Najvzhodnejši dvatisočak v Sloveniji je?

Kordeževa glava

Mala Raduha

Velika Zelenica

Ojstrica

gorovja / Julijske AlpePlaninska koča Merjasec / Ribčev Laz - Planinska koča Merjasec

Ribčev Laz - Planinska koča Merjasec

Izhodišče: Ribčev Laz (546 m)
Cilj: Planinska koča Merjasec (1535 m)
Zemljevid: TNP 1:50.000

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Lesce in cesti sledimo proti Bledu, Bohinjski Bistrici in pozneje Ribčevemu Lazu. V križišču v neposredni bližini Bohinjskega jezera zavijemo levo proti hotelu Bellevue, mi pa cesti sledimo še slabih 100 m, oz. do velikega označenega parkirišča. Parkirišče je plačljivo, cena pa znaša 1€/h (podatek maj 2011).
Parkiramo pa lahko tudi na brezplačnem parkirišču na začetku Ribčevega Laza, to nam pot podaljša za približno 10 minut.

S parkirišča nadaljujemo po asfaltirani cesti v smeri hotela Bellevue, s katere pa se že kmalu v levo odcepi markirana pot na Rodico, mi pa cesti sledimo skoraj do že omenjenega hotela. Le malo pred hotelom, nas oznake za Rjavo skalo, Vogel in Šijo usmerijo levo na široko pot, ki pa se že kmalu razcepi na dva dela. Nadaljujemo po desni markirani poti, le ta pa nas po krajšem vzponu pripelje na večji travnik.
Pot se nato vrne v gozd, mi pa na naslednjem razpotju izberemo rahlo levo pot (smer Vogel), ki se nato iz kolovoza spremeni v pešpot, le ta pa se vzpne ob robu travnika. Nad travnikom gre pot ponovno v gozd ter se postopoma prične strmeje vzpenjati. Nekaj časa se razmeroma strmo vzpenjamo skozi gozd, nato pa se le ta razredči in pot nas pripelje na širši kolovoz ter le nekaj metrov naprej do makadamske ceste. Cesti sledimo v levo, mi pa po njej hodimo le kakih 30 m, nato pa nas oznake za Vogel usmerijo desno na pešpot, ki se prične strmeje vzpenjati skozi gozd. Višje se priključimo traktorski vlaki, le ta pa se kmalu razcepi na dva dela. Nadaljujemo po desni markirani poti, ki nas kmalu pripelje do gozdne ceste, katero pa le prečimo.
Pot naprej se vzpne skozi pas grmičevja ter kratko razgledno pobočje, nato pa preide v strnjen gozd, skozi katerega se kar nekaj časa vzpenja. Višje pridemo v manjšo plazovito krnico pod Storeč vrhom, katero v polkrogu obidemo proti desni. Na drugi strani krnice se pot strmo vzpne, nato pa nas pripelje na planoto Vogla. Tu se pot nadaljuje z nekaj krajšimi spusti in vzponi, mi pa kmalu prispemo v neposredno bližino smučišča.
Nekoliko naprej se pot razcepi na dva dela, kjer se v levo odcepi pot na Šijo, mi pa nadaljujemo desno v smeri Ski hotela na Voglu. Po krajšem prečenju in nato še zložnem vzponu, prispemo do že omenjenega hotela.
Od hotela nadaljujemo levo ter se v nekaj 10 korakih sprehodimo do planinske koče Merjasec na Voglu.

Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Planina Zadnji Vogel, Orlove glave, Visoki Orlov rob, Vrh Dlani, Šija, Vrh Krnic, Vogel, Meja (4 h)
Ribčev Laz - planinska_koca_merjasec1
Ribčev Laz - planinska_koca_merjasec48
Ribčev Laz - planinska_koca_merjasec49
Ribčev Laz - planinska_koca_merjasec50
Diskusija o izletu Ribčev Laz - Planinska koča Merjasec ()
Alpska roža
24.4.2019
V nedeljo, sem se prvič podala po tej poti. Žal do vrha nisem prišla, saj so zaradi preveč snega, ko želiš prečiti krnico pod Storeč vrhom, vse markacije pod snegom. Kljub intenzivnemu enournemu iskanju markacije po drevesih na drugi strani krnice, sem se glede na vdiranje snega - tudi do pasu, rajši odločila za sestop. Zaradi lažje orientacije v tem času, bi bilo morda smiselno na tem delu postaviti kakšno tablo na drog ali drevo. Po sestopu nazaj do hotela Bellevue, sem se podala do gondole in z njo na moj cilj - planinska koča Merjasec, ki pa je bila zaprta. Tudi žiga žal ni bilo mogoče dobiti.