gorovja / Zasavsko - Posavsko hribovje in DolenjskaDom na Mirni gori / Vrčice - Dom na Mirni gori

Vrčice - Dom na Mirni gori (čez Planino)

Izhodišče: Vrčice (481 m)
Cilj: Dom na Mirni gori (1000 m)
Ime poti: čez Planino
Zemljevid: Dolenjska - Gorjanci, Kočevski Rog 1:50.000

a) Z avtoceste Ljubljana - Brežice, se usmerimo na izvoz Ivančna Gorica, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Črnomlja. Za Črmošnjicami, se cesta še kratek čas vzpenja, nato pa se prične strmeje spuščati ter nas pripelje v vas Vrčice, kjer parkiramo na velikem makadamskem parkirišču v bližini tamkajšnje gostilne.
b) Z avtoceste Brežice - Ljubljana, se usmerimo na izvoz Novo mesto, nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Dolenjskih Toplic ter Podturna pri Dolenjskih Toplicah. V Podturnu se priključimo glavni cesti Ivančna Gorica - Črnomelj, mi pa ji sledimo levo v smeri Črnomlja. Za Črmošnjicami, se cesta še kratek čas vzpenja, nato pa se prične strmeje spuščati ter nas pripelje v vas Vrčice, kjer parkiramo na velikem makadamskem parkirišču v bližini tamkajšnje gostilne.
c) Iz Bele krajine se najprej zapeljemo v Semič, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Črmošnjicam in Soteski. Še preden se cesta prične spuščati, pa prispemo v Vrčice, kjer na velikem makadamskem parkirišču ob bližnji gostilni parkiramo.

S parkirišča se usmerimo na makadamsko cesto v smeri Kleča, Planine in Mirne gore. Makadamska cesta se hitro spusti do cerkve sv. Martina, pred katero stopimo na asfaltno cesto, ki vodi na Mirno goro, mi pa ji sledimo v desno. Cesta nas sprva vodi mimo nekaj hiš, nato pa preide v gozd, kjer se prične strmeje vzpenjati. Le malo za tem, ko se asfalt konča, pa prispemo na označeno križišče, kjer nadaljujemo po desni cesti (levo dostop na Mirno goro z avtomobilom), na njo pa nas usmerjajo tudi planinske smerne table. Naprej se nekaj časa vzpenjamo po makadamski cesti, nato jo markirana pot za nekaj časa zapusti ter se pri spominski plošči oz. kamnu vrne nanjo. Vzpon nadaljujemo po cesti, le ta pa se postopoma položi in nas iz gozda pripelje na manj porasel predel imenovan Kleč.
Tu nas pot vodi mimo bližnje lovske hiše Kleč in ruševin nekdanje cerkvice, do naslednjega križišča.
Na križišču, ob katerem so številne smerne table, izberemo levo pot (desno Mirna gora čez Škrilj), ki se nadaljuje po rahlo vzpenjajoči makadamski cesti. Cesta se nato povsem položi in nas v nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje do cerkve svetega Ilije.
Od cerkve še kratek čas nadaljujemo po cesti, nato pa prispemo do številnih tabel in oznak. Nadaljujemo v smeri Mirne gore ter pot nadaljujemo po gozdni učni poti, ki nas vodi mimo nekaj hiš. Nad hišami nas poti vodi še mimo opuščenega korita z vodo, nato pa postopoma preide v gozd, skozi katerega se zmerno do občasno strmo vzpenja. Dobro označena pot, ob kateri so številne učne table, pa višje zavije rahlo v desno ter nas pripelje do planinskega Doma na Mirni gori.

Ob poti: Kleč (645m), Sveti Lija (Planina) (747m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Mirna gora
Vrčice - dom_na_mirni_gori1 Vrčice - dom_na_mirni_gori2 Vrčice - dom_na_mirni_gori3 Vrčice - dom_na_mirni_gori4 Vrčice - dom_na_mirni_gori5 Vrčice - dom_na_mirni_gori6 Vrčice - dom_na_mirni_gori7 Vrčice - dom_na_mirni_gori8 Vrčice - dom_na_mirni_gori9 Vrčice - dom_na_mirni_gori10 Vrčice - dom_na_mirni_gori11 Vrčice - dom_na_mirni_gori12 Vrčice - dom_na_mirni_gori13 Vrčice - dom_na_mirni_gori14 Vrčice - dom_na_mirni_gori15 Vrčice - dom_na_mirni_gori16 Vrčice - dom_na_mirni_gori17 Vrčice - dom_na_mirni_gori18 Vrčice - dom_na_mirni_gori19 Vrčice - dom_na_mirni_gori20 Vrčice - dom_na_mirni_gori21 Vrčice - dom_na_mirni_gori22 Vrčice - dom_na_mirni_gori23 Vrčice - dom_na_mirni_gori24 Vrčice - dom_na_mirni_gori25 Vrčice - dom_na_mirni_gori26 Vrčice - dom_na_mirni_gori27 Vrčice - dom_na_mirni_gori28 Vrčice - dom_na_mirni_gori29 Vrčice - dom_na_mirni_gori30 Vrčice - dom_na_mirni_gori31 Vrčice - dom_na_mirni_gori32 Vrčice - dom_na_mirni_gori33 Vrčice - dom_na_mirni_gori34 Vrčice - dom_na_mirni_gori35 Vrčice - dom_na_mirni_gori36 Vrčice - dom_na_mirni_gori37 Vrčice - dom_na_mirni_gori38 Vrčice - dom_na_mirni_gori39 Vrčice - dom_na_mirni_gori40 Vrčice - dom_na_mirni_gori41 Vrčice - dom_na_mirni_gori42 Vrčice - dom_na_mirni_gori43 Vrčice - dom_na_mirni_gori44 Vrčice - dom_na_mirni_gori45 Vrčice - dom_na_mirni_gori46 Vrčice - dom_na_mirni_gori47
Diskusija o izletu Vrčice - Dom na Mirni gori (čez Planino)
Kokta
8.4.2012
Res lepa pot, sploh od Planine naprej po učni poti. No danes je nasulo snega kar fino. Pot je delovala res pravljično. V koči fajn kuhinja in postrežba.Vse pohvale. Toplo priporočam obisk teh koncev.
marinka67
18.8.2014
Dom na Mirni gori si pa zasluži 5+. Zabaven in nasmejan oskrbnik ter enako kuharica (oskrbnica), ki je poskrbela tudi za "ženske" zadeve na WC-ju. Hrana pa itak odlična!
Tudi zelo lepa, skoraj kičasta učna pot.velik nasmeh
Skratka, prekrasen delček Bele krajine, škoda, da smo čisto z drugega konca SLO.