gorovja / DolomitiL'Ciaval / Kreuzkofel / Rifugio Pederü - L'Ciaval / Kreuzkofel

Rifugio Pederü - L'Ciaval / Kreuzkofel (pot 12)

Izhodišče: Rifugio Pederü (1548 m)
Cilj: L'Ciaval / Kreuzkofel (2907 m)
Ime poti: pot 12
Zemljevid: Tabacco 07 1:25.000
Priporočena oprema (zima): dereze, cepin
Ogledov: 2035

a) Iz Kranjske Gore preko Korenskega sedla do Avstrije, kjer v prvem večjem križišču nadaljujemo levo proti Podkloštru / Arnoldstein in Trbižu / Tarvisio. Ob koncu kraja Podklošter nas oznake za Šmohor / Hermagor usmerijo desno na regionalno cesto, po kateri se mimo omenjenega kraja peljemo do konca Ziljske doline, oz. točneje do kraja Kötschach-Mauthen, kjer zavijemo desno proti kraju Oberdrauburg. Pot naprej nas vodi čez alpski prelaz Gailbergsattel (982 m), za katerim se spustimo v omenjeni kraj. Za tem, ko prečimo most preko reke Drave, nadaljujemo levo proti kraju Lienz. V glavnem krožišču v Lienzu nadaljujemo "levo" v smeri kraja Sillian in Italije. Naprej prečimo državno mejo med Avstrijo in Italijo, mi pa glavni cesti sledimo mimo krajev Dobbiaco / Toblach, Villabassa / Niederdorf, Monguelfo - Tesido / Welsberg - Taisten, Brunico / Bruneck. Le malo za zadnjim omenjenim krajem, mimo katerega vodi obvoznica, pa zavijemo levo v dolino Val Badia. Naprej se peljemo po omenjeni dolini in v kraju Longega zavijemo levo proti kraju San Vigilio. V San Vigiliu pa nato v križišču zavijemo levo za oznakami »Pederü«. Po približno 200 metrih pa nato zavijemo desno prav tako za oznakami »Pederü«. Tej cesti nato sledimo vse do velikega parkirišča pred kočo Rifugio Pederü.
b) Iz Nove Gorice se zapeljemo v Italijo ter se naprej po avtocesti peljemo proti Benetkam / Venezia. Pri kraju Portogruaro zapustimo avtocesto proti Benetkam in nadaljujemo desno po avtocesti proti kraju Pordenone. V naslednjem avtocestnem križišču v bližini kraja Conegliano nadalujemo desno proti kraju Belluno. V bližini Belluna se avtocesta konča, mi pa v naslednjih križiščih nadaljujemo v smeri Cortine d'Ampezzo. Ko prispemo v Cortino d'Ampezzo, pa se držimo oznak za alpski prelaz Passo Falzarego. Na prelazu Passo Falzarego (2105 m) zavijemo desno v smeri prelaza Valparola in naprej proti Alta Badii. V kraju La Villa zavijemo desno proti kraju Brunico. Cesti nato sledimo do kraja Longega kjer zavijemo desno proti kraju San Vigilio. V San Vigiliu pa nato v križišču zavijemo levo za oznakami »Pederü«. Po približno 200 metrih pa nato zavijemo desno prav tako za oznakami »Pederü«. Tej cesti nato sledimo vse do velikega parkirišča pred kočo Rifugio Pederü.

