seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Monte Brentoni
 Monte Brentoni
2.8.2010 - IgorZlodej
Nekaj časa sem imel to škatlo v razsulu, vse še vedno ne dela, ampak ker se razmere od takrat niso spremenile, morda pa komu prav pride kot ideja za lepo turco bom na kratko opisal. Z Rafkotom sva se 21. julija zapeljala po dolini Pesarina na Casera Razzo, preko te idilične planote mimo koče Del Fabro, prav do mesta, kjer se cesta spušča proti Piavi in raznim Kadorom. V prvem ovinku parkirava, potem pa po za javni promet zaprti cesti na širne planine pod Brentoni, nekaj časa celo navzdol, potem pa gor po lepi stezi. Prečiva skoraj celotno južno ostenje, potem pa zavijava navkreber, še vedno bolj ali manj po travah. Pri neki skali (možic) zavijeva v desno in slediva možicem, drugih oznak ni. Preko južnega ostenja s plezanjem I. stopnje prideva na vrh. Nekoliko težje je v vršnem delu. Glede na poletno vreme razgled ni bil kaj prida, saj so se kmalu pojavile meglice. Sestopila sva pa zahodni poti, po kateri sem pred leti že hodil, vršni del, žleb oz. prečka je težja (mesto II.) kot najina pot vzpona, spodaj pa večjih težav ni bilo. Na zelenih travnikih so bili ob kravah še celi nasadi arnike in murk. Priporočam izkušenim, varoval ni. Lep je tudi izlet dol do Digo di Cadore pa vse gor do Cime Sappade.
Monte Brentoni prava gorska idila, zadaj M. Brentoni1
Monte Brentoni še pogled nazaj na skupino Brentonov13
mirank
1.8.2011
Glede na "vzpodbudno" vremensko napoved sva v petek zastavila krajšo turo. Po začetnem odseku po makadamu se začne prvi del iskanja prehoda čez blatni močnik, kateremu na naslednjem prelazu sledi še en malo daljši enak blatni predel. Od tam naprej pa lepa pot čez pašnike in gorske trate posute s cvetjem. Na levo pogled ves čas uhaja na Antelao. Ko pot preide v skale je potrebno tu in tam malce poprijeti vendar nič zahtevnega do grebena ko pokukaš proti Sapadi in Sextenskim Dolomitom na levi. Vršna piramida je dosegljiva po dokaj strmem, razčlenjenem žlebu v dolžini cca 200m, tako da si kar naenkrat na vrhu. Skratka; relativno kratka in zahtevna tura daleč (145km) od meje.
jaz
4.8.2011
Zaželel sem si sira na planini Razzo, pa sem skočil še na ta lep vrh. Lp!
Monte Brentoni Monte Brentoni1
Monte Brentoni trave so visoke12
IgorZlodej
26.8.2014
V nedeljo (24.8) ponovno na Monte Brentoni. Prvi del poti na nekaterih odsekih blaten, vzpon čez južno steno in sestop po JZ žlebu, kjer so nabiti novi klini.
Monte Brentoni v južni steni2
Monte Brentoni vrh3
Monte Brentoni sestop4
Monte Brentoni se bojim, da bodo namestili jeklenico5
Brstilo
13.9.2016
4.9. smo se povzpeli po južnem grebenu in sestopili po JZ žlebu. Po celotni dolžini žleba so namestili zajlo (cca 100m), tako da je sedaj ta del poti bistveno lažji.
Monte Brentoni nove zajle v žlebu1
Monte Brentoni2
mirank
15.8.2017
Danes lep dan za vzpon na ta vrh; gor smo šli preko južne stene. Odcep slabo vidne stezice v desno je pri večjem balvanu, lepo vidno potem pri povratku-slika. Sprememba glede na predhodne zapise je v tem, da je ta dostop poleg že omenjenih možicev sedaj še markiran (rdeče packe).
Sestopali smo po JZ žlebu, ki pa je z namestitvijo jeklenice žal izgubil del privlačnostizavijanje z očmi
20.8.2020
sreda, 19.8.2020

Po južnem pobočju navzgor in po zavarovanem žlebu navzdol. Od balvana, za katerim pot zavije na južna pobočja, do vrha tako prijetno poplezavanje, da bi si ga človek zaželel vsaj še enkrat toliko. Ždenje na vrhu imenitno in sproščujoče, prigrizek primerno obilen z nekaj malega posladka. Začel sem ob takem času, da sem vzpon in ždenje opravil sam v samoti, nad gnečo med sestopom pa se tudi ne gre pritoževati, saj sem srečal samo dve skupini(ci), prvo celo s psom, tik pod vrhom. Še ena tistih tur, ki se je zapisala na prav posebno mesto med spomine, nekam globoko v srce nasmeh