Ali se s Krima (1107 m), vidi morje?
Seznam forumov / Slovenija / Splošni pogovori / Tematske poti Slovenije

Tematske poti Slovenije

velkavrh30. 10. 2022 11:03:58
Odpiram novo temo-Temaske poti Slovenije .

Slovenija je prepredena z ogromno tematskimi potmi.Včeraj smo pohodniki PD Škofja Loka sekcije VGN naredili en del tematske poti po Brdih-Po poti češnjevega cveta.Ima deset etap. Ena je tudi Alpe Adria TRAIL,druga pa Gradnikova učna pot. Ostale etape pa so poimenovane po stari sortah češenj-gre tako po številkah-1.-Čmpevka ,2.-Črnica ,3.-Drugmbernca,4.-Kozanka ,5.-je Gradnikova učna pot,6.-Prvačnca ,-7.-Blja cpika ,8.-Trcinka, 9.-Karnjuka in 10.-Alpe Adria TRAIL inše ena našteta kot 11.-Vilinka. - Poti se celo malo križajo.Se običajno naredijo po etapah.

Mi smo naredili pot št. 2.-Črnico. Poteka takole -Dobrovo,Slavče,Hlevnik,Hruševje ,Neblo,Fojana in se zaključi spet v Dobrovi.

Mi smo si vmes ogledali še zapuščeno vas Slapnik.Za vikend se uporablja samo en objekt ,ostalo je v ruševinah,pa je bila to kar lepa vasica s kakimi desetimi ali več hišami.Pod zadnjo hišo vodi pot na opuščeno cesto in po njej smo spet prišli na pot češenj.Vprašanje bi bilo kdo sploh pozna te stare češnje in ali so se sploh še ohranile .

Ta pot pelje mimo par sakralnih objektih -kapelica v Šlovrencu, cerkev Sv. Marjete v Hruševju,kapelica v Nebjem.cerkev v Fojani-Sv. Duh na Jezeru in Sv. Florjan.

Ostale znamenitosti na poti-Grad Dobrovo, dvoločni kamniti most s kamnito plastiko Janeza Nepouka in varovana pot v kanjonu potočka Krčnik s koriti in naravnim mostom-izredno zanimivo.

Hodi se mimo številnih vinogradov in nasadov kakijev , ki so že oranžno obarvani.Videli smo tudi nasade breskev in češenj.

Hodili smo šest ur..Vreme je bilo lepo-sončno.
Tematske poti Slovenije  Tule nas je avtobus zložil.1
Tematske poti Slovenije  Lepota Brd.7
Tematske poti Slovenije  Še spominček iz I. sv. vojne .8
Tematske poti Slovenije  Tukaj zavijemo na levo.9
Tematske poti Slovenije  Nasad kostanja -maronov-prvič sem ta drevesa videl v živo.10
Tematske poti Slovenije  Pred opuščeno vasico Slapnik.11
Tematske poti Slovenije  Nisem dobro slišal kdaj so jo zadnji vaščani zapustili.12
Tematske poti Slovenije  13
Tematske poti Slovenije  14
Tematske poti Slovenije  15
Tematske poti Slovenije  Pol skupine mi je uspelo zbrati za gasilsko, ostali so raziskovali ruševine hiš.16
Tematske poti Slovenije  Po stari opuščeni makadamski cesti dol spet na Češnjevo pot.17
Tematske poti Slovenije  Tak je znakec za tematske poti.18
Tematske poti Slovenije  Grad Dobrovo.49
Tematske poti Slovenije  Tu je bil na obisku celo državnik Indije .50
Tematske poti Slovenije  Spomenik očetu rebule .51
Tematske poti Slovenije  Na vhodu v grad Dobrovo si panoji s starimi poklici , ki so skoraj že izumrli.52
Tematske poti Slovenije  53
Tematske poti Slovenije  54
Tematske poti Slovenije  55
Tematske poti Slovenije  56
Tematske poti Slovenije  Tako nas je grad pričakal.57
velkavrh8. 11. 2022 05:25:07
Jesen je tu in zdaj je čas za tematske poti, ki ne zahtevajo skoraj nobenega vzpona na potkah in nas popeljejo po manj znanih in obljudenih skritih kotičkih naše ljube Slovenije.

