Gorovja / Karavanke / Španov vrh / Jesenice (Ukova) - Španov vrh (čez sedem grabnov)

Jesenice (Ukova) - Španov vrh (čez sedem grabnov)

Izhodišče: Jesenice (Ukova) (600 m)
Ime poti: čez sedem grabnov
Zemljevid: Karavanke - osrednji del 1 : 50.000
Avtor: heinz
Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lipce, kjer peljemo desno proti Jesenicam. V naselju Slovenski Javornik v križišču s semaforjem zavijemo levo proti centru mesta. V drugem semaforiziranem križišču (pri gimnaziji) peljemo desno nazaj proti Tomšičevi cesti mimo osnovne šole na levi. Za šolo prevozimo še prehod za pešce in takoj zavijemo v prvo (ožjo) ulico na levi. Ko se po njej vzpnemo nekaj 10 m, na desni ugledamo označeno parkirišče - naše izhodišče.
Od parkirišča nadaljujemo po cesti v klanec, nakar po nekaj 10 m na levi opazimo letno kopališče Ukova, na desni pa cesto, ki se odcepi navkreber proti severu v gozd.
Stopimo na slednjo in ji sledimo kratek čas, t.j. do desnega ovinka pred katerim je na isti strani ograjeno vodno zajetje. Na drugi - levi strani stopimo na pot, ki seka dvojni ovinek ceste ki smo jo zapustili. Tu naletimo tudi na prve markacije. Kar hitro zopet prečkamo cesto, ter stopimo na pot, ki se prične vzpenjati proti severu. Ko ta zavije levo, se priključi kolovozu ob katerem opazimo smerokaz. Tega ne upoštevamo, pač pa zgolj prečkamo kolovoz in s tem stopimo na vlako, ki se vzpenja sprva v smeri zahod. Na drevju opazimo markacije in jim sledimo po kamniti, vijugasti, suhi, strugi podobni vlaki navkreber v smeri SZ. Ko čez čas naletimo na razpotje, izberemo levo in nadaljujemo v klanec za markacijami. V nadaljevanju hodimo po desni (glavni) poti, kar pomeni, da spregledamo leve odcepe. Ko se zdaj ožja, strugi potočka podobna pot priključi malo širši stezi z leve, nadaljujemo desno. Kmalu pridemo v bližino potoka, oz. v predel njegove soteske. Tu se na skalah srečamo z nekaj skobami in klini, kar pa težavnosti naše poti nikakor ne poveča. Zatem na levi opazimo majhno hiško, pot pa od tod dalje kar nekajkrat prečka potok. Ko na levi izginja pobočje Mirce, se na isti strani gozd nekoliko odpre, mi pa tukaj zadnjič prečkamo potok. V smeri levo - SZ, nas pot po kamenjih pripelje na kolovoz, po katerem v še vedno isti smeri nadaljujemo do rovta (Skavarjev) na naši desni. Tu bodimo pozorni, kajti markacije so na tem delu poti dokaj redke. Najprej prečkamo utrjeno gozdno cesto Prihodi - Križovec in nekaj metrov desno od potočka na drugi strani (izza manjšega parkirišča) poiščemo gozdno stezo, ki v gozdu zavije desno in se vzpne. Čez kratek čas zavije levo, ter poteka v neposredni bližini gozdne ceste, nakar se na njej tudi izteče. Le nekaj 10 m zatem, ko smo stopili na cesto, pa bomo na desnem ovinku, levo opazili stezico, ki se vzpenja v gozd. Ta se po nekaj metrih priključi malo širši poti, po kateri pa zopet hodimo le nekaj nadaljnjih metrov. Ko na drevesu opazimo vrezano: "Č.V." (Črni Vrh), skrenemo levo s poti na sprva težje opazno vlako, ki se kasneje spremeni v lahko sledljivo markirano pot, katera nas pripelje na gozdni greben. Po njem se zdaj kar nekaj časa vzpenjamo v smeri SV. Ko pridemo iz gozda, opazimo vikendico, kateri se po levi umaknemo na lovsko pot in se kmalu z nje odcepimo nazaj v desno, na gozdni greben. Kaj hitro smo iz gozda, kjer se ob robu travnika vzpnemo še nekaj 10 m, mimo lipe na odprt travnik. V daljavi opazimo hišo, ki stoji v bližini smučarskega doma Črni Vrh. Poiščemo kolovozno pot čez travnik, ki nas mimo omenjene hiše na desni pripelje v bližino sedežnice. Tu se usmerimo desno, ter po nekaj min. hoje prispemo do smučarskega doma. Nadaljujemo mimo doma v smeri ob sedežnici po kolovozu. Ko se ta razcepi, izberemo desno in kmalu zatem še levo. Kolovoz nas po krajšem vzponu vodi položno mimo nekaj vikend hišic, nakar se znova na kratko vzpne. Na vrhu tega vzpona, kjer kolovoz zavija v levo in se položi, na levi opazimo drevo z napisi: "Španov Vrh, Zaželjena smer". Usmerimo se torej levo na stezico, ki nas nad hišicami popelje v klanec. Čez kratek čas se pot položi, mi pa po nekaj 10 metrih hoje opazimo vrh Španovega Vrha z zgornjo postajo sedežnice. Sledi le še nekaj minutni vzpon v videni smeri k cilju.
zemljevid poti - Španov vrh
Ob poti: Smučarski dom Črni vrh (1156m)
Priporočamo: izleti z istega izhodišča, podobni izleti, panorama, vpisna knjiga
Jesenice (Ukova) - Španov vrh1
Jesenice (Ukova) - Španov vrh44
Jesenice (Ukova) - Španov vrh45
Jesenice (Ukova) - Španov vrh46
Diskusija o izletu Jesenice (Ukova) - Španov vrh (čez sedem grabnov)
Majdag9. 06. 2010

