seznam forumov / Italija / Karnijske Alpe / Monte Pieltinis in Monte Morgenleite
 Monte Pieltinis in Monte Morgenleite
9.1.2009 - triglavski
Obetal se je lep sončen dan in z Marjeto sva se zapeljala v Sauris (Zahre). Izbrati je bilo treba kompromis saj sva imela ene smučke in ene krplje, torej je turnosmučarska varianta odpadla. Parkirala sva v Zgornjem Saurisu, potem pa kakih 500 metrov proti "spodnjemu" in po poti lokalne označbe 2e do markirane poti 218-3b, ki vodi do planine Pieltinis. Prvi del precej zoprn zaradi številnih talnih plazov, ki so se sprožili nad potjo in jo na več mestih zasuli, višje pa se je pokazala vsa lepota. Kratek počitek in malica na planini Pieltinis, nato naprej na vrh Pieltinisa (2027m)o razgledu ne bi, videla sva veliko gora naokoli na katerih sva že stala. Sledil je sestop do sedla Malins, nato pa spet nekaj vzpona proti vrhu Morgenleita. Marjeta je prečila nekoliko pod vrhom sam pa sem se povzpel do križa in odsmučal lep del proti sedlu Festons, od tam pa spet skupaj po markirani poti 204-3c v Zgornji Sauris, kjer je še kako prijal ta rumeni Zahre.
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Zgornji Sauris - Sauris di Sopra (Plozn)1
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Začetek poti 2e2
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Prvi plaz, sledilo jih je še precej in prečenje je bilo zoprno3
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Z višino so se širili razgledi4
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Jezero Sauris5
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite6
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite7
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Znamenje8
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Casera Pieltinis9
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Gaz je bila že uhojena in nobenih luknjačev ni bilo10
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Planina in ogromno snega, tople sonce in11
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite ..pravi piknik12
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Idilično pokrajino so kazile le sledi motornih sani13
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Sledi izginejo14
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Na vrhu Pieltinisa21
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Antelao - kralj Dolomitov22
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Bivera23
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Sence postanejo vse daljše in na nebu Luna24
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Monte Morgenleit25
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Pa mi je le uspelo narediti še nekaj lepih zavojev26
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Proti dolini - oz. na izhodišče27
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite In počasi se poslavlja čudovit dan na Saurisom28
viharnik
10.1.2009
Kako lušten izlet,Triglavski!Tudi jaz,nevede zasedem kakšno "tujo" klopco pri koči na planini"(Sahaja Yoga)"-ne razlikujem moje-tvoje,več.Lp-Rok
triglavski
25.11.2009
Zakaj gre nekdo v enem letu trikrat na isto goro? Mogoče je malo trčen, mogoče je tam tako zelo lepo, mogoče pa se želi odmakniti od pritlehnosti nekaterih.
S kolegom se zapeljeva v Sauris (1400 m), najvišja vas v Karnijskih Alpah. Parkirava v zgornjem delu vasi, potem pa najprej do sedla Festons in na Morgenleit, od tam po brezpotnem travnatem grebenu dokler se spet ne priključiva na označeno pot, ki vodi na Monte Pieltinis, kratek postanek na vrhu, zatem pa sestop na škrbino Piletinis in po brezpotnem travnatem grebenu preko neimenovanih višinskih kot do škrbine Ielma, sledi kratek vzpon na Monte Torondon, povratek na škrbino in sestop na planino Pieltinis, daljši postanek, zatem pa proti dolini v smeri spodnjega Saurisa (pot 218-3B in kasneje 2E). Prav lušten krog v prelepem okolju ob še lepšem vremenu. Seveda se tja gor še vrneva.
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite M. Bivera v jutranjem soncu1
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite proti Morgenleitu 2
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite čudoviti razgledi na čudovite gore3
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite4
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite jezero Sauris, nad njim M. Tinisa5
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite na vrhu Pieltinisa6
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite7
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite s Pieltinisa po brezpotnem grebenu naprej8
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite planina Pieltinis s svojimi umetnimi jezerci9
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite tudi v dolini Pesarina je megla10
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite na vrhu Monte Torondon11
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite malica na planini12
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite13
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite14
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite ob povratku do avtomobila je sonce pravkar zašlo za Bivero, megla se je dvigala15
jaz
8.12.2009
Vedno dobrodošel cilj. Lp iz Azije!
