gorovja / Polhograjsko hribovje in LjubljanaTošč / Polhov Gradec - Tošč

Polhov Gradec - Tošč (skozi Mačkov graben)

Izhodišče: Polhov Gradec (400 m)
Cilj: Tošč (1021 m)
Ime poti: skozi Mačkov graben
Zemljevid: Ljubljana - okolica 1:50.000

Iz Horjula ali Dobrove se zapeljemo v Polhov Gradec, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Črnemu vrhu. Ravno na mestu, kjer opazimo tablo za konec Polhovega Gradca, nadaljujemo desno v smeri Mačkovega grabna in cerkve svete Uršule. Naprej se peljemo le še kratek čas, saj nas cesta hitro pripelje do naslednjega križišča ob katerem nato parkiramo na nekoliko večjem parkirišču.

S parkirišča v Mačkovem grabnu nadaljujemo naravnost v smeri kmetije Gonte, Tošča in Grmade (ostro desno Setnica, sv. Uršula in Grmada) po sprva še asfaltirani cesti, ki se zmerno vzpenja ob Mačkovem grabnu, potoku na katerem opazimo številne manjše jezove, preko katerih se spušča voda. Cesta nas naprej vodi mimo nekaj hiš, nato pa se zoži in izgubi asfaltno prevleko. Cesta nato zavije v levo, mi pa nadaljujemo naravnost in vzpon nadaljujemo po kolovozu, ki se prične nekoliko strmeje vzpenjati ob že omenjenem potoku. Višje kolovoz zavije ostro levo in nas le malo višje pripelje iz gozda na razgledno travnato senožet, po kateri se nato v nekaj minutah povzpnemo do kmetije Jelovčnik (686 m), kjer ponovno stopimo v gozd.
Naprej se pot rahlo spusti in se postopoma obrača nekoliko bolj v desno. Po nekaj minutah lahkotne hoje se pot ponovno strmeje vzpne, nato pa nas po nekaj minutah nadaljnje hoje pripelje iz gozda, kjer pred seboj zagledamo turistično kmetijo Gonte.
Od kmetije Gonte nadaljujemo levo v smeri Tošča (desno Polhograjska Grmada) po širokem kolovozu, s katerega se že po nekaj metrih v levo odcepi markirana peš pot. Vzpon nadaljujemo po omenjeni pešpoti, ki preide v gozd in se prične zmerno vzpenjati. Pot naprej preči nekaj razglednih travnatih pobočij, nato pa preide na greben Malega Tošča, katerega vrh dosežemo po nekaj minutah.
Z Malega Tošča sledi kratek spust, nato pa nas pot pripelje na manjše sedelce, kjer se nam z desne priključi pot z Govejka. Nadaljujemo v smeri Tošča po nekoliko bolj strmi poti, kateri nato skozi gozd sledimo vse do vrha.

Ob poti: Turistična kmetija Gonte (805m), Mali Tošč (902m)
Polhov Gradec - tosc1 Polhov Gradec - tosc2 Polhov Gradec - tosc3 Polhov Gradec - tosc4 Polhov Gradec - tosc5 Polhov Gradec - tosc6 Polhov Gradec - tosc7 Polhov Gradec - tosc8 Polhov Gradec - tosc9 Polhov Gradec - tosc10 Polhov Gradec - tosc11 Polhov Gradec - tosc12 Polhov Gradec - tosc13 Polhov Gradec - tosc14 Polhov Gradec - tosc15 Polhov Gradec - tosc16 Polhov Gradec - tosc17 Polhov Gradec - tosc18 Polhov Gradec - tosc19 Polhov Gradec - tosc20 Polhov Gradec - tosc21 Polhov Gradec - tosc22 Polhov Gradec - tosc23 Polhov Gradec - tosc24 Polhov Gradec - tosc25 Polhov Gradec - tosc26 Polhov Gradec - tosc27 Polhov Gradec - tosc28 Polhov Gradec - tosc29 Polhov Gradec - tosc30 Polhov Gradec - tosc31 Polhov Gradec - tosc32 Polhov Gradec - tosc33 Polhov Gradec - tosc34 Polhov Gradec - tosc35 Polhov Gradec - tosc36 Polhov Gradec - tosc37 Polhov Gradec - tosc38 Polhov Gradec - tosc39 Polhov Gradec - tosc40
Diskusija o izletu Polhov Gradec - Tošč (skozi Mačkov graben)
Matjaz_65
11.4.2011
prijeten krožni izlet ... z vzponom čez grmado ... povratkom skozi mačji graben ... in postankom pri polhograjskem gradu nasmeh
vukovivek
5.11.2011
To pot sem jaz prehodil ampak poletnem času.l.p.
Darxta
1.10.2012
En velik plus te poti je lep pogled nazaj na Mačkov graben in Polhograjsko goro s senožeti pod kmetijo Jelovčnik. Človeku kar da malce zagona da se povzpne višje v upanju na lepši razgled nasmeh