seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza
 Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza
19.10.2010 - IgorZlodej
V Klužah se zapeljem na Rimsko ulico št. 52 kjer je začetek poti 425, ker pa tam ni parkirišč se zapeljem nekoliko nazaj, kjer v bližini cerkve parkiram. Zatem grem do prej omenjenega začetka in med hišami nad mestom, prečkam na novo urejeno kolesarsko stezo in po kakih 10 minutah, namesto udobne poti izberem desno varianto za smer Raunis, tam je kapela, hitro najdem nadaljevanje poti oz. steze (označena večinoma z oranžnimi krogi, vidne pa so tudi stare rdeče pike) po kateri se hitro vzpenjam do nekega mesta, kjer je na skali možic, tam zavijem v levo in se sprva le rahlo vzpenjam, ko pridem na večjo izravnavo grem direktno po južni strani na vrh Jof di Chiusaforte (1295 m). Tam se mi pokaže na nasprotni strani tudi vršni del Plananizze. Sledi kratek sestop, še vedno ob oranžnih pikah na škrbino Patok, do tam iz doline pripelje tudi markirana pot 426. nekaj 10 m zahodno od škrbine so prve oznake za Monte Plananizza, pot pa markirana, čeprav na moji karti Tabacco samo črne prekinjene črtice. Pot-udobna široka mulatjera preči celotno južno pobočje Plananizze, ko pride na nekakšno sleme se usmeri v desno in na zahodno stran. Kmalu sem na odcepu za Plananizzo, naprej pa mulatjera pelje na nekakšno planino, ki je hkrati tudi škrbina Agar da lis Tais (zelo čudno ime). Od odcepa na vrh je sprva kar dobra steza, označena z rdečimi packami po drevesih, višje skozi rušje, ki je sicer bilo pred davnimi leti požagano pa gre bolj na tesno, vendar še vedno kar sprejemljivo. Na vrhu (1554 m) antene, kontejnerji, stolpi, skratka kot sračje gnezdo, zato pa razgled več kot čudovit. Ker je zoprno pihalo, se prav dolgo nisem zadržal na vrhu in sem sestopil do lepe mulatjere. Tukaj priporočam sestop po poti 426 nazaj na škrbino Patok in v dolino. No meni se v dolino še ni šlo zato sem po skoraj popolnoma ravni mulatjeri šel do kraja čudnega imena. Tam se poiskal neoznačeno stezico na vzhodno stran proti Rio Molino, lepa neoznačena stezica (na karti ima oznako 427 in je označena kot markirana) me je pripeljala skoraj do Costamolina, če ne bi prej zavil ostro v desno na pot 426, za katero se je hitro izkazalo, da je dejansko zaprta, zaradi več ogromnih podorov. No čez je šlo kljub vsemu kar lepo, le skoraj 300 višincev je bilo povsem odveč in tako se kmalu znajdem spet na škrbni Patok, potem pa končno po poti 426, katero sem priporočil že prej v dolino. Iz Costamolina bi sicer lahko šel tudi v dolino, vendar bi moral potem še kak km po asfaltu do Kluž. Za ta konec je kar precej zmede, poti, ki niso markirane so na karti označene kot markirane, nekatere, ki so na karti neoznačene, so še kako lepo markirane, pot, ki je očitno že več let zaprta pa je o zapori označena šele v bližini podora. Tudi štev. so malo pomešane, kar sem ugotavljal že ob vzponu na Montusel pred leti. Kljub vsemu pa lepo in samotno.
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza pri tej zapuščeni hiši v Klužah na Rimski Ul. št. 52 je začetek poti1
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza dejanski začetek2
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza bila je dobra odločitev3
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza kapela (Giovani Pesamosca)4
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza lepa stezica me vodi vse višje5
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Monte Jama in Žrd6
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza tukaj je treba ostro v levo7
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza koristne oznake8
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza tik pod vrhom Jod di Chiusaforte in M.Jama, ter vasica Patocc9
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Monte Plananizza10
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza oznaka tik pod škrbino Patok11
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza vedno bližje12
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza tik pod vrhom med rušjem se je našlo še nekaj snega13
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza sračje gnezdo14
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Zuc dal Bor, Monte Cozzarel in Monte Montusel15
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza kralj Montaž16
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza ta je pa še dobro ohranjena22
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza kapelica23
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza mesto Kluže24
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza upam, da me na koncu ne zbije kak kolesar25
Gorazd G
19.10.2010
Luštno Igor. In hvala za idejo. mežikanje
voluhar
15.12.2015

mary
22.4.2018
Poti so kopne, razgledi pa čudoviti.nasmeh
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Ob poti1
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza13
29.5.2018
Plananizza, sobota 26.5.2018

