Hribi.net
Hribi.netSlovenski splet
Registracija Navodila
uporabnik: geslo:  avtoprijava 
English Hrvatski Seznam gora Iskanje izletov
gorovja / KaravankeGonžarjeva peč / Vinska Gora - Gonžarjeva peč
  

Vinska Gora - Gonžarjeva peč (plezalna pot)

 
Izhodišče: Vinska Gora (450 m)
Izhodišče Širina/Dolžina: 46,3485°N / 15,1731°E
Cilj: Gonžarjeva peč (575 m)
Ime poti: plezalna pot
Čas hoje: 0 h 30 min
Zahtevnost: izjemno zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: ni podatka
Višinska razlika: 125 m
Višinska razlika po poti: 125 m
Zemljevid:
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, dereze
Ogledov: 52989
Ocena: 8 glasov
Število slik: 38
Število komentarjev: 128
Dostop do izhodišča:

Z avtoceste Ljubljana - Maribor se usmerimo na izvoz Žalec, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Velenju. Še pred Velenjem, pa zapustimo glavno cesto, saj nas oznake za Vinsko Goro usmerijo desno na lokalno cesto, le ta pa nas že po nekaj metrih pripelje do naslednjega križišča. Tu nadaljujemo levo v smeri cerkve sv. Janeza Krstnika, mi pa vzpenjajoči cesti sledimo do parkirišča, ob že omenjeni cerkvi.

Opis poti:

Od parkirišča pri cerkvi nadaljujemo po asfaltirani cesti ter v križišču nadaljujemo levo. Po nekaj deset metrih nas markacije usmerijo levo navzgor na ožjo cesto. Kasneje se cesta rahlo spusti, mi pa nato kmalu nadaljujemo desno v gozd. Sledi prečenje po ozki stezici skozi gozd, ki nas hitro pripelje do razpotja pod Gonžarjevo pečjo. Levo vodi lahka pot na Gonžarjevo peč, mi pa nadaljujemo desno kjer je začetek zavarovane plezalne poti.
Plezalna pot je narejena po vzoru plezalnih poti iz tujine in je prva tako zahtevna pot v Sloveniji. Po avstrijski lestvici, ki je najpogosteje uporabljena za ocenjevanje težavnosti tovrstnih plezalnih poti je ocenjena s težavnostno stopnjo D/E.
Pri vstopu v plezalni del poti se obvezno opremimo s samovarovalnim kompletom ter čelado, priporočljiva pa je tudi uporaba plezalnih rokavic.
V začetku plezalnega dela se pot zelo strmo vzpne ob jeklenici in hitro smo pred najzahtevnejšim delom poti. Tu nas pot vodi čez gladke pokončne plošče, kjer je zelo malo naravnih oprimkov in je zato potrebno imeti veliko moči v rokah.
Pot nato postane nekoliko manj zahtevna in ob nekoliko lažjem plezanju kmalu dosežemo vpisno skrinjico, ki se nahaja ob poti. Od tu sledi še zaključni zelo strm vzpon, ki je ocenjen s težavnostno stopnjo D.
Na vrhu nas nato nagradi lep razgled na Vinsko Goro ter okoliške hribe.
Sestopimo po lažji poti, ki steno obide po zahodni strani.

zemljevid poti
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Radojč (1 h), Ramšakov vrh (1 h 30 min)
Priporočamo: podobni izleti, izleti z istim izhodiščem, izleti z istim ciljem
Dodaj v:    facebook    Twitter    myspace    Digg    delicious    reddit
Slike:
Vinska Gora - gonzarjeva_pec1
Vinska Gora - gonzarjeva_pec2
Vinska Gora - gonzarjeva_pec3
Vinska Gora - gonzarjeva_pec4
Vinska Gora - gonzarjeva_pec5
Vinska Gora - gonzarjeva_pec6
Vinska Gora - gonzarjeva_pec7
Vinska Gora - gonzarjeva_pec8
Vinska Gora - gonzarjeva_pec9
Vinska Gora - gonzarjeva_pec10
Vinska Gora - gonzarjeva_pec11
Vinska Gora - gonzarjeva_pec12
Vinska Gora - gonzarjeva_pec13
Vinska Gora - gonzarjeva_pec14
Vinska Gora - gonzarjeva_pec15
Vinska Gora - gonzarjeva_pec16
Vinska Gora - gonzarjeva_pec17
Vinska Gora - gonzarjeva_pec18
Vinska Gora - gonzarjeva_pec19
Vinska Gora - gonzarjeva_pec20
Vinska Gora - gonzarjeva_pec21
Vinska Gora - gonzarjeva_pec22
Vinska Gora - gonzarjeva_pec23
Vinska Gora - gonzarjeva_pec24
Vinska Gora - gonzarjeva_pec25
Vinska Gora - gonzarjeva_pec26
Vinska Gora - gonzarjeva_pec27
Vinska Gora - gonzarjeva_pec28
Vinska Gora - gonzarjeva_pec29
Vinska Gora - gonzarjeva_pec30
Vinska Gora - gonzarjeva_pec31
Vinska Gora - gonzarjeva_pec32
Vinska Gora - gonzarjeva_pec33
Vinska Gora - gonzarjeva_pec34
Vinska Gora - gonzarjeva_pec35
Vinska Gora - gonzarjeva_pec36
Vinska Gora - gonzarjeva_pec37
Vinska Gora - gonzarjeva_pec38
Diskusija o izletu Vinska Gora - Gonžarjeva peč (plezalna pot)
medo*     
25.4.2011
POZOR! Na plezalni poti - učni poligon za ferate - na Gonžarjevo peč so precej zrahljane zajle in osmo sidrišče po vpisni knjigi je izruvano, kamen velik kot lubenica drži gor le lepilo svedrovca.
penzionist     
25.4.2011
No ja, tisti kamen je res odstopil od stene in je nekoliko neugoden občutek it preko njega. Vsekakor tisti klin kliče po zamenjavi. Vse ostalo (zajle) jo pa čist ok in vzorno narejeno.
jurakjernej     
12.5.2011
DANES PREPLEZAL POT. POT JE ZELO ZAHTEVNA, PODOBNE PRI NAS VIŠJE V GORAH NI, TAKO, DA IZJEMNO PREVIDNO IN MOČ V ROKE,DA VAS NE PRESENETI.nasmeh
bandy     
12.5.2011
stisni tipko Caps Lock.... velike črke so prav moteče! Hvala
salvinia     
22.5.2011
Mogoče še ena informacija, ki zgoraj manjka: nad obema ključnima deloma je urejeno sidrišče.
bostjan11s     
30.8.2011
Včeraj sem preplezal pot, ki je odlična, brezhibna in res vzorno urejena.

