Gorovja / Karavanke / Boč / Zgornje Poljčane - Boč (čez Balunjačo)

Zgornje Poljčane - Boč (čez Balunjačo)

Izhodišče: Zgornje Poljčane (360 m)
Ime poti: čez Balunjačo
Zemljevid: Posavsko hribovje (Boč - Bohor) 1:50.000
Z avtoceste Ljubljana - Maribor se usmerimo na izvoz Slovenske Konjice in Poljčane. V prvem križišču od mesta, ko smo zapustili avtocesto nadaljujemo levo v smeri Poljčan (desno Slovenske Konjice). Cesta nas nato pelje skozi Dražo vas, Žiče in Loče. V vasi Loče pridemo na krožišče, kjer nadaljujemo "naravnost" v smeri Poljčan (izvoz iz krožišča ni označen). Nekoliko naprej pa nas cesta pripelje na večje križišče, kjer pa nadaljujemo desno v smeri Zgornjih Poljčan (levo Poljčane). Tej cesti nato sledimo do vasi, kjer nas cestni znak za Boč usmeri levo navzgor. Naprej se peljemo do prvih planinskih tabel ob katerih je parkirišče na katerem parkiramo.
S parkirišča nadaljujemo po gozdno učni poti, ki sprva poteka po kolovozu in se vzpenja po dnu dolinice. Po dobrih 10 minutah hoje pot preči cesto in se še naprej vzpenja po dolinici ob kateri na levi strani opazimo krmišče za živali. Kolovoz, ki se vse bolj vzpenja pa se v desnem ovinku spremeni v peš pot, ki se v prečnem vzponu oddalji od dolinice po kateri smo hodili. Pot naprej pa se začne strmo vzpenjati in nas v nekaj minutah pripelje na kolovoz, katerega pa samo prečimo (pot desno gre do doma na Boču).
Pot naprej se zmerno vzpenja in nas mimo križa, ki ga opazimo ob poti pripelje na naslednji kolovoz. Naprej sledimo kolovozu, ki se rahlo vzpenja in se po nekaj minutah spremeni v peš pot. Peš pot se hitro začne strmo vzpenjati in nas po nekaj minutah pripelje na razpotje, kjer imamo za nadaljevanje dve možnosti. Leva pot na katero se usmerimo mi, se imenuje pot čez Balunjačo, desna pa strma (obe poti se višje združita). Pot čez Balunjačo nato v zmernem vzponu preči pobočja Boča do skalnih pečin, ki jih vidimo pred seboj. Pot nato s pomočjo varoval preči vznožje teh pečin. Prehod pod pečinami ni težaven je pa nekoliko izpostavljen padajočemu kamenju. Ob vznožju pečin pa lahko opazimo nekaj manjših votlin, ki popestrijo dan predvsem mlajšim planincem. Naprej se pot strmo vzpne in nas v nekaj minutah pripelje na mesto, kjer se naša in strma pot ponovno združita. Strmina poti nato postopoma popusti in pot nas pripelje na kolovoz, ki se zložno vzpenja ob vojaškem območju. Ko zapustimo bližino vojaškega območja sledi le še pet minut hoje po vršnem še vedno z gozdom poraščenem pobočju. Na vrhu pa se vzpon še ne konča. Pred seboj zagledamo 20m visok razgledni stolp na katerega se po strmih stopnicah povzpnemo. Vzpon na vrh stolpa nas nagradi z lepim razgledom.
zemljevid poti - Boč
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Zgornje Poljčane - Boč1
Zgornje Poljčane - Boč18
Zgornje Poljčane - Boč19
Zgornje Poljčane - Boč20
Diskusija o izletu Zgornje Poljčane - Boč (čez Balunjačo)
Gost10. 02. 2008
Imeli smo se zelo lepo..dan je bil lep, sončen, ravno pravšnji za izlet v planinenasmeh..iz Boča vidiš več kot pol Slovenije, pa še del Avstrije in Hrvaškenasmeh
Luciano679. 11. 2009
Pot čez Balunjačo sem nekje zgrešil, na vrh sem prišel čez Babo.Oznako za Balunjačo pa nisem opazil.zmeden
nataskag1. 05. 2010
Začetnike lahko malo zavede relativno nizka višina, vendar se pot vseskozi vzpenja, tako da ni tako zelo enostavno. Za nami je čudovit izlet.
klm12. 09. 2010
Odlična trasa, čudovita narava. Pod stolpom na severni strani opazil trop muflonov. Na več mestih je pot mogoče povezati s tisto, ki pelje čez Baba, le če človek ni prehiter in zgreši odcepa, ki seveda ni označen. na samem vrhu je polno ostalin JLA in vedno znova se sprašujem, kaj se skriva v notranjosti. Nedvomno so ga prevrtali... sestopil sem po neoznačeni stezici, ki se precej slabo vidno odcepi od prve sepentine gozdne (vojaške ceste), ki na sam vrh Boča pripelje izpod Podboča (ta je zaradi potreb vojske lepo vzdrževana in primerna za kolesarje; iz Podpoča 11 km, 700 m.v.r.).
Skratka neoznačena stezica kmalu postane precej bolj razločna in se vije po severozahodnem rebru Boča, ob številnih skalnih pragovih, čez katere se je potrebno spustiti. ponekod je kar precej strma, vendar zaradi miru ter pestrosti narave zelo zanimiva. Nato pridemo do razpotja oziroma prečne vodoravne poti. če zavijemo levo, nas v kratkem pripelje do označene stezice, po kateri smo se povzpeli, če pa zavijemo desno nas pripelje do prej omenjene gozdne ceste, ki pelje iz Podboča na Boč. V zgodnjem poletju tod severna pobočja povsem preraste čemaž. ko pridemo na omenjeno cesto, nas do izhodišča čaka še cca. 2,5 km hoje ali pač teka.
damijanp30. 10. 2010
Nekaj utrinkov z včerajšnjega izleta na Boč, odetega v jesenske barve, je na:

