seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Creta di Collina in Creta della Chianevate
 Creta di Collina in Creta della Chianevate
2.9.2010 - IgorZlodej
Po torkovem obisku Karnijcev, ko sem opazoval skupino Cogliansa sem hitro ugotovil, da je tam padlo bistveno manj snega kot v Julijcih. Zato sva šla danes s kolegom na turo povsem brezskrbno. Zgodnje jutro je bilo tako lepo, da so bile najine želje skoraj prevelike, na koncu pa sva se le zapeljala na Plöckenpass, ki je ob najinem prihodu še sameval. Zakoračila sva v mrzlo jutro po poti 146 in kmalu dosegla sonce, ki se je pokazalo izza Pal Piccola. Na uravnavi pod mogočno Collino so se mirno pasle krave, midva pa sva šla mimo ruševin nekdanjega vojaškega objekta po stari mulatjeri na Cresto Verde. Tik pod vstopom v vzhodna pobočja Colline sva se za trenutek ustavila, potem pa nadaljevala, gre v začetku za plezanje večinoma I. stopnje, drugi del pa je normalna hoja po označenem brezpotju. Ob lepih pogledih na kraljico Visokih Tur in številnih njenih sosedih sva prišla na vrh, malicala, nato pa nekaj metrov sestopila in se pri ruševinah odpravila po stari vojaški poti, ki je označena z navadnimi italijanskimi markacijami, ki upam, ne bodo koga zavedle, namreč če že, bi tam morale biti rdeče pike. Pot na karti ni označena, kot tudi ni zavarovana, čeprav je včasih bila, o čemer pričajo klini z obročki, ampak to je še iz zelo starih vojaških časov. Ponekod je tudi precej izpostavljena, nekoliko težaven in v spodnjem delu izpostavljen je tudi zaključni žleb, ki pripelje na vrh. Tam sva naletela na tri Italijane in hitro smo ugotovili, da smo imeli skupnega znanca Benita iz Reane del Rojale , ki je žal že 4 leta pokojen. Ker zaradi megle, ki je vztrajala na južnih pobočjih kakih posebnih razgledov ni bilo, sva se vrnila pod Collino in sestopila po poti, ki je v spodnjem delu zavarovana z jeklenico in se nižje priključi na pot, ki pripelje od koče Marinelli. Še kratek sestop in lep krog je zaključen, sledi še sestop nazaj na Plöckenpass, nato pa se zapeljeva še na že večkrat obiskan Valentin Alm, kjer ob pivu in štrudlu s smetano ogledujeva steno vrh katere sva še pred nekaj urami stala.
Creta di Collina in Creta della Chianevate mogočna Collina iz vasi Timau1
Creta di Collina in Creta della Chianevate uravnava pod vzhodnim pobočjem Colline2
Creta di Collina in Creta della Chianevate tik pod Cresto Verde3
Creta di Collina in Creta della Chianevate sprva je treba preko strmih trav4
Creta di Collina in Creta della Chianevate Hochalmspitze6
Creta di Collina in Creta della Chianevate Eiskar, edini ledenik v Kranijskih Alpah, vsako leto večji7
Creta di Collina in Creta della Chianevate na vrhu Colline8
Creta di Collina in Creta della Chianevate značilen mostiček na poti na Chianevate9
Creta di Collina in Creta della Chianevate veličastno ostenje Chianevate10
Creta di Collina in Creta della Chianevate gostišče na Valentin Alm18
sabina.7
18.8.2011
Ob šestih zjutraj ob spremstvu lune in še sramežljivega sonca sva bila že na poti 146. Do vrha te kopaste gore sva šla po isti poti kot jo je opisal Igor. Dodati moram le, da je sedaj steza po Cresti Verde dobro označena z rdečimi pikami in da je plezanje občasno druge stopnje. Kdor ima s seboj vrv se lahko tudi zavaruje na novih svedrovcih.Dobra vaja za začetnike. Po tem vstopnem plezalnem delu se pot do vrha nekoliko vleče deloma po travnatih pobočjih deloma po skalah. Zanimiv je zadnji del, ko gledaš 1.000 metrov pod seboj ledenik Eiskar. Na vrhu sva srečala enega Avstrijca, ki se mu je zelo mudilo na drugi bližnji vrh, kateremu sva se odpovedala, čim sva videla začetni del nezavarovane in izpostavljene steze. 1.300 metrov višinske razlike nama je bilo dovolj in sva raje sestopila po enostavni, a slikoviti ferati Lo Stivale, kar pomeni Škorenj. Pri kravcah sva malo namočila noge v mrzel studenec in za tem krenila proti Plochenpassu, ki je bil v popoldanskem času kar poln turistov in planincev. nasmeh
Creta di Collina in Creta della Chianevate Creta Verde1
