gorovja / JablanicaGolem Korab / Maja e Korabit / Vojaška karavla - Golem Korab / Maja e Korabit

Vojaška karavla - Golem Korab / Maja e Korabit

Izhodišče: Vojaška karavla (1473 m)
Cilj: Golem Korab / Maja e Korabit (2764 m)
Zemljevid:
Avtor: navrhu

Naj podrobno opišem pot, tako da bo lažje za tiste, ki boste šli na isti izlet. Od jeza na Mavrovskem jezeru - Makedonija (Mavrovski Anovi) kjer je tudi križišče, se peljemo v smeri Debar. Ko boste v desnem ovinku na levi strani videli gostilno, se peljete še nekaj 100 metrov, dokler na desni ne zagledate mostu. Tu zavijte desno in zapeljite čez ta most. Od jezu (Mavrovski Anovi) do mostu je 8 km. Nato se kmalu začne makadam in ker je cesta zelo slaba, boste za to pot porabili kar več kot 30 minut. Od mostu do policijske postaje, ali boljše rečeno policijske pisarne, je 10 km vožnje. Mi smo se tu ustavili, policist je prišel iz postaje in dejali smo mu, da imamo namen iti na Golem Korab ter ga zaprosili za izdajo dovoljenja. Dejal nam je, da dovoljenja ne potrebujemo ter da lahko nadaljujemo pot ter nam povedal, kako pridemo do izhodišča. Od policijske postaje se peljete še 1 km, nakar zavijete levo in se peljete še 2 km, nakar pridete do zapuščene vojaške karavle, kjer lahko brez problema parkirate svoje avto.

Z izhodišča pri zapuščeni vojaški karavli na višini 1.473 m smo krenili ob 09:30 uri. Tu moram opozoriti, da pot od izhodišča sploh ni označena. Zato napotek; od karavle, kjer smo parkirali vozilo, pojdite v hrib (v smeri zahoda) in po nekaj metrih hoje v hrib boste prišli do makadamske ceste. Po njej hodite do naslednjega levega ovinka in tam boste našli prvo markacijo. Od karavle do prve markacije je samo 100 metrov, torej brez panike. Od tu naprej je markacij ogromno, tako da se ne morete izgubiti. Prvi, kratek del poti, vodi skozi gozd, nato pa je pred vami le še travnik, torej brez možnosti za senco. To upoštevajte in vzemite s seboj dovolj vode, pokrivalo, kremo za sončenje ipd. Na poti smo si lahko ogledovali prečudovito pokrajino, srečali smo dve kači, nekaj pastirjev, ovce in ovčarske pse, vendar je vse šlo brez problemov. Za pot od izhodišča do vrha smo potrebovali 3 ure in 50 minut.
Z vrha so se odpirali čudoviti pogledi proti Albaniji, Kosovu in Makedoniji. Potrebno je povedati, da je Golem Korab mejna gora in smo tako obiskali naenkrat najvišjo goro Makedonije in Albanije. Na vrhu se nam je pridružil še pastir, po narodnosti Albanec, ki pa je govoril makedonsko-srbsko-hrvaško in smo se zapletli v krajši in zanimiv pogovor. Spust je potekal po isti poti in zanj smo potrebovali 2 uri in 45 minut ter tako prispeli na izhodišče ob 17:00 uri.

