Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei
Bojan_A
2.11.2013
Včeraj sva bil s kolegom bil v tej ferati. Res gre za maratonsko dolgo ferato, ki se stopnjuje po težavnosti- na začetku je lahka, na koncu pa najtežja. S škrbine Forca Alpina sva sestopila po neki novi ferati. Ali slučajno kdo ve njeno ime?

POROČILO: http://bojanambrozic.wordpress.com/2013/11/02/creton-di-culzei-via-ferrate-dei-50-clap/
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei 1
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei 10
IgorZlodej
3.11.2013
S forc. Alpina je že nekaj let urejen nov sestop, kateri je prej potekal direktno dol po grapi, kjer pa se je kar naprej podiralo in trgalo varovala. Nima nobenega posebnega imena, je pa v sklopu poti 50 stolpov.
Avtor navedena ferrate je hkrati tudi oskrbnik koče Nilo, kateri je večino vseh varoval namestil sam in tudi delo s kopresorjem in vrtalnikom mu ni tujemežikanje.
Ena najlepših ferrat daleč naokoli, ki zahteva dobro pripravljenost in vsestransko izkušenost.
Bojan_A
3.11.2013
Aha, hvala za pojasnilo. nasmeh
mirank
1.7.2015
Čeprav z enotedensko zamudo vseeno par besed o tej dolgi in zanimivi poti. Tako kot lani Creta forata tudi letos Cretoni niso dovolili detaljnega vpogleda v razčlenjeno ostenje, saj se je po grebenih neprestano kuhal nekak mix med meglo in oblačnostjo. Temu primerno so bili tudi razgledi na sever in zahod bolj tako tako. o sami zahtevnosti pa je itak že dovolj napisanega tako da ni strahu da bi vam bil tam dolgčas. Ker je bil v It delovni dan je Nilo sameval,in tako nam je tam v zanimivem pogovoru minila skoraj ura. Ob odhodu smo mu na njegovo željo zapeli še "kolkor kapljic tolko..."nasmeh(tudi sam je pritegnil). Kaj pa vem; tu in tam "nazvidenje" in podobno v kočah, me navdaja z upanjem, da se na zahodu le kaj spreminja..
IgorZlodej
1.9.2015
Ker je tako lepa, zahtevna in ker ni nobenih vrst sem se odločil še za peto ponovitev. Seveda pa moram opozoriti, da ni za neizkušene, še manj za tiste s slabo psiho-fizično kondicijo.
Pian di Casa - koča F. De Gasperi, pot Sentiero Corbelini do prelaza Siera je uradno zaprta, vendar prehodna do vstopa v ferrato, za esperte tudi naprej.
Vsa varovala na mestu do vrha, prav tako na sestopu s Škrbine Alpina, kjer se lahko izbira med sestopom po grapi ali po novi ferrati preko JV stene Clapa Grande.
matic4
16.8.2017
Ferata 50 je zaprta. Obvestilo je šele pri začetku ferate, pri koči ni nič. Jeklenice so odstranjene. Pri koči je edino smerokaz za pot št. 316. Via normale (mimo kapelice) na vrh je normalno prehodna, markacij je dovolj, smerokazov nobenih. Tudi na vrhu ni nobenih obvestil ,da je ferata 50 zaprta.
bagi
Tudi naš cilj je bila ta vikend Ferata 50, a smo na srečo dan pred odhodom spremenili cilj zaradi obvestila na tej strani ... http://caitolmezzo.it/news/

Zaprta je tudi najkrajša povezovalna cesta iz doline Pesarina proti dolini Sappade, ki poteka pod ostenji Terza Grande. Gradijo nov most, ampak je tudi sicer ne priporočam zaradi nekvalitetnega cestišča
16.8.2017
Iz Refugia de Gasperi sem dobil obvestilo, da je na Ferati 50 v začetku odstranjena jeklenica v dolžini nekaj nekaj deset metrov in je tam plezarija 2 stopnje. V nadaljevanju je varovanje brezhibno.