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tu se začne lažje plezanje.2
Creta di Collina in Creta della Chianevate Planik je kar precej.3
Creta di Collina in Creta della Chianevate Pot je dobro označena.4
Creta di Collina in Creta della Chianevate V tem delu je treba malo poplezati do 2. stopnje.5
Creta di Collina in Creta della Chianevate  V tem delu je možno zavarovanje, seveda če se ima s seboj vrv.6
Creta di Collina in Creta della Chianevate Na skalah so svedrovci.7
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Ta del se malo vleče.8
Creta di Collina in Creta della Chianevate Vrh je blizu.9
Creta di Collina in Creta della Chianevate Vrh10
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Pogled proti ledeniku, prepadno.11
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Pot na Cjanevate  naju ni prepričala.12
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Vrnitev v dolino po poti Lo Stivale.13
Creta di Collina in Creta della Chianevate14
Creta di Collina in Creta della Chianevate Pot je delno  zavarovana.15
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Še nekaj skal.16
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Pa so težave za nama.17
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Pogled nazaj....tod se skriva prehojena feratina.18
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Cvetoče nitke.19
Creta di Collina in Creta della Chianevate  Kravice se imajo prav luštno.20
Creta di Collina in Creta della Chianevate Creta di Collina 2.689 m.21
jaz
25.8.2011
Nekega lepega dne. Lp!
Creta di Collina in Creta della Chianevate Creta di Collina1
Creta di Collina in Creta della Chianevate Cresta Verde2
Creta di Collina in Creta della Chianevate sonce je pokukalo izza Crette di Colinette3
Creta di Collina in Creta della Chianevate črna murka4
Creta di Collina in Creta della Chianevate navzdol proti izhodišču25
sabina.7
19.8.2012
Po enem letu sva se vrnila, zopet mimo Creste Verde do vrha Crete di Colline, potem pa sva se povzpela še na bližnjo, manj znano, manj obiskano, bolj samotno Creto di Cjanevate, ki je drugi najvišji vrh v deželi, saj je le nekaj metrov nižji od bližnjega Cogliansa. Steza je dobro vidna, občasno je potrebno malo poplezati, zadnji žleb pa ni tako strm kot zgleda od daleč, je pa potrebna previdnost. Na vrhu srečala italijanskega alpinista in gorskega reševalca, ki je sam preplezal smer Grohmann, ki se nahaja na severni strani nad ledenikom Eiskar, pa tudi prijazen in razgledan par iz Jesenic. Ta dva vrhova sta pogosto v megli in tudi tokrat je bilo tako,čeprav to ni bila stalnica. Vredno vrnitve!nasmeh
Creta di Collina in Creta della Chianevate Proti vrhu Crete di Collina1
Creta di Collina in Creta della Chianevate Pogled na ledenik 2
Creta di Collina in Creta della Chianevate Pri prvem križu3
Creta di Collina in Creta della Chianevate Proti Creti di Cjanevate4
Creta di Collina in Creta della Chianevate Na poti5
Creta di Collina in Creta della Chianevate Še po tem žlebu bo treba pa ...............6
Creta di Collina in Creta della Chianevate sva pri drugem križu7
Creta di Collina in Creta della Chianevate Potrebna previdnost pri sestopu8
Creta di Collina in Creta della Chianevate Poleg skal je tudi veliko raznovrstnih rožic......... 9
pikpok
25.10.2015
Vceraj (24/10) namenjeni na chianevate. Pot do creta di collina ne predstavlja posebnih tezav (razen par metrov pred krizem kjer je treba bit zelo pozorni na 2metra ojsterega grebena s prepadom na obeh straneh), grebenska pot do chianevate pa po mojem menju zaradi snega ni prehodna, al vsaj za moje tehnicne sposobnosti ni bila, tako da nas bo ta vrh pocakal do naslednje sezone.
Creta di Collina in Creta della Chianevate1
Creta di Collina in Creta della Chianevate12
bagi
7.9.2017
Iz Crete di Collinette (2238 m) se da brez posebnih težav nadaljevati na sosednja dva višja vrhova v grebenu … Creto di Collina (2689 m) in še naprej na Creto della Chianevate (2769 m). Smer je delno označena z markacijami, delno s pikami, občasno poplezavanje doseže slabo dvojko. Celotno prečenje je na nekaterih delih izpostavljeno.