Pot brez posebnosti, razgledi presunljivi, samote na pretek, saj nisva srečala ne človeka, ne živali. Toplo priporočam nasmeh

Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza1
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza2
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza3
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza5
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza6
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza7
bagi
28.12.2018
Zadnji dnevi leta 2018 nas razvajajo s soncem in kar kličejo v naravo. Kdor kljub poznem datumu rad pohaja po kopnih poteh, mu predlagam raziskovanje Karnije okoli Monte Plananizza. Udobno, zložno nabiranje višine po ohranjenih in vzdrževanih mulatijerah, pridih neznanega, skrivnostnega ter lepi razgledi daleč naokoli nikogar ne bodo pustili ravnodušnega. Tukaj ni množic, o tem se ne piše vsakodnevno na forumih. A vendar ... kdor se prepozna v mojem opisu, bo vedel o čem govorim nasmeh.

Izbrali smo eno daljših variant preko Monte Plananzzie in Picolo Belepeita, a se jo lahko poljubno skrajša ( zemljevid Tabacco 018 ). Tudi naša ni pretirano dolga, prehodili smo uživaških 20 km z 1600 višinci. Kdor želi, lahko pri meni dobi GPS sled poti ( kontakt E-mail ali ZS )

Vabljeni torej v prelepo Karnijo ...

