gorovja / Julijske AlpeKanjavec (Zahodni vrh) / Zadnjica - Kanjavec (Zahodni vrh)

Zadnjica - Kanjavec (Zahodni vrh) (čez Prehodavce)

Izhodišče: Zadnjica (650 m)
Cilj: Kanjavec (Zahodni vrh) (2569 m)
Ime poti: čez Prehodavce
Zahtevnost: lahka označena pot, lahka neoznačena steza
Višinska razlika: 1919 m
Višinska razlika po poti: 1960 m
Zemljevid: Triglav 1:25.000

Iz Kranjske Gore se čez prelaz Vršič peljemo proti Bovcu ali obratno, a le do 50. serpentine vršiške oz. Ruske ceste (v bližini vasi Trenta). Tu zavijemo na stransko cesto, ob kateri nato pa nekaj 100 metrih parkiramo na parkirišču ob cesti.

S parkirišča nadaljujemo po cesti, le ta pa nas mimo nekaj hiš (predvsem vikendi) v približno 15 minutah pripelje do mesta, kjer se cesta razcepi na dva dela (ob križišču je bilo nekoč parkirišče, danes pa je parkiranje prepovedano).
Nadaljujemo po spodnji desni cesti (po zgornji cesti prispemo do tovorne žičnice, ki pelje na Pogačnikov dom) v smeri Doliča, Luknje in Prehodavcev. Sprva zložni cesti, ki nas vodi čez razgledne travnike, višje pa skozi gozd, sledimo skoraj do njenega konca, oz. točneje do označenega razpotja, kjer se v desno odcepi markirana pešpot proti Prehodavcem (do sem potrebujemo približno 1 uro).
Z razpotja na predelu imenovanem Utro nadaljujemo desno (naravnost Luknja, Triglav in Dolič), kjer najprej prečimo deloma že porasla prodišča in nekaj hudournikov. Po nekajminutnem prečenju z nekaj krajšimi vzponi in spusti prispemo do začetka Zadnjiškega dola. Tu se pot prične zmerno vzpenjati po desni strani doline. Višje pot zavije še nekoliko bolj v desno, kjer nas prehodno popelje v gozd, nato pa se vrne v bolj kamnit svet. Pot naprej nas pripelje do studenčka, ob katerem se nahaja manjša klop, na kateri si lahko odpočijemo. V nadaljevanju se pot še nekaj časa zmerno do strmo vzpenja ter postopoma preide na melišča pod Zadnjiškim Ozebnikom. Ob pogledu na bližnja ostenja okoliških vrhov, se nato vzpnemo na sedlo Čez Dol, kjer se pot položi in razcepi na dva dela.
Na omenjenem razpotju nadaljujemo levo v smeri Zasavske koče na Prehodavcih (naravnost Trenta) ter se v nadaljevanju vzpnemo po poti, ki se nadaljuje čez precej strmo in mestoma izpostavljeno pobočje. Tej nekoliko ožji poti, nato sledimo do bližnjega razpotja, kjer se priključimo mulatjeri iz Trente.
(Če se nam zdi kratek nekoliko izpostavljen del prenevaren, lahko do omenjenega razpotja pridemo tudi po nekoliko daljši poti. V tem primeru na prejšnjem razpotju nadaljujemo naravnost v smeri Trente in nato nekoliko naprej levo v smeri Prehodavcev).
Na omenjenem razpotju nadaljujemo naravnost ter se v nadaljevanju vzpenjamo po široki mulatjeri, katera preči strma in prepadna pobočja. Med vzponom čez prepadno pobočje bomo na levi strani opazili manjšo "kapelico" (kip Marije z Jezusom). V nadaljevanju postane pobočje po katerem poteka pot manj strmo ter vse bolj razgledno. Višje nas dobro ohranjena mulatjera vodi čez še nekoliko manj strmo pobočje Zelene grive, nad njo pa postane pobočje spet bolj strmo. Sledi nekaj krajših strmih delov, nato pa se pot in prav tako pobočje položita. Nekoliko nad neizrazito prelomnico prispemo na označeno razpotje, kjer nadaljujemo levo (desno Lepo oz. Veliko špičje - pot Stanka Kosa, naravnost Koča pri Triglavskih jezerih) proti bližnji Zasavski koči na Prehodavcih. Pot naprej nas vodi po širokem in razglednem grebenu, le ta pa nas mimo zimskega bivaka v nekaj minutah pripelje do Zasavske koče.
Od Zasavske koče se spustimo za nekaj 10 korakov do bližnjega zimskega bivaka, od tam pa nadaljujemo levo navzdol (naravnost Zadnjica, greben Špičja in Koča pri Triglavskih jezerih, do slednje lahko prispemo tudi če nadaljujemo levo) v smeri lažje poti proti Koči na Doliču. V nekaj minutah se spustimo do Rjavega jezera, od koder nadaljujemo naravnost navzgor proti Hribaricam (desno Zeleno jezero in Koča pri Triglavskih jezerih). Pot, ki se nadaljuje pod melišči Poprovca, se v nadaljevanju prečno vzpenja proti desni. Nekoliko višje se priključimo še poti od Zelenega jezera oz. Koče pri Triglavskih jezerih. Naprej se še nekaj časa vzpenjamo proti prevalu Hribarice, nam pa se še preden se pot položi z desne priključi pot s prevala Vrata. Sledi še nekaj minut vzpona, nato pa se pot položi na planoti Hribaric (preval Hribarice se nahaja še nekoliko naprej).
Na delu, kjer se pot položi, pa prispemo na manj opazno razpotje, kjer zapustimo pot, ki vodi proti Doliču in dalje proti Triglavu in vzpon nadaljujemo levo v smeri Kanjavca. Pot naprej nas pripelje v manjšo in razmeroma strmo dolinico, katera se nahaja med obema vrhovoma Kanjavca. Vse bolj razgledna pot, ki se nadaljuje po že omenjeni dolinici, pa se višje položi in nas pripelje na sedlo med zahodnim in vzhodnim vrhom Kanjavca.
Na sedlu med obema vrhovoma zapustimo označeno pot in se usmerimo levo in sledi samo še kratek vzpon do zahodnega vrha Kanjavca.

Ob poti: Čez Dol (1632m), Zasavska koča na Prehodavcih (2071m), Rjavo jezero (2006m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Teme (Hribarice), Poprovec
Zadnjica - kanjavec_zahodni_vrh87
Zadnjica - kanjavec_zahodni_vrh88
Zadnjica - kanjavec_zahodni_vrh89
Diskusija o izletu Zadnjica - Kanjavec (Zahodni vrh) (čez Prehodavce)
SuzanaM
5.9.2015
Zahodni vrh Kanjavca je veliko manj obiskan ob svojega vzhodnega soseda, ponuja pa neokrnjene razglede proti zahodu. Vsekakor se splača povzpeti nanj.

Sicer pa vzpona na Kanjavec ne bi označila kot lahkega. Več v opisu:

5.9.2015
Ali prečenje od Poprovca do Kanjavca: https://picasaweb.google.com/114400986607884783562/KanjavecPoprovecDebeliVrh#6167613399420214610