Nadaljevanje proti Creti di Collina :

Mi smo na Collineto prišli po ferati in se z vrha spustiili do sedla Cresta Verde. Pot proti Collini poteka točno po vrhu sedla in je nanj potrebno zaviti takoj, ko je to mogoče. Ob vznožju Colline se sprehod preneha. Ozka, s pikami označena potka dolgo časa poteka po izpostavljenem pobočju in občasno zahteva nekaj poplezavanja. Višje se strmina položi in take izpostavljenosti ni več. Vršni del je razgiban in dodtopen brez težav.

Nadaljevanje proti Creti della Chianevate :

To je bilo največje presenečenje in najlepši del dneva nasmeh. Stara vojaška pot, speljana v divjem okolju. Tako divjem, da včasih sploh ne veš kje je nadaljevanje poti. A vendar te slikovito dostavi na ponosno goro, drugo največjo v Karnijskem pogorju. Do te poti prideš, ko prečiš vrh Creta di Colline in po slabih 10 minutah spusta zagledaš markacije, ki vodijo v desno po izklesani polički. Dostop na Creto della Chianevate in povratek potekata po isti poti. Nikjer ni zavarovana, a tudi nikjer prav posebej izpostavljena.

Za vzpon, celotno grenbensko prečenje in sestop smo potrebovali okoli 11 ur in naredili okoli 2200 višincev. Smer je dobro označena, razen pri odcepu na sedlo Cresta Verde. Vse skupaj ni ravno za vsakogar, a kdor prehodi ferato tudi v nadaljevanju ne bo imel težav nasmeh.

Še link na celotno pot ... https://photos.google.com/share/AF1QipMyEEDt0gs7pvwPaVQn7hShiGHJJ2Kcu8Bd3gTQwma38qacTzevdQnUhUYEUKvGGQ?key=eTk2RWJEZVBHNVI0OEZSdXhpb3YxdE9oUVFNRkZB ...

