Ali ste že šli po Kremžarjevi poti na Grintovec?
Seznam forumov / Slovenija / Julijske Alpe / Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna

katty10. 07. 2012 08:18:40
Vsako leto imam v mislih nekaj vrhov, na katere me vleče neka posebna energija...in predvsem nepopisna želja po doživeti in videti nekaj večnasmeh...pa naj si bo razgledov ali pa samo opazovanje čudežev narave...

Tako smo se že sredi tedna odločili, da bo ta vikend preživet v osrčju Julijskih Alp, v Razorjevi skupininasmeh.

Parkirišče v Vratih je bilo ob cca.5.30 nabito polno. Vedeli smo, da se večina planincev odpravlja proti Očaku, tako da je bila le peščica ljudi, ki se je pri Šlajmarjevi vili odpravila desno proti Škrlatici in vrhovom nad Kriškimi podinasmeh. Pot nas je popeljala skozi gozd po grapi in nad razgledno gozdno ramo pod Dolkovo glavo. Markacije zavijejo iz široke doline pod Stenarjem ostro desno proti Bivaku IV, kjer smo uživali na sončku slabo urconasmehmežikanje. Zame je stati ob kateremkoli bivaku nekaj povsem novegavelik nasmeh, tako da je bilo veselje pod ostenji mogočnega Stenarja prav nepopisno. Skupinica 12ih pohodnikov je nadaljevala na Škrlatico, mi in še nekaj pohodnikov za nami pa smo nadaljevali v smeri Bovških vratic. Pot poteka po visokogorski kraški planoti, ki je polna vrtač, brezen in škrapljastih podov. Na vrhu sedla lahko gledamo čudovito ostenje Dolkove špice, pa Razor, pa tja proti vrhovom nad Vršičem, pa še in šenasmeh. A pozornost preusmerimo drugam...na mladička ovce, ki je samevalmrk pogled...in ves prestrašen,v upanju, da končno najde svojo mamo, hodil za nami...brez uspehamrk pogled. Vse nas stiska pri srcu, saj se nam žival kar precej smili. Popokovina priča o tem, da je mladiček star kak dan ali dva. Hiteli smo na bližnji Križ do katerega imamo še nekaj minut hoje. Do vrha se povzpnemo po kratki jeklenici in ozkem kaminu, kjer sem dala nahrbtnik dol in ga potiskala pred manoeek...Vrh je imel kar nekaj obiska, tako kot tudi vrhovi v okolici. Meglice in oblaki nad vrhovi so bili vedno bolj gosti in temni, tako da smo kaj kmalu sestopili. Sledu o mladičku-hehe, mi smo ga imenovali kar Bacek Jon, ni bilo več. Kasneje smo ga videli, predvsem pa slišali pred kočovelik nasmeh. Mlajša pohodnika sta bila tako prijazna, da sta ga odnesla s seboj do planinske postojankenasmeh. Šli smo proti Pogačnikovi koči, a se nato na hitro odločili, da gremo še na Stenar. Že rahlo utrujeni smo sami sebi "lagali", da pa res samo še malo, in da bomo na vrhu. Tega smo dosegli po kaki uri hoje. Pa se je bilo res vredno potruditi. Razgled na Škrlatico in okoliške vrhove je čudovit in fascinantennasmeh. Triglav se je že nekaj časa kopal v megli, zato vrha pač ni bilo moč videti. Spet nas je kar nekaj. Vsi uživamo na sončku kar nekaj časa, nato pa nas močnen in hladen veter hitro prisili, da sestopimo proti Pogačnikovi koči. Ta leži na skalni grbi, imenovani Griva. Pot je spet precej gruščata, zato je priporočljiva posebna previdnost. Od Dovških vrat do Pogačnikovega doma nas ob poti spremljajo kozorogi...nekateri počivajo in v miru prežvekujejo, nekateri razkazujejo svoje moči pred svojimi tekmeci, nekateri pa se zgolj pasejo... Kakorkoli že, vsi so čudoviti. Na planoti, ki leži na višini cca.2100m, ležijo tri čudovita jezeranasmeh. V zadnjih milih zimah se je odkrilo še četrto, ki leži med zgornjim in spodnjim jezerom. Opazujem tudi raznovrstno cvetje...hja, tudi murko sem opazilanasmeh. Gneča pred kočo mi da vedeti, da bo danes zabavno in pestro... Ob pogledu na Pihavcec in Bovški Gamsovec zagledam še meglice, ki so kar vztrajale, tako da so se sanje o "skoku" še na enega izmed teh dveh vrhov razblinilemrk pogled. Pa naslednjič. Priložnosti bo vsekakor še dovolj.