Boč
klm30. 10. 2010
damijanp! Nore fotgrafije! Popolnoma sem zaprepaščen. Že nič kolikokrat sem bil na Boču, vendar tako čudovitega razgleda še nisem doživel! predvsem na Grintovce ne ! Noro!
damijanp30. 10. 2010
Hvala. Včeraj je bil razgled res fantastičen. Tudi jaz sem bil na Boču že večkrat, vendar takega razgleda do sedaj še nisem bil deležen. Poleg tega pa še jesenske barve, ki so dodale piko na i.
klm30. 10. 2010
Pišuka damijanp, ogledal sem si tvojo (Vašo) fotografsko galerijo in v njej...zelo dobre in nekatere izredno zanimive fotografije!
damijanp30. 10. 2010
Še enkrat hvala. "Tvojo" bo kar v redu. nasmeh
juki6. 11. 2010
Danes sem balancirala med Šmohorjem in Bočem,navdušile so me vaše fotografije, gremo na Boč.
Luciano676. 11. 2010
Ravno danes sem se na Boč povzpel preko Balunjače in smer je naravnost prekrasna. Močno priporočam.
klm7. 11. 2010
Včeraj sva se z Urško povzpela po tej poti na vrh. Veter je pospešeno razpihal še preostale bukove liste po stezici, tako da je bila hoja prijetno šumeča. Na parkirišču je bilo parkiranih precej vozil s kranjskimi registracijami, prav tako pa je ima parkirišče novo pridobitev: desetletje star gorenjev pralni stroj, vendar žal brez elektro motorja. Kljub presenetljivi gneči vozil na izhodišču, sva srečala le peščico ljudi, saj se ti zaradi množice poti porazgubijo. Tudi današnji dan je bil na štajerskem koncu enak, vsaj kar se tiče vremena. Zjutraj je bil vrh odet v megleno kapo, kar je zanesljiva napoved za poslabšanje vremena. Vendar jo je veter v naslednjih urah razpihal. Nato je sonce celo začelo obsijevati severozahodna pobočja. To je pomenilo edino to, da sem se hitro oblekel v tekaška oblačila in oddrvel na vrh. Na parkirišču presenetljivo ponovno gneča "kranjskih" voznikov. Pogled z vrha je razkrival, čemu toliko kranjčanov v tem okolišu, kajti nebo je bilo na zahodu povsem zatemnjeno. Sedaj sem tudi jaz že na "Kranjskem". Ko zaključujem ta sestavek, mi pogled na bližnje Grintovce povsem zastirajo gosti oblaki dežja.
juki8. 11. 2010
Na Boču je bilo v soboto prelepo, posebno ker sva pot zaokrožila do doma na Boču.