Creta di Collina in Creta della Chianevate Sedlo Cresta Verde. Kar takoj se je potrebno povzpeti na travnato sleme, drugače te uhojena pot zapelje v dolino1
Creta di Collina in Creta della Chianevate Na slemenu so ostanki vojaške opazovalnice in to naj bo oporna točka za nadaljevanje prečenja2
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tam iz sedla vodi pot v strmo pobočje3
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tja gor bo treba. V resnici ni tako grozno kot izgleda na fotki :)4
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tole je kar realna fotka strmine in izpostavljenosti, ki jo je treba predelati5
Creta di Collina in Creta della Chianevate Creta Collinetta s svojimi 2238 m z vzponom postaja pravi palček v primerjavi s Collino6
Creta di Collina in Creta della Chianevate Končno prilezemo do grebena7
Creta di Collina in Creta della Chianevate Ostanki ledenika Eisklar8
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tole bo vrh9
Creta di Collina in Creta della Chianevate Da se ve, kam smo prilezli :)10
Creta di Collina in Creta della Chianevate Creta di Collina11
Creta di Collina in Creta della Chianevate Nadaljujemo proti svojemu naslednjemu cilju ... Creta della Chianevate12
Creta di Collina in Creta della Chianevate Do nje vodi markirana stara vojaška pot13
Creta di Collina in Creta della Chianevate Ostanki varoval iz nekih drugih časov14
Creta di Collina in Creta della Chianevate Mulatjeri se pozna stoletje od kar je bila izdelana, vendar je večinoma lahko sledljiva15
Creta di Collina in Creta della Chianevate Odpirajo se prehodi za prehodi. Pot je razgibana, za vsakim ovinkom je kaj novega16
Creta di Collina in Creta della Chianevate Prehodi so izjemno domiselni, tudi ko se vprašaš kje bo šlo naprej17
Creta di Collina in Creta della Chianevate Naravno okno, spodaj seveda ostanki vojaške opazovalnice18
Creta di Collina in Creta della Chianevate Okolje je divje in kar ne moreš verjeti kje vse so gradili poti19
Creta di Collina in Creta della Chianevate Sem ter tja se je potrebno malo potegniti, a nič resnega20
Creta di Collina in Creta della Chianevate Proti vrhu21
Creta di Collina in Creta della Chianevate Spet eno od mest, ko se vprašaš kje bo šlo naprej ....22
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tik pred vršno gmoto se spustiš v grapo, nato po žlebu proti vrhu23
Creta di Collina in Creta della Chianevate Sem ter tja pri vzponu pomagajo izklesane stopnice24
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tik pod vrhom25
Creta di Collina in Creta della Chianevate Creta della Chianevate26
Creta di Collina in Creta della Chianevate Naša ekipa, edini vpisani zastopniki Slovenije v parih letih. Čeprav sta pot in vrh čudovita, nimata veliko obiska27
Creta di Collina in Creta della Chianevate Povratek poteka po isti poti28
Creta di Collina in Creta della Chianevate Del poti, ki ga nekateri viri opisujejo kot ozek, izpostavljen greben. Daleč od tega :)29
Creta di Collina in Creta della Chianevate Ko srečamo kaverne in vsekane police, se za robom pot cepi. Spodnja vodi nazaj v dolino30
Creta di Collina in Creta della Chianevate Sestop proti dolini31
Creta di Collina in Creta della Chianevate Ker smo prespali v koči Marinelli, smo malo nižje ubrali slikovito desno pot. Do Plockenpass-a bi rabili ravno toliko časa kot do koče32
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tudi ta pot je bila vojaška mulatjera33
Creta di Collina in Creta della Chianevate Tam gor smo bili, v ozadju se že kuha nevihta34
Creta di Collina in Creta della Chianevate Karnija je geološka prelomnica in zato je poleg belega apnenca tu še ogromno zelenih hribčkov iz starejših kamnin35
Creta di Collina in Creta della Chianevate Koča Marinelli tik pred dežjem36
Creta di Collina in Creta della Chianevate Desna stran zemljevida Crete prvega dne, leva stran Hohe Warte po Weg der 26 drugega dne37
Rok
10.7.2018
Danes sem šel preko sedla Cresta Verde na Creta di Collina (Kollinkofel) in naprej na Creta della Chianevate (Kellerspitzen). Pot na Creta di Collina je takšna kot so že napisali predhodniki, na Creta della Chianevate so pa napeljali jeklenice. Kolikor je bilo videti še niso čisto zaključili z deli. Na razpotju malo pod vrhom Creta di Collina je tudi manjši bivak.
Creta di Collina in Creta della Chianevate Jutro.1
Creta di Collina in Creta della Chianevate Creta della Chianevate.10
LEA ŠTUMBERGER
15.7.2019
Na Creta di Collina v nedeljo, 14.7.