seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei
 Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei
4.7.2011 - IgorZlodej
Navedene gore bolj kot v Karnijske Alpe spadajo v Dolomite saj so v provinci Venetto levo od Piave, ampak ni pomembno, so krasne in vedno vredne obiska. S kolegom sva bila ob 8.00 uri na izhodišču v Sončni dolini - Sappadi, točneje v bližini Pecsa sportiva, kjer je izhodišče poti 317. Po za javni promet zaprti cesti greva do umetnega jezerca, potem po gozdni vlaki in naprej po lepi planinski poti na passo dell Arco, ki je fantastično razgledišče na okoliške gore, še posebej na bližnje Siere, Terze, razne Cretone in seveda Dolomite na zahodu. Stoji pa tam tudi manjše znamenje s slikami v gorah ponesrečenih in v tišini sva izkazala spoštovanje do umrlih, še posebej do Simona po kateri se imenuje ferrata na katero sva zakoračila tik za prelazom dell Arco v desno navzgor. Sprva je čisto navadna stezica, kmalu pa naletiva na prvo jeklenico, ki pa niti ne bi bila potrebna, še višje se je začela prava zavarovana pot, poplezavanje je bilo prav uživaško, a kaj, ko se je kmalu končalo. Sledilo je označeno brezpotje do vrha Cretona dell Arco, potem pa spet lepa stezica vse do priključka na znamenito ferrato 50 stolpov (ferrata Cinquanta del Clap) na vrh Cretona di Culzei (2458m), ki jo seveda že dobro poznava. Po kratkem postanku na vrhu sva sestopila po zavarovani poti na škrbino Alpina (Forca dell Alpino) z nje pa na sever do bivaka Damiana del Gobbo. Tam našla vpis Petrove skupine iz Celja izpred nekaj dni, zatem pa po spodnji poti pod 322 pod Col Lanar sestopila nazaj na izhodišče. Krasna krožna tura, sicer sva bila rahlo razočarana nad kratko ferrato Simone, drugače pa veličastno okolje, med samimi znanimi in v večini že obiskanimi gorami. Priporočam izkušenim gornikom.
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei jezerce pri Pesca sportiva1
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei ob povratku sva si pri prijaznih domačinih privoščila pivce2
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei sedlo Digola pod Terzo Picolo, kjer sem pred kratkim kolesaril3
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei vas Lerpa, nad njo pa Železna gora, Rinaldo...4
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Passo dell Arco z znamenitim kamnitim lokom5
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei ob znamenju v gorah umrlih sva v tišini posedela6
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei tik za znamenjem zavije stezica skozi rušje proti ferrati Simone7
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei pri prvi jeklenici, ki niti ne bi bila potrebna8
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei krasen pogled na obe Sieri, Creton di Tul in Creto Forato v ozadju, stal na vseh9
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei spominska plošča postavljena ob otvoritvi  železne poti 26. junija lani10
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei v skalah se je začelo bolj zares11
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei12
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei lahek teren proti vrhu Creton dell Arco13
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei14
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei in že na ferrati 50 stolpov na Creton Di Culzei15
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei na vrhu Cretona di Culzei, tokrat tretjič16
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei sestop na forco dell Alpino je zavarovan z jeklenico17
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei sestop proti bivaku Damiana je krušljiv, z manjšim zavarovanim skalnim skokom in..18
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei ... uporabnim snežiščem za dričanje19
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei bivak stoji v idilični krnici, kakšnih pri nas ni in s krasnim razgledom20
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei tudi na Dolomite21
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Hoberdeirer na katerem sem bil pred 4 leti22
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei lepa steza naju je med macesni in rušjem vodila nazaj v Sappado23
free
4.7.2011
Ja, sej. Mene v sneg, njega pa v tople skalce. velik nasmeh
jaz
22.8.2011
Na Cretonu di Culzei imam vedno meglo. Lp!