Včeraj smo se zapeljali v Belo krajino točneje v vas Kanižarico in si ogledali muzej rudnika rjavega premoga Kanižarico in planinski vodnik PD Črnomelj nas je popeljal po Rudarski peš poti ,ki je nastala leta 1875 , ko so rudarji paš hodili iz vasi Butoraja in Zorencev na delo v rudnik. Tako so hodili do leta 1965 ,ko so jim uredili prevoz.Po njej s enekako hodi dve uri.Rudnik je ugasnil leta 1996, ko so imeli zadnji izkop.Ves nadzemni del rudnika so podrli, rudnik zalili z vodo in zapečatili. Nastal pa je čudovit muzej , ki je lep spomin na rudnik.Na tem območju je sedaj tudi ogromna obrtna cona, ki zaposluje veliko ljudi.

Ta pot ja zanimiva .Poteka mimo ribnika ,mimo obeh vasi, mimo rečice , kjer so že dejavni bobri,mimo starega opuščenega mlina nazaj v vas Kanižarico.Zaključek pa je bil tu v restavraciji Štajdohar, ki jo toplo priporočam. Dobr kuhajo , prijazno postrežejo.
Prispeli v Kanižarico.1
Orodje rudarjev in rjavi premog.31
Rudnik  je zdaj samo še zgodovina .32
velkavrh31. 01. 2023 15:11:36
Zimski čas je in upokojenske skupine iščemo cilje ,kjer zima ne gospodari. Tako smo se sekcija Pondeljkovci PD Škofja Loka podali v območje Brd, Vipave,Ajdovščine -Po Gregorčičevi poti.Poteka od Renč do Gradišča nad Prvačino in čez Rabatovec. Zasnovala jo je Ljuba Sivec-učiteljica .

