Gorovja / Škofjeloško, Cerkljansko hribovje in Jelovica / Porezen / Lovska koča (Davča) - Porezen

Lovska koča (Davča) - Porezen

Izhodišče: Lovska koča (Davča) (1100 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000
Iz Škofje Loke se peljemo proti Železnikom in naprej po cesti proti Podbrdu in Soriški planini. Malo pred vasjo Zali log se levo odcepi cesta proti smučišču Cerkno in vasi Davča. Usmerimo se na to cesto, ki preči most in se naprej vzpenja ob reki Davči navzgor. Vzpenjajoči cesti v številnih manjših križiščih sledimo v smeri smučišča Cerkno, Porezna in Davških slapov. Višje pridemo na nekoliko večje križišče, kjer nadaljujemo desno v smeri Porezna in Davških slapov (ostro levo po prednostni cesti smučišče Cerkno). Cesta, ki se še naprej vzpenja ob reki Davči, pa nas višje pripelje do križišča, kjer nadaljujemo ostro desno v smeri Porezna (naravnost Davški slapovi). Cesta se naprej strmo vzpne, naredi ostri levi ovinek in nas mimo hiš pripelje do kapelice, kjer nadaljujemo desno. Cesta se naprej položi, izgubi asfaltno prevleko in postane vse slabša. Parkiramo na enem od manjših parkirišč ob že omenjeni vse slabši cesti.
Z izhodišča nadaljujemo po cesti ob kateri smo parkirali. Cesta nas sprva vodi ob robu razglednih travnatih senožeti, nato pa preide na levo stran grebena, kjer se postopoma začne spuščati. Cesta se hitro spusti v gozd in nas po nekaj minutah pripelje do ostrega levega ovinka, sredi katerega se v desno odcepi širok kolovoz. Nadaljujemo po kolovozu (označeno), ki se prične rahlo vzpenjati in nas hitro pripelje do večjega travnika.
Le nekaj korakov pred začetkom travnika bomo na levi strani opazili markiran kolovoz, ki preči manjši studenček in preide v strnjen gozd. Naprej se vzpenjamo po omenjenem kolovozu, kateremu v razpotjih sledimo v smeri Porezna (markacije na drevesu). Višje nas markacije s kolovoza usmerijo desno na strmo peš pot, ki se višje postopoma položi, nato pa se obrača vse bolj proti levi. Pot naprej preči večjo grapo, nato pa nas v zmernem vzponu pripelje iz gozda na pašnike pod Konjskim brdom (planina Medrce). Pot naprej se vzpne do opuščene bajte, za katero le ta zavije v desno in se za kratek čas povsem položi. Naprej pridemo do korita z vodo, pot pa se le nekaj korakov naprej razcepi na dva dela.
Nadaljujemo naravnost po markirani poti (levo pastirska koča 3 minute), ki se ponovno začne vzpenjati, tokrat čez vse bolj razgledna travnata pobočja. Po krajšem vzponu stopimo na slabšo gozdno cesto, kateri sledimo v desno (od mesta, ko smo stopili na cesto, lahko vzpon nadaljujemo tudi po razgledni grebenski poti, ki se vzpenja vzporedno s cesto, v tem primeru bi prišli direktno na vrh in obšli dom na Poreznu). Cesta naprej preči kratek pas gozda, nato pa se prečno vzpne na severozahodni greben Porezna, kjer se nam z desne priključi markirana pot s Petrovega Brda. Nadaljujemo levo in po nekaj korakih nadaljnje hoje prispemo do planinskega doma na Poreznu.
Od doma nadaljujemo po prečni poti, ki nas ob lepih razgledih na Spodnje Bohinjske gore v 5 minutah nadaljnje hoje pripelje na vrh Porezna.
zemljevid poti - Porezen
Ob poti: Planina Medrce (1350m), Dom na Poreznu (1590m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Lovska koča (Davča) - Porezen1
Diskusija o izletu Lovska koča (Davča) - Porezen
Prikaži starejša sporočila
smidov david25. 07. 2008
Bil kake tri tedne nazaj na Poreznu iz Davče. Cesta v Davčo je lepo prevozna tako da se Brez problema pripelješ do omenjene kapelice v opisu kjer parkiraš par metrov naprej ob cesti. Peš pot je lepo shojena in če paziš na markacije sploh ni problema z orientacijo. Koča na Poreznu pa je trenutno tudi odprta.
Tako da kr pot pod nogecool
aina25. 07. 2008
smidov david hvala za informacijo. Bomo raje šli iz te smeri, kot po daljših variantah.
majdicst24. 03. 2009
V nedeljo smo bili na Poreznu približno po tej poti. Približno zato, ker smo parkirali tam kot vsi (na koncu asfalta) in jo takoj ko smo prišli iz gozda na travnik, ubrali naravnost navzgor proti grebenu in prišli nanj le nekaj minut pod kočo. V zadnjem delu je bilo potrebno kar krepko gristi kolena. V poletnem času vsekakor nepriporočljiva pot, pozimi pa najbolj direktna.
Na vrhu čudovito sonce, kar občutna gneča, snega pa toliko, da so dimniki na koči globoko pod snegom. Prav zanimiv pogled, ko hodiš po snegu in nenadoma vidiš dim, ki se vije iz dimnika, ki je kakšen meter ali dva pod nivojem poti... jezik
raz13. 10. 2009
Odpravljam se na Porezen, pa me zanima, če je dostop preko Železnikov do izhodišča po tej poti res tak, kot je opisan (popravilo cest) ali je treba biti še na kaj dodatno pozoren?

