gorovja / Zasavsko - Posavsko hribovje in DolenjskaPlaninski dom Vrhe / Podmeja - Planinski dom Vrhe

Podmeja - Planinski dom Vrhe

Izhodišče: Podmeja (724 m)
Cilj: Planinski dom Vrhe (887 m)
Zemljevid: Posavsko hribovje - zahodni del 1:50.000

a) Z avtoceste Ljubljana - Celje se usmerimo na izvoz Šempeter in z vožnjo nadaljujemo proti Preboldu in pozneje Trbovljam. Serpentinasti cesti nato sledimo do prelaza Podmeja, kjer na parkirišču v bližini lovskega doma tudi parkiramo.
b) Iz Zasavja se najprej zapeljemo v Trbovlje, nato pa z vožnjo nadaljujemo proti Preboldu. Ko pridemo na prelaz Podmeja, parkiramo na parkirišču v bližini lovskega doma.

S prelaza Podmeja, se usmerimo proti zahodu na slabšo makadamsko cesto v smeri Svete planine. Po nekaj 10 korakih zapustimo cesto in pot nadaljujemo po kolovozu, ki se zložno vzpenja skozi gozd. Višje se kolovoz povsem položi ter z neizrazitega grebena postopoma preide na osojno stran. Tu markiran kolovoz zavije ostro desno (slabo označeno) in se prične vidneje spuščati. Na koncu spusta stopimo na širok kolovoz, po katerem se v nekaj korakih sprehodimo do asfaltirane ceste, kateri sledimo v desno. Naprej se ob pogledu na Kum in vzponu mimo nekaj hiš, povzpnemo do označenega razpotja, kjer nadaljujemo v smeri "Sveta planina - pešpot" (desno Sveta planina dostop z avtomobilom).
Naprej se kar nekaj časa vzpenjamo po zložni makadamski cesti, nakar pridemo do manjšega zaselka, kjer nadaljujemo ostro desno ter nato takoj za hišo levo na vzpenjajoč kolovoz. Kolovoz nas najprej vodi čez travnate senožeti, se višje celo za kratek čas nekoliko spusti ter nas nato pripelje v strnjen gozd, kjer se prične strmeje vzpenjati. Višje pot zavije v levo in nas po nekaj 10 korakih nadaljnje hoje pripelje do znamenja ob katerem stoji osamljena hiša. Za hišo se pot ponovno razširi in nas mimo korita z vodo pripelje na prostrana travnata pobočja, severno od Svete planine.
Tu se v desno odcepi pot na Javor, mi pa nadaljujemo po cesti do bližnjega križišča. Na križišču nadaljujemo desno (levo Sveta planina 5 minut) ter pot nadaljujemo po cesti, ki se prečno spušča čez sprva še razgledno pobočje. Cesta nato preide v gozd in nas pripelje na križišče, kjer nadaljujemo desno v smeri Planinskega doma Vrhe. V nadaljevanju po levi strani prečimo pobočja vrha Javor, nato pa prispemo do križišča, sredi katerega se nahaja spomenik NOB. Tu nadaljujemo naravnost ter se mimo cerkve sv. Lenarta v nekaj minutah sprehodimo do Planinskega doma Vrhe.

Ob poti: Sveta planina / Partizanski vrh (1011m)
Izlet lahko podaljšamo do naslednjih ciljev: Sveta planina (Partizanski vrh), Koča na Čemšeniški planini, Javor, Črni vrh (Čemšeniška planina)
Podmeja - planinski_dom_vrhe1
Podmeja - planinski_dom_vrhe46
Podmeja - planinski_dom_vrhe47
Podmeja - planinski_dom_vrhe48
Diskusija o izletu Podmeja - Planinski dom Vrhe ()