Res pa je, da je zelo zahtevna ravno na prvem delu, saj je zelo malo oprijemališč tako, da sem skoraj že izgubil voljo ampak je bilo vredno vztrajat nasmeh

Brez pomoči jeklenice pa vseeno ni šlo nasmeh
nitram     
30.8.2011
A za take vzpone mate samo samovarovalni komplet pa čelado al še kj druzga?
geppo     
30.8.2011
Za Gonžarjevo je poleg samovarovalnega kompleta, čelade, rokavic še potrebna popkovina ( gurtna z HMS vponko, da v težkem delu počivaš in razbremeniš roke.
nitram     
30.8.2011
geppo hvala za odgovor
bostjan11s     
26.9.2011
No prejšnji teden sem spoznal še na lastni koži: brez čelade nikamor v ferate!

Na zgornjem "D" delu nad vpisno skrinjico sem na mestu, kjer je potrebno zamenjati stran plezanja (rdeča pika na skali) ob sestopu grdo spodrsnil (naredil sem prevelik korak in me je prevagalo), zgubil ravnotežje in z (čelado) glavo treščil ob skalo ter obvisel kake 3m nižje.

Zadnje čase sem vsak teden najmanj 1x na tej ferati a kljub "poznavanje terena" to ni nikakršna garancija, da si varen ali, da lahko opuščaš samovarovanje.

K sreči je bilo na koncu samo nekaj prask po rokah in napol strgana identifikacija na samovarovalnem kompletu. Brez čelade bi bilo morda drugače.

Pa moj namen ni nikogar strašit, Gonžarjeva peč je super učni poligon, sem samo opisal svojo izkušnjo.

LP
geppo     
26.9.2011
Ja, to je res pravi učni poligon za plezanje težkih ferrat. Meni je gornji del po preuredbi, ko se je izruvala tista skala, težji od spodnjega.
Lp
vanja1     
19.10.2011
Danes smo predelali tole feratico.

Moram reči "svaka čast" oblikovalcem in izvajalcem. Škoda, ker ob taki zagnanosti narava ni dala boljših pogojev. Naj bo to opomin in iztočnica za Bohinjce in Kranjskogorce, da se da, če se hoče, tudi če zgleda, da ni osnovnih pogojev.

Poligon je super, tako kot pravijo moji predhodniki, realno (sploh ob primerjavi s Skywalk-om) pa bi lahko imala eno črko nižje ocene.


Moje geslo je : ferata po severni steni čez sfingo.
VanSims     
19.10.2011
***vanja1 pravi:***: Moje geslo je : ferata po severni steni čez sfingo.

Zdajle se pa pripravi na plaz! eek mežikanje
gapo     
19.10.2011
Ta ferata bi bla lepa.
Sam.volk     
19.10.2011
Vanja 1,upam da uničevalcem narave to ne bo uspelo.Lp
neph     
19.10.2011
Vanja1, če znižaš oceno Gonžarjevi peči, potem moraš oceno znižati tudi opevani feratti v Železni Kapli... Morda pa je Skywalk premalo ocenjen mežikanje
vanja1     
19.10.2011
Mogoče res. Ste me zrajcal, da sem v temo Skywalk nalimal še sliko iz profila.
Alesko1971     
20.10.2011
Saj so ferrate fajn no, ampak Sfinga je pa slovenski spomenik, ikona, in kot taka nedotakljiva nasmeh Vanč, brez zamere.
Bojan_A     
20.10.2011
Upam da res ne bo kdo tako "pameten" da bo speljal ferato kjerkoli čez Severno Triglavsko steno.
jurakjernej     
20.10.2011
Ko gledam te vaše kometarje "zaščitniki narave" me zanima s čim bodo uničili naravo?
Poglejte si naše severne sosede Avstrijce, ki izkoristijo vsak kotiček in ga znajo tržiti ne pa mi, ko se samo pogovarjamo do dejanj pa dejansko ne pride nikoli, če pa že pa o tem potekajo negativne debate, kot sedaj.
Jaz sem za več ferat v Sloveniji, ker ne vidim v tem nič slabega.velik nasmeh
JusAvgustin     
20.10.2011
No, to je tvoje osebno mnenje, naj sedaj jaz še izrazim svoje: definitivno proti feratam, ne vidim nobenega smisla v tem, da se vlečeš čez steno za napeto zajlo, ne vidim smisla v tem, da se obešaš po klinih in skobah, ne vidim smisla v tem da vlečeš za seboj dve matičarki, predvsem pa ne vidim smisla v tem, da ob tem ko to delaš se pretvarjaš da plezaš... Sedaj pa čakam jaz na plaz, sama izjava da bi speljal ferato čez Steno je popolnoma neprimerna, da bi jo pa čez Sfingo je pa brez zamere neumna in popolnoma ne na mestu.
Sem pa prepričan, da če bi okusil konkretno brezpotje bi večina rekla feratam adijo!
Fifi     
20.10.2011
ferata je tak ko da bi pornič preko radia poslušalvelik nasmeh
VanSims     
20.10.2011
Sem enkrat že dal primerjavo: čez porniče vsi šinfajo, gledajo jih pa. Pri feratah je isto.

