gorovja / KaravankeHajnževo sedlo / Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - Hajnževo sedlo

Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - Hajnževo sedlo

Izhodišče: Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) (666 m)
Cilj: Hajnževo sedlo (1701 m)
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Ljubelj (Tržič), nato pa z vožnjo nadaljujemo v smeri Celovca / Klagenfurt. Za predorom Ljubelj se cesta prične spuščati, mi pa ji sledimo do naselja Podljubelj / Unterloibl, kjer nadaljujemo desno v smeri kraja Borovlje / Ferlach (ob križišču so tudi oznake za trgovino Hofer). Nižje prečimo še železniško progo, nato pa gremo v naslednjem nekoliko večjem križišču desno v smeri naselja Sele / Zell. Cesta nas nato vodi še mimo trgovine Eurospar, nato pa se Borovlje počasi končajo. V nadaljevanju nas cesta vodi še skozi naselje Bajdiše / Waidisch. Nekoliko naprej od omenjenega naselja pa zapustimo glavno cesto, ki vodi proti naselju Sele-pri Cerkvi / Zell-Pfarre in z vožnjo nadaljujemo desno v smeri naselja Sele-Zvrhnji Kot / Zell-Oberwinkel. Cesta nas nato vodi mimo posameznih hiš, nato pa prispemo do križišča, ob katerem se nahajajo rumene planinske table (ob tablah se prične opisana pot), mi pa se peljemo še dobrih 100 metrov naprej, do označenega parkirišča za Ljudsko šolo / Volksschule.

Z označenega parkirišča se po asfaltni cesti vrnemo do označenega križišča, od tam pa nadaljujemo v smeri Košutice (Ljubeljske babe) / Loibler Baba. Pot naprej nas vodi po makadamski cesti, ki je s prometnim znakom zaprta za javni promet. Cesta malo naprej preko mostu preči potok Hajnžev graben, nato pa nas vodi še mimo nekaj hiš. Nekoliko višje nas markacije s ceste usmerijo rahlo levo, na pešpot, ki nato preko lesenega mostička še enkrat preči omenjeni potok. Pot se nadaljuje ob slikovitem potoku, nekaj časa po desnem in nekaj časa po levem bregu, vmes pa nas pot vodi še mimo manjšega, a običajno precej vodnatega slapu. Nad slapom postane potok za nekaj časa manj deroč, pot pa dokaj položna. Pozneje nas pot vodi še preko nekaj mostičkov, potok pa znova postane bolj slikovit. Ko čez čas dosežemo makadamsko cesto ji sledimo v levo, po njej pa hitro prispemo do označenega razpotja.
Z razpotja nadaljujemo desno (levo Koča pod Košuto / Koschutahaus), mimo mlina in preko mostu. Pot naprej nas vodi skozi gozd, nato pa prispemo na prodišče, kjer se steza prehodno izgubi. Nekaj 10 metrov naprej stopimo na drugo makadamsko cesto, po njej pa hodimo do bližnjega križišča, s katerega gremo levo v smeri Košutice (naravnost kmetija Hajnž).
Pot naprej nas vodi po makadamski cesti, po kateri hodimo do manjšega travnika. Sredi travnika, kjer cesta zavije rahlo desno, pa mi nadaljujemo rahlo levo na kolovoz, s kolovoza pa malo naprej rahlo desno na pešpot. Pot naprej se prvič strmeje vzpne, po nekaj minutah pa se vrne na cesto. Cesti sledimo v levo, za bližnjim desnim ovinkom pa jo zapustimo in nadaljujemo levo v gozd. Sledi še nekaj minut vzpona skozi gozd, nato pa se pot ponovno položi in nas pripelje na označeno razpotje.
Z razpotja nadaljujemo levo v smeri Hajnževega sedla, Velikega vrha in Košutice (desno Ljubelj in Košutica) po sprva zložni poti, ki nas pripelje ob vznožje melišč. Preko spodnjega dela melišč se zmerno vzpenjamo proti desni, nato pa preidemo na melišča pod Hajnževim sedlom, kjer pot postane bolj strma. Sledi vzpon po in ob melišču, nato pa prispemo v pas ruševja, skozi katerega se nato vzpnemo do Hajnževega sedla, kjer je tudi državna meja in od koder se nam odpre lep razgled.
Opis in slike se nanašajo na stanje leta 2017 (julij).

Ob poti: Slap v Hajnževem grabnu (720m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planina Korošica (25 min), Košutica, Veliki vrh (Košuta)
Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo1 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo2 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo3 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo4 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo5 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo6 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo7 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo8 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo9 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo10 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo11 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo12 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo13 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo14 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo15 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo16 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo17 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo18 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo19 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo20 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo21 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo22 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo23 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo24 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo25 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo26 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo27 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo28 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo29 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo30 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo31 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo32 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo33 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo34 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo35 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo36 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo37 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo38 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo39 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo40 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo41 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo42 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo43 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo44 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo45 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo46 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo47 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo48 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo49 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo50 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo51 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo52 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo53 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo54 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo55 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo56 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo57 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo58 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo59 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo60 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo61 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo62 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo63 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo64 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo65 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo66 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo67 Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - hajnzevo_sedlo68
Diskusija o izletu Sele-Zvrhnji Kot (Male) / Zell-Oberwinkel (Male) - Hajnževo sedlo ()