gorovja / Kamniško Savinjske AlpeDom na Čreti / Vransko - Dom na Čreti

Vransko - Dom na Čreti

Izhodišče: Vransko (340 m)
Cilj: Dom na Čreti (870 m)
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Zemljevid: Zgornja Savinjska dolina 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Celje se usmerimo na izvoz Vransko. Z vožnjo nadaljujemo po stari cesti v smeri Ljubljane, a le do mesta, kjer se desno odcepi cesta proti Vranskem. Parkiramo na začetku vasi, kjer je ob pokopališču urejeno veliko parkirišče.

S parkirišča nadaljujemo proti centru vasi do cerkve, kjer je križišče. Nadaljujemo po desni strani cerkve, kjer opazimo planinske oznake za Čreto. Dobro označena pot nas skozi vas in preko mostu kmalu pripelje do zadnje hiše v vasi. Tu nadaljujemo desno na peš pot, ki se vzpne mimo križa in gre nato v gozd. Ko prehodimo ta krajši vzpon pa nas pot kmalu ponovno pripelje na cesto. Nadaljujemo navzgor in v križiščih nadaljujemo v smeri Črete. Ko pridemo do naslednjega križa ob katerem so kažipoti zapustimo cesto in se usmerimo na peš pot, ki sprva preči travnik, nato pa se preko stopnic spusti v gozd. Po krajšem spustu pridemo do roba strmega potoka, ob katerem se s pomočjo stopnic vzpnemo in nato preko mostička prečimo sotesko potoka. Strmina pobočij nato popusti in pot se nadaljuje v prečnem vzponu skozi gozd. Nekoliko višje nas pot pripelje do naslednjega zaselka, za katerim stopimo na makadamsko cesto. Po nekaj minutah hoje po cesti, ki ima nekaj manjših razpotij (dobro označeno) se le ta spremeni v kolovoz. Kolovoz se nato strmeje vzpne in preči hudourniško grapo. Sledi prečni vzpon in pot nas kmalu pripelje do naslednje hiše ob kateri je kapelica. Pot ponovno nadaljujemo po cesti navzgor, katero pa po nekaj minutah zapustimo. Markacije nas namreč usmerijo ostro desno v smrekov gozd. Po nekaj minutah strmina popusti in pot nas pripelje na cesto, kjer nadaljujemo desno. Po kratki hoji po cesti pa se levo navzgor odcepi kolovoz, ki nas v dveh minutah pripelje do doma na Čreti.
Od doma pa se lahko sprehodimo do dveh cerkva, ki sta oddaljeni pet oziroma deset minut.

Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Vransko - dom_na_creti1 Vransko - dom_na_creti2 Vransko - dom_na_creti3 Vransko - dom_na_creti4 Vransko - dom_na_creti5 Vransko - dom_na_creti6 Vransko - dom_na_creti7 Vransko - dom_na_creti8 Vransko - dom_na_creti9 Vransko - dom_na_creti10 Vransko - dom_na_creti11 Vransko - dom_na_creti12 Vransko - dom_na_creti13 Vransko - dom_na_creti14 Vransko - dom_na_creti15 Vransko - dom_na_creti16 Vransko - dom_na_creti17 Vransko - dom_na_creti18
Diskusija o izletu Vransko - Dom na Čreti ()
lubi
26.5.2008
Dan mladosti sva popestrila s "trekingom" po gozdovih in vrhovih nad Vranskim. Tolsti Vrh in Sv. Jošt sta lepa izbira za celodnevni izlet. Na vsakem koraku spomini na preteklost: spomenik NOB, angleške barake, zgodbe iz obdobja partizanščine iz prve roke - srečala sva namreč enega od še živečih borcev, ki z žarom in ponosom oživlja polpreteklo zgodovino. Čast in slava padlim.
Najpomembnejše - štruklji v planinskem domu. Kaj vse je v nadevu, ne bom izdala. Splača se potruditi navzgor.Od lanskega leta ima koča nova oskrbnika. Pravi ljudje na pravem mestu. Obiščite jih in lepo se imejte.
Nadka

valma
12.9.2010
Danes smo se prvič odpravili na daljšo pot, z devet mesečno hčerjo v nahrbtniku.Preživeli smo čudovito nedeljo; slikovita pot, prijetno vreme, na vrhu v domu pa okusna zelenjavna juha, ki še posebej tekne če jo postrežejo prijazni oskrbniki.Zares lepa izletniška točka.nasmeh