Ko sem bil na Mualverich Alto sem srečal Angleža, ki živi v Avstriji. V Britaniji se je odprla prva ferata in je bil vik in krik. V Avstriji jih je vse polno pa nič. Gle le za percepcijo in mentaliteto.

Ta Anglež je rekel, da nima nič proti feratam, če komu pomagajo priti na kako goro. Moje stališče je podobno. Se pa dajo seveda tudi ferate zlorabiti, skomercilaizirati... podobno kot vsaka stvar.

Ah, kje so časi ko je bila pornografija še naturlich, neskomercializirana, pravzaprav še undeground ne pa danes ko je prisotna kamorkoli se obrneš! mežikanje
Nemo13     
20.10.2011
Eno klasično ferato bi lahko na Ljubljanski nebotičnik potegnil,bila bi vsem dostopna,res mal krajša,ampak z izgradnjo višjih stavb bi bile pa že spodobne,pa še GRS bi mela lažje delo v primeru reševanja
VanSims     
20.10.2011
Žal ne bi bili prvi!

To v Avstriji že imajo:

http://www.klettersteig.de/klettersteig/outdoor_klettersteig_am_flakturm_esterhazypark/289

Pa tudi v Nemčiji, nekaj podobnega:

http://www.klettersteig.de/klettersteig/klettermax/2
Alesko1971     
20.10.2011
Saj je za vse dovolj prostora v gorah. Res bi pa bilo trapasto delati ferrate v stenah kot je Sfinga. Kot so prosti plezalci proti ferratam, bi bili pa "feratarji" proti betonskim stopnicam. Če to bere kakšen čisti laik, bi utegnil mislit, da so ferrate čisto nezahtevne pa da te kar same potegnejo gor. Za navadne smrtnike je to približek plezanju in adrenalin. Vsi pač ne bomo prosto splezali Sfinge. Bi se pa dalo naredit dober posel - prostora imamo dovolj.
vanja1     
20.10.2011
Anti feratarjem gre tole.

Gore so od vseh, če jih vsi nismo sposobni prosto preplezati, so nam na voljo pripomočki.

Enako velja za ivalide. Po vašem mnenju nimajo kaj iskat v mestu, če z vozičkom ne morejo čez robnik.

In ja, jaz sem v tem primeru ivalid in se počutim ogrožen in se hkrati zgražam nad posesivneži. Pa si odmontirajte sfingo in si jo inštalirajte v dnevno sobo.
JusAvgustin     
20.10.2011
vanja1 tebi pa tole, ta tvoja primerjava bi morala biti označena, kot najbolj neumna do sedaj na hribi.net pa brez zamere!
turbo     
20.10.2011
Mislim zmeden
...
parkirati vozilo 50m od plezališča, splezati 120m s svedrovci opremljeno stenico, tam kakih 7 ali 8 . . .
in primerjati
Skalaško s Čopom, po možnosti še s pristopom na vrh očaka
...
ali iti po Rekarjevi na Vrbanove, da ne napišem po Amalii na Montaž
in primerjati to
z Gonžarjevo pečjo
...
no ja, morebiti bi pa res nekdo potreboval kak pripomoček zmeden
otiv     
20.10.2011
Mislim da imamo pri nas kar primerno varovana pota po gorah,le ljudje so preveč "razvajeni".Pač hodiš tam,kjer se počutiš varnega za vzpon in tudi povratek.
Loni     
20.10.2011
Če jih nismo sposobni prosto preplezati, ostanimo v dolini. In pa še nekaj, gore niso naša last, so naravna in marsikdaj tudi kulturna dobrina, v kateri lahko uživamo, lastimo si je pa ravno ne. Saj kaj bi pa še ostalo od Triglava, če bi vsakdo, ki pride gor, odnesel en kamen za suvenir.
VanSims     
20.10.2011
****Loni je rekel:*** Saj kaj bi pa še ostalo od Triglava, če bi vsakdo, ki pride gor, odnesel en kamen za suvenir.

Kaj za vraga ima pa to veze s feratami?
Nemo13     
20.10.2011
Vsi bi radi stali na vrhu Mont Everesta pa čakamo na feratomežikanje
Loni     
20.10.2011
VanSims, letelo je na tisto, da so gore naša last, ne pa na ferate.
vanja1     
20.10.2011
Freeclimberji ste nadrasa.
Priznam vašo nadvlado v skalah in se umikam iz brezplodne razprave.

