Amariana
8.6.2010 - bagi
Gora, ki jo kot lep piramidast vrh lahko opazujemo z Zahodnih Julijcev v smeri proti Tolmezzu se imenuje Amariana. Slovi kot odličen razglednik, vendar so v soboto kljub lepi vremenski napovedi lokalne razmere že zgodaj nagnale megle v njene strmine jezen. Sonce nas je za vzpon nagradilo šele v vršnem delu in nam omogočilo razglede po vrhovih daleč naokoli nasmeh. Več o dostopu v *Opisih gora*. Naj omenim, da je ozka, ovinkasta, toda asfaltirana gorska cesta očiščena zimske navlake in prevozna brez problemov. Ravno tako ni nobenih prometnih omejitev za vožnjo po njej. LP Bagi
Amariana Začetek poti 1 Amariana Oznaka poti in čas, potreben za vzpon2 Amariana Prvi del poti poteka v gozdu3 Amariana Pot 4144 Amariana Pot čez travnate strmine5 Amariana Vršno skalovje, zavarovano z jeklenico6 Amariana Družba ob poti7 Amariana Avriklja je povsod polno po skalah 8 Amariana Vršni del9 Amariana Razgledi se odpirajo10 Amariana Razgledi v drugo smer11 Amariana Amariana12 Amariana Tolmezzo13
VanSims
2.10.2010
Bil danes gor Res fajn gora. No pri meni se megla ni razkadila in sem bil prikrajšan za razgled. mrk pogled

Videl nekaj gorskih tekačev tako na goszdni poti kot tudi na cesti ki pelje na prelaz.

Sicer pa zanimiva pot, predvsem tist žleb z zajlami.
Jože.
3.10.2010
Pred leti opravil na to goro krožno pot. V Karniji se zapeljem čez most in prvi odcep v desno še par sto metrov, kjer parkiram. Pot se prične z oznako 415 in pripelje do opuščenega zavetišča Monte Forcella, na višini 1098 metrov. Tu pot zavije levo, sprva vodoravno, kasneje pa se strmo vzpne na greben, kateremu sledimo do planine Aiars.( tu sem pred dobrim mesecem obrnil, ker nisem imel potrebne zimske opreme ) S planine zavijem rahlo v levo do grebena in po njem vse do konca, kjer se je potrebno malo spustiti v škrbino in po nekaj minutah, že stojim na vrhu. Sam vrh in severno pobočje še polno snega. Razgled prekrasen. Sestopim nazaj v škrbino in po poti 414, ki je sprva zavarovana z nakaj jeklenice, do sedla Cristo di Forca, ( do tu se nekateri pripeljejo jezen ) nekaj časa po makadamski cesti, kjer ponovno zavijem na stezo in se nižje spet priključim cesti, ki pelje na sedlo. Do Amara ni potem več daleč, seveda pa je potem treba po cesti priti do izhodišča, kar pa ni preveč prijetno, posebno v poletnih mesecih. Je pa zraven lep tolmunček, kjer se lahko ohladiš. Lepa krožna pot, pa še zahtevna ni. ( na žalost sta mi ostale samo dve slikce )
Amariana s poti na Amariano1 Amariana Amariana2 Amariana Amariana  - desno spodaj začetek poti 415 - Monte Forcella se ne vidi, je skrajno desno -  (slika je sposojena)3
VanSims
3.10.2010
Do sedla se, se pripeljal tudi jaz zadrega