Tadej13. 10. 2009
V nedeljo 11.10.2009 je bila cesta normalno prevozna.
Med tednom (lahko, da tudi ob nedeljah) pa velja naslednje:
R2-403, Podrošt - Češnjica, pri Jesenovcu, polovična zapora zaradi gradnje mostu in rekonstrukcije ceste do 30.10.2009. Promet poteka izmenično enosmerno. Občasno so do 60 minutne popolne zapore.

robter19. 07. 2010
25.6. smo jo družinsko udarili na Porezen. Bili smo prvič
Pot se mi je zdela slabo markirana, zato smo jo zgrešili in na vrh prišli po brezpotju.

Po prečenju potočka namreč ni bilo nobene markacije, zato smo zavili desno na vzpenjajočo cesto, ki se je po cca 20 minut hoje končala v neki grapi. Po prečenju grape in rahlem spustu smo prišli na nek pašnik, od koder smo zavili navzgor po travniku in skozi gozd prišli na vrh grebena, kjer smo prišli na pot iz smeri Petrovega brda.
No na poti nazaj smo ugotovili kje je bil kiks.
Daniyel13. 08. 2011
Danes smo bili po tej poti s prijatelji na Poreznu. Markacije so odlične samo treba jih je z budnim očesom nadzirati. Na vrhu pa razgled prava paša za oči.

Kar se tiče pa krav in konj mi je fajn, če kje zagledam kake kot npr. danes ko so konji pridirjali h koritu, sem enega celo pobožal ampak seveda izza ograje, šele ko so se oddaljili smo nadaljevali pot naprej seveda brez dretja in mahanja. Če spoštuješ naravo, te bo tudi ona.

LP.

PS: pot vsekakor priporočam seveda ob lepem vremenu. Pot od koder zavije proti Davčam pa do kapelice, je na nekaterih mestih "delovišče" in je treba malo paziti...
Baron8811. 10. 2011
Pozdravljeni!
GRAJA OSKRBNIKOM KOČE!
Zanima me zakaj zaposleni v koči na Poreznu NIKOLI ne izdajo računa za pijačo in hrano?
(čeprav imajo blagajno)
Jure8711. 10. 2011
Baron, ne vem kakšne izkušnje imaš ti, vendar, ko sem bil jaz julija na Poreznu sem plačal rundo za celo skupino, kateri smo bili skupaj in sem takoj, ko sem plačal dobil račun.

LP! Jure
VanSims11. 10. 2011
Zato, da lahko utajijo davke in ti zaračunajo dražje kot po uradnem ceniku, razliko pa dajo v žep.

Enostavno zahtevajte račun! Saj to se da čisto diplomatsko: namesto npr. da po končanem jestju in pitju rečete: plačal bi!, recite: račun, prosim! Če mu ni jasno pa še enkrat: Račun, prosim!

