gorovja / Zasavsko - Posavsko hribovje in DolenjskaČrni vrh (Čemšeniška planina) / Trojane - Črni vrh (Čemšeniška planina)

Trojane - Črni vrh (Čemšeniška planina)

Izhodišče: Trojane (561 m)
Cilj: Črni vrh (Čemšeniška planina) (1204 m)
Zemljevid: Posavsko hribovje - zahodni del 1:50.000
Priporočena oprema (zima): dereze

Z avtoceste Ljubljana - Maribor, se usmerimo na izvoz Trojane, nato pa z vožnjo nadaljujemo po vzporedni stari cesti proti Trojanam in Domžalam. Naše izhodišče se nahaja v neposredni bližini Gostinskega podjetja Trojane. Parkiramo nekje v bližini, saj je parkiranje pred gostinskim podjetjem dovoljeno le gostom.

Od parkirišča pri Gostinskem podjetju Trojane, nadaljujemo po asfaltni cesti v smeri Izlak. Cesta nas najprej vodi po razglednem slemenu, nato pa se zložno spusti do zaselka V Zideh, kjer zapustimo glavno cesto proti Izlakam in nadaljujemo levo smeri vasi Šentgotard. Cesti proti Šentgotardu sledimo le nekaj metrov, nato pa nas oznake za Čemšeniško planino usmerijo desno, na markirano pešpot, le ta pa se že po nekaj minutah vrne na cesto.
Cesta nas nato pripelje v Šentgotard, kjer po levi strani obidemo cerkev sv. Gotarda. Ko se omenjena vas konča, pa prispemo na naslednje križišče. Nadaljujemo desno v smeri Čemšenika, Dobrljevega in Brezja (levo Prvine in Limovce) ter po asfaltni cesti hodimo še nekaj minut, nato pa nas oznake za Čemšeniško planino usmerijo ostro levo na markirano pešpot. Pešpot se že hitro razširi v kolovoz, po katerem se v nekaj minutah vzpnemo do križišča na Ovčjih jamah.
S križišča nadaljujemo po cesti proti vzhodu (smer Čemšeniška planina) ter po njej hodimo do roba gozda, od tam pa na markirano pešpot, ki že kmalu preči slabšo gozdno cesto. Naprej se nekaj časa vzpenjamo skozi gozd, nato pa dosežemo makadamsko cesto, ki vodi proti Prvinam. Sledimo ji v levo, nakar po nekaj minutah opazimo oznake za Čemšeniško planino, ki nas usmerijo ostro desno na zložen kolovoz. Po nekaj metrih se kolovoz razcepi na dva dela, mi pa izberemo zgornji levi kolovoz, le ta pa se višje spremeni v prehodno bolj strmo planinsko pot. Višje se vrnemo na cesto, mi pa se po njej sprehodimo do parkirišča na Prvinah.
Tu po levi strani obidemo bližnji hotel D, nas pa cesta pripelje do smučarske proge smučišča Prvine, od koder se nam odpre lep razgled. Tu zapustimo cesto ter vzpon nadaljujemo rahlo desno, na kolovoz, ki se prečno vzpne čez smučišče, nato pa preide v gozd, kjer se postopoma spremeni v široko pot. Sledi nekaj minut zmernega vzpona skozi gozd, nato pa dosežemo širok kolovoz, po katerem v nekaj korakih nadaljnje hoje prispemo do označenega razpotja.
Tu nadaljujemo naravnost (ostro desno in navzdol Izlake, Čemšenik, Kisovec...) po poti, ki postopoma preide ob rob strmih travnatih pobočij. Vzpon nadaljujemo ob robu razglednih pobočij, s katerih se nam odpre lep razgled na okoliške kraje in bližnje hribovje. Višje se pot položi in preide na strma pobočja, preko katerih se v nekaj minutah sprehodimo do Koče na Čemšeniški planini.
Od koče nadaljujemo proti vzhodu ter vzpon nadaljujemo po markirani planinski poti, ki se najprej vzpne ob robu razglednega pobočja, nato pa zavije nekoliko v levo in se naprej vzpenja skozi gozd. Razmeroma zložna pot, pa nas po 15 minutah hoje od planinske koče pripelje do vpisne skrinjice, ki se nahaja nekaj 10 m pod Črnim vrhom.
Od skrinjice, pri kateri je tudi označeno razpotje, pa se lahko v minuti nadaljnje hoje povzpnemo na z gozdom poraščen vrh.

Ob poti: V Zideh (565m), Šentgotard (629m), Prvine (870m), Koča na Čemšeniški planini (1120m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Koča na Čemšeniški planini
Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina1 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina2 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina3 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina4 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina5 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina6 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina7 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina8 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina9 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina10 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina11 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina12 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina13 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina14 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina15 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina16 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina17 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina18 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina19 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina20 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina21 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina22 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina23 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina24 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina25 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina26 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina27 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina28 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina29 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina30 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina31 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina32 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina33 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina34 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina35 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina36 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina37 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina38 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina39 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina40 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina41 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina42 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina43 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina44 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina45 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina46 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina47 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina48 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina49 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina50 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina51 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina52 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina53 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina54 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina55 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina56 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina57 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina58 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina59 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina60 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina61 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina62 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina63 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina64 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina65 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina66 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina67 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina68 Trojane - crni_vrh_cemseniska_planina69
Diskusija o izletu Trojane - Črni vrh (Čemšeniška planina) ()
bruny
26.2.2012
mežikanjeDanes po opisani poti vzpon po delu te poti od razcepa,kjer se pot priključi iz naselja Jelševica in spust po celotni trasi poti iz Črnega vrha do Trojan v širšem sklopu krožne poti v okolico Trojan. Pot vsekakor zanimiva z dobrimi razgledi, danes niti ne preveč prijetna mežikanje zaradi močne odjuge ampak mežikanje sedaj je februar.