Pametnejši odneha, zato svetu vladajo ....
Keko     
20.10.2011
Ni mi čisto jasno, kako ste lahko nekateri tako zagrizeno proti feratam (posebej alpinisti) in se vrh vsega še sklicujete na nedotakljivost narave. Tudi alpinisti kar pošteno uničujejo naravo in v steno vrtajo luknje, da lahko potem nameščajo razna varovala, sidrišča in razna druge pripomočke. Tudi trume pohodnikov, ki jih je v gorah vse polno, delajo veliko škodo. Če nekdo ne vidi smisla v vlečenju po zajlah in klinih tudi prav, je pa sigurno veliko drugih, ki jim je to v čisti užitek. Ljudje smo si pač različni in to različnost je treba spoštovati. Če smo pošteni, vsi ki rinemo v gore, ne glede na kakšen način, več ali manj enako uničujemo ta gorski svet. Če hočemo zaščititi gorski svet, bi morali vse alpiniste, pohodnike, turne smučarje, feratiste, padalce in še koga prizemljiti pod mejo 1000 metrov.
Ferata čez triglavsko severno steno. Zakaj pa ne. Prvi ki so grobo posegli v njo z luknjami in svojimi svedrovci so bili prav alpinisti. Zaradi tega sem mnenja, da naj bodo gore v nekih razumnih mejah dostopne vsem ali pa nobenemu. Ko bo zadnji človek izginil iz obličja zemlje, bodo gore še vedno obstajale, pa naj se še toliko prepiramo, kaj tja sodi in kaj ne.
Loni     
21.10.2011
No, ja, jaz nisem alpinist (vsaj po izobrazbi nenasmeh) in čisto z veseljem lezem po feratah, da ne bo pomote, samo gora si pa ravno ne lastim. In če jo imam pred nosom, ferato namreč, jo bom seveda šla (vsaj probat) preplezat.
Keko, se pa z veseljem podpišem pod tvoj zadnji stavek.
jurakjernej     
21.10.2011
Via ferrata čez severno triglavsko steno-prečenje od aljaževega doma proti luknji.
3 km adrenalinskega užitka ob napeti zajli nad mogočnimi prepadi severne triglavske stene. Če pa to nebi bila atrakcija, ki bi privabla tudi avstrijce in italijane v večjem številu v naše gore. to bo moj predlog na PZS.velik nasmeh
jurakjernej     
21.10.2011
Najlepša možna ferata, ki bi jo lahko pri nas nadelali pa bi bila vertikalni vzpon na blejski grad, ki bi zagotovo dosegla težavnost E.
Alesko1971     
21.10.2011
Vsaka gora ima več pristopov za vse sorte gornikov. Še na Begunjščico greš lahko iz Završnice čez Smokuški "mev". Prav lepo brezpotje, pa super za kondicijo nabirat - pa žive duše ne srečaš. Triglav je pa itak že zdavnaj romarska procesija. S ferrato ali brez... Kakorkoli, na Sfingo ferrata ne paše,z idejo o Bledu se pa strinjam - ampak glede na to, da je Bled narejen bolj na kreg, ne bo nič - al pa bo trajalo še 100 let.
geppo     
21.10.2011
Keko
alpinisti imajo svoje strani kjer objavljajo.
Težko, da bi se kdo od njih spuščal na takšen nivo komuniciranja...kot ga zaslediš tukaj!
LP
lola     
21.10.2011
Pozdravljeni,
mene pa zanima ali je ta pot dosti težja od Furlanove poti (Gradiška tura nad Vipavo). No po slikah zgleda zahtevnejša, ampak vseeno bi bilo kakšno mnenje dobrodošlo.
Hvala in lp
Keko     
21.10.2011
Ta pot je kar za par razredov težja od Furlanove, vendar dokaj kratka. Je daleč najtežja zavarovana pot v Sloveniji. V knjigi 55 zavarovanih plezalnih poti od Mašere, je ocenjena z najvišjo težavnostno oceno PP6. Isto oceno ima samo še plezalna pot v Železni Kapli, vendar je tudi ta po moji subjektivni oceni nekoliko lažja, vendar daljša. Furlanova pot ima oceno PP3/4.
lola     
21.10.2011
Keko, hvala! Potem bo pa treba še kje drugje potrenirat... mežikanje
geppo     
21.10.2011
Pa res potrenirat, ker Gonžarica je trdi oreh in v Sloveniji ni tako zahtevne poti nikjer!!
Recept je Lawamünd. To ferrato poiskusi preplezat brez uporabe skob, pa vidiš kje si...
LP
lola     
22.10.2011
Geppo hvala za nasvet. Bom sprobala Lawamünd. Je morda še kaj podobnega v Slo? hvala in lp
Keko     
22.10.2011
V Sloveniji podobnih poti ni. Mogoče smo te pa tudi malo preveč prestrašili. Če si dobro kondicijsko pripravljena in si dokaj močna v rokah se nimaš skoraj kaj bati. Poznam nekaj povsem povprečnih ljudi, ki so jo uspeli preplezati, med njimi tudi žensk. Če pa poznaš koga, ki je vešč plezanja in varovanja z vrvjo, te pa tudi lahko varuje z vrvjo od zgoraj, saj so na poti tudi urejena sidrišča za ta namen. Če pa bi bilo le prehudo pa manjši poteg z vrvjo tudi veliko pomaga in bo šlo.
LP
DarjaZaplotnik     
22.10.2011
Wrote by @Keko...Poznam nekaj povsem povprečnih ljudi, ki so jo uspeli preplezati, med njimi tudi žensk...

OK, glede tvojih nebuloz okoli alpinistov ne bom komentirala, je že @geppo napisal kaj in kako.
Ampak citirano zgoraj je pa ena poden od podna šovinistična izjava!!!
Še ferata preko Sfinge se skrije pred njo.

lp d
Keko     
23.10.2011
Vidim, da sem res nerodno zapisal. To je bilo mišljeno z dodatnim varovanjem pod budnim očesom izkušenega gornika in tudi nekoliko z dodatno pomočjo in nikakor ne v solo akciji tako da ne bo koga zavedlo.
LP
JusAvgustin     
23.10.2011
nebuloze so popularne letos... presenečeni bi bili koliko alpinistov je tukaj gor...
garmin     
23.10.2011
Tura je preizkušeno primerna tudi za nekatere ženske.
keber1     
23.10.2011
Verjetno pa je primerna tudi (samo) za nekatere moške.velik nasmeh
žuti     
24.10.2011
Tole branje me kar malo zabava: seveda gospodična ni resno mislila s ferato preko triglavske stene,mi je pa bila všeč debata, ki se je potem razplamtela: V mlajših letih sem bil alpinist, sedaj pa mojo nečimrnost nekako tešim v feratah!Odločitev krovne planinske organizacije da se novih zavarovanih poti v visokorju ne dela vrč je povsem pravilna!!! Vendar,razvoj tega načina premagovanja sten gre naprej in mislim da bi bilo v dolinah napraviti nekaj novih ferat, vendar predvsem ne na račun uničevanja starih alpinističnih smeri(Cjajnik). Tudi meni vso to železje v steni ni pretirano všeč, pa vendar ferate uporabljam: se pač vsedem v avto in grem na drugo stran Karavank! Predvsem turistični kraji bi z nižinskimi feratami obogatile turistično ponudbo: za primer naj navedem zaspano Mojstrano, ki se kar nikakor noče zbuditi iz turističnega mrtvila! Pred drugo svetovno vojno je bila po prenočiščih daleč pred Kranjsko goro! Nad Mojstrano se vzpenja lepa stena, ki kar kliče po novi ferati!!!
garmin     
24.10.2011
Seveda ferrati čez Sfingo nasprotujejo takšni, ki se prek nje nikoli ne bodo povzpeli. In jih tista zajla ne bi motila. Po drugi strani je pa to obešanje po zajlah smešno, kot je tudi smešno se imeti za ferratarja.
VanSims     
24.10.2011
***garmin je rekel:***:Seveda ferrati čez Sfingo nasprotujejo takšni, ki se prek nje nikoli ne bodo povzpeli.