Pravijo ,da 7x prečkaš graben.Pa kar drži.Šla sem pred 3 leti ,pa je bilo zelo veliko podrtega drevja.Dobro opisana pot,čav!
heinz9. 06. 2010
Ja, na 11. sliki lahko vidiš podrto drevje, a glede prehodnosti ni težav (umaknjeno). Čeprav gozdna, pa je tudi nadaljna pot od Skavarjevega rovta dalje kar lepa,- posebej proti vrhu.
Menda je bila to pred leti edina pot v Španov (in/ali Črni) vrh.
Lp heinz!
Majdag10. 07. 2010

Živjo-

Danes sem šla z mojo kužo čez sedem grabnov.Žal nisem imela s seboj tvojega super opisa .Tako,da nisem vedela po kateri poti moram iti,da pridem čez Črni vrh. Pa drugič.Drugače se pa meni zdi pot divja,zaraščena,kar malo dolgočasna.Za tiste ,ki imajo radi mir in tišino in jih šumenje vode ne moti.Osebno mi je Mežakla bolj všeč,čav!
heinz11. 07. 2010
Ja, ljudje smo si različni. Meni je bilo ravno to všeč, da nisem nikogar srečal: zelo blizu in obenem daleč od civilizacije.
Na Č.v. se pot nadaljuje v smeri skorajda naravnost čez gozdno cesto (le malce v desno). Ta te najprej pripelje v bližino ceste, ki se levo odcepi od glavne, naprej pa na greben Špajka, po katerem prideš pod Črni vrh (smučarski dom).
Mežakla mi je ravnotako zelo všeč zaradi divjine oz miru.
o_O28. 07. 2010
heinz, a lahko opišeš bolj natančno kje so tisti slapovi, sem šel ćez 7 grabnov in nism videl nič, slišal pa tudi ne?

Poleg tega pa, kje se odcepi pot mimo Mirce, ki pride na razgledno pot? Tam so neki kolovozi (nad travnikom), ampak točnega odcepa pa ne vem.