Mi smo jo po svoje tudi malo začinili po brezpotju.Na koncu smo si ogledali tudi Gregorčičev vrt. Tako zbirko met še nisem videl.Bilo je poučno zanimovo. Na tablah so nas spremljali Gregorčičevi stihi polni hrepenenja-lepo je bilo.
Izhodišče pred Renčami.1
Že tu nas pozdravijo trije panoji z znamenitostimi tega področja , celo sadje predstavijo.2
Spomin na začetek naše države .4
mirank31. 01. 2023 20:32:58
Vas na 5 sliki je Prvačina
velkavrh1. 02. 2023 05:52:08
Nisem še bil na tej poti-hvala mirank.Bilo je zanimivo in poučno.
velkavrh21. 02. 2023 06:04:40
Včeraj pa smo se škofjeloški upokojenci zapeljali v šaleški konec in naredili tematsko pot ob Šaleških jezerih.To so umetna jezera , ki so nastala kot posledica rudarjenja. Nastale so vdornine in zalila jih je voda. Pod vodo je zginilo celo več vasi.Okoli jezer so uredili poti in jih opremili z zanimivimi vsebinami.Poučijo nas o ribam , metuljih, pticah, zgodovini jezer n še o marsičem.Za hojo okrog teh jezer bomo porabili s postanki in vmes še malo prebrali na panojih kar štiri ure.
Prispeli v Velenje .1
Posvečeno rudarje,.22
Zgodovina .23
velkavrh25. 02. 2023 08:55:06
V četrtek 23.februarja smo Četrkovci sekcija upokojencev PD Škofja Loka naredili pot Oslovega hrbta .Poteka po Šavrinskem gričevju .Začetek je v vasi Lopar, kjer smo si ogledali etnološko zbirko v vasi. Kar kmalu iz vasi mimo oljčnih nasadov in vinogradov označena potka z rumenimi oznakami zavije v goščavo Šavrinskega gričevja .Prečili smo celo reko Dragonjo.Pot smo zaključili v vasi Marezige, kje imajo celo fontano malvazije in refoška .Sedaj je ta sredozemska makija bi ji rekli gola. Bodo pa tu šparglji prav kmalu za nabirat. Označena pot s postanki nam je vzela nekako štiri ure.Lepo je obiskati nepoznane nekako odmaknjene in nepoznane območja naše prelepe domovine .
Prispeli smo v vasico Lopar.1
Tako to zgleda.19
Kam vse nas lahko popelje pot v teh krajih.20
velkavrh25. 02. 2023 12:44:19
Upokojenci UD Britof-Predoslje smo šli na morje. Hodili smo po Evropski peš poti E6 od Strunjana do Kopra.Prehodili smo nekako 13km v štirih urah seveda z obveznimi postanki na križu,kavico v Izoli in na koncu sledi kar dolga pot do Kopra ob obali.Sicer sonca nismo imeli, dežja pa tudi ne . Občudovali smo obmorsko rastlinje, preštudirali številne panoje na poti, šteli cerkve itd.
Naš prevoznik nas je pripeljal na izhodišče v Strunjan.1
V morju tik pred Koprom.38
Koper.39
B226. 02. 2023 03:26:53
Meni se pa zdi, da ste hodili le po delu E6 in vecinoma po E12. Po E6 ste sli samo od Strunjana do Belvederja, tam E6 nadaljuje nad Jagodjem v Kampel in Smarje, ter dalje proti Marezigom in Hrastovljam, E12 se pa spusti v Izolo in po trasi nekdanje Parancane ob morju do Kopra nadaljuje na Skofije in v Trst...
velkavrh26. 02. 2023 08:17:32
B2 hvala! Jaz teh evropskih poti ne poznam. Nisem pa opazil oznak za pot E12.
B226. 02. 2023 09:54:56
Nic hudega. Celo zivljenje se ucimo in informiramo.
velkavrh10. 03. 2023 18:54:24
Včeraj pa smo naredili upokojenci PD Škofja Loka sekcija Četrkovci tematsko pot -Pot treh Cerkva .Pot se začne kar v središču Laškega .Kar precej strma pot nas povede na prvi cilj v vas Šmihel, kje je cerkev Svetega Mihaela .Drug cilj je vas Kuretno in crekev Sv. Katarine , tretja pa je vas Strmec in cerkvica Sv. Krištofa.Hodi se nekako štiri ure s postanki. Sestop v mesto pa je tudi kar strm.Bilo je suho, vreme lepo. V Laškem pa smo si ogledali še muzej in se sprehodili še do gradu.Laško nas ne pusti ravnodušnega-ponuja marsikaj zanimivega .
Na pot v centru Laškega-voda zaenkrat  tu še ne brizga.1
Mimo  železniške postaje na pot.2
Kmalu bo konec asfalta .3
Pot je mestoma kar strma.4
Prvi cilj  je bil v vasi Šmihel pri cerkvici Sv. Mihaela .5
Drugi cilj pa v vasi Kuretni pri Cerkvici Sv. Katarine .6
Tretja cerkvica pa je bila v vasi Strmec pri cerkvici Sv. Krištofa .Tu je nastala tudi prva gasilska ta dan.7
Sledil je ogled Laškega.8
Še enkrat nas je glavna vodička pozvala na gasilsko-to je pa redko.14
Gradu in mestu smo lahko rekli samo na svidenje ob drugi priložnosti.15
velkavrh19. 03. 2023 07:55:49