O, vzpenjali se pa bodo čez njo, brez skrbi. mežikanje

Po pripovedovanju soseda je v našem bloku pred kake 20 leti, ko so napeljevali kabelsko, veliko stanovalcev temu nasprotovalo tako, da so komaj dobili potrebno večino za njeno napeljavo. No, naročil jo je potem praktično cel blok. velik nasmeh
geppo     
24.10.2011
Smatram, da je razglabljanje o ferratah v Severni steni bresmiselno.
Če se pa z drsnikom pomakneto proti vrhu ekrana boste opazili, da se gre tukaj za Gonžarjevo peč...
lp
IztokMeglic     
10.3.2012
JušAvguštin: glede na to kar si napisal o feratah se spomni kako zelo si bil ponosen ko si 3 leta nazaj preplezal hanzovo in kopiščarjevo pot na prisank. a takrat pa to ni bila uničena narava. Glede triglavske ferate sem pa mnenja da tja glih ne sodi ampak bi pa lahko po zgledu avstrijcev naredil vec ferat po sloveniji.
skalaš70     
30.5.2012
Dobro si napisu IztokM.!
Lp in varno tam zgorajnasmeh
SilvestrO     
31.5.2012
Nasprotniki in zagovorniki..., načelni, vedno na isti strani... zmeden

.
SilvestrO     
1.6.2012
Vidim da je....
nekajšlunarobe
andrej78     
2.6.2012
IztokMeglič,skalaš70, a vidva spolh vesta kdo je Juš Avgustin(poglejta raje kašne njegove slike in bolg),pa ferate čez sfingo itd...a se vam je čist odpeljal?Kr nekaj časa nisem bil tukaj gor in ne morem verjet kaj pišete!
panda     
2.6.2012
In kje je tu konec? Kdo nima rad ferat, naj jih ne pleza, kdo jih ima rad, naj raje pleza, kot pa piše bedarije in po možnosti še druge žali. Jaz sem probal ferato na Cjajnik, pa ferato Italiano, na Gonžarjevo pa me ne vleče. Konec. Bi pa probal čez Sfingo! Zakaj pa ne? Zakaj ne bi imeli najvišje ležeče ferate v Sloveniji? Jaz sem za.zavijanje z očmi
slavi0902     
2.6.2012
prav zabavam se,ko berem komentarje....naj povem,da tudi jaz obožujem ferate,ker če jih ne bi bilo,ne bi bila nikoli tako blizu stenam...pa tudi to naj povem,da je mož bil včasih alpinist,danes pa prav rad z menoj,prepleza ali prevleče kakšno ferato,že zato da meni daje nasvete in seveda da budno pazi name,...želim vam lep večer
rexkex123     
8.6.2012
Super ferata, sem zelo užival! Zelo lepa pridobitev za okoliške hribolazce in alpiniste!!!
milepetro     
28.6.2012
V soboto grem še jaz probat, pa da vidimo kakšna je ta ferata na Gonžarjevo peč.

Pozdravček in obilo dobre volje v hribih, na feratah ali kjer koli že ste v naravinasmeh
milepetro     
28.6.2012
Nekaj sem še pozabil. Ali mi lahko kdo pove (napiše) kakšna je kaj gužva na Gonžarjevi peči ob vikendih.

Že v naprej hvala za odgovor.
pohodni     
28.6.2012
Bil sem tam lani v jeseni in letos spomladi, obakrat v nedeljo dopoldne, ni bilo žive duše nikjer, no vedno najbrž ni tako.
Pa bodi zgodnji, saj bo v steni zelo vroče.
Lp.
remolog     
5.9.2012
Ne bom se spuščal v debate .. ali ja takšne ferate ali ne, ker sem jim nekoč na smrt nasprotoval, danes pa me leta in teža nosi po teh poteh. Me pa nekaj zanima, če kdo ve: primerjava ocen težavnosti?!? Ker sem že pregural ferato E težavnosti ( pa je bilo kr težko ) pa sem pregural ( da ne bom rekel preplezal in s tem koga užalil ) PP6, me zanima, kakšno oceno bila imela ferata Via Italiana na Mangart? C,D,...?!? Se jo sploh da primerjat z novodobnimi športnimi feratami. Sprašujem zato, ker bi rad peljal par na kako športno ferato, Via Italiana imata za sabo kot najtežjo, ne bi pa rad, da sem nam kje zatakne. Še posebej, ker sem tehniko spuščanja in dvigovanja padlega malo pozabil ( nisem pa pozabil, kako težko je ). Hvala za nsvete in odgovore!
andrej78     
5.9.2012
Italiana je C,na nekaterih mestih tudi D.
urbancek     
5.9.2012
Moje osebno mnenje je, da je italiana največ C...
primoza     
5.9.2012
To mnenje kar drži.
turbo     
5.9.2012
Kot da bi se pogovarjali, to je pisali, o školjkah in ribah zmeden

Gonžarjeva peč - se pripelješ skoraj do vstopa in sestopiš v salonarjih. S seboj razen samovarovalnega kompleta, čelade in rokavic ne potrebuješ nič.

Mangrt, Via Italiana - dostop, ali iz sedla dol ali iz doline gor, nekaj ga vsekakor nanese in potem še vzpon na vrh, vsekakor z vso potrebno opremo za morebitno spremembo vremena in z vsem kar je za visokogorje potrebno.