hvala,
o_O
heinz28. 07. 2010
Ja, tisti najlepši slap na desni Ukovi, kjer poteka pot "čez sedem grabnov" se nahaja pod robom široke grape po kateri priteče potok, in to že kmalu zatem, ko markirana pot prečka kolovoz..t.j. po cca 10 min hoje. Da bi ga ne zgrešili, moramo hoditi nekoliko stran, v desno, po ožji shojeni nemarkirani poti ob robu grape,- stran od vlaki podobne označene kamnite poti, ki poteka nekoliko bolj v sredini gozda. Sestop k slapu je dokaj strm in celo malce zahteven, zato predlagam previdnost. Sicer pa se do njega da priti tudi po sami strugi potoka, če le voda ni previsoka. Torej pri mostičku se usmeriš na levo strugo (prvi mostiček) potoka in hodiš nekaj časa navzgor po njej do slapu.
Tu gre v bistvu za desni oz. glavni pritok,- vejo Ukove.
Ob levi veji Ukove (drugi mostiček) pa hodiš cca 1/2 ure po poti proti Jeseniškemu rovtu, nakar na mestu pred veliko skalo lahko zaslišiš in seveda tudi opaziš slap, do katerega pa je sestop veliko lažji od prej omenjenega.
Veličina oz mogočnost obeh je seveda zaradi hudourniške narave odvisen od količine deževja v preteklih dneh.
Na Razgledno pot iz poti čez sedem grabnov prideš, če ob povratku pri starem, podrtem mostu (zemljevid), oz na razpotju iz 10. slike ,namesto levo nadaljuješ naravnost. Pot od tod dalje je seveda neoznačena- gozdna vlaka, katera se kasneje, ko hodiš po južnem pobočju Mirce zoži v stezo. V tem času je le-ta najbrž precej zarasla in zato težje sledljiva.
Po njej hodiš kar dolgo časa; zagotovo več od pričakovanega. Na Razgledno pot stopiš v bližini Murove.
Lp heinz!
heinz29. 07. 2010
Popravljam: Ob povratku za smer proti Razgledni poti, se ni treba spuščati do bližine omenjenega starega podrtega mostu, kajti razpotje iz 10. slike se nahaja višje (bližje soteski).
Na omenjeni bivši most naletiš edino v primeru, če na razpotju iz 9. slike pri vzponu nadaljuješ desno, -t.j.- če zapustiš markirano pot "čez sedem grabnov". Ta pot na drugi strani potoka zavije desno in nas pripelje v bližino struge leve Ukove, kjer se pred starim vodnim zajetjem nahaja prej omenjen nekaj manjši slap.
Majdag5. 06. 2011
...Sedem grabnov, Črni vrh , Španov vrh...
Kam, ko je tako slaba vremenska napoved? Družba ni šla nikamor. Naj bom doma, ni govora, četudi me ujame kakšna ploha. Iro na povodec, pa greva proti Jelenkamnu. Pa se že pred prvim mostičkom premislim, ja čez sedem grabnov greva, po novo označeni poti. Prijetna stezica, ki pri strugi potoka Ukova, zavije ostro levo. Kaj kmalu si pri skali s klini. Nova brv danes ni bila uporabna, mokra, preozka. Nato sledi veliko, na novo požaganih dreves. No pa saj gre, tudi čeznje, če je volja. Pri S. rovtu nekega gospoda povprašam za pot do Č. vrha. Ni bilo kaj dosti problemov. Ko prečiva neko zasebno zemljišče, na obeh koncih zakljenjene ograje, se znajdeva točno pred smučarskim domom v Črnem vrhu. Ko sva že tam, greva pa še v Španov vrh. V dolino pa greva po drugi strani. Čez Lenčkov rovt, na planino Dole in čez Jelenkamen nazaj domov. Umazane, kar sem pričakovala, toda vesela. Obleka se opere, toda zadovoljstvo ostane, pa lep pozdrav ...Majdavelik nasmeh
Majdag30. 07. 2011

...Sedem grabnov...potka je očiščena, podrta drevesa prežagana. Tišina, slišiš samo žuborenje vode v tolmunčkih. Vedno bolj mi je všeč ta naša divjina, pa še blizu je, čavnasmeh
Toni-k29. 09. 2011
Njaprej lep pozdrav vsem,posebno Heinzu,ki ima kot izgleda jeseniške potke v malem prstu.Večkrat sem že obiskal hribi.net,z namenom da najdem kakšno pot,povezavo v dolino.Ukvarjam se namreč z gorskim kolesarstvom.Včeraj sem se spustil preko Jeseniških rovtov v Ukovo. Pot je zanimiva ,vozna,le na nobenega od mostičkov nisem upal stopiti ,posebno še s kolesom na rami.Na križišču malo pod zajetjem ,sem ubral desno pot,prečkal oziroma splezal čez skale preko Ukove in prišel na kolovoz,ki se malce naprej sreča s kolovozom ,ki pripelje iz 7 grabnov.To pot sem izbral ravno zaradi opisa ,ki ga je dal heinz. Imam pa vprašanje za poznavalce Mirce,namreč danes sem se spustil iz Skavarjevega rovta do Prihodov,na zgornjih Prihodih sem našel gozdno cesto ,ki poteka v smeri vzhoda precej daleč.Šel sem do konca te ceste in iskal kako potko ali kolovoz ,po kateri bi se spustil v dolino.Sicer sem nekje na sredini našel zaraščen kolovoz ,ki se je spuščal a na slepo nisem želel iti.Ve kdo kam bi prišel po njem?v kakem stanju je?
Hvala za odgovore in lep pozdrav
Toni-k
heinz30. 09. 2011
Kar zadeva Mirco imaš na njeni desni strani gledano od zadaj (levo 7 grabnov) ravnotako v redu pot v dolino, ki je bila svoj čas celo markirana. Pripelje te na Zgornje Pejce. Od tam lahko nadaljuješ desno navzdol proti cesti ki gre v rovte, ali pa po makadamu levo v gozd do rdečih skal (bivši kamnolom rdečega marmorja), v bližini katerega skreneš s poti desno, navzdol po gozdnem pobočju. Malce nižje naletiš na pot, ki te pripelje na Razgledno cesto malce nad Murovo.
Verjetno pa da obstoja tudi kakšna stara povezava oz gozdna pot med Prihodi in Pejcami. Kar se tiče same Mirce pa sta (za v dolino) na voljo ti dve: na vzhodnem in zahodnem pobočju. Proti samemu vrhu (1025) vodijo tri.
Toni-k30. 09. 2011
ja včeraj sem kolesaril po tisti makedamu do konca,nazaj grede pa sem malo pred rdečimi skalami opazil zaraščen kolovoz v dolino.Bo treba tam probat,od tam naprej v smeri Pejc pod samimi skalami pa sem opazil nek kamnit zid in pa od tam dalje je pobočje pod cesto posuto s skalami in precej strmo.Tisto pot desno iz bližine Skavarjevega rovta na Pejce sem vozim ža nekajkrat,zanimalo me je za naprej,čeprav sem zadnjič našel pot mimo Pejc,ob Kapelici na Murovo.
heinz30. 09. 2011
Ja, tam pod rdečimi skalami je res en star zid.. Če greš po tisti cesti odd GG-ja, po kateri praviš, da si včeraj kolesaril do njenega konca, lahko tudi tam, če se malce spustiš navzdol, naletiš na pot ki preči to južno pobočje Mirce od vzhoda in se spušča zahodno proti Razgledni cesti. To je pot >čez Pekovo planco<, ki pride iz 7. grabnov. Pred skalami sem tudi jaz že opazil neko staro pot navzdol (v bližini potoka), a je nisem preizkusil. Tiste ob kapelici na Murovo ne poznam. (vsega pač nimam v malem prstu..nasmeh)
panda1016. 04. 2014
Živjo!
je morda v zadnjih dneh kdo hodil čez sedem grabnov na Španov vrh? kako je s podrtim drevjem po žledolomu? Je pot sploh že prehodna??
Edina15. 05. 2014
Danes sem šla po tej poti z nekoliko spremenjenim izhodiščem (do fotografije št. 19), od tu dalje pa po opisani poti. Seveda so me predvsem zanimale narcise in ugotovila sem, da nas bodo tudi tukaj okrog še nekaj časa razveseljevalenasmeh Slikce pa tukaj
Majdag9. 05. 2019
7.5...Peš od doma, pa ne čez grabne, čez Pejco sem šla. Sneg je že na Skavarjevem rovtu. Z višino ga je vedno več. Pobočje Š.V je na debelo obloženo s snegom. Ponekod je spihan in zemlja zjutraj pomrznjena. Narcis sem videla bolj malo, le pred Črnim vrhom pod skopnelim snegom. Razgledi na vrhu krasni, luštno potepanje.nasmeh