Koordinate izhodišča v Klužah ( Chiusaforte ) : 46.407487 13.306472

Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Ura je pol osnih. Kluže spijo, samo mi se pripravljamo na odhod1
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Nebo žari v barvi škrlata, znanilca lepega dne2
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Markacija nas povede na neugleden uvod poti med dvema poslopjema3
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Blokovsko naselje pod kolesarko sameva, prebivalcev ni več4
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Eno izmed mnogih obeležij tega dne, z obveznim okrepčilom v obliki dimnika5
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Razgledna pot 425, razgledna, udobna, zložna. Višje se odcepimo na varianto 4266
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pogled po dolini7
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Smerokaz za pot 425 in desni odcep 426, kamor tudi mi zavijemo8
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Kapelica ob poti9
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Zbrana družba10
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Udobna mulatjera nas vodi višje in višje11
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Vikend ali lovska koča, kdo bi vedel ...12
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pot je zelo vzdrževana, most je tam, kjer sploh ni potrebe13
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Tudi izviri so označeni14
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Odcep ostro levo za naš prvi cilj , Monte Plananizza15
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Še ena oznaka za naš cilj16
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pot je bivša vojaška mulatjera, nadvse udobna in nikjer podrta17
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Dolgo časa sledimo tem oznakam18
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Na poti ...19
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Razgledi na Strmo peč in Montaž20
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Prehodi so vedno udobni in nezahtevni21
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Le redko je pot strma22
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Še eno od obeležij23
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Odcep za naš prvi cilj ... Monte Plananizza24
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pot gre levo po pobočju, nato skozi izsekano rušje doseže vrh25
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Obledel napis na drevesu za smer proti vrhu26
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Uradne markacije zamenjajo rdeče pike. Pot je uhojena, smer ni vprašljiva27
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Monte Plananizza28
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Prav dosti obiskovalcev iz Slovenije ni bilo zaslediti. Krepko smo popravili povprečje :)29
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Montusel in Zuc del Bor30
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Monte Pisimoni31
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Neugledna novodobna ropotija na vrhu, ki pa ne kvari razgleda daleč naokoli32
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Po povratku z vrha smo se odpravili desno v tej smeri33
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Snežen poprh ni zahteval niti malih derezic34
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Stavoli di Sopra35
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Skromna planina, s slabo označenim razcepom poti. Nadaljevali smo levo navzdol, po neoznačeni mulatjeri. Na zemljevidih je pot označena, kar ni čisto res36
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Kotiček za sprostitev :)37
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Vsaj 200 višincev nižje se spet pojavijo uradne markacije38
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pot je vseskozi lepa in uhojena39
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Bivša vojaška pot, kot večina tod okoli40
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Hodimo po varianti 425 A41
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Sonce nam je vedrilo obraze :)42
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Le enkrat samkrat pot zaide v strugo43
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Množica možicev nezgrešljivo kaže smer44
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Kaj kmalu smo spet na uhojeni poti 425 A45
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Potočki so kljub toplemu vremenu globoko zamrznjeni46
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Spet smo ubrali pot 425. V teh krajih so oznake poti in markacije v rahlem neskladju z zemljevidi47
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Vzpon iz grape48
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pot 425 postane bolj stezica, a še vedno udobna in lahko sledljiva49
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Po dobrih 200 m višincev se pot položi in poteka skoraj vodoravno50
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Oznaka poti. Naš drugi vrh Picolo Belepeit nima markirane poti, a odcep nanj je dobro uhojen51
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Proti vrhu52
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Picolo Belepeit, travnati razglednik53
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Nova delikatesa ... vložena vpisna knjiga :)54
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Presenečenje. Kljub le nekaj vpisom v letu 2018 sta se v knjigi znašla tudi Slovenca :)55
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Visoko desno naš prvi cilj Monte Plananizza56
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Ob sestopu srečamo številne kristalno čiste tolmunčke57
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Sestopna pot je atraktivna, presenečnje za vse nas58
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pot 42559
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Ostanki nekdanje planine, stavoli po domače60
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Picolo Belepeit v ozadju61
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Naša sestopna pot62
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pečine nad potjo. Edino tu bi morda prišla prav čelada63
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Kluže in  Beretka v soncu64
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Malce je potrebno paziti na odcepe, da se prehitro ne zavije v dolino65
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Slapovi tik ob poti66
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Vse polno je tolmunčkov smaragdne zelene barve67
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Čudovito okolje slapičev in tolmunčkov68
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pogled proti dolini69
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pozno decembrsko sonce je vse nižje, sence že ližejo Kluže70
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Zadnji pozdrav naše sestopne poti71
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Smo že skoraj v vasi72
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Na izhodišču73
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza GPS sled prehojene poti74
funnyboy
4.5.2019
5.5.2019
funnyboy, imaš smisel za dobre ture!nasmeh
funnyboy
Hehe, ločanka, hvala enako lahko rečem velik nasmeh
bbugari1
5.5.2019
Vprašanje za Bagija: nisam prepričan ali je na sliki 64 Bareta? Kaj to na levi ni Jovet Blanc in Strma peč? Menim da je Bareta še več levo... cool
mirank
Tudi jaz mislim,da imaš prav; na sliki je verjetno v prvem planu M jama ali Sflamburg? C dele barete je skrajno levo oz se ga ne vidi...če imaš karto to lahko hitro določiš.
bagi
13.11.2019
Snežne razmere v domovini so nas že po enem tednu spet usmerile v Karnijo. Monta Plananzzia se je izkazala za zadetek v polno. Skromna višina je omogočala skoraj kopne razmere in še vreme je krasno sodelovalo z nami. Za nameček smo raziskali nekaj nepoznanih poti in polno izkoristili dan nasmeh.

Parkirali smo na manjšem parkirišču pred Roveredom. Začetek poti 452A je dokaj neugleden in skrit. Tabla z oznako ne obstaja, le obledela markacija označuje smer. V nadaljevanju je pot tipično karnijska … mehka, udobna, nič kaj naporna. Po nekaj kilometrih smo zavili na neoznačeno direktno smer proti Monte Plananzzia. Tudi ta je OK. Nekaj malega snega je bilo samo v vršnem delu, kar se zna te dni spremeniti.

Vračali smo se krožno in si privoščili krepak ovinek v sosednjo dolino vse do vojaške bolnice ob poti na Monte Crostis. Tu je bilo snega precej več, kljub enaki višini kot je Monte Plananzzia. Od bolnice smo se začeli spuščati po 425 in se čez planino Tamaruc, ter mimo vrha Picolo Belepeit vrnili v našo prvotno dolino. Brez tega ovinka bi bila celotna pot 3 ure krajša, kar zna priti prav v kratkih zimskih dneh.