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite smerokaz1
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Zgornji Sauris12
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite idilično13
6.1.2012
Kako sem jih pogrešal, moje drage Karnijske Alpe. Ponavadi sem vsako leto takoj po novem letu odšel v to čudežno gorsko pokrajino in ponavadi ne sam. Tudi tokrat sem upal do zadnjega, ampak.... V Vili Santini je kapučino še vedno odličen, ampak prijaznost simpatične mulatke ga presega. Saj bi lahko kar obrnil, pol ture je tako že narejene, ampak se ne bom. Zapeljem se proti Pečem (Forni di Sopra), do Svobodne republike Ampezzo, tam zavijem v pravljični Sauris. Cesta je rahlo zasnežena, ampak me ne moti, moj avto to zmore. Izbiram med izhodiščem Lateis in Spodnjim Saurisom, izberem slednjega. Zapeljem se po cesti nad svetovno znano pršutarno Wolf. Na nekem ovinku parkiram. Spodaj Lago di Sauris, nad njim Monte Tinisa (kakšno krasno prečenje sem opravil v letu 2008). Snega je kar precej, kakih 30-40 cm. Grem po poti 218. Prvi del mi ni znan, ampak kmalu pridem na pot, ki sem jo opravil v letu 2009. Nihče ni hodil pred mano, nedolžna belina, vedno me prevzame. Rad imam takšne razmere. Pri znamenju na slemenu, ko se pogled odpre na vrh Pieltinisa sem nekoliko razočaran. Pričakoval sem, da bo spihano, ampak, da bo vrh kopen pa nikokar. Sprejmi ali pusti in sem sprejel. V rahlem spustu se spustim v smeri planine Pieltinis, nadaljujem po cesti. Piha, veter prenaša sneg, sonce se kremži, meni pa je nepopisno lepo. Tudi zaradi lepih spominov. Vztrajam proti vrhu, zadnjih 15 minut grem peš. Iz smeri Morgenleita vidim prihajati četvorico. V lepšem bi jih počakal, tokrat pa grem kar nazaj dol do smuči. Ne traja prav dolgo in že smučam, no ni to ravno pravo smučanje, v bistvu se peljem po cesti. Na planini Pieltinis se ustavim, kot sem se vedno vsaj trikrat pred tem. Lepo je tukaj, četudi si sam. Vse objekte že poznam, pa vendarle vstopim v stari del. Dobra energija je tukaj. Nadenem pse in se rahlo spustim, sledi vzpon do znamenja, zatem pse snamem in odsmučam vse do avta. Lepo je bilo. Vzpon posvečam Marjeti, ki je za vedno odšla lanskega poletja....zavijanje z očmi
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite nedolžna snežna belina1
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Pieltinis je smer 2
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite delček jezera Sauris in nad njim Monte Tinisa3
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite znamenje nad slemenom4
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite v daljavi Col Gentile5
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite pogled nazaj6
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite tik pod vrhom7
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite panoramska tabla, ki označuje čudovite gore nad Pesarino, skoraj na vseh sem že bil8
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite sir s planine Pieltinis prodajajo tudi na Pecolu9
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite ja ka pa te ti tu delaš10
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite planina Pieltinis in nad njo desno Monte Torondon11
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite tukaj se prične smuka12
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite13
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite zjutraj desno gor, popoldan levo dol14
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite ko bom velik, bom imel leseno hiško sredi planin, zadaj vrh Morgenleita15
3.12.2013
Letos je zima zgodaj prišla in s tem čas, da se obišče to lepo razgledno goro nad Saurisom.

Izhodišče enako kot lani, snega na začetku sicer nekoliko manj, vendar je šlo s smučmi. V zgornjem delu sva se vzpenjala po sprva širokem razglednem slemenu, ki se proti koncu zoža na še vedno s smučmi prehoden greben. Vreme takšno, da si boljšega ne moreš želeti, popolna calma. Smučanje nazaj pa tudi ni bilo slabo. Še se vrnem, zagotovo mežikanje.
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite obetavno na izhodišču1
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite čisto zadaj je vrh, ampak do tam je še daleč2
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite po takem je pa res užitek hoditi3
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite od Bivere do Tiarfina, vmes kukajo Monfalconi in Cridola4
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite utrinek5
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite proti vrhu6
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite utrinek7
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite še malo do vrha8
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite od Velike Siere do Cimona9
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Velika in Mala Siera, ter ošiljena Cima Dieci, s katere sem pred leti našel preko ozke škrbinice lep prehod na južno stran10
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite Clap Grande in Creton di Culzei, dva čudovita Pesarinska Dolomita11
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite levo Creton di Tul, desna Creta Forata, ki nudi eno najlepših grebenskih prečenj12
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite zdaj pa le še smučanje13
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite ne samo, da je lepo, tudi geološko je izredno zanimivo področje14
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite15
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite do spodnjega Saurisa pa kar po smučišču16
Monte Pieltinis in Monte Morgenleite pršutarna Wolf, se splača imajo tovarniško trgovino17
mancar
4.12.2013
Zelo lepo. Pa ni to od Juša pujs?nasmeh
IgorZlodej
@mancar, za Juša občutno prepoložno in predaleč, on samo v Martuljške hodi mežikanje.