zlatica11. 05. 2019
Majda, pravo popotovanje si imela, od zelenih površin, zasneženih grebenov, do lepih narcis, krasnih pogledov na gore, skratka super raznoliko hribolazenje. In kako si dobro določila vrhove gora! Prav občudujem te, da vse to gorsko lepoto tako dobro poznaš oz. znaš določiti. Zato vedno rada prebiram tvoje zgodbe in se naslanjam na lepih fotografijah. nasmeh
Majdag12. 05. 2019
Zlatica hvala, te konce še kar nekam, Bohinjske pa ne, jih najbolje opiše Ločanka in še kakšen..nasmeh
Jusk15. 02. 2020
Ker ima Ukova trenutno zelo malo vode ponikne nekje na sredini 7grabnov,tako da je spodnji del grape popolnoma suh. Prečenja potoka brez težav..od Črnega vrha proti Španovem vrhu pa zelo poledenela pot,previdno! Za dobro krožno pot priporočam povratek do Pristave in po Gajškovi poti. Lpnasmeh
Majdag8. 05. 2020
Heinz, pot se je močno spremenila. Zaradi novih vlak so stezice izginile. Tudi sama struga- soteska je drugačna. Manj je vode in več skal. Tudi podrtega drevja ne manjka. Divjina nad Jesenicami.
nasmehnasmeh
Jusk8. 11. 2020
po povratku z družbo nazaj iz Jelenkamna,sem se odločil da skočim še sem gor,časa do povratka nazaj do teme je bilo dovoljnasmeh šel sem pa iz Murove po Rudni poti mimo Zg.Pejc,od Skavarjevega rovta pa po tej opisani poti. Na vrhu ujamem še zadnje današnje sončne žarkenasmeh pot proti vrhu Španovega vrha zelo blatna,v senčnih legah se je še ob 4h popoldne držala slana..ampak tudi lepi razgledi vsenaokolinasmeh
Jusk28. 11. 2020
danes pa po 7grabnih na Španovga,po grabnu je lepo prehodno,vode je malo.. naprej od Skavarjevega rovta pa po nemarkiranih poteh in planinah tam okoli.. Španov vrh ni več blaten kot nekaj časa nazaj,vse je pomrznjeno. Nazaj do Ukove pa čez Lenčkov špik in Dole,vsa pot je brez posebnosti in normalno prehodna. Lp