gorovja / Julijske AlpePoldašnja špica/Jof di Miezegnot / Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot

Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot

Izhodišče: Planina Zajzera (1004 m)
Cilj: Poldašnja špica/Jof di Miezegnot (2087 m)
Zahtevnost: delno zahtevna označena pot
Zahtevnost smučanja: delno zahtevno
Zemljevid: Julijske Alpe - zahodni del 1:50.000

Iz Kranjske Gore se čez mejni prehod Rateče zapeljemo do Trbiža / Tarvisio. Naprej se peljemo po stari cesti proti Vidmu / Udine. Že po nekaj kilometrih iz Trbiža / Tarvisio se levo odcepi cesta v Ovčjo vas / Valbruna. Tu zavijemo levo in cesti sledimo vse do planine Zajzera, kjer na velikem parkirišču parkiramo.

S parkirišča se usmerimo na pot za oznakami Rifugio Grego. Pot se ves čas vzpenja skozi gozd in nas v eni uri pripelje do koče, ki stoji na planini s katere je zelo lep razgled na severno steno Montaža.
Od koče se nekoliko spustimo po makadamski cesti do sedla Rudni vrh (Sella di Somdogna) na katerega pripelje tudi asfaltirana cesta z Dunjske doline. Tu se usmerimo desno na makadamsko cesto, ki nas v krajšem vzponu pripelje do koče Somdogna.
Pri koči nas markacije usmerijo čez travnik v gozd skozi katerega se nato vzpenjamo. Pot kmalu zavije nekoliko v desno in se začne v ključih precej strmo vzpenjati. Strmina ne popusti vse dokler ne pridemo iz gozda na planino s katere se že vidi vrh Poldašnje špice.
Kmalu se nam z leve priključi pot s Piparja in do bivaka Gemona sledi samo še kratek vzpon po travnatem pobočju.
Pri bivaku se pot ponovno strmo vzpne čez travnata pobočja in nato malo pod vrhom zavije v desno, kjer prečimo strma pobočja pod vrhom. Sledi samo še strm vzpon po nekoliko krušljivem vzhodnem grebenu do vrha.

Ob poti: Rifugio Grego (1389m), Rudni vrh (1398m), Ric. Gemona (1946m)
Priporočamo: panorama, podobni izleti, izleti z istim ciljem
Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot1 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot2 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot3 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot4 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot5 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot6 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot7 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot8 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot9 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot10 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot11 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot12 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot13 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot14 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot15 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot16 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot17 Planina Zajzera - poldasnja_spica_jof_di_miezegnot18
Diskusija o izletu Planina Zajzera - Poldašnja špica/Jof di Miezegnot ()
Gost
8.10.2007
Če dvojezično pišemo imena gora in nekaterih krajev, je prav, da tudi krajevno ime Udine zapišemo tudi v slovenski obliki: VIDEM.
jani bele
13.8.2013
V grapi malo pod vrhom se stvari kar zakomplicirajo.Na drugi strani grape res vidiš nadaljevanje potke, vendar je prehod čez grapo tako zlizan, da raje slediš stopinjam in markacijam po grapi naravnost navzgor, kjer je pa vse skupaj kar krušljivo in zahteva še posebno pri sestopu vso pazljivost. Zaradi tega odseka pot nikakor ne zasluži ocene "lahka".
damijanp
Se strinjam. To smo včeraj ugotovili tudi mi in smo se na tem mestu obrnili.
21.8.2013
Dodajam še nekaj slik z izleta na Poldašnjo špico:

Poldašnja špica
Paglia
10.12.2013
Brane
7.12.2013
Ker sem bil že dvakrat pozimi na tem lepem razglednem vrhu smo jo tudi tokrat ubrali sem gor. Do koče Grego spodaj malce ledeno višje brez problemov, koča celo presenetljivo odprta.
V nadaljevanju tudi shojeno, prediralo se je bolj malo oziroma nič motečega.Pri bivaku Gemona manjši počitek, nato naprej do tudi sledi predhodnih do nekakšnega predvrha. Nato pa ... tema. Sledi naprej ni bilo, čeprav se je bilo treba samo malce spustiti navzdol in nato cca 50 m do vrha. Vsi složno ugotovili, da je prenevarno zaradi možnosti splazenja in smo raje sledili razumu kot vrhu in OBRNILI.
Drugače enkratno vreme, brez vetra, razgledi enkratni, seveda kraljuje Montaž.

