seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Cima dai Gjai
 Cima dai Gjai
24.8.2009 - triglavski
Izhodišče nekoliko nad dolino Aupa za kočo Grauzaria je bilo malo pred 8.00 uro skoraj prazno. Skozi prijeten borov in višje bukov gozd je šlo prav lepo, višje pa je sonce že kar dobro grelo, a so se na nebu pojavili oblaki, tako, da ni bilo prehudo. Tik pod kočo sva zavila v levo na pot 444, ki pelje na sedlo Portonat. Čeprav je pot precej gruščnata je šlo kar lepo. Nekoliko pod sedlom sva zavila v desno, kjer prične plezalna pot Piero Nobile, urejena v letu 2005, zato je na nekaterih novejših kartah Tabacco še ni vrisane. No nek nepridiprav je odstranil tudi tablico z imenom poti, 9. junija je tam še bila. Potrebno je preplezati nekaj začetnih metrov, zatem sledi travnato sleme, ki pelje do najtežjega predela, kjer je potrebno kakšnih 30 metrov preplezati II. v nadaljevanju pa se držimo nekoliko širše grape, večinoma I. Smer je označena z rdečimi pikami. Kmalu sva na razglednem vrhu, seveda sta v ospredju na južni strani Creta Grauzaria, severo- zahodno pa Sernio, oba imata vrhova v meglicah, ki pa kasneje izpuhtijo. Na vrhu, kjer je letos vpisanih kakih 20 ljudi, prešteti pa so tudi vsi Slovenci od leta 2006 (12) se zadrživa dobro uro. Sestopava na severno stran, kjer je bistveno lažje, le neka grapa terja nekaj pazljivosti. Čeprav na pogled neprehodno območje ima prav lepe prehode, ponekod celo po travi. Slabost je edino v tem, da se je potrebno spustiti na neko škrbino s katere sledi še nekaj vzpona, potem pa le še dol na sedlo Nuviernulis, kjer se ta pot konča. Sestopava oz. rahlo se povzpenva še na sedlo Foran da la Gialine, sledi sestop do koče Grauzaria, kjer pa niso več tako prijazni kot so bili lani (porcija pašte je bila zelo skromna), pa hitro v dolino in proti domu.
Cima dai Gjai proti sedlu Portonat1
Cima dai Gjai še zadnji pogled na goro18
Bojan_A
24.8.2009
Lepo! Triglavski, tvoja poročila so res super!
triglavski
Pravilno matta, U in J sta na tipkovnici precej blizu, tako, da...nisem bil pozoren (upam, da Rok popravi), sicer sem o tej gori že lani pisal na Ekarjevem forumu 19.7, takrat sem šel v obratni smeri in sem vrv tudi uporabljal, pa tudi lep podaljšek sem takrat naredil, danes pa je niti s sabo nisva vzela. Hvala, turca je sicer kratka (bore 3 urce na vrh) ampak temu primerno sladka.
Tisto tablico pa je očitno nekdo ukradel, ker so vijaki odbiti, žal sva pozabila povprašati v koči.
IgorZlodej
1.9.2012
Iz vasi Grauzaria po poti 444 oznaka E.E na sedlo Portonat, nato vzpon na vrh Crete Grauzarie in sestopa nazaj na Portonota, ter dol proti koči Grauzaria, vendar do koče nisem prišel, saj sem že prej zavil gor na pot Piero Nobile in splezal na Cimo dai Gjai, sestopil na sedlo Nuviernulis in po poti 419 v val Glagno in nazaj na izhodišče. Po dolžini zelo prestižna tura.
Cima dai Gjai začetek1
Cima dai Gjai most z letnico 1890 - 19179
Cima dai Gjai tudi ta je že zelo star10
Cima dai Gjai in ta z dvojnim lokom11
Cima dai Gjai od zaselka Moggessa je bilo treba še 300 višinskih gor, da sem lahko šel dol v vas Grauzario12
Volk
2.9.2012
Prestižna v vsakem pogledu. nasmeh
miri
10 slika:kdo ali kaj je star? velik nasmeh
slamca
2.9.2012
saj je odgovor na naslednji sliki nasmeh
rozka
16.8.2018
Že na zadnji turci je bilo govora o »gospodu« Sernio, na katerem še nisem stalazadrega, in ker je bil kot vaba na po-vabilu, sem seveda zagrabila. In ja, spet je bilo sredi noči, a čakala nas je, mene še posebej, doolga vožnja do Val Aupe.
Parkiramo, se opremimo in že nabiramo višince po poti 437. Vmes je bilo​ nekaj​ govora o meni čisto neznanem vrhu, na katerega se pleza, lušna, kompaktna​​ skala, zato me seveda zamika, a s tem bi se morala odpovedati »glavnemu« vrhu​...​hmmm, dilema, dilemazmeden in pri prelepi koči Grauzaria pade odločitev.
Gremo potipati dvojkomežikanje, pa mogoče bo še čas…že spihamo in se vzpenjamo proti sedelcu Portonat, kjer malo pred vrhom zavijemo desno, na zanimivo, razgibano pot, ki sem jo preimenovala kar v »Nobel Petra«velik nasmeh…Piero Nobile. Že začetek, za ogrevanje, postreže z zaporo v okviru težave številka II. in če se spraviš čez, si na »konju«nasmeh, potem čez trave in v strm skalnat​ vzpon, kjer je tako odlična skala, oprimki, stopi, da kar vriskamo…kmalu smo na vrhu Cime dai Gjai. Koča je čisto pod nami, razgledi fantastični in spet skomine, ko si​ ​​z​​ ​gospodom mežikava​,​ ki​ ​vabi​ ​in​​ ​vabi…sestop čez trave in še zadnji, rahlo zoprn del, kjer je potrebna previdnost, predvsem pa je sestop nekam v dooolino, nato spet gor, na še dva vrhova​ ​( ups, imena pozabila, na karti pa nista označena)​​ ​in na zadnjem pade nova ideja…kaj pa če bi​ ​mi​…​ma​, nisem bila najbolj prepričana, a ker je bila pot v smeri Sernia, se​ ​odpravimo ​skupaj od sedla Nuviernulis do vstopa v Torre Nuviernulis.​ Kar povleče me tja, zato dokončno opustim misel na sosednji vrh in res bi mi bilo žalmežikanje, bi zamudila to "češnjico na torti"nasmeh Na začetku me je kar poneslo v stenco, iskali smo prehode, oprezali za slabo vidnimi pikicami in se objemali z res odlično skalo…na vrhu zadovoljstvo, pol objemčka, polovica je čakala ob končnem sestopu…odlično, res…previden sestop in že so nam obrazi sijali ob zadovoljstvu opravljene ture. Sledilo je sadno-sladko okrepčilo in sestop do koče, kjer je prijala kava in še opravljanje danes narejenega. »Ovdje« palicejezik in še lušen sprehod do avta.
Hja, tura res izjemna, lušno poplezavanje, samota, razgledi​,...priporočamnasmeh

