gorovja / KaravankeDonačka gora / Prelaz Vrhe - Donačka gora

Prelaz Vrhe - Donačka gora

Izhodišče: Prelaz Vrhe (426 m)
Cilj: Donačka gora (884 m)
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: bolj zahtevno
Zemljevid: Rogaška Slatina z Bočem in Donačko goro 1:25.000

Z avtoceste Ljubljana - Maribor se usmerimo na izvoz Dramlje in cesti naprej sledimo v smeri Šentjurja, Rogaške Slatine in Rogatca. V Rogatcu pa nas oznake za Donačko goro usmerijo levo na nekoliko ožjo cesto, kateri nato sledimo proti vasi Žetale. Na manjšem prelazu, ravno na mestu, kjer se konča občina Rogatec, bomo na desni strani opazili nekoliko večje parkirišče, kjer parkiramo.

S parkirišča se najprej sprehodimo do prelaza, kjer nadaljujemo po levi vzpenjajoči cesti v smeri Donačke gore. Po krajšem vzponu, le nekaj metrov za hišo s slamnato streho, nas oznake za Donačko goro usmerijo desno na zložen kolovoz, ki gre po nekaj korakih v kratek pas gozda.
Kolovoz hitro pride iz gozda in se nato nadaljuje po razglednih travnatih senožeti. Višje nas pot pripelje do samotne domačije, mimo katere vodi markirana pot. Le nekoliko nad omenjeno kmetijo, pa se priključimo nekoliko širšemu kolovozu kateremu sledimo v desno (levo sveti Jurij in sveti Donat). Kolovoz, ki se naprej prečno vzpenja, nas povečini skozi gozd pripelje do naslednjega razpotja, kjer nadaljujemo levo v smeri Donačke gore (desno Žetale).
Po krajšem vzponu po vzorno nadelani poti pa se nam z desne priključi pot od Rudijevega doma. Tu nadaljujemo naravnost v smeri Donačke gore po poti, ki se naprej kar strmo vzpenja. Ko strmina popusti sledi prečenje strmih pobočij. Pot naprej pa nas pripelje pod strmo vršno pobočje vzhodnega vrha Donačke gore. Sledi zelo strm vzpon, po dobro zavarovani poti do grebena. Tu je levo 20m s poti, vzhodni vrh Donačke gore (markirano, zadnji metri zavarovani s klini).
Nadaljujemo desno po poti, ki se sprva nekoliko spusti, nato pa vzpne ob grebenu Donačke gore. Po približno 20 minutah hoje po strmem poraščenem grebenu pridemo na zahodni vrh, kjer je tudi vpisna skrinjica.

Prelaz Vrhe - donacka_gora1
Prelaz Vrhe - donacka_gora25
Prelaz Vrhe - donacka_gora26
Prelaz Vrhe - donacka_gora27
Diskusija o izletu Prelaz Vrhe - Donačka gora ()
petruša
1.3.2010
Mene pa zanima kakšne so kaj razmere na Donački g. če še je kaj snega.
šerpa
Takole je dva dni nazaj opisal stanje na forumu "stankoju":

"Ko sem prišel popoldan iz službe me je potegnilo lepo vreme in sem šel na krožno okrog Donačke g. in na vrh po zajlah.Pot je po južni strani večinoma kopna in ne preveč blatna na severni strani in proti Rudijevemu domu pa je na poti 10 do 15cm zbitega snega po katerem pridejo prav akrobatske sposobnosti da te ne spodnese, potrebna še je vedno previdnost."

mojcej'72
27.4.2010
Danes dne 27.4.2010 je bila Donačka gora okupirana kot ljubljanska Šmarna gora, očitno je ljudi privabilo lepo vreme in dela prost dan. Dolžina hoje v verziji od zaselka Tlake se poveča še za 1h, če si z otrokom 7 do 10 let, pa še dodatnih 30 min.
Dalje na poti sami od Rudijevega doma do vrha je pot še zanimivejša, od ogromnih podrtih dreves, do kakšne veverice, opisa pragozda in zanimivih kamninskih plasti. Na vrhu pa celo zastava RS!
pohodnik38
10.2.2013
V petek na kulturni praznik prehodil tole pot v začetnem delu malo spremembe ampak je šlo.

Nekaj-SLIK & VIDEO na tej povezavi

Lp! Tonenasmeh
Benjamin983
20.3.2014
Kaj mi lahko kdo pove ce je zig na donacki?zmeden
pohodnik38
Na obeh vrhovih je....na vzhodnem je "malo"skrit pod skalo.
balon
20.6.2014
Zanima me ali bi del tega vzpona (klini) bil primeren za 5 letnico? MOram povedati, da ji kondicije ne manjka, bolj iz varnostnih razlogov.

Hvala za odgovor.

Balončkinasmeh
20.6.2014
Del z jeklenico ni prepaden. Malo popazi na to kam otrok stopa, pa bo. Kar korajžno.