Sem pa kot sem že rekel tudi veliko tekačev videl. Ko sem se spuščal po jeklenici me je en ko je videl da še dolgo ne bom prišel dol, kar po skalah obplezal. Ko koza je lezel po njih! nasmeh
sabina.7
27.2.2011
Danes sem se nameravala povzpeti na to goro, a sem zaradi napačno izbrane obutve obrnila malo pred vrhom, ker bi se počutila bolj varno z derezami, ki pa jih nisem mogla nadeti.....tehnična oviramrk pogled! Štartala sem skoraj v vasi Amaro, tako sem naredila kar precej višinske razlike. Prvi del skozi gozd je prijeten, potem pa se pot kar vije po zarascenih strminah,kjer je veliko suhega vejevja in viharnikov. Ko se znajdeš pod samo goro pa je treba po plazovinaheek, v zanjem delu pa je potrebna povsem zimska oprema in previdnost. Gaz je bila narejena do točke do koder sem šla jaz, potem je bilo pod mehkim snegom bolj ledeno in mislim, da je še kdo obrnil pri tej točki, pod vrhom praktično. Morda je lažje, če se že prej zavije v skale in se malo popleza, a sama si nisem upala. Na poti namreč razen enega gamsanasmeh, nisem srečala druge žive duše.
Amariana Začetna steza1 Amariana Ob potoku2 Amariana Pod steno ob potoku3 Amariana Na asfaltni cesti4 Amariana Tu se zavije levo5 Amariana Zaraščeno področje6 Amariana Po plazovinah7 Amariana Proti vrhu8 Amariana Naravni smerokaz9 Amariana Vrh je blizu10 Amariana Tu sem obrnila11 Amariana Sestop12 Amariana Pot v dolino je še dolga13 Amariana Utrinek14 Amariana Trobentice ob poti prinašajo sonce.15
svicr
14.1.2012
Na Amariano smo nameravali v zgodnji pomladi, ker pa je zima bolj skopa s snegom, smo se odločili, da to izkoristimo. Že ko smo se zjutraj peljali po Železni dolini, se je kazal lep dan. V kraju Amaro, 8 km pred Tolmezzom (Tumeč)smo zavili po strmi cesti v južna pobočja Amariane. Dva ovinka pred prelazom Cristo di Forca, na višini približno 1000m, nas je na cesti zaustavil led. Do konca ceste smo oddrsali peš in malo pred prelazom zavili s ceste na markirano pot. Lepo speljana pot nas še v kopnem pripelje do travnatih pobočij, kjer pa se začenja sneg in mestoma tudi led. Do vstopa v žleb, ki je opremljen z jeklenico, smo prečili nekaj ostankov manjših plazov. Ob jeklenici smo se povzpeli do škrbine(dereze so priporočljive), kjer se nam je odprl pogled na prelepe vrhove Karnijcev. Po lepo zasneženem grebenu smo vse do vrha uživali v razgledih. Sestop v toplem januarskem soncu je bil še dodatna potrditev prave izbire današnje ture cool
Amariana pogled proti morju s prelaza Cristo di Forca1 Amariana vršne strmine in žleb pod škrbino, skozi katerega je speljana pot na vrh2 Amariana pod vrhom z jeklenico opremljenega žlebu3 Amariana sneg, led in mokre trave4 Amariana vsaj v višinah je nekaj zime5 Amariana v ospredju skupina Sernia in Grauzarie6 Amariana na vrhu Amariane v družbi Marije7 Amariana ne, to še ni morje 8 Amariana sestop po grebenu v škrbino9 Amariana še pogled na vzhod, proti našim goram10 Amariana med suhimi bukvami nazaj v dolino11 Amariana pa še zimski utrinek skozi boljši objektiv12 Amariana še zavoj in gorska reka bo dosegla svoj cilj v morju13 Amariana vršni greben kot ločnica med toplim jugom in mrzlim severom14
kofetarca
15.1.2012
Izbira včerajšnje ture je bila res prava kljub temu, da nisem pričakovala "zime" na vrhu. So pa razgledi na vse strani odtehtali tisto dričanje po zasneženih travah nasmeh Kot berem pri predhodnikih, je tudi nekatere presenetila ta piramidasta gora z zimskimi razmerami proti vrhu mežikanje
sabina.7
6.7.2014
Danes sva se zbudila zelo zgodaj, tako da sva ob petih že krenila proti današnjemu cilju, to je bila gora Amariana v Karnijskih Alpah. V Karniji sva zapustila avtocesto, se peljala do vasi Amaro in parkirala. Najprej sva hodila malo po asfaltu, potem pa zavila levo ter se po bujno zaraščeni stezi 414 povzpela do prelaza Cristo di Forca na višini 1058 m. Do sem se večina pripelje z avtom, saj je urejeno tudi parkirišče, kjer je bilo danes parkiranih kar precej avtomobilov. Tod se steza nadaljuje skozi gozd in po travnikih, polnih raznovrstnega cvetja. Raj za botanike! Po enourni hoji se pot odpre, po travnatih strminah se povzpnemo do skal, kjer je tudi krajša lažja plezalna pot, ki nas vodi do vrha, kjer stoji Marijin kip z zvončkom. Danes je bilo kar nekaj ljudi na vrhu, tako slovensko kot italijansko govorečih. Je zelo razgledna gora!!!!! Nanjo se je treba povzpeti zelo zgodaj, ker če ne je prevroče. Če se štarta iz vasi Amaro, je pot kar precej dolga in narediš okoli 1500 metrov višinske razlike. V spodnjem delu se je dobro pošpricati s sprejem proti klopom!!! Vredna obiska! nasmeh
Amariana Na stezi 414 1 Amariana Kar zaraščeno!2 Amariana Zgornje parkirišče. 3 Amariana Obširni razgledi že na pol poti. 4 Amariana5 Amariana Bujno rastlinstvo. 6 Amariana Tu se začne steza, če se povzpeš do prelaza Cristo di Forca. 7 Amariana Pot se stalno lepo vzpenja. 8 Amariana Na travnatih pobočjih. 9 Amariana10 Amariana11 Amariana Kranjsklih lilij ni manjkalo. 12 Amariana Plezalni del poti. 13 Amariana Na sedlu proti vrhu. 14 Amariana Marijin kipec..........15 Amariana Sestop16 Amariana Dol sva šla po asfaltirani cesti, ampak je kar dolga. Izognila pa sva se morebitnim klopom na stezi. 17
sla
1.8.2014
Včeraj sem tudi jaz obiskala to lepo goro s še lepšim imenom. Začela sem s sedla in bila po petih minutah premočena od glave do peta. Pa ne toliko zaradi dežja, kot zaradi "džungelskega šavja", ki mi je dostikrat segalo čez glavo. Ob povratu sem zmetala vse cunje s sebe in iz gojzarjev zlila vodo. Vseeno sem bila zadovoljna z izletom na tak deževen dan nasmeh.
potepinka
24.1.2016
Letos imamo pravo januarsko razprodajo pomladnega vremena in take razprodaje se ne sme zamuditi.nasmeh Petek je bil en takih dni in na vrhu Amariane bi lahko razglede plačali po polni ceni. velik nasmeh