Naslednji dan se povzpnemo še na Razor in Planjonasmeh. Pridružili smo se množici ljudi, ki so drveli še na ta dva vrhova, ki kraljujeta nad Kriškimi podi. Na nekaterih delih je nekaj jeklenic. Le te so v odličnem stanju. Nekajkrat smo se tudi malo zaplezali in hodili bolj levo od shojene potieek. Na eni izmed poličk sem ostala brez ene palice, a sem jo, zahvaljujoč prijaznemu gorniku, dobila nazaj. Ob vzponu smo na desni strani zaslišali padajoče kamenje...slišati je bilo prav grozljivoeek. Pozneje smo izvedeli, da so ga sprožili kozorogi, ki so se nahajali na skalnatih pečinah pod vrhom Razorja. Tisti, ki so se ta čas nahajali na poti pod njimi, so imeli zares srečo, da so ostali celi, saj je bilo kamenja kar nekajeek. Na sedlcu Planja nas poleg peščice gornikov pozdravi tudi kar hladen vetermrk pogled...ja, prišli smo na odprto in je bilo nekaj takega tudi za pričakovati...Nekateri izmed pohodnikov so že bili na vrhu, nekateri še na Planjo, nekaj jih je prišlo celo iz Vršičaeek...ja, vsa čast. Nadaljujeva proti Razorju. Jz nekako oprezam za kozorogi in upam, da se tudi nama ne zgodi kaj podobnega, kot skupini pred namieek. Ves čas je pot kar krušljiva, kar pomeni, da bo ob sestopu potrebna posebna pazljivost in 100%predanost hoji. Spet sva šla previsoko-skoraj do mesta podora...ki je očitno kar veličasten. Prečila sva v levo in prišla na uhojeno pot, ki je dobro označena z možici. Skupaj hodimo skupina štirih. Na nekaterih mestih je potrebna uporaba rok, tako da je fino, če se pustijo palice nekje nižje. Na vrhu pa spet veter in meglice, ki prekrivajo okoliške vrhovejezen. Škoda. Vseeno narediva nekaj slik, nato pa varno sestopiva...brez kakega nesmiselnega hitenja. Kreneva še do Planje. Njena gladka stena je, vsaj predvidevam, kar težek plezalni zalogajeek. Tudi tu je nekaj skokov, ki pa izkušenega gornika ne sme odvrniti od vzpona. Pod vrhom vidimo zanimivo igro narave-Utrujeni stolpnasmeh. Ta naslanja svojo glavo na plečati bok Planje. V nekaj min. sva dosegla vrh. Ob pogledu na Razor se kar nasmejim. Lepo je...in vredno obiskanasmeh. Ne zadržujeva se predolgo. Sestopimo v smeri Pogačnikovega doma. Srečamo še nekaj gornikov, nekaj tudi tistih iz forumanasmehmežikanje. V dolino smo se vračali preko Sovatne. Karnica je kar dolga, in ob vzponu najbrž kar mukotrpna. Tod naokoli se nahaja veliko kozorogov. A pozor: prožijo kamenjeeek. Kar zna biti izredno nevarno, zato pazljivo. Jz sem imela srečo, da je kamen letel kak meter stran od mene, sicer bi se lahko zadeva končala precej tragično. Je pa od tu božanski razgled na Severno Triglavsko Steno in del Tominškove poti na Očakanasmehmežikanje. Čudovito. Po predvidenih 3,5h smo pri Aljaževem domu. Srečni in veseli, da smo varno sestopili. Sledi še nujna tekoča osvežitev, nato pa počasi do avta in proti dolini.

"Ni potrebno, da v gorah vsakič dosežeš kak vrh, naučiti se moraš tudi, da te premagajo in se skromno zadovoljiš z dosegljivim. Kljub temu boš prinesel domov dovolj radosti."
dr.Julijus Kugy

Jz sem z dosegljivim v tem preteklem vikendu izredno zadovoljna-dosežti vrh Stenarja in Križa, pa seveda tudi Razorja je bila ena izmed tistih "top" želja na listkunasmehmežikanje. Radosti, veselja, sreče in nasmeha na turi je bilo precej, tako da si ta tura, poleg tiste na Rušnato Mlinarico, zasluži čisto 10ko...in je vredna ponovitve. Naslednjič dodam še Pihavec in Bovški Gamsovec.

