Zali Log - Blegoš (čez Potok)

Izhodišče: Zali Log (522 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,2059°N / 14,1109°E
Cilj: Blegoš (1562 m)
Ime poti: čez Potok
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

a) Najprej se zapeljemo v Škofjo Loko, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Železnikom in naprej proti Zalemu Logu. Kakih 100 m pred Zalim Logom, bomo prišli do križišča, kjer se v levo odcepi cesta proti Davči. Tu zavijemo levo, prečimo most preko reke Selške Sore in parkiramo na primernem prostoru ob transformatorju.
b) Do izhodišča lahko pridemo tudi iz smeri Tolmina. V tem primeru se najprej zapeljemo v Podbrdo, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Železnikom. V prvem križišču za Zalim Logom zavijemo desno in nato parkiramo na primernem prostoru ob transformatorju.

Na bližnjem kozolcu ob transformatorju opazimo oznake za Blegoš, ki nas usmerijo na cesto ob kateri smo parkirali. Cesta se sprva zložno vzpenja ob reki Davči ter nas naprej vodi skozi zaselek Zalega Loga. V drugem delu zaselka pridemo na nekoliko večje križišče, kjer se v desno odcepi cesta proti Davči, smučišču Cerkno in Cerknemu, mi pa nadaljujemo naravnost preko mostu do spomenika NOB. Pri spomeniku se pod električno napeljavo rahlo v desno odcepi markiran kolovoz (odcep je neoznačen), ki vodi na Blegoš (naravnost po cesti Blegoš čez Črni Kal).
Kolovoz se najprej vzpne vzporedno s cesto, nato pa zavije v desno, kjer se nato prečno vzpenja skozi gozd. Višje se kolovoz, ki ima nekaj razpotij (sledimo redkim markacijam) položi in nas pripelje na strma ter za kratek čas tudi razgledna pobočja (pogled na Ratitovec). Po nekaj minutah lahkotne hoje se kolovoz ponovno strmeje vzpne ter nas na vrhu vzpona pripelje do asfaltne ceste. Ko stopimo na cesto nadaljujemo naravnost, mi pa po nekaj minutah nadaljnje hoje prispemo do nekaj hiš v vasi Potok. Sredi vasi je manjše križišče, kjer nadaljujemo po desni cesti v smeri Blegoša in Črnega Kala. Le malo višje, pa prispemo na naslednje križišče, kjer piše Blegoš levo in naravnost. Tokrat nadaljujemo naravnost v smeri pešpoti na Blegoš (levo Blegoš dostop do Črnega Kala z avtomobilom), a vzpon še nekaj časa nadaljujemo po asfaltni cesti. Po nekaj minutah nadaljnje cesta zavije ostro v desno, na začetku omenjenega ovinka pa se nadaljuje krat asfaltne ceste tudi naravnost. Tu nadaljujemo naravnost ter vzpon nadaljujemo ob žuborečem potoku, katerega kmalu dosežemo tudi njegov izvir.
Ob izviru (v času visokega vodostaja je izvir višje) zapustimo asfaltno cesto in vzpon nadaljujemo po slabši makadamski cesti, ki se naprej vzpenja po dnu hudourniškega grabna. Višje prečimo nekoliko širšo cesto, mi pa po njej hodimo le še nekaj minut, saj nas nato oznake za Blegoš usmerijo levo na kolovoz, ki se naprej vzpenja ob stranski dolini. Tudi kolovoz kmalu zapustimo saj nas markacije povedejo levo v strnjen gozd skozi katerega se nato vzpenjamo po slabše uhojeni stezici. Slabo vidna steza se zmerno do občasno strmo vzpenja skozi strnjen gozd, a če se ves čas držimo nekakšne dolinice ne moremo zaiti s prave poti, saj se ta ves čas vzpenja ob njej. Višje prečimo gozdno cesto, mi pa se le malo višje priključi precej bolj uhojeni poti, ki vodi od Črnega Kala proti Koči na Blegošu. Tu nadaljujemo desno ter v nekaj minutah prispemo do omenjene planinske koče.
Od koče na Blegošu nadaljujemo po sprva zložni poti, ki se vzpne čez razgledno travnato pobočje. Pot se kmalu začne strmeje vzpenjati in nas pripelje ob rob gozda, kjer se nato vzpenja po ozkem neporaščenem pasu. Strmina kmalu popusti in pot nas pripelje na razgleden greben Blegoša, po katerem se v nekaj minutah povzpnemo na vrh.

Ob poti: Potok (830m), Koča na Blegošu (1391m)
Zali Log - blegos1 Zali Log - blegos2 Zali Log - blegos3 Zali Log - blegos4 Zali Log - blegos5 Zali Log - blegos6 Zali Log - blegos7 Zali Log - blegos8 Zali Log - blegos9 Zali Log - blegos10 Zali Log - blegos11 Zali Log - blegos12 Zali Log - blegos13 Zali Log - blegos14 Zali Log - blegos15 Zali Log - blegos16 Zali Log - blegos17 Zali Log - blegos18 Zali Log - blegos19 Zali Log - blegos20 Zali Log - blegos21 Zali Log - blegos22 Zali Log - blegos23 Zali Log - blegos24 Zali Log - blegos25 Zali Log - blegos26 Zali Log - blegos27 Zali Log - blegos28 Zali Log - blegos29 Zali Log - blegos30 Zali Log - blegos31 Zali Log - blegos32 Zali Log - blegos33 Zali Log - blegos34 Zali Log - blegos35 Zali Log - blegos36 Zali Log - blegos37 Zali Log - blegos38 Zali Log - blegos39 Zali Log - blegos40 Zali Log - blegos41 Zali Log - blegos42 Zali Log - blegos43 Zali Log - blegos44 Zali Log - blegos45 Zali Log - blegos46 Zali Log - blegos47 Zali Log - blegos48 Zali Log - blegos49 Zali Log - blegos50 Zali Log - blegos51 Zali Log - blegos52 Zali Log - blegos53 Zali Log - blegos54 Zali Log - blegos55 Zali Log - blegos56 Zali Log - blegos57 Zali Log - blegos58 Zali Log - blegos59 Zali Log - blegos60 Zali Log - blegos61 Zali Log - blegos62 Zali Log - blegos63 Zali Log - blegos64 Zali Log - blegos65
Diskusija o izletu Zali Log - Blegoš (čez Potok)