Citat ... *The Friuli section has the first 50 meters without the cable. They are second degree passages, then it is all workable*

Ravno tako je urejena dostopna pot Cobelini, za katero CAI Tolmezzo na svojih straneh še vedno opozarja, da je zaprta.

Citat ... *Corbellini trail is open from July and it is aviable*
matic4
16.8.2017
Ja tole je pa zanimivo. Če bi to vedel bi splezal, skala se mi je zdela kar dobra.
13.9.2018
bagi je kar prav napisal. Začetek ferate je 30m brez jeklenice (skala je dobra), naprej je vse brezhibno. Tam nekje na sredini ferate se mi je zdela skala nekam čudno razpokana, lahko ,da je jeklenica odstranjena namenoma. Ferata je uradno še vedno zaprta. Sestop preko via normale brez posebnosti. Zdaj je bolj v rabi dostop iz Sappade preko passo dell Arco po ferati Simone do forc. del Alpino kjer se priključi ferati 50, običajno sestopajo proti bivaku Damiana del Gobbo.
24.7.2019
Karnijski lepotci... velik nasmeh velik nasmeh
rozka
25.7.2019
Čestitke ekipavelik nasmeh, za še eno kljukico Karnijskih lepotcevmežikanjenasmeh
funnyboy
Hehe, hvala rozka velik nasmeh. Pridno delamo kljukice hehe jezik

Čestitke tudi tebi za tvojo turo.... Je sploh še kak kos sveta pod Krofičko, na katerega tvoja noga še ni stopila? jezik jezik
nenap
25.7.2019

Čestitke nasmeh za Krofičko in Karnijce, lepi velik nasmeh
bagi
7.8.2019
Drugi dan raziskovanja Pesarinskih Dolomitov je seveda zaznamovala Ferrata dei 50. Ta je po številnih zapletih šele nekaj dni uradno odprta. Varovala so sedaj od začetka ferate in niso več odstranjena kot prejšnja leta. Pristop do ferate ni označen, je pa viden s poti Corbellini.

O ferati vse najlepše nasmeh. Opisati se je ne da, enostavno jo moraš prehoditi. Da to ne bo slučajno koga zavedlo, ferata namreč zahteva vso spoštovanje. Dosega D stopnjo in je uradno dolga 6 do 7 ur plus sestop. Nekaj utrinkov v fotozgodbi …

Drugi dan smo zaključili z dolgim, pokrajinsko zelo lepim sestopom proti izhodišču v Cima Sappadi. Poti so dobro označene, le časovnicam na tej strani ne gre čisto verjeti. Čas je najbrž meril gorski tekač velik nasmeh.

Podatki o prehojeni poti za drugi dan : 13 km / 1200 višincev
Povezava na prvi dan … Klik

Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Jutro drugega dne 1
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Rifugio Fratelli De Gasperi, prijazna koča, ki nas je gostila čez noč2
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Do ferate 50 stolpov je pol ure hoje po naši včerajšnji poti. Odcep ni posebej označen3
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  NON SALIRE … ne pojdi gor. Ta citat na tabli je preteklost. Ferata je v celoti opremljena z varovali, uradno odprta pred nekaj dnevi4
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Še mesec nazaj so manjkala varovala v začetnih nekaj deset metrih. Ti so tako strmi, da prehod ni bil enostaven kljub dobri skali5
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Začetni del ferate poteka bolj ali manj v smeri strme grape vse do gornjih stolpov6
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Tukaj se začne uživanje :)7
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Že od daleč lahko opazujemo posamezne dele jeklenic, ki po naravnih prehodih pomagajo pri vzponu8
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Varovalni komplet je nadvse zaželjen9
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Za ogrevanje je potrebno na hitro premagati nekaj strmih stopenj10
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Pogled nazaj na stolpe Pesarinskih Dolomitov11
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Nebeška lojtrica :) Kljub občasni izredni izpostavljenosti je skala odlična, oprimki in stopi stabilni12
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Obilo zraka pod nogami je kar stalnica13
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Prehod čez navpično stopnjo14
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Detalj :)15
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Ferata dosledno sledi naravnim prehodom16
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Čisto brez naprezanju seveda ne gre, a enkratno okolje poskrbi, da tega niti ne čutiš :)17
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Utrinek18
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Za vsakim težavnim detaljom se hitro najde prostorček za počitek19
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Ponekod si kar presenečen nad potekom ferate :)20
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Eden težavnejših prestopov21
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Ni za obilnejše :)22
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Jeklenice so brezhibne in nič kaj italijansko ohlapne23
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Varovalne komplete smo uporabljali vsak po lastni presoji, nekje ja, drugje pač ne24
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Dolžina ferate je izredna. Uradni podatek zanjo je 6 do 7 ur in slabe 2 uri za povratek do koče De Gasperi25
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Utrujenost ali kaj drugega ???26
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei   Ne, ne …. bila je samo priprava za širok prestop, podoben kot na Cjajniku :)27
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Počitek pred nadaljevanjem ….28
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  …. tja gor proti modrini neba. Videz na fotki bo kar pravšnji glede na realno stanje :)29
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Začetni del stolpa …30
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  … in njegovo nadaljevanje31
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Še nekaj zaključnih metrov in stolp bo za nami32
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Naš cilj … Creton dei Culzei. Pot do njega postreže še z nekaj presenečenji :)33
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Držalo, označeno z rdečo piko. Da ga najdete, seveda :)34
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Pot se najprej spusti v globoko škrbino in na nasprotni strani postreže še z enim stolpom35
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Fotografiranje v ferati običajno ni najbolj enostavno. Jaz s pridom uporabljam čisto kratek *počivalček*36
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Naš cilj se kar odmika …37
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Končno, vršna planota38
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Creton dei Culzei. V ozadju Torre Sappada, na katero vodi označena smer izpostavljene 2. stopnje39
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Spust v sedlo Dell Alpino še zdaleč ni enostaven, za povrh je pošodran40
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Vsak s svojim stilom :)41
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Takole izgleda večji del sestopa42
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Google prevajalnik na delu v sedlu Dell Alpino  :)43
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Nadaljevali smo po 232 v smeri Sappade proti bivaku Damiana. Sestop s sedla kljub obilici grušča ni bil naporen44
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Tudi tja gor bo treba, v sedlo Dei Cadin45
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Bivak ima lepo pozicijo, le na zunaj izgleda bolj tako, tako …46
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Bivak Damiana. Ob njem je smerokaz z časovnico uro in pol do Sappade, kar je popolnoma nerealno. Mi smo rabili 3 ure hitre hoje47
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Notranjost je brez pripomb, vse je lepo urejeno48
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Napis nad ležišči. Prevod bi bil dobrodošel :)49
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Do sedla Ciadin se je potrebno kar potruditi50
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Še slovo od prijetne krnice z bivakom in že gremo v naslednjo dolino51
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Še vedno se preganjamo po poti 23252
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Sappada je še daleč, daleč, Cima Sappada pa še nekaj dlje53
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Pobrito pobočje. Drevje je razsuto kot vžigalice54
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Še eno sedlo, kamor se moramo povzpeti. Tokrat je to Passo del Arco55
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Neobičajna igra narave :)56
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Passo del Arco. Tukaj se desno odcepi ferata Simone57
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Od sedla naprej smo preklopili na pot 317 vse do stika s 316. 58
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Pot 316 vodi položno v smeri Sappade59
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Do nje se je potrebno izogniti še globoki soteski60
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Ko se pojavi oznaka 318, zavijemo v to smer61
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Smo že skoraj na cilju drugega dne :)62
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  Cima Sapadda63
Via ferrata dei 50 Clap - Creton di Culzei  GPS sled drugega dne je svetlo modre barve64
7.8.2019
Bravo ekipi za lepo turco velik nasmeh