seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Crete dal Cronz
 Crete dal Cronz
13.12.2009 - triglavski
Lahko bi rekel nepomembna gora, ki jo le redki, ki se vozijo po Kanalski dolini iz smeri Trbiža proti Vidmu( Udinam) sploh opazijo. Pred leti sem z nje že smučal. Pričnem na sedlu Cereschiatis. Tokrat grem v nasprotni smeri, po lepi privatni in za javni promet zaprti cesti hodim slabo uro do zgornje planine Glazzat, kjer je poleti tudi živahen kmečki turizem. (Da bi kaj takega imeli pri nas v TNP je že bogokletna misel, še izven ni preveč zaželjeno).Na planini se razgledam na okoliške gore, zatem grem naprej proti zahodu po cesti do bližnjega križišča, še vedno po poti 434, potem se usmerim na nekakšen kolovoz in v rahlem vzponu prečim gozdnato sleme. Pot se kasneje rahlo spusti do naslednjega križišča, kjer sledim markacijami poti 453 na vrh Crete dal Oronz. Snega je v tem delu do okoli pol metra, je pa pred dnevi že nekdo hodil, tako, da je gaz narejena. Z vrha pa seveda čudovit razgled na okoliške gore, kjer še posebej izstopajo Crete di Gleris na jugu (pod goro je speljan plinovod), pa Creta Grauzaria in Monte Sernio na zahodu, Monte Zermula z nekoliko nižjim Pizzulom, pa planina Pradulina in nad njo Monte Salinchiet, na severu izstopa Konjski Špik (Monte Cavallo) pa Creta di Pricotič in Creta di rio Secco, ter seveda oba Malvuericha (Mala vrha po Vidovo). Skratka za tako neopazen vrh je prekrasen razgled in zato sploh ni čudno, da je od mojega zadnjega vzpona tam več Slovencev kot Italijanov, od znanih Stritarjev, do Ivana s Planine pri Horjulu, s katerim sem se pred leti srečal pod Cimo Palombino, pa moje nekdanje učiteljice in učitelji izpod Šmarne gore, pa najstarejša in najbolj aktivna planika našega PD z njeno hčerko Marjeto. Z vrha sestopim po poti vzpona do razcepa, potem pa po lepi označeni stezi nazaj na sedlo. Predvidevam, da bo kakšne slike s te ture dodal še Miro, ki redno obuja spomine na prehojene poti. V kopnem priporočam ta lepi krog tudi za družine z otroci, vse skupaj traja od 5-6 ur.
Crete dal Cronz na tem sedlu je začetek in konec ture1 Crete dal Cronz Izstopajoče Crete di Gleris nad dolino Grivon2 Crete dal Cronz še vedno rdeče jagode jerebike3 Crete dal Cronz zgornja planina in kmečki turizem Glazzat4 Crete dal Cronz še posnetek planine z zahodne strani, na vzhodu je bilo oblačno z rahlim sneženjem5 Crete dal Cronz mali in veliki Malvueric, lahko tudi Mala vrha6 Crete dal Cronz od leve Creta di rio Secco, Creta di Pricotič in Konjski špik (M. Cavallo) v megli7 Crete dal Cronz drugo križišče8 Crete dal Cronz tja gor sem namenjen9 Crete dal Cronz M. Salinchiet, pod njo planina Pradulina, zadaj M. Zermula 10 Crete dal Cronz gora je pred leti pogorela, pogled proti vzhodu11 Crete dal Cronz in proti zahodu z Creto Grauzario na levi in M. Sernio na desni12 Crete dal Cronz planina Glazzat je lepo vidna z vrha13
20.5.2013