Razlika najmanj kot med nobel slow food restavracijo in kebab kioskom.
dprapr     
5.9.2012
Via Italiana res ne more biti več kot C težavnosti. Zanjo ne potrebujemo neke posebne moči, kvečjemu sposobnost gibanja v prepadni steni. Pa še ta postreže z vmesnimi oddihi.
Razen kratkega vršnega dela, ki "diši" po ferrati, je bolj podobna našim zavarovanim potem.
Se pa strinjam, da poti v visokogorju ni dobro primerjati s potmi v nižini - pa čeprav se pripeljemo visoko.
remolog     
5.9.2012
Hvala za komentarje ozirom informacije! Se strinjam z neprimerjavo športnih ferat z velikimi klasikami, ampak mi je šlo le za izrecno tehnični del. Kaj vse te lahko doleti na visokogorski turi ali pa na učnem poligonu, pa sem ( žal ) tudi nekajkrat izkusil. Še enkrat hvala za informacije, grem v petek pred službo pogledat tole Gonžarco, enostavno imam preveč potne blazinice prstov, da ne bi šel!
LP vsem



milesdavis     
5.9.2012
Splezal sem že veliko število ferat in to vse v gojzarjih. Na Gonžarci pa me je na začetku, kjer je najtežje (D/E)odneslo, zdrsnili so mi gojzarji, ker ni stopov. Zame je tehnično 2 stopnji težja od V.I. Sedaj moram nabavit bolj plezalne čevlje in počakat, da se ranice zacelijo (sedaj bom vzel rokavice s celimi prsti) in spet probat. LP
andrej78     
5.9.2012
Dprapr še mal pa bo Italiana kot bi šel na Mojstrovko,dej se mal zresn.Preber kaj Italiana pomeni v naših in bližnjih sosednih gorah in poglej tudi specifikacijo težavnosti,nikakor jo pa ne moreš primerjati z našimi zelo zahtevnimi potmi,ki iščejo naravne prehode in se izogobajo izpostavljnosti.Včasih se mi zdi,da nekateri pišete kar nekaj na pamet!
Keko     
5.9.2012
Na Gonžarci se je že kar nekaj ljudi osmodilo. Sem že parkrat naletel, da jo nekateri jemljejo preveč zlahka in potem pogorijo na celi črti. Čeprav je kratka, jo je potrebno jemati še kako resno. Kljub temu, da sem jo že kar nekajkrat preplezal, jo še vedno jemljem s spoštovanjem. Njena tehnična zahtevnost je kar na zavidljivem nivoju, saj na celi njeni dolžini ni niti enega klina ali skobe. V knjigi 55 plezalnih poti od Mašere, je postavljena poleg ferate v Železni Kapli v sam vrh težavnosti, med opisanimi potmi v tej knjigi. Kljub temu v Železni Kapli najtežji del, po moji oceni, ni tako tehnično zahteven, kot je na Gonžarci.
urbancek     
6.9.2012
@andrej78: Via italiana (z vsem spoštovanjem do te poti) pač po težavnosti ni nič posebnega in je natanko to, kar je opisal dprapr. Strinjam se tudi s turbovim zapisom... Ne odkrivat tople vode, kjer je ni!

P.S: A Via Italiana pa nikjer ne išče naravnih prehodov al kako?eekzavijanje z očmi
pohodni     
6.9.2012
Plezalna Via Italiana na Mangart in ferata Gonžarjeva peč v Vinski gori se v tehničnem smislu nikakor ne moreta primerjati. Moja žena je na Gonžarjevi pogorela že po prvih petih metrih, medtem ko je Via Italiano preplezala z lahkoto. Vsekakor je Italiana bližje Hanzovi na Malo Mojstrovko kot pa Gonžarjevi, ki je vsaj pri nas povsem razred zase. Je pa res da je Gonžarjeva zelo kratka vendar pekoča. Če si dovolj streniran, si zelo hitro gor, sicer jo lahko opazuješ le od spodaj.
Kita     
7.9.2012
Dovolj streniran??? Kje pa obstajajo ti treningi???
Pa nehite že enkrat primerjat pohodnih poti(Via Italiana)... z športnimi feratami(Gonžarjeva peč)... Via Italiana doseže oceno C... Nekateri preveč berete pa premal plezate...velik nasmeh
primoza     
7.9.2012
Samo drobna opomba, za plezanje Gonžarjeve poti zadostuje, da se obešaš na kak tak trening pripomoček:
http://www.kibuba.com/index.php?&cID=4&scID=714&pID=2773
ali pa se kako drugače nabildaš. Italiana pa zahteva druga znanja, predvsem povezana z gibanjem v visokogorju. Kot je rekel pohodni zadostuje za Gonžarjevo peč surova moč in znanje rabe samovarovalnega kompleta. Seveda prideš s tehniko postavljanja nog gor lažje, a ta ni pogoj.
Kita     
7.9.2012
Gonžarjeva peč je kratka kaj pa ko pride 4krat daljša in tako tehnično zahtevna ferata... roke tud ne zdržijo vsega!!!
Alesko1971     
7.9.2012
Kdor ni bil še nikoli v visokogorju,ima pa moč v rokah, bo verjetno zlezel na Gonžarco. Ni pa mus, da mu bo potem ratalo prit na Begunjščico. Sam sem zlezel t.i. Superferato na Dachstein ( Anna + Johan ), na Gonžarco pa mi v prvem poskusu ni ratalo... Hočem samo povedat, da so primerjave Gonžarjeve peči z viskogorjem TRAPARIJA.
urbancek     
7.9.2012
Kita, primoza in Alesko1971: Imate tudi moj podpisvelik nasmeh.
primoza     
7.9.2012
O pripombi Kite na dolžino je vse res. Gožnarjevo peč je potrebno vzeti v obzir kot nekakšno večjo fitnes napravo. Taka "taktika" pa na dolžino ne pride v poštev, kar je povsem res.
dprapr     
7.9.2012
Če na ferrati uporabljamo "samo roke, noge pa so za okras", je dolžina ferrate lahko problem.
Dobro so zamišljene tiste ferrate, ki imajo takoj na začetku eno od težjih mest, kot naprimer Johhan v Dachsteinu, in imajo na takšen način vgrajeno varovalko.
primoza     
7.9.2012
Za varovalko ni treba iti prav daleč - lahko se gre samo na Primorsko do Ture.
Keko     
7.9.2012
Če je ferata daljša in je njena težavnost skozi na visokem nivoju, je treba temu tudi prilagoditi tehniko. Na Gonžarjevi peči še nikoli nisem uporabil popkovine za odih. Ko smo pred tedni premagovali, do nedavnega celo najtežjo ferato v Avstriji nad jezerom Kristall Weissee v Visokih Turah, z oceno E v nekaterih vodnikih tudi E/F, smo vsi zelo veliko viseli na popkovini in si brez nje napredovanja skoraj ne morem predstavljati. Že v začetnem prečenju je stena previsna, jeklenica ohlapna, tako da ves čas visiš daleč nazaj na rokah in ti kar hitro začne zmanjkovati moči. Samo z golo močjo in brez popkovine za odih, na tej ferati ne bi prišel daleč. Če se takšne ferate lotiš na pameten način in s pomočjo različnih tehnik, se da prav lepo napredovati in tudi ni potrebe, da te razganja od moči. Zelo prav pride tudi znanje iz športnega ali alpinističnega plezanja.
Še vtisi in slike iz te ferate: http://atv.hamradio.si/photo_album/Climbing_and_Mountaineering/Kristall_Weisssee_12.08.2012/index.html
panda     
8.9.2012
Keko: ala vam vera. nasmeh Poklon vsem ženskam, kaj so prestale......
Keko     
8.9.2012
Ja, tudi sam sem bil presenečen nad tem kaj ženske zmorejo. Na tej ferati niso prav nič zaostajale za moškimi. Včasih se prav vidi, da moški veliko stvari delajo na moč in se tudi prej zmatrajo, ženske se pa poslužujejo bolj prefinjenih prijemov in so prav tako uspešne. Je pa res, da je to bila skupina izkušenih feratarjev, ki vedo kako se stvarem streže.
facko     
8.9.2012
Keko že ve kako se stvari streže: verjetno si šli / šle vsi / vse skozi njegovo "šolo" kar se tiče zavarovane plezarije nasmeh