Priporočamo: podobni izleti,
Vojaška karavla - golem_korab___maja_e_korabit78
Vojaška karavla - golem_korab___maja_e_korabit79
Vojaška karavla - golem_korab___maja_e_korabit80
Diskusija o izletu Vojaška karavla - Golem Korab / Maja e Korabit ()
Johny77
29.11.2010
a niso včasih rekl titov vrh ??
atoamac
Titov vrh je en, Veliki Korab pa drugi ekstrem šarplaninske verige. Glej http://en.wikipedia.org/wiki/Mountains_of_the_Republic_of_Macedonia
sjevnika
30.11.2010
Koliko takih kot na sliki 33 pa ste videli?eek
navrhu
1.12.2010
2-3
juki
Že kar nekaj časa želim osvojiti Korab, ali je pot v redu označena? In ali je varna.
navrhu
2.12.2010
Da, da, da. V Sloveniji ni tako dobro označene planinske poti, kot je pot na Golem Korab. Na Golem Korab lahko varno pride vsak, ki ima kondicije za hojo nekaj ur. Najlažje ga je primerjati z Veliko Planino (trava, grmovje, nobenih prepadov...)
atoamac
Zgodovina nas uči, da se "osvajalcev" tam doli srdito branijo, so pa neverjetno gostoljubni do gostov.
juki
2.12.2010
Hvala za odgovor, delala bom na temu, da ga naslednje leto osvojimo. Glede gostoljubnosti lahko povem da drži, saj sem živela pod Popovo Šapko 12 let.
Damijan
19.2.2011
Zgleda "izi-bizi", pa je samo 100m nižji od Triglava.
skobi
26.9.2012
Pozdravljen!
Zanima me, če se da priti z terencem še višje oz. bližje, po slikah sodeč menda ja. Gremo na Korab letos sredi novembra (seveda, če ne bo snega!), pa bo že kratek dan in ne bi radi reskirili nočnega pohoda!
andrej.bg
26.9.2012
Glede na to, da še posebno ob lepih razgledih, gre za celodnevno turo, bi prav prišle kakšne izkušnje glede prenočišča..
yogo
2.8.2013
Dolgo sem po netu iskal poceni prenočišče na Mavrovem pa ga nisem našel. Na našo srečo pa je oskrbnik hiše Konak na Popovi šapki, kjer smo prespali, uredil tudi bivanje v hotelu od firme ELEM. Cena Mavrovo 25 eur na sobo za spanje. Cena Popova šapka 11 eur polpenzion.
Drugače pa hočejo okoli Mavrovega od 30 do 60 eur na oseboeek.
Cesta prevozna do Pobede, sicer luknjasta ampak gre tudi z navadnim avtom.
Kač nismo videli, bilo pa je delno oblačno, spodaj vroče, proti vrhu pa je veter kar ohladil ozračje.
Snega je bilo 19.7. še kar nekaj vendar se mu da izogniti.
Na poti smo srečali tri Albanske pastirje z ovcami, z mlajšim fantom smo spregovorili celo nekaj Angleških besed.
Priporočam.
grajena
28.5.2014
POZOR!
Omenjen opis ni realen, morda izmišljen? Morda gre za norčevanje? Če sledite temu opisu pridete v drugo dolino, kilometri se ne ujemajo, levo-desno smeri prav tako ne. Predlagam izbris oglasa in preverit ostale oglase uporabnika.
Moj nasvet iz Mavrovega po 6km skrenite desno čez most za ''manastir'' - gostilna, ki jo avtor opisuje je naprej, in te pripelje v drugo dolino. Nato se držite glavne ceste po dolini. Po policijski stavbi tretje križišče zavijte 150° navzgor, kjer se začne zelo slaba cesta do karavle. Varno pot med mnogimi kačami, medvedi in ilegalci.
majdicst
21.7.2014
Napis 4,5 ur na karavli je kar realna ocena. Za manj moraš hoditi precej hitro, čeprav se da priti tudi v 3 urah in 15 minut - tako nam je vsaj zatrjeval naš lokalni vodič. Seveda pa je odvisno tudi od velikosti skupine. Večja je, dlje traja.

Pot sama je prijetna, morda bi le dodal, da imaš po poti kar nekajkrat možnost napolniti "čutarico", tako, da ni treba ravno nositi ogromne zaloge vode s seboj. Sredi poti je kar dolg odsek hoje po ravnem (oziroma celo nekoliko navzdol, saj izugubiš okrog 60 višinskih metrov), s fantastičnimi razgledi na jug.

Ob sestopu lahko zgornji del do ostankov pastirskega stanu (slika 52) nekoliko prilagodiš in greš nekaj časa po grebenu v splošni smeri na jug in se šele nato naravnost pa strmini spustiš v dolinico, ki vodi do ruševin. Je pa praviloma potrebno po tej poti prečkati snežišče pad grebenom.

Prejšnji teden na tej poti nismo srečali nobene kače, le nekaj tropov ovc s pastirji (dvo in štiri nožnimi), pa prav nobenega drugega pohodnika. Prav tako nismo videli nobenega medveda ali ilegalca ... nasmeh