Pandora12. 03. 2011
Ojla!
Danes sem šla po tej poti na Boč. Velikokrat sem bila že na Boču, tokrat pa sem prvič šla sama "v hribe". Je drugače, kot če je družba, je pa super, ker vidiš toliko novih stvari, ki jih drugače še opaziš ne. Vreme je bilo super in tudi veter, ki je pihal, mi ni mogel pokvariti odličnega izleta. Spust od koče čez Babo do avta pa fenomenalen.
Matjaz_652. 05. 2011
nekaj mojih fotk ... z vzponom čez babo in balunjačo ... ter spustom po senčni poti in čez babo nasmeh

od izhodišča se namreč lahko vzpnemo po detičkovi poti ... ki se priključi nad domom na pot čez balunjačo ... ali čez babo do doma ... in naprej čez balunjačo ali senčno pot mežikanje
jvali26. 11. 2011
ju3 se odpravljamo na Boč. rada bi imela krožno pot, tako da bi zajeli in Babo kot Balunjačo ter dom na Boču. je to sploh mogoče? res hvala za odgovor.
slainter26. 11. 2011
Pot na Boč je možno zaokrožiti in sicer parkirate v Zgornjih Poljčanah na parkirišču. Planinske table vas usmerijo na Detičkovo ali pot čez Babo. Obe poti se se tudi združita in po obeh poteh pridete tako do koče in na vrh Boča. Če želite čez Balunjačo gor, se držite levo, sicer je pa pot dobro označena tako, da ne boste imeli problemov. Te dneve je bil vrh Boča vsak dan v soncu, srednji del pa prav zimski in upam, da boste tudi vi jutri uživali v prekrsnem vremenu. LP
bruny26. 11. 2011
mežikanjePriporočam, da se držite originalnega opisa poti in fotk do stolpa in nato opravite sestop po planinski poti, ki se nadaljuje od stolpa naprej in je odlično označena do planinskega doma...okrepčilo v planinskem domu in krajši počitek in nato po celotni Babi sestop v dolino. Lepa in popolna krožna turca....Dodajam še GPS zapis poti iz stolpa do parkrišča...

GPS Stolp - dom na Boču - Baba

Lp in obilo užitkov na Boču
pohodnik3828. 11. 2011
Včeraj v nedeljo 27.11. izkoristil lep sončen dan za obisk Boč-a in lepa krožna tura...gor čez Balunjačo dol nazaj na izhodišče pa mimo planinskega doma in čez Babo.Na vrhu zelo lepi razgledi z stolpa takšnih še jaz nisem imel kljub temu da je zelo močno pihalo...nekaj fotografij pa tukaj na ogled.
pohodnik381. 12. 2011
razgled pa tak da ti kar srce zaigra vse do Kamniških planin video
Kokta25. 12. 2011
Prelep sončen dan na čudovitem Boču. Pot je zelo poledenela in zahteva zelo previden korak, sploh pri sestopu.Toplo priporočam pohodne palice, ker je na nekaterih delih prehod brez njih zelo otežen. Pri razglednem stolpu se nahaja žig, ki pa je en sam zmazek. V Domu na Boču ga pa nimajo, ker so jim ga ukradli in čakajo na novega. V glavnem fajn turca z lepim razgledom na vrhu razglednega stolpa.
Domch6. 04. 2012
30.03.2012 sem ga obiskal prvič. Pot je lahka in prijetna ob koncu pot popestrijo votline. Na vrhu se je treba najprej ogniti ogradi SV, ki je vse ogradila na dolgo in široko. Za razgled pa služi razgledni stolp. Razgleda ta dan ni bilo zaradi termike v zraku. Manjka vpisna knjiga na vrhu.
Janiel7413. 05. 2012
Kaj pa žig? A je na vrhu?
pohodnik3814. 05. 2012
Žig je na vrhu ob strani pri stopnicah ko se gre na razgledni stolp nasmeh
Janiel7419. 05. 2012
Danes dvojna dozanasmeh Najprej prek Balunjače na Boč, pa mim PD Boč in Babe na izhodišče. Potem pa še do Lukovega doma in gor do Ribniške kočenasmeh Lep prijeten dan poln sonca!
lidika22. 06. 2012
Ker imamo še dva majhna otroka,me zanima do kam lahko gremo z avtom in koliko je potem še hoje do razglednega stolpa?
Keko22. 06. 2012
Z avtom se lahko pripelješ do doma na Boču, od koder imaš do razglednega stolpa še 280 višinskih metrov, po zmerno strmi poti skozi gozd. Z dvema majhnima otrokoma recimo eno dobro uro hoje, drugače pa dobre pol ure za povprečnega planinca.
pohodnik3824. 03. 2013
Včeraj 23.marca po tej poti,razmere brez posebnosti....danes pa je že drugače.