Pa še malo za šalo malo zares: udeleženke so vse težave zmogle zato ker: 1) so kakakter pustile doma in je bilo potem lažje 2) so bile v skupini in niso imele javnih pripomb velik nasmeh 3) imajo prakso eek

Škoda da imajo svoj "center" v Velenju; če bi bil kje bližje bi se jim priključil (se razume - če bi naredil "sprejemnega" zadrega v njihovi "šoli")

LP
Keko     
8.9.2012
Da ne bo pomote, sam sem bil med manj izkušenimi feratarji.
Kita     
8.9.2012
Jst sem mal prepozn vidu da je Milan dal objavo za Kristall drugače bi moral takrat biti zraven... Res se mi je izmuznla...Škoda pa saj bo počakala....
nasmeh
slavi0902     
8.9.2012
@Keko......vsa čast vam,kapo dol
igor k     
15.9.2012
danes se povzpel po tej ferati večkrat ze bil v železni kapli,in me je ta na vinskem vrhu presenetila pozitivno,,posebej zadji del pri pri grmu ki sem ga obšel po desni strani!!!
grega_p     
26.9.2012
Preplezal sem že mnogo težkih ferat (Železno kaplo, Clap Varmost, Cjajnik, Tofano, Italiano...), a se mi zdi, da me je v določenem trenutku v Gonžarjevi najbolj stisnilo. Začetni del še ne toliko, kot zgoraj, kjer bi dal zaradi pomanjkanja stopov še malce višjo oceno. Je pa res, da je kratka in te ne navije tako kot ostale..