S parkirišča nadaljujemo do razpotja za kočo. Smerokazi nas usmerijo rahlo desno na peš pot proti kočama Lavarela in Fanes, levo pa vodi pot proti koči Fodara Vedla. Položna pot najprej preči potok in cesto, nato pa se prične nekoliko strmeje vzpenjati skozi ruševje. Po začetnem nekoliko strmejšem delu postane pot v nadaljevanju položnejša, na krajšem delu pa se tudi nekoliko spusti. Pot se nekajkrat tudi za kratek čas priključi cesti, nato pa ponovno poteka večinoma skozi ruševje na desni strani dolini.
V nadaljevanju pot zavije nekoliko v desno in odpirati se nam pričnejo tudi vse lepši razgledi na okoliške vrhove. Kasneje se ponovno priključimo gorski cesti, ki poteka ob potoku Rü dal Plan. Rahlo vzpenjajoča se cesta nas nato pripelje do križišča.
Levo vodi cesta proti koči Rifugio Fanes (5 minut), mi pa nadaljujemo desno proti koči Rifugio Lavarela. Cesta nas še naprej vodi ob potoku in pašnikih in nas kmalu pripelje do koče.
Pri koči nadaljujemo desno in po kratkem vzponu po travnatem pobočju pridemo do razpotja. Mi nadaljujemo levo po spodnji poti (pot št. 12), ki vodi proti sedlu Ju dla Crusc ter Forcela de Medesc, desno pa vodi zgornja pot (pot št. 7), ki se kasneje priključi spodnji poti in prav tako vodi proti omenjenima sedloma.
Od razpotja nas pot za kratek čas še vodi po travnatem pobočju mimo pastirske koče, nato pa se prične vzpenjati skozi redek večinoma borov gozd. Pot tu poteka proti zahodu in poteka ob manjšem potoku. Kasneje postajajo drevesa vse redkejša in pot nas pripelje na neizrazito sedlo od koder se nam odpre razgled proti vrhovoma Sasso delle Dieci ter Sasso delle Nove.
Tu se razgledna pot prične nekoliko spuščati in nas vodi mimo jezera Le Parom, ki se nahaja nekoliko levo s poti pod pobočji vrha Lavarella. Pot nato zavije rahlo v desno in nas pripelje v dolinico, kjer se nam z desne priključi zgornja pot (pot št. 7).
Nadaljujemo levo po travnati dolinici in hitro smo ponovno na razpotju. Levo vodi pot proti škrbini Forcela de Medesc in naprej proti vrhovoma Lavarella ter Piz dles Conturines, mi pa nadaljujemo naravnost proti sedlu Ju dla Crusc. V nadaljevanju se pot vzpenja po vse bolj skalnatem terenu, ob poti pa bomo opazili tudi nekaj brezen. Takšna pot nas nato vodi vse do sedla Ju dla Crusc kjer je tudi razpotje.
Na sedlu kjer se nam odpre pogled proti zahodu na gorske skupine Puez, Sella ter Marmolada nadaljujemo desno in se vzpenjamo po vzhodni položnejši strani grebena. Pot se tu prečno vzpenja in nas vodi mimo neizrazitega vrha Piz dl Zubr. S poti se nam še nekajkrat odpre pogled na navpične zahodne stene grebena, nato pa se grebenu umakne na desno stran in se vzpenja po vzhodnih pobočjih vrha L'Ciaval (Kreuzkofel) kjer pridemo do razpotja.
Naravnost vodi pot proti vrhu Sasso delle Dieci (Zehnerspitze), mi pa nadaljujemo levo in po krajšem vzponu kmalu dosežemo vrh.

Ob poti: Rifugio Lavarella (2042m), Le Parom (2311m), Ju dla Crusc (2612m), Piz dl Zubr (2718m)
Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel1 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel2 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel3 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel4 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel5 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel6 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel7 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel8 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel9 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel10 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel11 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel12 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel13 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel14 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel15 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel16 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel17 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel18 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel19 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel20 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel21 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel22 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel23 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel24 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel25 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel26 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel27 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel28 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel29 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel30 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel31 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel32 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel33 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel34 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel35 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel36 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel37 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel38 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel39 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel40 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel41 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel42 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel43 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel44 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel45 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel46 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel47 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel48 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel49 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel50 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel51 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel52 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel53 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel54 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel55 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel56 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel57 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel58 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel59 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel60 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel61 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel62 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel63 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel64 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel65 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel66 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel67 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel68 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel69 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel70 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel71 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel72 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel73 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel74 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel75 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel76 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel77 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel78 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel79 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel80 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel81 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel82 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel83 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel84 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel85 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel86 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel87 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel88 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel89 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel90 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel91 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel92 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel93 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel94 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel95 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel96 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel97 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel98 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel99 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel100 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel101 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel102 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel103 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel104 Rifugio Pederü - lciaval___kreuzkofel105
Diskusija o izletu Rifugio Pederü - L'Ciaval / Kreuzkofel (pot 12)