Na Torre Nuviernulis vodi, iz markirane »lažje« poti na Sernio, več možnih pristopov. Mi smo se držali opisa, ter vstopa, kjer je na skali napisan, sicer slabo viden, začetek »smeri«, katera se na rahli izravnavi razcepi na dva možna pristopa. Desni je po opisu težji, mi smo izbrali levega.

​D​ružba, seveda izbor naj-žlahtnejšihvelik nasmeh, oba vodnika top, pomočnica poskrbela za obilo smehamežikanje, midve pripravnice pa se mi zdi, da sva se več kot odlično odrezale, saj bowa še "baje" lahko kdaj kam šlejezik, ehhehee…
​​Se še vrnem, saj Sernio čaka, soseda Grauzaria prav tako…
Cima dai Gjai premalo kave, streseno jutro...1
rozka
Hvala "turbo"...saj sam veš, da so ti konci res "zapeljivi"nasmeh
nedelja, 16.8.2020

Do razpotja pod kočo Rifugio Grauzaria mi je šla pot odlično izpod nog, od tam do začetka poti Piero Nobile pa nekaj manj, saj se je dobesedno podirala pod podplati. Ker sem že v tretje rinil proti Portonatu sem vedel kaj me čaka, zato je bilo manj hudo kot prvič in drugič. Na vstopu sem glasno zavzdihnil, ko sem videl, da je začetni skok moker, potem pa še enkrat, ker se mi je na prvi pogled zdel zahtevnejši kot pred letom dni, ko sem si ga prvič pobližje ogledal. Pogledal sem kam naj stopim in kaj naj zagrabim in že sem bil preko. Prek lažjega travnatega sveta sem prišel pod steno, ki je ključni, to je najzahtevnejši del ture. Začel sem na desni in se prek izpostavljenega sveta povzpel proti levi, kjer sem nadaljeval po žlebu, ki se je višje položil. Poplezavanje po čvrsti skali je bilo uživaško, kar prehitro se je končalo vse skupaj. Razgledov nisem imel, kmalu po vstopu so oblaki in megle ovili okoliške gore, tako je bilo tudi na predvrhu, s katerega je pogled komaj zmogel do glavnega. Po krajšem počitku sem se lotil sestopa, ki je bil manj zahteven kot vzpon, le nekajkrat sem si malce pomagal z rokami, ostalo je šlo zlahka peš. Spotoma sem stopil še na Cimo del Lavinale, ki je tik ob poti oz. malce nad njo. Na sedlu Forca Nuviernulis sem stopil na sonce, tam sem bil deležen tudi razgledov v dolino, proti Paularu, dočim so se okoliški vršaci še vedno skrivali v oblakih. Pot do koče mi je bila znana, hitro sem jo zmogel, tam pa presenečenje. Vedel sem, da ima koča poleti precej obiska, marsikdo pride gor samo na kosilo, a vseeno takšne gneče nisem pričakoval. Oskrbnik mi je dejal, da je vstop v kočo prepovedan, da strežejo samo zunaj. Tam pa vse mize zasedene in nekaj njih na stopnicah s krožnikom v naročju. Še sam sem sedel ob rob in počakal, da sem prišel do radlerja. Ne gre, da si ne bi nazdravil po taki turi, sem menil. Po tem, ko sem se v bližnjem koritu osvežil, sem opravil še s preostankom sestopa, kateri je bil kratkega daha. Zadovoljstvo nad turo pač ne, ta bo daljšega daha, prekrasen spomin do konca mojih dni nasmeh

Cima dai Gjai1
Cima dai Gjai47
miri
17.8.2020
Zadnji stavek mi je všeč.(blog)
funnyboy
Lepo, kot ponavadi nasmeh
Hvala obema nasmeh
2061alessio
bravo Bojanmežikanje
17.8.2020
O, Alessio hvala! Čakam na konec "ferragosto", potem pa malce v Zahodne Julijce, skoraj jih ne poznam več mežikanje Takrat bo pa res skrajni čas za Moretti alla spina ali kaj podobnega velik nasmeh
Želje in čas, lepo misel si napisal, Bojan, je pač tako..nasmeh
Majda hvala nasmeh
Mcgiver
turbo, lepo ti to hodiš in še lepše napišeš...nasmeh
17.8.2020
Hvala, trudim se doživeto preliti v blog, enkrat manj, drugič bolj uspešno...nasmeh