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Creton di Culzei1
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei prelaz Arco s kamnitim lokom2
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei spominsko znamenje3
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Velika in Mala Siera4
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Creton Clap Grande5
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei med stolpi6
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei na kaj spominja7
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei vrh Cretona dell Arco8
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei naprej pa po ferati 50 stolpov9
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei se je treba kar potegnit10
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei vrh Creton di Culzei11
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei tukaj sem se spustil dol12
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei pogled na škrbino alpina13
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei tukaj sem prišel dol s škrbine14
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei bivak Damiana15
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Monte Hoberdeirer16
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei po prijetni stezi pod stenami17
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei prečka v desno18
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Monte Terza Picola19
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei vrh20
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei navzdol21
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei ob jezercu22
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei proč si od vode23
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Creton dell Arco in Creton di Culzei24
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Monte Hoberdierer25
25.7.2020
četrtek, 23.7.2020

Kam drugam, je zabrundal avto, ko sem mu že tretjič v zadnjih dvanajstih dneh dejal, naj me odpelje v Sappado. Parkirišče je samevalo, prav tako pri hišici Zieglhutte poleg istoimenskega jezerca ni bilo nikogar. Petje ptic je odmevalo v tiho jutro. Do Passo dell'Arco sem se ogrel, tam se je pričelo zares. Ferrata Simone do vrha Creton dell'Arca je bila užitkov polna predigra pred aktom, ki se je zgodil v nadaljevanju na ferrati Cinquanta del Clap do vrha Creton di Culzeia, vrhunec pa sem doživel po pestrem in razgibanem sestopu na sedlu Forca dell'Alpino. Od tam do doline je bilo ravno prav sestopa, da so se čustva pomirila in se je dejanje zapisalo globoko v spomin. Nekaj pred jezercem je pričelo škropiti, tam sem si v gostišču privoščil hladno pijačo in predel od ugodja. Ko po čudovitih martuljških, trentarskih in drugih domačih doživetjih misliš, da je to to, odkriješ Siere, Terze in še kaj v karnijskem pogorju. In ko misliš, da je sedaj to čisto zares to, odkriješ Cretone in njih okolico in si konec dne čisto preč od vsega lepega, saj veš, da to še zdaleč ni to in da je tega še za nekaj življenj. Juhuhu nasmeh

Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei1
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei64
Dr.ejči
25.7.2020
Uffff...brez železja bi bil pa tole kar konkreten projekt eek
mirank
2.8.2020
Za razliko od predhodnikov smo mi parkirali na oslovskem placu ob Piavi. Pot 316 se začne takoj čez most in vodi po najbolj zvoženi gozdni cesti v smeri proti prelazu Siera. Smerne table in markacije začnejo nekako po 10min hoje in čez kakih 45min skrenemo levo na pot 317 ki prečka potok in se med macesni počasi dvigne do prelaza Passo del arco. Od tu naprej smo šli po isti poti kot je že opisana-komplet krožna turavelik nasmeh. Lepa, zelo raznolika tura. Sobota je bila dobra izbira; razgledi z vrha solidni, malo nas je žgalo na sestopu v tistem rušju. Prve kaplje so padle, ko smo startali, pravi dež pa nas je ujel že na poti v Cimi Sappadimežikanje
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei izhodišče ob reki, parking piazale dei asini1
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei to so že druge table ob gozdni poti, markacij do tu ni2
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei pogled nazaj 3
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Cadin delle vette nere4
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei odcep5
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei monte Siera6
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Na prelazu Passo del arco-tu se vidi da je do Sappade v obe smeri enako7
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei8
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei9
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei10
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei11
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei13
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei14
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei to mi je novo, prvič zasledil oštevilčenje odsekov varoval prejšnji teden na Višu15
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei obsežne poseke posledice ujme?16
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei17
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei18
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei19
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei20
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Monte Siera in Creta foratta21
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei to je že na ferati 50 clap22
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei23
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei pogled na Rifugio de Gasperi24
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Bivera in Clapsavon25
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Cima dai preti, Monfalconi, Cridola26
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Antelao in Civetta v ozadju27
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei Sextenski Dolomiti28
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei začetek spusta29
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei potem gre pa tako30
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei in tako kar nekaj časa31
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei tu skozi32
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei33
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei na škrbini Forca alpina34
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei tu dol bo treba35
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei36
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei37
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei dol je šlo a gor ne bi rad 38
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei vzpon mimo bivaka Damiana del Gobbo na sedelce Cadini in potem samo še dol 39
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei40
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei še en pogled nazaj na lok (Arco) kjer smo prej zavili na ferato Simone41
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei42
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei43
Creton dell Arco po ferrati Simone in Creton di Culzei pogled v nasprotno smer bi kazal črne oblake nad Lastronijem- bejžmo domuuu44
3.8.2020
mirank,
odseki so oštevilčeni zato, da če opaziš poškodbe na varovalih, lahko točno poveš na katerem "odseku" poškodba je. Vsaj na začetku ferate Simone je tabla s tem opozorilom in prošnjo, da se o morebitnih poškodbah obvesti pristojno sekcijo CAI.
mirank
3.8.2020
Ja tako piše na tisti svetli tabli na sl 34 (pod rdečo); samo da tega do pred enim tednom nisem še opazilnasmeh