Aja, pa gospodu, če slučajno bere tale post, bi se rada zahvalila za vrnjeno palico. Sem je bila prav vesela. Prav tako pa bi pohvalila še osebje v koči, ki je izredno prijazno in ustrežljivo. Faca ste.
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna gneča na parkirišču v Vratih ob 5.24....pestro bo...1
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna moj cilj...severno ostenje kaže na to, da je Stenar zares mogočna gora...2
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna naš Očak že odet v zlate jutranje sončne barve...tačas je bilo na vrhu najbrž že kar nekaj obiska3
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna tjale gor gremo, do sedla4
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna naravni bivak ;-) ...5
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna pa iz drugega zornega kota...ne se bat, po južni strani je precej lažje dostopen :-)6
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna značilna kraška pokrajina7
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna tja gremo8
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna Bivak na Rušju, 1980m visoko9
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna že nekajkrat videna Kredarica...najbrž spet polno obiskana10
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna idilična lokacija tegale bivaka11
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna tipična brezna in vrtače12
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna 13
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna še nekaj zaplat snega ob poti14
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna utrinek15
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna takle fenomenalen razgled čaka na nas na Bovških vratcih16
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna Križ17
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna izgubljeni Bacek Jon18
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna pogled na mogočni Razor19
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna spredaj Dolkova špica, zadaj Škrlatica...upam, da letos le pridem gor20
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna proti Kriškim podom in Pogačnikovi koči21
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna približana Pogačnikova koča22
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna ozek kamin....tuki sem dala nahrbtnik dol, ker drugače nebi šlo naprej....sem ga kar porivala pred sabo23
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna Triglav je bil kar precej časa odet v meglice, le tu in tam je imel veter tolikšno moč, da jih je razpihal in tako nam omogočil pogled na vrh24
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna stena Stenarja iz Križa25
Vrata-Bivak Na Rušju-Križ-Stenar-Pogačnikov dom na Kriških podih-Razor-Planja-Sovatna kraljica Škrlatica tam zadaj27
ljubitelj gora10. 07. 2012 09:38:54
Zanimiva zgodba, opisi, doživetja, smo se srečal pod Razorjem, le da sem jaz moral it naprej. Med potjo na Razor sem srečal dva gospoda k sta me začudeno gledala zmeden kaj sta si mislila, vrjetno so nekateri mal panični od tega podora in omejenih skalc od kozorogov ter solo pohod v megleno ovito goro, ves čas imam na sebi čelado, povratek na sedlo vidim kozoroga, ki pa se mu skoraj neslišno prebližam, poslikam, se nič ne zmeni, grem proti Planji slišin v steni Planje žvrgolanje vetra, nek upor v skalovju, še na vrh Planje, nato pa nazaj proti Vršiču, sprva sem imel v planu še skok po Jubilejni na Prisank in sestop po Kopiščarjevi, ampak pojedu sem le okoli 100g rozin, kaj močnejšega s seboj nism imel razen frutabel grem proti Vršiču in tam pa po strugi v Krnico ter do avta, ki sme ga imel tik pred mostom. Moja pot je bila sledeča: parkirišče pred mostom za Vršič (V.Pišnica) - Krnica - Križ - Pihavec - Razor - Planja - Vršič in peš nazaj v dolino po strugi.
korl10. 07. 2012 11:15:03
Uffff LG, epopeja, neverjetna in neponovljiva. Tebi pa res dogaja da kamen cvili velik nasmeheek
mailman10. 07. 2012 13:32:20
LG, s tem postom si totalno degradiral Katty!!! Svoj pohod si že nekje opisal, zakaj zopet hvalisanje??
jprim10. 07. 2012 14:06:28
Zanimiv opis katty, mislim, da bova izvedla morda še letos tole tvojo pot.
LP!
Irina10. 07. 2012 16:08:29
@katty,
Hvala. Lepo doživeto, tudi za tiste, ki zaradi višje sile ostajamo v bližini doma. A, opis sem si shranila v upanju, da še pride čas, ko bom ponovno zmogla tovrstne ture.
katty10. 07. 2012 16:35:54
Hvala vsem. Tura je zares čudovita, in jo definitivno ponovimnasmeh. Mogoče pa dodam zraven še kako Dolkovo Špico, Bovški Gamsovec ali pa Pihavec. Dolkovo špico bi sicer rada združila s Škrlatico, a bi ob sestopu najbrž prespala v bivaku.
jani5810. 07. 2012 17:53:29
Katty zelo lepo opisano še lepše dokomentirano.nasmehMi smo se srečali pri bivaku in nadaljevali na Škrlatico.nasmeh