Aja pa če ni cenika se pred konzumacijo morda splača vprašat po ceni. Se zna poznati pri plačilu! mežikanje
VanSims11. 10. 2011
Jure87: račun moraš dobiti pred plačilom!
Loni12. 10. 2011
Ne vem, jaz sem ga dobila, ko sem bila pred kratkim gor, kot pravi VanSims, še preden sem plačala. Cenik je pa tudi bil obešen na steni.
jprim12. 10. 2011
Čeravno se moje izkušnje ne navezujejo na to koče, pa nekaj o najini praksi v kočah.
Navadno se vedno ustavima v koči, seveda če je in če je odprta.
Preden pa povema svoje želje, se pozanimava o cenah in si tako sama izračunava strošek pijače in jedače če je, Bili so že primeri, ko so se zmotili pri računu, ampak mož jih je lepo popravil.
LP!
skalar5012. 10. 2011
smo to debato na tej strani že imeli...
računi v gorskih kočah...

kar po pravilu gredo številke iz glave ali so zapisane na navadnem blokcu...

davki? lepo prosim...
pohodnik0112. 10. 2011
Mene cene v kočah niti ne zanimajo. Ko prideš gor mi zapaše pivo pa kej domačga, žena vzame čaj pa kakšen štrudel. Poleti ko sva bila na Poreznu sva dobila račun pa tudi ostali so ga dobili. Če pa oskrbniki koč tudi nekaj dajo v svoj žep naj kar dajo. V naši Sloveniji je toliko lopovov, ki so jo pokradli in ljudi spravili na ceste brez vsega in se zato raj zanimaj za njihovo utajo davkov moj dragi "VanSims".
Tadeja7412. 10. 2011
Mene pa zanimajo cene, pa še kako me zanimajo. Sploh od trenutka naprej, ko nas je natakar na Veliki planini želel okrog prinest za reci in piši skoraj 20 eurov!! In to ne enkrat. Po prvi pritožbi, je spustil od oka ceno na 20 eurov, po drugi pritožbi, pa še za deset. Tko da...hribi gor al dol, vsi vemo da je v gorah lepo, sam okrog me pa ne bodo prinašal! Pa naj bo to v pubu al pa v koči na nevemkolk višine.
Gre za to, da pač jedača in pijača v hribih ni poceni (pa tudi če bi bila!!), se nihče ne pusti ogoljufati. Tisti, ki pa se pusti...mu gre očitno zelo dobro in mu je vseeno, ali plača za končni račun deset al pa petdeset eurov. Meni pač ni vseeno in vedno bom prosila za račun, če pa na lepo ne bo šlo, ga bom pač zahtevala. Brez pardona.
VanSims12. 10. 2011
vpohodnik01: saj konec koncev me davki toliko ne zanimajo. Nisem davčni inšpektor in tudi ne mislim opravljati njihovega posla, razen če mi ne plačajo.

Kar je važno je, da MENE ne bo noben farbal. Ja, že tako ali tako nas vsi po vrsti. Zakaj bi se torej še pustili. Vsaj tam kjer lahko, to preprečimo, kjer pa ne moremo pa bože moj... Če bom kaj dal oskrbniku v svoj žep mu bom prostovoljno v obliki napitnine, zaokroženja računa, pustil kaj na mizi,..
Tadeja7412. 10. 2011
Pohodnik a bi te zanimalo koliko kaj stane, če bi namesto 15 eurov, moral plačat 50? Ne mi rečt, da bi mu pustil tistih piškavih 35 evričev. velik nasmeh
pohodnik01