...Crete dal Oronz-1664 m, razgledišče nad Val Aupa.... Začnemo na sedlu Sella di Cereschiatis-1066m. Posebnih nevarnosti na poti ni. Ponekod je malo bolj strmo. Na našem pohodu je bila pot zelo mokra in spolzka. Drugače znan kot lep razglednik, nam je na vrhu vse zakrivala megla. Samo za trenutke smo bili deležni kakšnega razgleda. No, pri vzpenjanju in povratku v dolino je bilo kar lepo, saj se je megla " kuhala" bolj visokonasmeh
Crete dal Cronz  - Prvi jurčki letos - na sedlu1 Crete dal Cronz - Smerokaz2 Crete dal Cronz  - Razgledi pri vzponu3 Crete dal Cronz  - Še ušesnik raste ob poti4 Crete dal Cronz  - Razgledi pri vzponu5 Crete dal Cronz - Del poti, megla se že kuha6 Crete dal Cronz  - Razgledi7 Crete dal Cronz  - Razgledi z vrha8 Crete dal Cronz  - Čakajo in nič ne pričakajo...9 Crete dal Cronz  - Takole izgleda vrh10 Crete dal Cronz  - Zanimiv kamen na vrhu 11 Crete dal Cronz  - Nazaj v dolino12 Crete dal Cronz  - To pa je lep razgled13 Crete dal Cronz  - Zanimiva oznaka poti14
IgorZlodej
14.1.2015
Pravilno ime gore je Crete dal Cronz, pri prvi objavi teme ime povzeto po vodniku KP, zato bi bilo prav, da admin popravi.

Dostopna cesta iz Tablje je brez posebnosti. Nadaljevanje po direktni poti je sprva kopna, višje nekaj malega snega, ki pa ne predstavlja nobenih težav, vršni greben je bil povsem kopen. Po sestopu z vršnega dela, se usmerim po smernih tablah proti planini Glazzat, ki je tako kot sam vrh imenitno razgledišče. V poletnem času pa tudi odprt kmečki turizem. S planine se vrnem na izhodišče, kjer pa je cesta ponekod kar precej poledenela.

Crete dal Cronz kmalu se odpre pogled na Creto di Rio Secco, Pricotič in Cavallo1 Crete dal Cronz vršni del2 Crete dal Cronz z vrha lep pogled na skupino Grauzarie in Sernia3 Crete dal Cronz pa seveda na Z. Julijske Alpe4 Crete dal Cronz levo Monte Salnchiet, desno Zermula, Zuc5 Crete dal Cronz planina Glazzat, zadaj Malveuric (Mali vrh)6
30.4.2017
Utrinki 30.4
Crete dal Cronz1 Crete dal Cronz2 Crete dal Cronz3 Crete dal Cronz4 Crete dal Cronz5 Crete dal Cronz6 Crete dal Cronz Montaž7 Crete dal Cronz M.Coglians8
djimuzl
8.12.2018
Danes na tem razglednem vrhu.
Cesta do sedla je brez problemov, prvi resni sneg na poti 453 pa se je začel ob prehodu začetka grebena na severno stran Crete. Sinoči je padlo okoli 5 cm pršiča, ravno toliko, da je bila pot še sledljiva, markacije so pa dokaj solidne. Malenkost več (napihanega) snega se pojavi pod grebenom, tam je bilo potrebno paziti na pomrznjene kamne pod snegom - a zimska oprema ni bila potrebna. Razgledi čudoviti, temperatura okoli ničle na vrhu, na soncu (skoraj) toplo..
Crete dal Cronz Na soncu se je vse topilo..1 Crete dal Cronz Na senčni severni strani2 Crete dal Cronz V gozdu malenkost manj snega3 Crete dal Cronz Vrh že viden4 Crete dal Cronz Razgledi..5 Crete dal Cronz Na grebenu6 Crete dal Cronz Zuc dal Bor, Crete di Gleris7 Crete dal Cronz Creta Grauzario, Monte Sernio8 Crete dal Cronz Zahodni pogledi9 Crete dal Cronz V daljavi Karavanke in naši Julijci10 Crete dal Cronz Spodnji del poti s kar nekaj podrtimi drevesi..11