poti papeža Janeza Pavla II. Vse naokoli je vidno nešteto sledov in spomenikov človeške neumnosti iz prve svetovne vojne. Ko smo se vrnili do koče, so se zopet začele poditi megle nad vrhovi in nakazovati, da se bližajo nevihte.
Omeniti moram tudi zelo lepo urejeno kočo Calvi s sanitarijami, ki se jih ne bi sramovali niti v hotelu, ter zelo prijazno osebje.
Mi se podamo do avtomobilov in se zapeljemo malo naprej na ogled izvira reke Piave.
Sledi spust po zelo strmi in zaviti cesti, do doline, kjer si ogledamo še zelo zanimivo vasico.
Proti Sloveniji se odpravimo polni lepih občutkov in vtisov z zelo lepe ture, spremljajo nas nevihte, ki nam pa v avtomobilih niso prišle do živega.
Kotiček, ki se ga res splača obiskati, ne bo vam žal.
Monte Peralba (2694) Koča Calvi v vznožju gora1 Monte Peralba (2694) ob poti do koče2 Monte Peralba (2694) najprej so nas pozdravili svizci3 Monte Peralba (2694) parkirišče je že daleč spodaj4 Monte Peralba (2694) ptica belka na poti proti vrhu Monte Avanza5 Monte Peralba (2694) veliko cvetja na poti6 Monte Peralba (2694) ostanki iz prve svetovne vojne, ki pričajo, da se v tistem času tod okrog ni bilo dobro potikati7 Monte Peralba (2694) začetek ferate na Monte Chiadenis8 Monte Peralba (2694) pogled od koče Calvi9 Monte Peralba (2694) koča Calvi zvečer10 Monte Peralba (2694) koča Calvi zjutraj11 Monte Peralba (2694) začetek ferate Sartor na Monte Peralba12 Monte Peralba (2694) lažje nadaljevanje proti vrhu13 Monte Peralba (2694) bela Marija na vrhu14 Monte Peralba (2694) pogled z vrha Monte Peralba proti koči Calvi15 Monte Peralba (2694) plošča na poti Janeza Pavla II, z datumom njegovega obiska vrha gore Monte Peralba16 Monte Peralba (2694) razgled s poti17 Monte Peralba (2694) vojaške utrdbe pod gričem18 Monte Peralba (2694)19 Monte Peralba (2694) vojaške utrdbe na gori20 Monte Peralba (2694) bolje cvetje kot utrdbe21 Monte Peralba (2694) izvir reke Piave22 Monte Peralba (2694) spomin na mračno preteklost teh krajev23 Monte Peralba (2694) čudovita vasica v dolini24 Monte Peralba (2694) zanimive skulpture, ki krasijo vsako hišo25 Monte Peralba (2694)26 Monte Peralba (2694)27
klavdy6
3.8.2012
Za začetek potepanja po Karnijskih Alpah, ki je bilo zaradi slabega vremena nepričakovano kratko, sva se odločila, da se povzpneva na Monte Peralbo. Dan pred vzponom sva se v večernih urah zapeljala do parkirišča pod kočo Calvi in prespala kar v avtu. Ob prihodu je padal dež, ki je v poznih nočnih urah končno ponehal. Jutro je bilo jasno, zato sva se napotila proti koči Calvi in se nato usmerila proti ferati Sartor. Že ob vstopu v ferato sva opazila, da so skale zelo mokre in da po njih teče voda, a to ture ni posebno oteževalo. Ferata ni pretirano zahtevna, na nekaterih mestih je priporočljivo varovanje, potrebno pa je tudi malo moči v rokah. Žal so se že po deveti uri začele po pobočju gore pomikati megle, ki so zakrivale lepe razglede. Vračala sva se po lažji poti mimo prelaza Sesis. Naslednji dan sva nameravala opraviti vzpon na Monte Chiadenis, a se zaradi zahtevnosti za to turo kasneje nisva odločila. Vrnila sva se do koče Calvi in se spustila še do Koče Sorgenti del Piave, kjer je izvir reke Piave. Sledil je še kratek sprehod do izhodišča, nato pa sva se zapeljala v dolino in si ogledala mesto Sappada in zaselek Cima Sappada. Po ogledu sva se zapeljala nazaj do mesteca Forni Avoltri in zavila levo do vasi Collina. Prespala sva v koči Rifugio Tolazzi in si za naslednji dan zadala vzpon proti Wolayersee-ju in naprej.
Monte Peralba (2694) Rifugio Calvi pod goro Monte Chiadenis1 Monte Peralba (2694) Monte Peralba2 Monte Peralba (2694)3 Monte Peralba (2694) Vrh4 Monte Peralba (2694) Monte Chiadenis5 Monte Peralba (2694) Sappada6 Monte Peralba (2694) Cima Sappada7 Monte Peralba (2694)8
JORDAN
10.8.2017
Po ferrati Sartor na Monte Peralbo in sestop po poti papeža Wojtile.Včasih se je ferrata Sartor malo pred koncem jeklenic delila na dva kraka,danes pa je desni del opuščen.Sestopni žleb papeževe poti popolnoma kopen.
Monte Peralba (2694) proti koči Calvi1 Monte Peralba (2694) še pred vstopom v ferrato2 Monte Peralba (2694) začetni del po skobah3 Monte Peralba (2694) jeklenice v odličnem stanju4 Monte Peralba (2694) spodaj koča Calvi5 Monte Peralba (2694) pogled proti sedlu Sessis6 Monte Peralba (2694) po gladkih ploščah7 Monte Peralba (2694) konec jeklenic8 Monte Peralba (2694) pot po skalnem pečovju,nerodno v megli9 Monte Peralba (2694) na vršnem grebenu10 Monte Peralba (2694) spodaj koča in Chiadenis nad njo11 Monte Peralba (2694) sestopni žleb12 Monte Peralba (2694) Pic Chiadenis13 Monte Peralba (2694) še se vrnemo na prečenje Chiadenisa14
malimiha
14.6.2018
Zdravo,

Se je kdo mogoče v zadnjem času potikal po teh koncih? Če da kakšne so kaj razmere?