Torka - Altemaver (Ratitovec)

Izhodišče: Torka (1160 m)
Cilj: Altemaver (Ratitovec) (1678 m)
Zemljevid: Škofjeloško in Cerkljansko hribovje 1:50.000

Najprej se zapeljemo v Škofjo Loko, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Železnikom in naprej proti Podbrdu. Kmalu (približno 2 do 3 km) za Zalim Logom, pa bomo opazili oznake za vasi Ravne in Torka, ki nas usmerijo desno na vzpenjajočo cesto. Strma in ozka cesta, nas višje pripelje v Ravne, kjer v križišču nadaljujemo po desni cesti, kateri nato sledimo do zaselka oz. kmetije Torka, ki je izhodišče za našo turo. Ker ob izhodišču ni primernih parkirnih mest, je najbolje, da pri kmetiji zavijemo desno ter se po gozdni cesti odpeljemo še dobrih 100 m ter nato parkiramo na primernem mestu ob cesti.

Od kmetije nadaljujemo po desni cesti, ki v rahlem vzponu preči pobočja proti desni. Cesta nato preide v gozd, kjer nas mimo manjšega studenčka in spodnje postaje tovorne žičnice, ki pelje na Ratitovec, pripelje do mesta, kjer nas planinska smerna tabla za Ratitovec usmeri levo na vzpenjajoč kolovoz (če nadaljujemo po cesti, prispemo na sedlo Po(v)den). Po krajšem vzponu se nam z desne priključi še markirana pot z vasi Prtovč (pot preko Po(v)dna), mi pa nadaljujemo levo ter še nekaj minut nadaljujemo po kolovozu.
Ko se kolovoz konča nadaljujemo po dobro uhojeni planinski poti, ki se postopoma prične vse strmeje vzpenjati. Pot, ki sprva poteka skozi gozd, nas kmalu pripelje na neporaščena pobočja, kjer se še strmeje vzpne. Strma in vse bolj razgledna pot, ki poteka čez strma in v zimskem času za zdrs in snežni plaz nevarna pobočja, se višje nenadoma položi in zavije levo, kjer nas pripelje na pašna območja Ratitovca. Od tu sledi še približno 5 minut lahkotne hoje in pot, s katere se nam odpirajo lepi razgledi na Porezen in okoliške vrhove, nas pripelje do Krekove koče na Ratitovcu.
Od koče nadaljujemo po markirani poti v smeri Soriške planine. Pot se najprej rahlo spusti do zimskega bivaka, kjer se nam z desne strani priključi pot s planine Pečana, mi pa nadaljujemo naravnost do napajališča za živali, kjer se pot preneha spuščati. Pot naprej se začne strmeje vzpenjati ob pašni ograji in nas po nekaj minutah vzpona pripelje na vzhodni predvrh Altemaverja. Sledi kratek spust, nato pa markirana pot zavije nekoliko proti desni. Ravno na mestu, kjer markirana pot, ki vodi proti Soriški planini zavije nekoliko proti desni le to zapustimo in vzpon nadaljujemo po lepo vidni poti v smeri vrha Altemaver, ki se nadaljuje po grebenu Ratitovca. Tej razgledni poti nato sledimo do najvišjega vrha Ratitovca, katerega dosežemo po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje.

Ob poti: Krekova koča na Ratitovcu (1642m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Krekova koča na Ratitovcu, Gladki vrh (Ratitovec)
Torka - altemaver_ratitovec1 Torka - altemaver_ratitovec2 Torka - altemaver_ratitovec3 Torka - altemaver_ratitovec4 Torka - altemaver_ratitovec5 Torka - altemaver_ratitovec6 Torka - altemaver_ratitovec7 Torka - altemaver_ratitovec8 Torka - altemaver_ratitovec9 Torka - altemaver_ratitovec10 Torka - altemaver_ratitovec11 Torka - altemaver_ratitovec12 Torka - altemaver_ratitovec13 Torka - altemaver_ratitovec14 Torka - altemaver_ratitovec15 Torka - altemaver_ratitovec16 Torka - altemaver_ratitovec17 Torka - altemaver_ratitovec18 Torka - altemaver_ratitovec19 Torka - altemaver_ratitovec20 Torka - altemaver_ratitovec21 Torka - altemaver_ratitovec22 Torka - altemaver_ratitovec23 Torka - altemaver_ratitovec24 Torka - altemaver_ratitovec25 Torka - altemaver_ratitovec26 Torka - altemaver_ratitovec27 Torka - altemaver_ratitovec28 Torka - altemaver_ratitovec29 Torka - altemaver_ratitovec30 Torka - altemaver_ratitovec31 Torka - altemaver_ratitovec32 Torka - altemaver_ratitovec33 Torka - altemaver_ratitovec34 Torka - altemaver_ratitovec35 Torka - altemaver_ratitovec36 Torka - altemaver_ratitovec37 Torka - altemaver_ratitovec38 Torka - altemaver_ratitovec39
Diskusija o izletu Torka - Altemaver (Ratitovec) ()
trdi
10.9.2012
Z avtom se lahko zapeljemo še par sto metrov višje do sedla Povden in potem imamo do koče eno uro hoda.
Daaam
...Še sreča da ni do koče cestazavijanje z očmi @trdi: a je hudo par minut več peš it...?
GregorC
10.9.2012
Sam res. Še tega se manjka, da bo še na Povdnu polno plehaeek
zanesenjak
11.9.2012
Ja, ampak cesta iz Zalega Loga do Povdna je grooozno dolga. Se bolj splača it iz Prtovča.
Daaam
12.9.2012
Sj ni problem če na Torki parkiraš, samo nesmisel je da bi še rinil naprej z avtomobilom po gozdni cesti...