Koordinate parkirišča : 46.398453, 13.263295

Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Začetek poti 425A je skrit in označen samo z obledelo markacijo1
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Mrzlo jutro in toplejša reka sta bila zaslužna za meglice2
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza V začetku nas je grela strmina, kmalu je nalogo prevzelo sonce3
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Simpatično zavetišče ob poti tik pred stranskim vrhom Cuc dai Pai4
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Razgledni Cuc dai Pai, dosegljiv po neoznačeni prečni poti proti Monte Plananizza5
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Neoznačena pot je lepo speljana in v dobrem stanju. Najdejo se tudi rdeče pike 6
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Letnemu času primerno7
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Še vedno smo na neoznačeni poti8
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Monte Plananizza. Do njega ni tako blizu, kot kaže na prvi pogled9
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Ena od dveh oznak za naš vrh. Druga je skoraj neprepoznaven napis na drevesu10
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Šele na višini okoli 1500 m je jesen prešla v zimo11
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Na vrhu. Snega je tukaj bore malo, v nadaljevanju pa se je pokazala drugačna zgodba12
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Po spustu z vrha nadaljujemo v to smer13
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Planina Stavoli di Sopra z Montuselom in Cozzarelom v ozadju14
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Zavetišče, iz katerega je prijetno dišalo. Tukaj zavijemo levo navzdol na pot 42715
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Po dobrih dveh kilometrih se odcepimo desno v smeri vojaške bolnice16
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pot 425A ni veliko hojena, a je kljub temu dobro sledljiva17
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Tukaj nas sneg presneti precej nižje kot pri dostopu na Monte Plananizzo18
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Tole moramo še raziskati :)19
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Vojaška bolnica. Teden nazaj ob prečenu Pisimonija ni bilo sledu o snegu20
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Postavili so jo že leta 1911. Očitno so vedeli da se nekaj kuha21
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Pogled skozi panoramsko streho na pobeljene vršace22
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Isti posnetek teden kasneje ( poglej forum Monte Pisimoni )23
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Še pogled nazaj … 24
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Spuščali smo se po 425. V začetku je bilo vse zasneženo, nižje je bilo kopno25
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Balvan s pomembnim, a malce ponesrečeno označenim razpotjem26
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Nadaljevali smo naravnost in še vedno sledili pot 42527
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Zaradi naraslih vodotokov je bilo tudi nekaj napetih trenutkov :)28
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza V zatišnih legah bukve še vedno krasi listje29
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Opustela planinaTamaruc30
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Nadaljevanje poti je  500 m nad sirarno, oznake zakriva visoka trava31
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Že dolgo ni več v uporabi32
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Prijetno prečenje v večernem soncu …33
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Dan se poslavlja, mi pa še vedno na poti34
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Tukaj smo že hodili. Klobasa je zašpiljena, naredili smo lep krog35
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza Še zaključni del …36
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza … in foto finiš37
Jof di Chiusaforte in Monte Plananizza GPS sled prehojene poti. Vse skupaj je naneslo 23 km in 2100  m višincev38
5.1.2020
četrtek, 2.1.2020

Jof di Scluse (Jof di Chiusaforte)

Iz Kluž mimo Svetega Bartolomeja nad vas do zadnjih hiš in od tam do zaselka Raunis, kjer stoji tudi lična cerkvica. Malce razgledovanja po dolini in vrheh onstran, potem pa po krasni stezici zložno navkreber po sicer precej strmem pobočju. Razpotje, kjer se v levo odcepi skromna stezica proti vrhu in Stavolu Pineit, bi skoraj zgrešila oziroma spregledala, če tam ne bi bilo majhnega možica in tablice z napisom. Nekaj višje je pot postala težje sledljiva in se pričela izgubljati, kaj kmalu je zmanjkalo tudi "markacij" (bolli rossi) na drevju. Čez drn in strn sem si pomagal z navigacijskim app-om, nameščenim v telefonu, in na vršnem pobočju kar hitro našel stezico, po kateri sva imela samo še nekaj malega do vrha. V prekrasnem vremenu sva pustila soncu, da naju prijetno greje, in razgledom, da bogate dušo. Okusna malica je dodala svoje. Po prijetnem ždenju, med katerim sva poskrbela za duševno in telesno ugodje, tudi za malce utrujene noge in tačke, sva se lotila sestopa. Le tega sva opravila po drugi strani. Sestopila sva do Forcelle Patok in od tam mimo Stavoli Ceresarie nazaj v Kluže, kamor sva se vrnila prešerne volje in široko nasmejanih lic. Kaj ne bi bila, po tako imenitnem potepu nasmeh