Lahko bi poimenoval po cerkvah Šofjeloških hribov .Eno cerkvico smo obiskali včeraj s sto škofjeloškimi mladi planinci.S Puštala-del Škofje Loke -smo krenili v vas Sv. Andrej k istoimenovani cerkvici.Mestoma je sicer kratka pot navkreber po gozdu kar strma.Pri cerkvici pa so imeli otrici kviz in tudi krajšo slovesnost ob obletnici začetka škofjeloških mladih planincev. Prisoten je bil tudi predsednik PD Škofja LOka . Pohoda so se udeležile vse osnovne šole Škofje Loke z vodjami planinski krožkov.
Še v Puštalu.1
Vrnitev na parkirišče na Puštalu pa tudi mimo tega dvorca .10
Pa še mimo te hiše-Škofja Loka je pravi mutej-mesto.12
velkavrh24. 03. 2023 07:23:12
Nekako nadaljujem v tem kontekstu. Včeraj smo se škofjeloški upokojenci sekcija Četrkovci obiskali Kozjansko.Začeli smo v vasi Javorje pri kmečkem turizmu , kjer smo imeli tudi zaključek.Lepo imajo-zelo priporočam.Nato pa prek travnička v gozd po grebenski poti , tudi mimo kamnoloma, pa spet v breg na glavno točko našega pohoda-stolp Ljubezni Žusem.Splača se potruditi do sem. Nato pa še na obisk dveh cerkva v vasi Dobrina in nazaj grede še na ogled razvalin gradu Ječovo.Svoj čas je bil to veličasten ogromen grad.
Štart pri kmečkem turizmu v vasi Javorje .1
Prelep je ta pogled na te vinorodne gričke Kozjanskega .34
Lepo je -še se bomo vrnili.35
velkavrh4. 04. 2023 20:36:26
Včeraj smo šli Pondeljkovci-sekcija upokojencev PD Škofja Loka v Cerkno in od tam na ogled bolnice Franje. Tu nisem bil od osnovne šole pred šestdesetimi leti.
Začetek v Cerknem.1
Kuhinja.23
Mladina pri povratku-naša bodočnost.24
velkavrh7. 04. 2023 05:47:55
Lahko bi imenoval to temo od cerkve do cerkve . Pa ni čisto tako. Škofjeloški upokojenci obiskujemo in raziskujemo manj znane, morda celo malo zapostavljene ali pozabljene kotičke naše prelepe in zanimive naše ljube Slovenije .Tokrat smo se podali v hrib nad našim mestom Laškim na hrib kjer domuje cerkev Svete Trojice.Tu je še energetski park z zdravilnimi točkami.Velja poskusiti, če bo kaj pomagalo. Po spustu nazaj v Laško pa smo se zapeljali še na ogled nekoč mogočnega samostana od katerega je še bolj malo ostalo.Najhujši udarec samostanom tudi v Sloveniji je zadal avstroogerski cesar Franc Jožef , ki jih je enostavno večinoma ukinil.Le malo v Slovenji jih je preživelo.V sklopu samostana je dejansko preživela le cerkev, pristava in stražarnica.Za obzidjem je celo pokopališče . Nikjer pa nisem zasledil kam so pokopavali samostanske brate.Na panoju je lepo opisana sama zgodovina tega samostana in je zelo zanimiva.
Štart v vasi Lahov graben prek vodotoka Gračnica .1
Naša gasilska .14
Povratek v dolino mimo lovske koče na Govcah-550m n. v.15
To pač ne sme manjkati.16
Ogledat smo si šli še kartuzijo v Jurkloštru Na panoju najdem celo 20 cerkev. Rabil bi kar cel teden , da bi vse našel.17
Od same kartuzije je ostalo bolj malo-večinoma so ruševine .18
Od mogočnega sklopa kartuzije je dejansko preživela kot osrednja stavba cerkev Svetega Mavricija .19
Nagajalo mi je sonce.20
Stražarnica .21
Pristava .22
Jaz pregledam vse -kakšnih grobov od fratrov nisem našel.23
Zaključek pa smo imeli pa tu.24
Čakajo na poletje .25
velkavrh15. 01. 2024 09:53:09
V soboto 13.01.2024 smo šli pohodniki PD Škofja Loka -res v večini smo pohodniki dveh upokojenskih skupin -Pondelljkovci in Četrkovci.Na poti do Osredka smo pobrali še pohodnike iz nam najljubšega PD.Začetek je seveda kot vedno iz vasi Osredek pri domačiji Godler.Tu je na koncu pohoda tudi organizirana topla malica-vedno je kislo zelje in pol klobase. Ponudijo še čaj, sok in vino.Plača se seveda štartnino. Na pot se podamo z zastavo. Kar kmalu pridemo na začetek poti na Veliki vrh, kjer je obeležje slovenskega tolarja .Pot je kar strma. Letos ni bilo snega , pot je bila pomrznena, suha. POhodnikov je bilo nekaj čez sto.Na vrhu se zapoje Zdravljica .Nazaj smo tokrat šli malo drugače -celo mimo kmetije , kjer je živina kar zunaj.Je pa zanjo lepo poskrbljeno-zgledala je v odličnem stanju. Vmes smo bili pri domu KS Osredek čudovito posreteženi z domačimi dobrotami, čajem in kuhančkom-izredno pohvalno.Nekako v dveh urah se pride na izhodišče , kjer posredežo s toplo malico, kavico, čajem sokom in vinom.