... oskrbniki naj zaslužijo, pa ne na moj račun, saj se že znajdejo, da žgane pijače pripravijo sami - pa nič zato ... saj je boljše kot pa kupljeno pri EvroSpinuvelik nasmeh
Ne bi naštevala primerov, jih je nekaj, toda enostavno se ne pustim nasrat.jezik
JusAvgustin12. 10. 2011
zato pa jes zmer six pack u ruzak(za trening mežikanje)
pohodnik0112. 10. 2011
Pač imate večina smolo, da se pri vas "zmotijo". Za tisto kar kupim v kočah (tudi kakšen suvenir) približno vem koliko stane in do sedaj nisem bil ogoljufan. Tudi sam zaokrožim in jim pustim napitnino. Hočem to povedat, da večina oskrbnikov ne goljufa in tisti € so teško zasluženi. Vesel sem, da so po naših planinah koče in oskrbniki in da te postrežejo. nasmeh
jprim12. 10. 2011
... kaj pa misliš, da bi te ven vrgli.zavijanje z očmivelik nasmeh
Jure8712. 10. 2011
VanSims: Praviloma se račun plačniku pokaže na ogled pred plačilom, kot informacijo, koliko je potrebno plačati.
Dobiš pa ga v trajno last takoj po plačilu in ti služi kot dokazilo, da si plačal.
Če smo že tako dlakocepski!
VanSims12. 10. 2011
Jure87: Ne to pa sploh ni res. Račun še ne pomeni da si plačal. Na podalgi računa šele nastane terjatev. In ti moraš ta račun dobiti in to ni še nobeno dokazilo da si plačal.

Saj dobivaš račune za elektriko, telefon, internet,... in jih greš šele potem plačati.
Tadeja7413. 10. 2011
vansims na nek način ima jure prav. v gostinjstvu je pač tako, da račun pomeni oboje, koliko moraš plačat in seveda, da si plačal. kako boš pa drugače dokazoval, da si plačal kavo?
deloma pa imaš tudi ti prav. ampak plačilo položnice za štrom al pa čaja v koči ni isto. mislim na dokazilo o plačilu. denarna valuta je pač ista, razen če obstaja kje koča, kjer lahko s kamenčki plačaš velik nasmeh
VanSims13. 10. 2011
Po drugi strani je treba priznati, da je pri nas kar se tiče računov, v splošnem(torej gore in civilizacija) bolje poštimano kot v tujini.

Recimo v Avstriji ne boste nikoli dobili računa, če ga ne boste zahtevali. Potem pa saj vemo: nekateri si ne upajo reči, nekaterim je vseeno in podobno in gostilničarji lahko lepo goljufajo. Očitno tam nimajo ustreznega zakona.

V Italiji pa ga imajo ampak seveda Italijani ne bi bili Italijani, če ga ne bi pogosto kršili. Poleg tega imajo na svojih blagajnah možnost vpisovanja poljubnih zneskov na fiktiven artikel(reparto) tako da ti lahko vpiše na račun karkoli hoče. S stališča davkov je v redu, tebe pa lahko vseeno ogoljufa.

Računi so ena od izjem, ki je pri nas bolje urejena.
Baron8814. 10. 2011
Hvala za vaša mnenja...jaz sm bil letos poleti gor trikrat pa ni blo ne duha ne sluha o izstavljenem računu..bom pa v prihodnje zmeraj zahteval račun saj nočem in ne podpiram takšnega "hojladrija" gostilništva.
Jure8714. 10. 2011
Tadeja74: +1 nasmeh
Tadeja7414. 10. 2011
jure reskiram, da izpadem fejst nevedno, al pa vsaj fejst staromodno velik nasmeh, ker pač ne vem kaj si želel s tole plus enko povedatvelik nasmeh
GregorC15. 10. 2011
Sem bil danes gor in v koči dobil račun takoj brez problema. Cenik je pa tudi takoj desno od šanka in se ga komot prčekira pred naročilom.
Jure8715. 10. 2011
Tadeja, to pomeni, da se strinjam s tvojim komentarjem in sem mu dal plus točko.
Tadeja7417. 10. 2011
jure thx nasmeh
namor29. 03. 2012
kako je ssnegom na Poreznu? Je koča odprta?
zvezdica849. 03. 2012
tud mene bi zanimale snežne razmere nasmeh anyone, please? nasmeh
koča bi pa človk sklepal, da je odprta:

miri9. 03. 2012
OSNP (odprt od sobote, od 8. ure, do nedelje, do 16. ure)
anka 9. 03. 2012
Koča je odprta v soboto in nedeljo, ta vikend je dežurna sama predsednica. Južna stran je kopna, za robom pa je najbrž še kaj snega
danicak19. 03. 2012
V soboto 24.3. nameravamo na Porezen, zanima me, ali je še veliko snega(da se vemo opremiti), oz.na splošno kakšne so razmere.Hvala za info,D
Lunca19. 03. 2012
26. 2. 2012 sem bila na Poreznu... derez nisem potrebovala, gamaše pa bi na krajšem delu poti prišle prav, vendar ni bilo nobene panike, ker jih nisem imela. Slike sem objavila v temi o trenutnih razmerah. Nisem pa prepričana, če ni po tistem še kaj snežilo...
danicak20. 03. 2012
lepa hvala za odgovor, slikce sem pogledala, poročam sodelavcem razmere-nasmeh
modrook1217. 07. 2016
kako je kaj markirana ta pot?je parkiranje problem?
modrook1219. 07. 2016
ve kdo kako je kaj s to potjo, stanje, markacije?
Šuška27. 08. 2016
Je kdo v zadnjem času hodil kaj po tej poti? Me zanima kakšno je stanje, pa če je potrebno čez kakšen pašnik?
nasmeh
Pelca27. 08. 2016
Jaz sem bila kakšen teden nazaj - pot je lepo označena, le markacije je treba dobro opazovati. Ob izhodišču se lahko tista pašna ograja odpre za avto, ni problem, in se zapelje naprej do parkirišča. Na markacijo je treba paziti pa bolj na začetku, ko se pot vzpenja po cesti. Nekje za tretjim ali drugim ovinkom gre pot namreč v gozd desno, po koreninah v hrib, in se ne nadaljuje po cesti - od tu naprej pa praktično ne morete zgrešiti, na vsakem desetem drevesu je markacija. Pot je zelo lepa najprej po gozdu, nato pa po grebenu čez pašnike. Srečno!
Šuška28. 08. 2016
Hvala, sem danes bila in je res super. nasmeh
modrook124. 09. 2016
včeraj šli po tej poti na vrh.pot je odlično markirana.primerna za male otroke.lep planinski pozdrav!
ljubitelj gora26. 12. 2017
25.12 sončni zahod na Poreznu, po zgoraj opisani poti, je najkrajši pristop na Porezen. Na sliki 5 tam sem nadaljeval desno in po svoje po gozdu proti vrhu Porezna. Cepin katerega sem vzel s seboj, mi je prišel zelo prav, pobočje Porezna je namreč bil trd, ponekod si skopal stope za napredovanje do vrha. En posnetek: https://www.youtube.com/watch?v=vTGpjCXv0uo&feature=youtu.be
georgia6. 06. 2021 12:41:44
Midva sva za spremembo štartala od Davških slapov. Slediš oznakam na cesti skozi Davčo za slapove, ko zmanjka asfalta, je kmalu prostor za parkiranje ob cesti, naprej pa je že voda.
Takoj zraven je odcep za ogled spodnjega Davškega slapu, višje po makadamu sta na ogled še srednji in zgornji slap.
Nadaljevala sva naprej po gozdni cesti, ki se lepo zravna, je v senci in ob vodi, večkrat preči potoke (greš kar lepo po vodi, da preskusiš vodoodpornost gojzarjev) in se nazadnje (po cca pol ure hoje) priključi opisani markirani poti na križišču pri sliki 3. Priporočam! nasmeh

Takoj za tem križiščem je na drevesu sicer opozorilo, da je ta pot zaradi sečnje in gradnje gozdne ceste zaprta. zmeden
Trenutno (začetek junija) zapore ni, gozdna cesta je višje že narejena in po njej hodimo kar nekaj minut, potem pa je označen odcep za tu opisano pot na Porezen. Pot je sicer lepo markirana. Pa srečno!
ljubitelj gora13. 12. 2021 12:53:55
Opisana pot je pozimi "varna" pred plazovi, najkrajša do vrha, parkira se tik za kmetijo pri Jurežu. Naprej se ne vozi. Lahko parkira kakih 10 avtov +, hvala za Jureža oz. tistega ki dovoli parkiranje brez da bi nam "težili" kot to počnejo drugje
nejcf8. 02. 2023 17:14:42
Danes smo šli po tej poti šestič na Porezen. Kljub lepi napovedi je bila na vrhu gosta megla, zelo močan veter in kakšnih -7 stopinj. Koča je bila odprta, zato smo se lahko vsaj malo pogreli v njej. Gaz v gozdu je, na vršnjih pobočjih pa je zaradi vetra precej zamedena.