gorovja / Kamniško Savinjske AlpeLedinski vrh / Ravenska Kočna - Ledinski vrh

Ravenska Kočna - Ledinski vrh (skozi Žrelo)

Izhodišče: Ravenska Kočna (1000 m)
Cilj: Ledinski vrh (2108 m)
Ime poti: skozi Žrelo
Zahtevnost: zelo zahtevna označena pot
Zemljevid: Kamniške in Savinjske Alpe 1:50.000
Priporočena oprema (poletje): čelada, komplet za samovarovanje
Priporočena oprema (zima): čelada, komplet za samovarovanje, cepin, dereze

Z avtoceste Ljubljana - Jesenice se usmerimo na izvoz Kranj - vzhod in cesti naprej sledimo v smeri Jezerskega. Na Zgornjem Jezerskem pa bomo le malo za črpalko opazili cesto, ki se z glavne odcepi v desno (smer Planšarsko jezero). Cesta nas nato vodi mimo omenjenega jezera in se za njim za krajši čas strmo vzpne. Višje se cesta položi in na začetku velikega travnika izgubi asfaltno prevleko. Makadamski cesti nato sledimo do označenega večjega parkirišča.

S parkirišča nadaljujemo po makadamski cesti za oznakami »Češka koča, Ledine« in po približno 15 minutah hoje pridemo do tovorne žičnice.
Z nekdanjega parkirišča pri tovorni žičnici nadaljujemo za oznakami Kranjska koča na Ledinah – skozi Žrelo. Sprva za kratek čas hodimo skozi gozd, nato pa nas pot pripelje na travnat teren, ki je delno poraščen z rušjem. Tu pot zavije rahlo v levo in se nato prečno vzpenja ob redkem ruševju, kasneje pa po melišču. Takšna pot nas pripelje do prvega razpotja, kjer se desno odcepi pot proti Češki koči (Umik žrela). Razpotje je označeno z napisom »Češka koča« na skali. Že po nekaj deset metrih vzpona smo ponovno na razpotju. Tokrat se levo v steno odcepi Slovenska pot. Mi nadaljujemo rahlo desno in se pričnemo vzpenjati po strmem melišču navzgor. Na tem delu poti je lahko tudi še v poznem poletju snežišče. V zgornjem delu melišča se nam z desne priključi še pot s Češke koče (skozi Žrelo). Tu nadaljujemo levo in kmalu vstopimo v grapo, imenovano Žrelo. Zaradi zelo velike nevarnosti padajočega kamenja je pri vzponu skozi grapo obvezna uporaba čelade.
V grapi se najprej prečno vzpnemo ob jeklenici, nato pa sledi kratek zelo strm vzpon desno navzgor. V pomoč so nam rahlo navzdol ukrivljeni klini in jeklenica. Sledi prečenje v levo po nekoliko gruščnatem pobočju ter nato vzpon ob jeklenici po grapi navzgor. V zadnjem delu postane grapa še nekoliko bolj strma in poleg jeklenice nam je v pomoč tudi nekaj klinov in skob. Iz grape nato s pomočjo nekaj klinov izstopimo levo navzgor in pot postane ponovno lažja.
Po nekaj metrih se nam z leve priključi slovenska pot in sledi še nezahteven vzpon do Koče na Ledinah.
Od koče nadaljujemo levo proti vzhodu v smeri Ledinskega vrha, Mrzle gore in Babe. Pot, ki je sprva precej zložna nas v nekaj minutah pripelje na razpotje, kjer gremo na desno pot (levo plezalna na Babe). Pot naprej le za malenkost postane bolj strma in nas pripelje do nekoliko težjega prehoda čez skalni usek. Tu nam je v pomoč jeklenica, a prehod v suhem ni težaven. Pot nas nato pripelje na široka pobočja pod Ledinskim vrhom s katerih je lep pogled proti ledeniku pod Skuto, ki ga lahko vidimo na desni strani. Pot nas nato v zmernem vzponu pripelje na Jezersko sedlo, ki meji na sosednjo Avstrijo. Nadaljujemo levo v smeri proti Babi in Ledinskemu vrhu po poti, ki se zmerno vzpenja ob grebenu. Po nekaj minutah se desno navzdol odcepi pot na Babe, mi pa nadaljuje rahlo levo po razgledni grebenski poti. Naprej se pot strmo vzpne in nas po nadaljnjih 10 minutah hoje pripelje na Ledinski vrh.
Ravenska Kočna - Ledine 2:00, Ledine - Ledinski vrh 1:15.