Še pripomba : Če bodo razmere kaj boljše, za finalni vzpon ni slabo imeti dereze in cepin.

IgorZlodej
10.12.2013
Na Poldašnji špici sem bil približno 20 x, 5 ali 6 krat sem tudi smučal z vrha, nikoli pa nisem potreboval derez, seveda pa je vse odvisno od razmer, če so bile dobre sem na vrh prišel celo na smučeh.
golica
23.5.2016
Naslednji teden gremo na Podalšnjo špico.V komentarjih sem videla(tudi sicer imamo pot označeno kot lahko,na proti vrhu zahtevno, da se zna pred vrhom " vsaj zame-zakomplicirati", sprašujem,je prepadna,krušljiva,? morda kakšna slikica tega "odseka".Hvala
VanSims
24.5.2016
Na poti od bivaka Gemona do vrha je na tej poti en skalni skok, ki je malo zahtevnejši, ostalo je vse nezahtevno. Zaradi tega odseka bi tudi sam označil pot kot delno-zahtevno.

Grapa o kateri piše @jani bele pa je na poti, ki pride iz Ovčje vasi. Treba je slediti stopinjam in biti malo previden. To, da je ta pot zahtevna kot piše na tem portalu pa je pretiravanje.
IgorZlodej
25.5.2016
Vršni del poti je bil lani zaprt mežikanje, slikc pa tukaj ni mogoče nalagat, je treba vprašat pod forum-razmere zavijanje z očmi
golica
VanSims hvala za razlago,priznam,da sem čakala na komentar g. Zlodeja,ker vem,da je vrhunski poznavalec teh krajev,/predvidevanja iz njegovih komentarjev.
Pogledam pod forum-razmere,če kaj najdem.hvalanasmehjezik
lepenatka
17.7.2016
Včaraj na tej gori s čudovitimi razgledi.
Zgornji del je uradno še vedno zaprt(kot piše Igor).Spust pa po drugi strani in nazaj k bivaku oz. križu.Pot je ponekod zazdrapana, tako da sem jo pred najbolj zoprnim delom mahnila po travah navzdol.
Prehodi in stezice so, previdnost pa, kot povsod, nujna.
Varno na potehnasmeh
katty
21.4.2017
Živjo.

Ima mogoče kdo kako informacijo kakšne so kaj trenutne razmere po zgoraj opisani poti do Poldašnje špice? Hvala nasmeh
michael66
31.5.2017
V nedeljo bil iz Zajezera na Poldašnji špici.Nikjer ne piše,da je pot zaprta.Bi pa po mojem mnenju morala biti,saj je pod vrhom zeloooo v slabem stanju.Ali je bil kak podor ali je to naredila voda ne vem.Grapa je strma,krušljiva in polna peska.Tako oprijem kot korak nista 100%.Če zdrsneš,se ne vstaviš vsaj 100 metrov in še to v bog ve kakšnem stanju.Če pa je še kdo pred oz.nad tabo je nesreča zelo blizu.En italjan je sprožil precej velik kamen...kakih 20 kg...Mene je zgrešil za kak meter ali dva,partnerko pa je oplazil po boku.Nič hudega,samo modrica,ampak šlo je za centimetre.Če se bo kdo vseeno odpravil gor previdno.Razen omenjenega odseka je pot lepa in lahka,razgledi pa čudoviti.
jax
Tisti prehod je bil zoprn že prej. Če je letos še kaj slabše, pa res ne bi vedel.
31.5.2017
Tisti odsek ni edini možni pristop na vrh.
michael66
Ja,eden je prišel iz Ovčje vasi