gorovja / KaravankeVgrizeva planina / Ogrisalm / Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - Vgrizeva planina / Ogrisalm

Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - Vgrizeva planina / Ogrisalm

Izhodišče: Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg (948 m)
Cilj: Vgrizeva planina / Ogrisalm (1569 m)

Preko MP Ljubelj se zapeljemo v Avstrijo, nato pa po nekaj kilometrih zavijemo levo proti dolini Poden / Bodental. Sledi še nekaj vzpona, nato pa prispemo do naselja Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg, kjer na parkirišču pod cerkvijo parkiramo.

S parkirišča pod cerkvijo nadaljujemo naravnost ter hitro prispemo do gostišča Gasthaus Kirchenwirt in Windisch Bleiberg, kjer se pred gostiščem v desno odcepi markirana pot na Žingarico / Singerberg, za gostiščem ter še pred koncem naselja, pa se v levo odcepi označena pot proti dolini Poden / Bodental.
Nadaljujemo levo, prečimo most ter se vzpnemo do bližnje kapelice. Pri kapelici nadaljujemo naravnost (lahko tudi ostro desno, v tem primeru višje kratek čas hodimo po asfaltni cesti) ter gremo mimo nekaj hiš do bližnjega kozolca, kjer zapustimo cesto.
Nadaljujemo desno, kjer na bližnjem drevesu opazimo oznako poti 17. Pot naprej nas vodi ob robu gozda, višje tudi skozi pas gozda, nato pa ob robu pašnika do asfaltne ceste, katero dosežemo ob kapelici. Cesto prečimo proti desni (levo naselje Žabnica / Bodental) in nadaljujemo v smeri "Bodental, Sonnenhang 15 min."
Sledi prečni vzpon skozi pas gozda, hodimo pa po poti št. 2. Nekoliko naprej se gozd konča in ob lepih pogledih na osrednje Karavanke dosežemo penzion Lužekar / BergPension Lausegger.
Nadaljujemo po cesti, kjer nas pot vodi mimo "razstave" in kmetije, po asfaltni cesti pa se spustimo do označenega križišča, iz katerega nadaljujemo rahlo desno, na makadamsko cesto v smeri Vgrizeve planine / Ogrisalm in Celovške koče / Klagenfurter Hütte. Malo naprej se nam z leve priključi ena od poti od gostišča Gasthof Sereinig, za razpotjem pa prispemo do nekaj hiš v naselju Žabnica, kjer gremo na prvem križišču levo, na drugem pa desno v smeri Vgrizeve planine in Celovške koče. Pot naprej nas vodi še mimo kapelice, za katero se pojavijo markacije poti 603, cesta pa se prične prečno vzpenjati. Po cesti hodimo še mimo posameznih hiš, na križiščih pa sledimo markacijam oz. oznakam za Celovško kočo.
Nad kmetijo Vgriz / Ogrisbauer, se asfalt konča, ob poti pa opazimo obvestilo, da vstopamo v območje medveda. Nekaj 10 korakov naprej se nam z leve priključi še pot od Podnarja / Bodenbauer, cesta, ki je v nadaljevanju s prometnim znakom zaprta za javni promet, pa se razcepi. Nadaljujemo po levi cesti, ki postaja vse slabša in ob kateri so markacije. Malo naprej se nam prehodno odpre lep razgled, nato pa se cesta vrne v gozd in nas pripelje do naslednjega razpotja. V desno usmerja stara lesena oznaka za Veliki rob / Grosser Rain (1464 m), mi pa nadaljujemo levo, po cesti, ki se spremeni v kolovoz. Kolovoz nas v nadaljevanju popelje v neizrazito dolinico, kjer gremo mimo manjšega izvira, za izvirom pa se pričnemo strmo vzpenjati po planinski stezi. Hitro dosežemo greben, kjer se nam z desne priključi še nekoliko slabše uhojena pot, ki vodi z Velikega roba, mi pa nadaljujemo levo ter nekaj časa hodimo po in ob grebenu, občasno pa se nam na tem delu odpre lep razgled, ki seže vse do Visokih Tur. Višje se pot grebenu umakne na levo in preide na dokaj strma vzhodna pobočja Kosmatice / Kosmatitza (1659 m), kjer pobočja v glavnem le prečimo brez večjih sprememb višine. Ko se pobočje nekoliko položi, zavije pot desno, preči pašno ograjo in nas iz gozda pripelje na rob Vgrizeve planine. Sledi še kratek sprehod in prispemo do starejše in novejše koče na planini, od koder se nam odpre izjemen razgled na Vrtačo in okoliške gore.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2018 (november).

Ob poti: Lužekar / Lausegger (1085m), Vgriz / Ogris (1180m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Kosmatica / Kosmatitza, Celovška koča / Klagenfurter Hutte, Ovčji vrh (Kozjak) / Geissberg (Kosiak), Prešernova koča na Stolu, Vrtača, Stol
Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm1 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm2 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm3 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm4 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm5 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm6 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm7 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm8 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm9 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm10 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm11 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm12 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm13 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm14 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm15 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm16 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm17 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm18 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm19 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm20 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm21 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm22 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm23 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm24 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm25 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm26 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm27 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm28 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm29 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm30 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm31 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm32 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm33 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm34 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm35 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm36 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm37 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm38 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm39 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm40 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm41 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm42 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm43 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm44 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm45 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm46 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm47 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm48 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm49 Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - vgrizeva_planina___ogrisalm50
Diskusija o izletu Slovenji Plajberk / Windisch Bleiberg - Vgrizeva planina / Ogrisalm ()