Ob poti: Kranjska koča na Ledinah (1700m), Jezersko sedlo (2034m)
Ravenska Kočna - ledinski_vrh1 Ravenska Kočna - ledinski_vrh2 Ravenska Kočna - ledinski_vrh3 Ravenska Kočna - ledinski_vrh4 Ravenska Kočna - ledinski_vrh5 Ravenska Kočna - ledinski_vrh6 Ravenska Kočna - ledinski_vrh7 Ravenska Kočna - ledinski_vrh8 Ravenska Kočna - ledinski_vrh9 Ravenska Kočna - ledinski_vrh10 Ravenska Kočna - ledinski_vrh11 Ravenska Kočna - ledinski_vrh12 Ravenska Kočna - ledinski_vrh13 Ravenska Kočna - ledinski_vrh14 Ravenska Kočna - ledinski_vrh15 Ravenska Kočna - ledinski_vrh16 Ravenska Kočna - ledinski_vrh17 Ravenska Kočna - ledinski_vrh18 Ravenska Kočna - ledinski_vrh19 Ravenska Kočna - ledinski_vrh20 Ravenska Kočna - ledinski_vrh21 Ravenska Kočna - ledinski_vrh22 Ravenska Kočna - ledinski_vrh23 Ravenska Kočna - ledinski_vrh24 Ravenska Kočna - ledinski_vrh25 Ravenska Kočna - ledinski_vrh26 Ravenska Kočna - ledinski_vrh27 Ravenska Kočna - ledinski_vrh28 Ravenska Kočna - ledinski_vrh29 Ravenska Kočna - ledinski_vrh30 Ravenska Kočna - ledinski_vrh31 Ravenska Kočna - ledinski_vrh32 Ravenska Kočna - ledinski_vrh33 Ravenska Kočna - ledinski_vrh34 Ravenska Kočna - ledinski_vrh35 Ravenska Kočna - ledinski_vrh36 Ravenska Kočna - ledinski_vrh37 Ravenska Kočna - ledinski_vrh38 Ravenska Kočna - ledinski_vrh39 Ravenska Kočna - ledinski_vrh40 Ravenska Kočna - ledinski_vrh41 Ravenska Kočna - ledinski_vrh42 Ravenska Kočna - ledinski_vrh43 Ravenska Kočna - ledinski_vrh44 Ravenska Kočna - ledinski_vrh45 Ravenska Kočna - ledinski_vrh46 Ravenska Kočna - ledinski_vrh47 Ravenska Kočna - ledinski_vrh48 Ravenska Kočna - ledinski_vrh49 Ravenska Kočna - ledinski_vrh50 Ravenska Kočna - ledinski_vrh51 Ravenska Kočna - ledinski_vrh52 Ravenska Kočna - ledinski_vrh53 Ravenska Kočna - ledinski_vrh54 Ravenska Kočna - ledinski_vrh55 Ravenska Kočna - ledinski_vrh56 Ravenska Kočna - ledinski_vrh57 Ravenska Kočna - ledinski_vrh58 Ravenska Kočna - ledinski_vrh59 Ravenska Kočna - ledinski_vrh60 Ravenska Kočna - ledinski_vrh61 Ravenska Kočna - ledinski_vrh62 Ravenska Kočna - ledinski_vrh63 Ravenska Kočna - ledinski_vrh64
Diskusija o izletu Ravenska Kočna - Ledinski vrh (skozi Žrelo)
Zgembo
27.9.2016
Lepa turistična tura, kdor pa hoče še malo adrenalina pa naj grej najprej na veliko babo, potem pa na ledinski vrh nasmeh evo nekaj fotk