Razmere so bile ugodne, jeklenice v skalnatem žlebu niso bile premrzle. Žleb je kopen, nekaj pomrznjenega snega je le v zadnjem delu (vršni greben).

Vsekakor vredno obiska, če se vam pa zdi, da je več vožnje do tja kot potem hoje, se lahko ob povratku ustavite v Pontebbi na drsališču in užijete še druge zimske radosti.nasmeh
Amariana na izhodišču1 Amariana eni so razglede užili z drugega zornega kota2 Amariana čez travnati del...3 Amariana žleb je kopen4 Amariana od škrbine naprej med ruševjem je nekaj pomrznjenega snega5 Amariana po grebenu...6 Amariana ...do vrha7 Amariana Marija na vrhu8 Amariana razgledi...9 Amariana Monte Coglians s sosedi10 Amariana11 Amariana Zuc dal Bor in Montaž12 Amariana približan Zuc dal Bor... (razmere pa lahko preverite na licu mesta - že veste kateri);)13 Amariana ...za konec pa še pomladni venček;)14
22.4.2018
Z avtom po gorski cesti (Parcheggio Forca del Cristo 980 m) in po označeni poti proti vrhu Amariane. Nekaj je še snega pod vrhom, v grapi, ki pa se je dalo it brez zimske opreme. Jeklenice so zunaj. Super razgledi z vrha, sestop po smeri prihoda. Iz Polhograjskega hribovja tja in nazaj 350km (narejenih na plin).
Amariana začetek poti1 Amariana označena pot.2 Amariana ni povzročal večjih težav, so bli stopi3 Amariana na vrhu napihan sneg4 Amariana5 Amariana6 Amariana7 Amariana desno Krn, levo Kaninsko pogorje8 Amariana9 Amariana sestop, ene 4 so obrnil, cca 10 jih je blo na vrhu10 Amariana gorske cesta, je kr toplo postalo.11
malimiha
28.4.2018
Danes smo se moja boljša polovica, Milan in jaz odpravili na Amariano. Pot brez posebnosti. Je pa to res zelo lep razglednik, ki se ga vsekakor izplača obiskati.
Amariana1 Amariana2 Amariana3 Amariana4 Amariana5 Amariana6 Amariana7 Amariana8
2061alessio
8.11.2018
za Bagi in ostale tega foruma bi priporocal pot Carlo Treu , na karti Tabacco 013 : parkirišce v vasi Amaro blizu cerkve ( tam zraven kjer je kota 322) in potem desno sledite pot (v crnem na karti) navzgor zraven potoka Rio Sgenaulie do kote 922 Stavolo Posselie, tukaj malo levo in direktno gor po gozdu in na zadnje po travah in grebenu cela pot sledliva ampak ni/ali slabo oznacena( november 2011) , kaki možic in v zadnjemu delu od koti 1526 naprej kar "on sight" do markirane poti 415 na grebenu, sedaj levo do Amariane in potem sestop po celi poti 414 do izhodišce; ali desno krožna pot 415 cez Ricovero Monte Forcella do spodnje bele ceste in naprej po asfaltirani do Amaro.Uživajte.
bagi
Hvala Alessio, sem že dodal na spisek idej za prihodnje leto nasmeh

Še vprašanje ... ali je to smer, ki sem jo z rumeno črto vrisal na zemljevidu ?
Amariana1
2061alessio
8.11.2018
to je to, zadni del okoli koto 1526 sem šel gor boli direktno ampak je "on sight" tu in tam sledil med travo in skale slaba trasa , ce Amariano pogledaš iz ceste vasi Carnia, potem boš videl/uganil da pot gre gor kakor ena ravna linjia , skoraj "direttissima" bi rekel.mežikanje p.s. nekaj bom napisal za novo temo CUESTA SPIOLET ker je skoraj nadaljevanje vaše ture na Piciat.