Vse skupaj je zelo vzorno zavarovano, kamen pa je bolj drobljivo sorte, zato le previdno pri oprijemanju česa drugega kot jeklenice. Pa raje ne z gojzarji v mokro skalo!
igor k     
26.9.2012
se popolnoma strinjam s tabo grega p! je blo pa super
andrej78     
27.9.2012
Spet smo pri tem,da primerjamo ferate in Ferate!A imaš na Vinski Gori 800 metrov pod ritjo?Ne mešat jabolk in kokosa..,!
grega_p     
27.9.2012
Andrej, z moje strani je bilo mišljeno v smislu težavnosti, občutek zračnosti je pa čisto osebna stvar, ki lahko marsikaj doda ali odvzame psihi... Verjetno je pa za rit vseeno, če jih je 60 ali 600mnasmeh
Pa srečno!
pinny     
2.10.2012
Včeraj ravno 7-ič preplezal to čudo skale nasmeh, tokrat 2x zapored, ker je enkrat res malo nasmeh. Drugače pa ko bil 1. gor sem si sredi prvega vzpona reku ma to je pa zajebano, ker na tem delu je bolj malo kj s eza upret na noge, na enem delu se sploh ne da, tako da delajo samo roke, pa tudi na zgornjem delu je en predel, kjer delajo samo roke. Ampak ni bilo samo prvič, tak da sedaj je pri meni Gonžarjeva peč za sporščanje nasmeh. Je morda tle kdo ki kam drugam tudi zahaja na farrate? Npr. Gledal sem Božičev vrh v Železni kapi in je hud. Če bo kdo tko kam šel, s epriporočam nasmeh
pohodni     
2.10.2012
Tudi meni jo je pred kratkim uspelo preplezati 3x zapored v obe smeri. Ker me je malce priganjal čas, mi je vse skupaj uspelo v uri in pol. Čeprav ni bilo vroče, mi je od napora pošteno kapljal znoj izpod čeladeeek. Za utrjevanje mišic na rokah je tale Gonžarica res prava zadevavelik nasmeh.
Je pa vsaj po mojem mnenju za stopnjo težja od od tiste v Železni kapli. Vendar saj vemo, da vsake oči drugače vidijo.
urbancek     
2.10.2012
Nisem vedel, da se po takšnih feratah hodi tudi navzdol:zavijanjezocmia:
pohodni     
3.10.2012
Zakaj pa ne? Tisti dan je bila ferata povsem prazna in sem lahko po mili volji potreniral v obe smeri. Saj nič ne škodi, če se znaš po ferati tudi dol spustit. Če se naprimer povzpneš na Cjajnik, te v vsakem primeru čaka ne ravno lahek spust navzdol ob jeklenici. Od viška bojda nikoli glava ne boli.jezik
urbancek     
3.10.2012
Če se povzpneš na Cjajnik lahko sestopiš po tisti "zahodni" varianti, kjer se izogneš kar precejšnjemu delu jeklenicmežikanje
Saj nimam nič proti, samo čudno se mi je zdelovelik nasmeh. Lp!
pinny     
5.10.2012
tudi jaz sem gonžarco dva dni nazaj 3x preplezal gore i dole nasmeh
Kita     
21.10.2012
Gonžarjeva peč je tipičn primer novodobne športne ferate,kjer razn jeklenice ni drugih umetnih pomagal in je zagotovo tehnično najzahtevnejša plezalna pot pri nas,najtežji del v Železni kaplji je dolg ampak tistih nekaj skob močno olajša prehod.Veliko ljudi pa v ta rang uvršča Via Italiano na Mangart pa Kopiščarjevo na Prisojnik te poti so pa daleč od športnih ferat...andrej78 ne rabiš 800m pod ritjo,če odletiš iz prve stene v Gonžarjevi peči je dost pa je sam dobrih 20m...jezik
pinny     
26.3.2014
Že plezate kaj ali še nič? nasmeh
Jaz lani nazadnje konec decembra, letos pa prvič 2x in drugič 3x, kaka dva tedna nazaj nasmeh
traceour     
28.3.2014
A je se kej snega v tistih koncih a je kopno?
Jonny_     
28.3.2014
AHAHAHA! Ti jih pa pokaš! velik nasmeh
skalaš70     
28.3.2014
Prejšnji teden za dober trening na domačem terenu 5x v uri in petinpedeset,naslednje tri dni pa za nagrado orng "muskelfibr"nasmeh.
klemen73     
23.8.2015
skalaš70

a 5x si šel po navadni poti, ker feratto 5x v tem času?????????velik nasmeh
don kihott     
23.8.2015
Če jo plezaš dol tudi po steni si 5x gor in dol v dobri uri...
klemen73     
24.8.2015
Uf, ma sem tepec. Saj dol gre samo.jezik
mpp     
22.9.2015
V ferati je še vedno fotorazstava nasmeh
http://www.gore-ljudje.net/novosti/119948/
Sicer BP
SabinaM     
2.4.2016
Danes so se pod ferato nasli kljuci od avta (volkswagen). Obesili smo jih na tablo pred vstopom.
fico     
19.10.2016
A se kej dogaja v gonžarci, letos še nisem bil gor, imam pa v planu v začetku novembra, če bo še vreme. Letos sem imel smolo na vseh feratah sam, samo na Lisci sem srečal nekaj sotrpinov.
don kihott     
21.10.2016
Se javim za sotrpinamežikanje
primoza     
22.10.2016
Gonžarca danes b.p. - nekaj fotografij sledi.
fico     
22.10.2016
super, se dogovoriva
fico     
31.10.2016
Danes v Gonžarci sončno vreme, dokaj toplo in suho, idealno za plezanje. Končno enkrat, da nisem bil sam v steni. Primož prejšnjo soboto pa kar v družinski navezi
don kihott     
2.11.2016
Uglavnem si jo zlezu pa še sotrpina si imel zravenvelik nasmeh
barbara.hribi     
17.8.2017
Na sam praznični dan dopoldne (15.8.) nama je "z mojim" uspelo opraviti z gožnarco. Uff, ja - kratka in hudaaa!eek Vsaj zame v prvi tretjini.cool Ko je treba res imeti precej moči v rokah, kar zame - pisarniško miš - ni kar tako.mežikanje In če mi je mačji kašelj priti na Lisco, tudi na češko kočo b.p., mi je bilo tole pa kar naporno. Je pa toliko večje zadovoljstvo ko prideš na vrh...velik nasmeh
fico     
23.10.2017
Barbara, če boš uporabljala noge boš razbremenila roke, vendar moraš imet pravo obutev, da ti ne zdrsne, seveda z Lisco nisi imela težav, ker so tam skobe, poskusi enkrat Lisco brez uporabe skob in klinov, le z uporabo jeklenice, pa boš videla, da tudi Lisca ni kar tako.
don kihott     
26.10.2017
Fico poznavalec
don kihott     
26.10.2017
Barbara a ni zanimivo Češka ima oceno E,Lisca D/E a na koncu ugotoviš,da je Gonžarca skoraj za celo oceno težja od obeh...hmmm???zmeden
daver     
9.5.2018
Letos šel prvič na Gonžarjevo peč. Moram reči, da je meni osebno top. Prekratka, ampak sladka nasmeh
Priporočam. Sam sem cca. 2x tedensko tam...
don kihott     
11.5.2018
Gonžarjeva je kr resna stvar...Ima tapravi D/E odsek, ki ni izmišljen tako kot na Lisci!!!
daver     
13.5.2018
Podpis pod don kihottov post. Ne jemljite je zlahka in samoumevno...
Za objavo komentarja se morate prijaviti:
Uporabniško ime:
Geslo:
Avtoprijava:
V kolikor še nimate uporabniškega imena se morate najprej registrirati
Copyright © 2006-2019 Hribi.net, Pogoji uporabe, Oglaševanje, Piškotki