VIDEO

Lp! Tonenasmeh
zabava16. 04. 2014
Že dvakrat sem bila na Boču v času velike noči, in kje so velikonočnice. Jaz jih nisem našla.
otiv16. 04. 2014
Ker so že odcvetele.nasmeh Letos vegetacija prehiteva za 14dni,saj tako pravijo strokovnjaki.nasmeh
Pa več sreče v prihodnjem letu!nasmeh
brina16. 04. 2014
letos je cvetela sredi marca
acjom16. 02. 2016
Kar pogosto na vrhu Boča, še posebno od kar na vrh vodi plezalna pot ... priporočam velik nasmeh. Pogrešam pa vpisno knjigo na vrhu in prosim PD Poljčane za pojasnilo, zakaj knjige nizmedenzmedenzmeden, fajn je, če se lahko vpišeš, ko prideš na vrhnasmeh
jager00730. 10. 2016
Vpisna knjiga na vrhu je že nekaj časa polna, žiga na vrhu ni (je v Planinskem domu. Drugače pa lep izlet.
rokjohan131. 10. 2016
Ne razumem zakaj bi se moral na vrhu vpisovatizmeden. Sploh ce gres gor veckrat na mesec. Ce bi se vsi vpisovali, ki hodijo gor, bi marsikdo rabil svojo knjigo. Sploh nekateri, ki gredo gor vsak dan
sirt131. 10. 2016
Ti očitno ne razumeš bistva vpisovanja! Vpisovati bi se moral vsak! Vpis v knjigi in točen podatek kam greš naprej je v veliko pomoč v primeru iskanja, če se kaj zgodi in si pogrešan.
rokjohan131. 10. 2016
V gorah je res dobrodoslo vpisovanje, sploh na kaksnih plezalnih poteh. Po enostavnih poteh, kjer je vsak dan po 200 ljudi pa res nevidim bistva vpisovanja. Brez zamere. Moje mnenje
jprim1. 11. 2016
Rokjohan1
Ja tudi tisti, ki gredo or vsakdn se vpisujejo.
Lp!
golica8. 03. 2019
prosim za info,že cvetijo velikonočnice, še nisem bila na Boču,pa niti ne vem, kje točno so.Hvalanasmeh
kkac8. 03. 2019
Po radiu sem slišala, da so okoli planinskega doma na Boču.
golica9. 03. 2019
če koga zanimajo velikonočnice,danes bila na Boču,
velikonočnic samo ene par,bodo pa čez kakšen teden ali 10 dni.nasmeh
MEHOVO10. 03. 2019
Pozdravljena GOLICA. Vaše navedbe niso točne. V ograjenem delu je saj 10 cvetočih velikonočnic,..tri bodo pa cvetele izven ograjenega,..(ograjene so z kamenjem) pa čez par dni,..čez deset dni , pa težko če bo še katera,..nasmeh
golica11. 03. 2019
se popravljam/opravičujem, mi vidli v ograjenem enih par,res pa ne vem,kako hitro se razcvetajo.Hvala za popraveknasmeh
Eva198810. 05. 2021 09:58:22
Mislim da bi tukaj lahko malo slike posodobili, pa še ena pot po kateri sm štartala manjka (učna poT) zmeden drugače pa včeraj prehojena pot, res lepa pot, sicer strmina ne popusti ampak na razglednem stolpu na vrhu je trud poplačan, fantastičen razgled nasmeh